חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים חשובים למטייל ברומא

הכי חשוב בשבילכם – אל תאכלו במקומות המתויירים שקרובים לאטרקציות…
חפשו עוד קצת ברחובות הסובבים ותכינו רשימת מקומות מומלצים ב googel map.




טיפים חשובים:

1 .מי שמזמין טיסת לואו קוסט – ההמראות של חברות לואו-קוסט כגון ריינאיר, היא מטרמינל 1 בשדה"ת בן-גוריון. כל התהליך של הבדיקה הבטחונית, הצ'ק אין והדיוטי פרי הוא בטרמינל 1 .לאחר כל התהליך, עולים על האוטובוס עד המטוס להמראה.
2 .בשדה התעופה פיומצ'ינו נוחתים בטרמינל 3.
3 .מי שטס בחברת ריינאיר חזרה לארץ – ההמראה משדה התעופה פיומצ'ינו היא מטרמינל 2.
4 .הנחיתה בארץ היא בטרמינל 1 אולם משם מועברים באוטובוס עד לטרמינל 3 ושם נעשה כל תהליך ביקורת הדרכונים וכו'.
5 .תבואו עם עותק של צילום של הדרכון במזוודה ובתיק גב. במקרה של גניבה/אבדן דרכון, תלכו למשטרה לקבל הצהרה על גנבה/אבדן ואז תוכלו ללכת לקונסוליה ולהוציא תעודת מעבר. תאמינו לי – טיפ מאוד חשוב.
6 .את הדרכונים שווה לשמור בכספת במלון ולא להסתובב איתם. תקחו רק אם אתם צריכים לנושא FREE TAX או משהו אחר שמצריך דרכון.
7 .לדעתי, 4 ימים מלאים בהחלט מספק לראות את רוב הדברים המעניינים ברומא. יותר מכך – צאו לאיזה יום אחד מחוץ לרומא )פירנצה, פיזה, ונציה – אחד מאלה(. אם כבר החלטתם לצאת, תזמינו כרטיסים לרכבת מהארץ – זה הרבה יותר זול.




8 .הזמנת טיסה דרך חברת ריינאייר:
א. כמובן שככל שתקדימו להזמין מקום מראש, כך יעלה לכם פחות.
ב. אם תזמינו כרטיס רגיל:
1 )תוכלו לעשות צ'ק אין רק 24 שעות לפני הטיסה.
2 )תוכלו להעלות רק טרולי שמידותיו 55X40X20( גובה, כולל גלגלים, רוחב ועומק( במשקל של עד 10 ק"ג ותיק גב בגודל 20 35X .לא להתחכם – יש להם מעמד שאיתו עם מודדים – לא נכנס – תשלם קנס של 50 יורו. בכל מקרה, מותר להעלות עד 90 טרולי למטוס ולכן חלק ייאלצו להיפרד מהתיקים ולשלוח אותם לבטן המטוס. תכירו שמה-15 בינואר 2018 ,תוכלו להביא לשדה התעופה בכרטיס טיסה רגיל אותו דבר אבל בכל מקרה, הטרולי יישלח לבטן המטוס ותוכלו להעלות רק את תיק
הגב.
ג. יש אפשרות לעשות הזמנת PLUS כאשר מזמינים את הטיסה )זה עולה כ-20 יורו יותר או משהו כזה(. מה זה מאפשר – תוספת של אפשרות להביא מזוודה גדולה של עד 20 ק"ג )ואף אחד לא יתקטנן איתך אם זה 23 ק"ג( וכמובן לשים אותה בבטן המטוס. בנוסף אליה להביא טרולי עד 10 ק"ג כמו כולם אבל לך כן ייתנו בוודאות להעלות אותה למטוס )עד 15 בינואר 2018 ;)מאפשר צ'ק אין של חודשיים מראש והזמנת מושבים; מאפשר כניסה למטוס בתור אחר מאשר כולם )מה שנקרא priority .)יש עוד שדרוגים שאפשר לעשות – לא ממליץ.

החזר מיסים ברומא

לתיירים שאינם אזרחים אירופים (אנחנו מישראל) מגיע החזר מע"מ על קניות של מעל ל-155 יורו באותה חנות. הדברים נכונים לרומא ובכל איטליה וזה יכול להיות משמעותי כי המע"מ באיטליה אינו אחיד ונע בין %35-15 ממחיר המוצר – כך שהמיסים הללו משמעותיים למי שיוצא לשופינג.
השתדלו לקנות רק בחנויות עליהן יש שילוט של חברות התומכות בהקלה במתן החזר מיסים כמו Tax Free Euro ולבקש מהם צ'ק של Refund Global .Italy או גלובל בלו. חברות אלו הופכות את ההחזר להרבה יותר פשוט .
כשאתם משלמים בקופת החנות בקשו מהמוכר את שובר – FREE TAX לפעמים הם יציעו זאת בעצמם, אך לפעמים צריך לבקש זאת מהם. במידה והחנות אינה עובדת עם אחת מהחברות הנ"ל בקשו מהם חשבונית(קבלה זה לא מספיק)
כשאתם מגיעים לשדה התעופה בדרך חזרה לארץ, אחרי הצ'ק אין ורגע לפני מסירת המזוודות, חפשו את השילוט של הדלפק להחזרי המס. אם לא מצאתם שאלו את הדיילים, הם ידעו להפנות אתכם למקום הנכון.
מסרו לפקידי הדלפק את שוברי ה FREE TAX-או את הצ'ק אותו קבלתם ובקשו ממנו לחתום. קחו בחשבון שלפעמים תתבקשו להראות את הפריטים שקניתם, לכן יש להביא זאת בחשבון כשאתם אורזים את המזוודות לפני החזרה. מומלץ לארוז את כל המוצרים עליהם אתם מבקשים החזרי מס ביחד בשקית שיהיה קל להוציא בשלוף מן המזוודות.
בדלפק ייתנו לכם שובר על אישור הזכאות להחזר המס.
בצעו צ'ק אין לטיסה. הדלפקים של קבלת הכסף נמצאים בין טרמינל 2 ל-3 בשדה"ת פיומצ'ינו. אפשר לעשות צ'ק אין ואז ללכת לשם, אולם אתם חייבים שיהיה לכם את המוצרים שקניתם זמינים. לאחר הצ'ק אין באזור הדיוטי פרי לכו לאחד מהדלפקים של החברות העוסקות בהחזר כסף זה (REFUND CASH (שנותנות שירות בחנויות בהן קניתן. קבלו את ההחזר שמגיע לכם. אומנם תצטרכו לשלם על כך עמלה – אך זה יותר פשוט. האופציה המסובכת יותר )וללא עמלה( היא לשלוח את הקבלה החתומה לחנות שחתמה לכם עליה )במידה והחנות לא חתומה על הסכם עם אחת מהחברות הנ"ל(. במקרה זה תקבלו את ההחזר בצ'ק אחרי מספר שבועות בדואר הביתה.




שדה התעופה שמומלץ לטוס אליו – פיומצ'ינו – FCO ( לא צ'אמפינו).
הגעה משדה התעופה פיומצ'ינו למרכז העיר:
א. שאטל מהשדה (מחכה לכם נהג עם שלט) – המחיר הממוצע הינו 45 יורו לזוג. 55 יורו לעד 4 אנשים.
ב. רכבת – רכבת "לאונרדו אקספרס (Express Leonardo" (המגיעה ללא עצירות ביניים אל תחנת טרמיני (Station Termini )הנמצאת במרכז העיר, זמן הנסיעה הוא כ-35 דקות. עולה 14 יורו. שעות פעילות הרכבת: הרכבת הראשונה משדה התעופה לעיר יוצאת בשעה 37:6 ,והאחרונה ב .23:37
ג. מונית – יש מוניות ביציאה משדה התעופה – מחיר של 48 יורו עד 55 יורו.
ד. אוטובוסים –6 יורו לתחנת טרמיני. לוקח כשעה נסיעה. הדלפקים של האוטובוס נמצאים בקצה של טרמינל 3.
ה. הערה – עדיף לא להזמין מונית (גם לא מהמלון כי הם גובים כסף מהשניה
שהזמנת ולא מרגע ההגעה) עדיף ללכת לתחנת מוניות.

4.8/5 - (26 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור