חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרחב הותיקן, בזיליקת פטרוס הקדוש וטירת סנט-אנג'לו

לפניכם כל הטיפים בנושאים של מרחב הותיקן ובזיליקת סיינט פטרוס = בזיליקת פטרוס הקדוש וטירת סנט-אנג'לו.

הוותיקן היא למעשה מדינה קטנה (נפרדת מאיטליה) וברוב שטחה לא ניתן להסתובב בחופשיות כיוון שאלה איזורים שסגורים לקהל הרחב.
ניתן להכנס למוזיאון (שכולל את הקאפלה הסיסטינית), לגני הוותיקן (יש לרכוש כרטיס), ולבזיליקת פטרוס הקדוש (כניסה ללא תשלום, רק בידוק בטחוני הכניסה היא מכיכר פטרוס הקדוש)

כשנכנסים לכיכר מכיוון הנהר (עם הפנים לכנבייה) צריך להגיע לנקודת הבידוק הבטחוני מתחת לעמודים מימין לאובליסק.

ותיקן וותיקן, הגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלגן (מאת מדריכת הטיולים לי טפרברג)! קודם כל – לרכישת כרטיסי כניסה לוותיקן ולאטרקציות שמסביבו לחצו כאן!

מפת הותיקן

לא פעם אני רואה שאנשים מתבלבלים בין קריית הוותיקן, הביזיליקה של פטרוס הקדוש (סן פייטרו באיטלקית או סיינט פיטר באנגלית), כיכר פטרוס הקדוש ובין מוזיאון הוותיקן, ורוכשים כרטיסים יקרים שלא לצורך. אז בואו נעשה סדר:

קריית הוותיקן (באנגלית וותיקן סיטי) היא עיר-מדינה זעירה מובלעת בתוך שטחה של רומא, היא מעוז הכנסייה הקתולית ובה מתגורר האפיפיור. בתוך שטחה נמצאים כמה אתרים תיירותיים חשובים ביותר שכל מטייל שמגיע לרומא מגיע לפחות לאחד מהם במהלך הביקור:
1. *הבזיליקה של פטרוס הקדוש* , אחת הכנסיות החשובות ביותר בעולם הנוצרי הקתולי אם לא ה, יפהיפיה, מרשימה ותיאטרלית היא חולשת על העיר ואת הכיפה הענקית שלה אפשר לראות מכל נקודה פנורמית ברומא. הכניסה לקהל הרחב היא *בחינם* והכניסה היא מכיכר פטרוס הקדוש (מסומנת בתמונות בנקודה אדומה), הכניסה מותנית בבידוק בטחוני ובלבוש צנוע ויש תורים ארוכים ברוב עונות השנה.
בין ה1 באוקטובר ועד ה31 במרץ שעות הפתיחה הן 7:-18:30, כניסה אחרונה ב17:45. בין ה1 באפריל עד ה30 בספטמבר שעות הפתיחה הן 7:00-19:00, כניסה אחרונה ב18:15.
שימו לב, כיוון שמדובר בכנסייה האפיפיורית ומתקיימות בה תפילות בימי חג ואירועים, שעות וימי הכניסה עשויים להשתנות אז מומלץ להתעדכן בהתאם.

2. *הכיפה* של הבזיליקה נחשבת לאתר בפני עצמו וניתן לעלות לנקודת התצפית המשגעת שלה בתשלום.
העלייה לא קלה, מדובר ב551 מדרגות עם אפשרות לשימוש במעלית עד הקומה השלישית ומשם להמשיך ברגל (בתוספת תשלום). מחיר כרטיס ללא מעלית: 8€
מחיר כרטיס עם מעלית: 10€
הכניסה נעשית דרך הבידוק הבטחוני לבזיליקה בכיכר פטרוס הקדוש והעלייה לכיפה נמצאת ממש מצד ימין.
בין ה1 באוקטובר ועד ה31 במרץ שעות הפתיחה הן 7:30-17:00. בין ה1 באפריל עד ה30 בספטמבר שעות הפתיחה הן 7:30-18:00.
שימו לב, שעות וימי הפתיחה כפופים לפתיחת הבזיליקה לקהל.

כרטיסים לסיור כולל עלייה לכיפה DOME לחצו כאן!

3. *כיכר פטרוס הקדוש*
הכיכר נחשבת כתחום של קריית הוותיקן אך הכניסה אליה חופשית ובחינם ויפה מאד גם בלילה למי שלא מעוניין להכנס לתוך הבזיליקה עצמה. רומנטי לאללה!
שימו לב שבימי רביעי בבוקר מתקיימת הדרשה של האפיפיור והכיכר חסומה ועמוסה בקהל המאמינים.

4. *מוזיאון הוותיקן*
אחד המוזיאונים החשובים והפופולאריים ביותר בעולם, מכיל אינספור אוספים מרתקים וכמה מיצירותיהם הנפלאות ביותר של גדולי האמנים בעולם וכמובן גולת הכותרת שלו- הקאפלה הסיסטינית עם ציורי התקרה המפורסמים של מיכלאנג'לו.
הכניסה למוזיאון היא בתשלום וניתן לרכוש כרטיסים מכמה מקורות. ניתן לרכוש כרטיסים דרך האתר הרשמי של המוזיאון או כרטיסים מדלגי תור לוותיקן דרך סוכנויות מתווכות שעולים קצת יותר אך היתרון בהם שירות לקוחות, יש זמינות רבה יותר של תאריכים ושעות, אופציה לדילוג התור או כרטיסים משולבים עם אטרקציות נוספות וכן, שחברה מקצועית עומדת מאחורי רכישת הכרטיס.
מאד מומלץ לרכוש כרטיס מראש באינטרנט, אחרת תיאלצו לעמוד בתור לרכישת כרטיסים שיכול להשתרך למשך מאות מטרים.
הכניסה למוזיאון היא מרחוב Viale Vaticano 165, מרחק כ15 דק' הליכה מכיכר פטרוס הקדוש, מסומנת בנקודה סגולה בתמונות.
הכניסה מותנית בבידוק בטחוני (לפעמים יש גם תור לבידוק הבטחוני) ומומלץ להביא דרכון או צילום של דרכון מפני שלפעמים יכולים לבקש מכם בקופה. ניתן להשאיר תיקים בשמירת החפצים, רק וודאו שבתום הביקור אתם משאירים לעצמכם מספיק זמן לבוא לאסוף אותם, שמירת החפצים נסגרת כ15 דק' לפני סגירת המוזיאון, זה אומר שתצטרכו להגיע ליציאה מהמוזיאון ברחוב Viale Vaticano ולא בכיכר פטרוס הקדוש, מומלץ לשאול את הסדרנים.
בעת הכניסה ולאחר שעוברים שיקוף יש לגשת אל הקופה ולהחליף את הואוצ'ר בכרטיס עם ברקוד שייסרק במכונה מיועדת עם הכניסה בקומה השנייה.
שימו לב, הכניסה לקאפלה הסיסטינית בלבוש צנוע.
המוזיאון פתוח בימי שני-שבת בין השעות 9:00-18:00, כניסה אחרונה בשעה 16:00.
ביום ראשון האחרון של כל חודש המוזיאון פתוח בחינם מ9:00-14:00 כניסה אחרונה ב12:30, בתנאי שזה לא מתנגש עם חגים. צירפתי תמונה עדכנית מאתר המוזיאון של שעות הפתיחה.

הכניסה למוזיאון הותיקן

נתחיל בטיפים:





אמנם הותיקן הוא אזור יחסית קטן, אבל למבקרים מותר להיות רק במוזיאון הותיקן, הקפלה הסיסיטינית, גני הותיקן וכמובן הבזיליקה.
בפועל, הרוב מבקרים במוזיאון הותיקן, הקפלה הסיסטינית ובבזיליקה. הכניסה לגני הותיקן היא בתשלום ובתיאום מראש.
הביקור במקומות הללו הוא חובה לדעתי לכולם, גם לדתיים אשר לא חייבים להיכנס לתוך הבזיליקה.
משהו שלא הבנתי לפני שהייתי שם פיסית – הכניסה למוזיאון הותיקן והכניסה לבזיליקת פטרוס הקדוש והככר שלה, מרוחקות כ-800 מטר האחת מהשנייה. אולם מי שמבקר קודם כל במוזיאון הותיקן ורוצה ללכת לאחר מכן לבזיליקה, יכול מיד לאחר היציאה מהקפלה, יש דלת מצד ימין שמובילה לבזיליקה וזה מקצר את כל הנושא של לצאת מהמוזיאון ואז ללכת 800 מטר לכניסה לבזיליקה.
כשהאפיפיור נואם, אין כניסה למוזיאון הותיקן. חשוב לבדוק שאין בזמן הביקור שלכם מיסה מרכזית או שיחה של האפיפיור – במקרים אילו לעיתים הכיכר מתמלאת והכניסה לכנסייה נאסרת על מי שאינו מורשה.
תיירים דתיים המבקרים במוזיאון – יש הנכנסים לקריית הותיקן עצמה ויש כאלו שלא. אילו שכן, אפשרי להיכנס למוזיאון הותיקן בלי לעבור בכנסייה של ממש. כמובן שתצטרכו לדלג על הקפלה הסיסטנית, מצד שני תוכלו ליהנות משאר העושר של המוזיאון. במהלך הקיץ, בימי שישי, מוזאוני הותיקן פתוחים למטיילים גם בשעות הערב עד הלילה )30:1-00:21 .)כדאי לברר אופציה זו. בימי ראשון, מוזיאון הותיקן סגור, למעט יום ראשון האחרון של החודש )מבלבל קצת(. זאת אומרת שרק ביום ראשון, שהוא יום




ראשון האחרון של החודש הנוכחי, המוזיאון יהיה פתוח אבל ללא סיור מודרך אבל בחינם. ישנם מספר סיורים אפשריים במוזיאון הותיקן: סיור ללא מדריך,
סיור פרטי עם מדריך באנגלית/עברית )בתיאום מראש כמובן( למשל 4 או 3 שעות, סיור פרטי בלילה )רק בימי שישי(. ילדים מתחת לגיל 6 לא נדרשים לשלם.
שעות פתיחה מוזיאון הותיקן: מאי-ספטמבר בין השעות -00:10
.9:00-17:00 השעות בין אפריל-אוקטובר. 18:00
ביום א' האחרון בכל חודש הכניסה ללא תשלום בין השעות -00:9
00:14 .כל שאר ימי ראשון – סגור. 1 בינואר סגור. 6 בינואר סגור.
26-25 דצמבר גם סגור. 1 במאי סגור.
שעות פתיחה בזיליקת פטרוס הקדוש :חודשים אפריל – ספטמבר
18:00 – 07:00 מרץ – אוקטובר חודשים | 19:00 – 07:00
כרטיס רומא פס לא תופס במוזיאון הותיקן.
יש לקחת בחשבון שבתוך המוזיאון יכול להיות חלקים מאוד דחוקים ולחוצים. שני החלקים העיקריים הסובלים מתופעה זו הם הכניסה וההליכה במסדרון המוביל לקפלה הסיסטינית.
התור בכניסה למוזיאון הותיקן לעיתים ארוך במיוחד בשעות הצהריים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש )זה אולי יקר יותר במעט, אך חוסך זמן רב במיוחד בעונת התיירות(.
מחיר :מבוגר – 16 יורו, סטודנט – 8 יורו. עבור הזמנה מראש – 4
יורו נוספים, הדרכה קולית – 7 יורו.
אפשר להזמין כרטיס או באתר "למטייל" או באתרים דומים כמו "הכל על" או 'רומא בסט', 'רומא בדרכים' וכו'. אולם הכי זול להזמין באתר הרשמי של הותיקן. 
מי שהזמין כרטיס למוזיאון הותיקן באתר למטייל, ועל הכרטיס שלו כתוב ORP ,שיידע שהוא יצטרך קודם כל ללכת לככר הבזיליקה, למשרדים של ORP כדי ללכת עם קבוצה למוזיאון, כדי שיכניסו אותך. אורך הסיור במוזיאון הותיקן הוא בין שעה וחצי )למהירים( לחמש שעות )למשקיעים(.

עם מדריך במוזיאון הותיקן או בלי מדריך – שאלה שמטרידה רבים. אז ככה: אנחנו הסתדרנו בלי מדריך כי קראתי הרבה ולא התעכבנו על כל פסל או ציור. ברור לי שפספסתי לא מעט. לקחתי זאת בחשבון. מדריך יסביר המון מעבר לכתוב ויעשיר את הסיור אבל תאלצו להתקדם בקצב של הקבוצה ולא בקצב שלכם. חייב להגיד שאני בשורה התחתונה ממליץ על לקחת מדריך קולי, או לחלופין להזמין מדריך צמוד בביקור במוזיאון )עברית או אנגלית(. קודם מוזיאון הותיקן או קודם הבזיליקה? – אני חושב שקודם מוזיאון הותיקן כי הסיור בו ארוך יותר וחשוב להגיע מוקדם לסיור הזה כי מתחיל להיות עמוס בצהרים. כמו כן, לסיור בותיקן צריך ללכת הרבה אז כדאי להתחיל איתו כדי שיהיה כוח.
הטיפ של מישהו באתר – "נאמר לנו שבסוף הקפלה חייבים לפנות שמאלה ולחזור כי אי אפשר להיכנס לבזיליקה ללא בידוק בטחוני בתור מטורף מהרחבה המרכזית )היה צריך לחזור לשם גם עוד 10 דקות ברגל( או לחלופין לשלם 15 יורו לכרטיס ולהיכנס ללא תור. אנו פנינו ימינה והלכנו בטבעיות לבזיליקה. לא נבדקנו / נשאלנו ומצאנו עצמנו תוך 2 דקות בבזיליקה ללא שום בידוק ותור". 




אם אתם מגיעים רק לבזיליקה, הכניסה לבזיליקה היא בחינם. המלצה שלי היא לקנות ב-15 יורו כרטיס ללא תור כניסה לבזיליקה. אם לא הייתי קונה – הייתי צריך לחכות שעתיים בתור. הכניסה לבזיליקת פטרוס הקדוש מותנית בלבוש צנוע. לומר ללא גופיות, חצאיות או מכנסיים קצרות, אחרת הכניסה לא תתאפשר. גג הכנסייה הוא כיפה הנמצאת בגובה של מעל 120 מטר, ועל כן היא אתר בו מקיימים חלק מהמבקרים תצפית על העיר רומא. אם רוצים לעלות לכיפה של הבזיליקה תשלמו 6 יורו כדי לעלות הכל ברגל )כ-500 מדרגות(, 8 יורו במעלית ואז עוד 320 מדרגות ברגל.
תחבורה לוותיקן ולמרחב של הבזיליקה: חשמלית – קו 19 )לתחנת Risorgimento (מטרו – קו A תחנה San-Ottaviano Pietro אוטובוסים – קוים 40 ו 64 יוצאים מהתחנה המרכזית
.991 ,492 ,81 ,49 ,32 ,23 :נוספים קווים Stazione Termini. פרטים על מוזיאון הותיקן ובזיליקת פטרוס הקדוש

הותיקן – הוותיקן היא המדינה הריבונית הקטנה בעולם, המשתרעת על שטח של 440 מ"ר בלבד ומאכלסת בהם כ – 800 איש. הוותיקן הוא אחד האתרים העמוסים מכל המקומות ברומא, גם בשל משמעותו הדתית העצומה לעולם הנוצרי )והקתולי במיוחד( וגם בשל העובדה שיצירות אומנות מהמפורסמות והחשובות השוכנות במקום. זהו מקום מושבו של האפיפיור והרשות הקתולית העליונה בעולם – הכס הקדוש. המדינה ממוקמת על גבעת הוותיקן, בצפון מערב רומא, ממערב לנהר הטיבר. כרשות ריבונית, לוותיקן שפה רשמית משלה – לטינית, דגל משלה וכן מטבע, תחנת רדיו, שירות דואר ואף צבא, המשמר השוויצרי האחראי לביטחון המדינה וביטחונו האישי של האפיפיור.
מוזיאון הותיקן – המוזיאונים של קרית הוותיקן הם מהגדולים והמרשימים ביותר בעולם. הם הוקמו במאה ה-16 על ידי האפיפיור יוליוס השני ומוצגים בהם אוספי הכנסייה הקתולית. זהו אוצר בלום של יצירות אמנות וממצאים ארכיאולוגיים ממצרים העתיקה, מהתקופה האטרוסקית, מתקופת רומא העתיקה ומהרנסנס. במוזיאונים בוותיקן ישנם אוספים עשירים ביותר של אמנות, בהם יצירות של גדולי הציירים: רפאל, ליאונרדו דה וינצ'י, קאראווג'ו ועוד רבים. במתחמים השונים שוכנות יצירות מתקופת הרנסאנס, פסיפסים עתיקים, אמנות מצרית, אמנות אטרוסקית וכן פסלים יווניים ורומים. מוזיאונים בוותיקן כוללים את הקפלה הסיסטינית הידועה וכן את חדרי רפאל. אלו ארבעת החדרים ששימשו כמגוריו של יוליוס השני ושל ממשיכיו, הממוקמים בקומה העליונה בארמון. יוליוס בחר בצייר הנודע רפאל לעיטורם ורפאל עיצב את ארבעת החדרים והקשתות ואף צייר חלק מעשרות ציורי הקיר המרהיבים בעצמו, בשנים 1508 – 1524 .הציורים מכונים גם 'התנ"ך של רפאל'. המוזיאון מורכב מכמה מוזיאונים שונים, המורכבים גם הם מכמה גלריות שונות )סה"כ 000,14 חדרים( ובהם מוצגים אוספים אמנותים ומוצגים היסטוריים שהופכים אותו לחגיגה אדירה לחובבי ההיסטוריה והאמנות. המוזיאון מגלה במקצת על גדולתה של רומא הנוצרית בימי הרנסנס. כפי שרומא הענקית החלה בהתיישבות של שבטים לאטיניים בבתים קטנים על גדות הטיבר, כך גם מוזיאון הותיקן, שהוא אולי המוזיאון העשיר והמפורסם ביותר בעולם, אשר התחיל מפסל קטן אחד שפירט את סיפורו של לאוקואון ובניו )שהיה כוהן העיר טרויה( ונמצא במקרה בפרבר קטן סמוך לרומא. הפסל נרכש על ידי האפיפיור בהמלצתו של לא אחר מאשר מיכאלנג'לו .הוא גם זה שייעץ לו לאפשר להמונים לבוא ולצפות ביצירת אמנות זו, וכך החל במאה ה-16 הרעיון שהכנסייה תיצור מוזיאון שיעיד על עוצמתה. אז מה כולל מוזיאון הותיקן? חשוב לציין את המוזיאונים הבאים: הקפלה הסיסטינית – (Sistina Cappella (גולת הכותרת של הביקור במוזיאונים. זהו חדר התפילה הפרטי של האפיפיור והמקום שבו בוחרת מועצת הקרדינלים את יורשו של האפיפיור לאחר פטירתו. תקרת הקפלה צוירה על ידי מיכלאנג'לו. היצירה מתארת את בריאת העולם ואת תולדות המין האנושי. גלריית התמונות – (Vaticana Pinacoteca (הגלריה כוללת 17 חדרים המכילים ציורים דתיים מכל התקופות, החל בתקופה הגותית ועד הבארוק. מוזיאון פיו קלמנטינו – (Clementino Pio Museo (מוזיאון הכולל 12 חדרים שבהם אוספים חשובים מתקופת יוון ורומא העתיקה . גלריית שטיחי הקיר – (Arazzi degli Galleria(גלריה מרהיבה שבה שטיחים המתארים את חייו של ישו. השטיחים תוכננו על ידי תלמידיו של רפאל, ונארגו בבריסל בשנים 1523-1534. חדרי רפאל – ארבעה חדרים המוקדשים ליצירות המופת של הצייר והאדריכל רפאל סנציו (Sanzio Raffaello( 4 )הקפלה הסיסטינית – הקפלה הסיסטינית (Sistina Cappella La (היא כנסייה השוכנת בארמון האפיפיור בוותיקן, במתחם מוזיאון הוותיקן. הקפלה הסיסטינית הידועה היא למעשה בית התפילה הפרטי של האפיפיור. בהתאם למעמד, מכסים את קירות הקפלה הסיסטינית מאות ציורי קיר מרהיבים, ביניהם הפרסקו )ציור קיר( עוצר הנשימה של מיכלאנג'לו, 'בריאה' הפרוש על תקרת הכנסייה ומתאר בחיות ודיוק רב את סיפורי בראשית. היצירה המפורסמת ביותר במקבץ ציורים זה, ואולי מהמפורסמות בעולם, הינה 'בריאת האדם' )כן, זה עם הידיים המושטות זו לזו(. ביקור בקפלה הסיסטינית מומלץ מאוד גם למי שאינו שוחר אומנות מטבעו. Basilica Papale di San Pietro in Vaticano הקדוש פטרוס וככר בזיליקת( 5 – נמצאות בכניסה לקריית הותיקן ומשמשות כסמלה של המדינה הקטנה. הבזיליקה על שמו של פטרוס הקדוש היא למעשה הכנסייה הגדולה בעולם, מה שהופך אותה למוקד קתולי חשוב. הבזיליקה מסוגלת להכיל בתוכה עד כ-000,60 איש בזמן נתון. לפי המסורת הקתולית, קברו של פטרוס הקדוש ממוקם ממש מתחת למזבח של הבזיליקה, מה שהביא רבים מהאפיפיורים לבקש להיקבר בבזיליקת פטרוס הקדוש )לא בטוח כמה הסיפור הזה נכון, אבל מילא(. על פי המסורת הקתולית, בשנת 317 לספירה, בערך 250 שנה אחרי מותו של פטרוס, הועברו עצמותיו מהקטקומבות אל המקום הסמוך למקום צליבתו. מיד לאחר מכן נבנתה במקום כנסייה, שהייתה אחת הכנסיות הגדולות ברומא באותה תקופה, ממש בראשית הפיכתה של העיר לביזנטית. היות והבזיליקה ממוקמת בסמוך לנהר הטיבר ,הסחף, המים והבוץ הובילו לגלישת הקרקע שעליה עמדה הבזיליקה ולסכנת התמוטטות. לכן כ-200,1 שנה לאחר בנייתה, בשנת 1505 ,החליט האפיפיור יוליוס השני לבנות במקום בזיליקה חדשה שתהיה גדולה וחזקה דיה ולא תושפע מהמים ומהבוץ. במכרז לתכנון הבזיליקה ניצח נברמנטה שבנה את הטמפייטו )כנסייה קטנה( של סן פטרו ותכנן מבנה המבוסס על צורת צלב יווני )צלב עם צלעות באורך זהה(. בנייתה של
הבזיליקה הנוכחית הסתיימה ב-18 בנובמבר 1626. הכיכר אותה אנו רואים כיום מאוחרת יותר מהבזיליקה והיא נבנתה על ידי ברניני. במרכז הכיכר ניצב האובליסק הישן ביותר ברומא. האובליסק מתנוסס לגובה של 25 מטרים והוא הובא ממצרים בשנת 37 לספירה בפקודת הקיסר קליגולה. הוא הועבר לכיכר בשנת 1585 .תכנון הכיכר נעשה מתוך ההבנה של הפרספקטיבה של מי שעומד מול הכנסייה – המטרה הייתה ליצור תחושה שהכיכר גדולה יותר מכפי שהיא. ואכן, הכיכר ענקית ומסוגלת להכיל מאות אלפי בני אדם. הזרועות החובקות את הכיכר הן למעשה אכסדרה מקורה של עמודים, שנועדו להגן מפני הגשם בחורף והשמש בקיץ על העוברים ושבים. על רצפת הכיכר מוטבעת צורה של שמש. הכיכר האליפטית העצומה יכולה להכיל עד 000,400 איש, ומוקפת משני עבריה באכסדרות עמודים מעוגלות החובקות את המבקרים בכיכר. כל אכסדרה כוללת 4 שורות של עמודים יווניים ותקרה כדי להגן על המבקרים מפני הגשם והשמש. גודלה של הכיכר משמש אותה לא פעם, על מנת להכיל המוני תיירים, ולא פחות חשוב מכך, צליינים העולים לרגל לעיר בחגים הקתוליים. פסלי הקדושים העומדים בראש העמודים שבצדיה של הכיכר מספקים להם הגנה קדושה.

טירת סנט-אנג'לו – טירת המלאך הקדוש, היא מבנה הבנוי בסמוך לגדה המזרחית של נהר הטיבר. למבנה היסטוריה ארוכה שמתחילה בתחילת המאה השנייה לספירה. המבנה המעגלי הזה היה במקור מאוזוליאום )מבנה קבורה מפואר, המשמש לא פעם כמקום סגידה לקבורים בו(, שנבנה על ידי הקיסר הרומי אדריאנוס עבור האיש אותו העריץ במיוחד – הוא עצמו. בתקופת ימי הביניים המבנה שימש במשך מאות שנים כמצודה וכטירה שהגנה על העיר רומא במלחמותיה הרבות. הוא נחשב למצודה החזקה ביותר שהייתה ברומא )למען האמת הוא הגן בעיקר על האפיפיורים(. ניתן לראות בו דירות פאר וקאפלות שבנו האפיפיורים לעצמם, לימים של מצור על העיר. חוץ ממצודה שהגנה על העיר, הטירה שימשה גם כבית כלא. האדם המפורסם ביותר שהיה כלוא בה הוא ג'ורדנו ברונו, האיש שמת על קידוש המדע וזכה לפסל בכיכר קמפו די פיורי, בה גם הוצא להורג. בטירה ניתן לראות את החדרים של האפיפיורים ואת יכולות הלחימה של טירה מימי הביניים. בעיקר ניתן לראות את אחת התצפיות היפות על רומא ועל הותיקן. כיום המבנה מוקדש למוזיאון הלאומי של איטליה ומציג תמונות ממלחמת העצמאות האיטלקית, כלי נשק ופורטרטים של מנהיגים איטלקים. גשר סנט אנג'לו (Angelo'Sant Ponte (שנבנה בשנים מקבילות לקבר אדריאנוס, נקרא בעבר הרחוק גשר אליוס או גשר אדריאנוס, על שם קברו של הקיסר. בעת העתיקה, בקצה הגשר היה ממוקם שער ניצחון שבירך את פני הבאים לעיר )השער נהרס בתקופה הנוצרית על מנת להרחיב את המעבר.

טיפים –
1 .שווה ללכת למצודה לאחר הסיור בותיקן ובבזיליקת פטרוס
הקדוש.
2 .תעלו למעלה לראש המצודה. נוף מדהים.
3 .לרוב המקום לא צפוף, אך לפעמים ישנו דוחק במדרגות
העולות ויורדות במבנה.
4 .הביקור בטירה לקראת שקיעה נחשב כאחת האופציות
המועדפות על הזוגות המבקרים ברומא.
5 .מיולי 2014 הכניסה חופשית ביום ראשון הראשון של כל
חודש.





Lungotevere Castello 50, Rome כתובת. 
,990 ,982 ,926 ,881 ,23 ,62 קווים – באוטובוס מגיעים איך. 7
49 ,87 .במטרו קו A לרדת בתחנת ottaviano

שעות פתיחה :כל יום )00:9-00:19 ,כניסה אחרונה ב- .)18:30

מחיר :עלות כניסה למצודה היא 10 יורו כרגע לרגל
תערוכה. יתכן ויירד ל-5 יורו.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור