חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול ברומא לדתיים שומרי כשרות

דתיים? מגיעים לרומא ל-6 ימים? רוצים לקבל מסלול טיול והמלצות מה לעשות ברומא? לפניכם לו"ז טיול מוכן עם המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על רומא בחודש ינואר. אם אתם שומרי כשרות או דתיים הפוסט הזה בשבילכם!

#סיכום_רומא
#תכנון_יומי
#כשרות_ברומא
#דתיים_ברומא

היי לכולם, חזרנו מרומא ביום שלישי האחרון, היינו שם 6 ימים מלאים (לא כולל טיסות).
נעזרנו בקבוצה המון אז רצינו להודות לכולם וגם לשתף את החוויה שלנו – ולעזור לאחרים  הפוסט יצא מאודדד ארוך אז סליחה מראש אבל הוא מקיף ממש!

** תכנון יומי 📅 אני מצרפת לכם את הלו"ז שאנחנו עשינו בפועל בטיול, היו לנו 6 ימים מלאים. אנחנו מאוד בעניין של היסטוריה ואומנות אז לא רק עברנו במקומות לסלפי אלא גם קראנו והתעמקנו בכל מקום או לקחנו סיורים ככה שהלו"ז פחות או יותר מרווח למי שפחות מתעמק (בנוסף גם הייתי חולה בחצי הראשון של הטיול אז השתדלנו לקחת את זה באיזי). בגלל שאנחנו דתיים, שבת הוקדשה פחות להספק של אתרים והייתה יותר בנחת ושוטטות באזור. הלו"ז שעשינו בפועל קצת שונה מהלו"ז שתיכננו לפני הטיול. אני אצרף בתגובה הראשונה את הלו"ז הראשוני שתכננו (בהתחלה חשבנו להקדיש את היום האחרון ליציאה מחוץ לרומא אבל כשהגענו לעיר הבנו שיש הרבה מה לראות אז החלטנו להישאר. בנוסף את שישי בבוקר רצינו להקדיש לשכונת ילדות של סבא של בעלי, אבל בסוף חיזלשנו גם את זה).

מסלול טיול רומא
מסלול טיול רומא

** טיסות  טסנו עם ריינאייר, הטיסות יצאו די בזמן (עד חצי שעה איחור, לא משהו מורגש), היה אחלה לגמרי. קחו בחשבון שככל שסוגרים טיסה מוקדם יותר – זול יותר! אנחנו הוספנו מזוודה אחת של 20 קילו לשנינו וזה הספיק לנו ממש (אבל לא עשינו בכלל קניות- פחות הסגנון).

** הסעות ברומא 🚙 לקחנו את רומיו בעקבות ההמלצות החוזרות כאן והם אכן מעולים. 15 יורו לאדם לכיוון. הנהג חיכה לנו גם בהלוך וגם בחזור. בהלוך היינו 3 זוגות, בחזור רק 2 זוגות. התשלום מתבצע במזומן לנהג בסוף כל נסיעה (ובסוף הנסיעה השנייה הוא מביא קבלה על שתי הנסיעות).

** לינה 🏡 היינו במלון בשם La Residenza Il Duca – מלון קטן וזול, מיקום מעולה- קרוב לכל המקומות וממש צמוד לגטו היהודי (מעולה לדתיים שמחפשים אוכל כשר וקרבה לבית הכנסת בשבת). הוא זול הרבה יותר מכל ההמלצות על מלונות שראינו כאן בקבוצה, ומבחינתנו זה עשה אותו להכי משתלם. המלון סביר לגמרי, מספק את כל השירותים שצריך, החדר קטן אבל לא צריך יותר מזה כי הוא רק לשינה בכל מקרה ושאר הזמן נמצאים בחוץ. הצ'ק אין עד 20:00 בערב, אם מגיעים אחרי צריך להודיע מראש ומוסיפים 20 יורו (גילינו את זה אחרי שהזמנו😅). מבחינת צ'ק אאוט אין בעיה בשעות, פשוט משאירים להם את המפתח בחדר ויוצאים. שימו לב שבכל מלון מעבר למחיר שכתוב, תצטרכו לשלם גם מיסי עירייה, זה 3.5 יורו לאדם ללילה- מיסי עירייה משלמים בכל המלונות, אצלנו היינו צריכים לשלם את זה במזומן.

** לבוש 🧤 בתקופה הזאת לא קר מידי!! אנחנו הגענו מוכנים לקור ולגשם עם חולצות טרמיות, כפפות וכובעי צמר, אבל בפועל היה ממש נעים ולפעמים אפילו חם בגלל הביגוד. סריג ומעיל מספיקים לגמרי, אני שמתי בחלק מהימים גם גרביונים, לא צריך יותר מזה (לסובלים מחום גם טישירט ומעיל מספיקים). אומנם הטמפרטורות קצת נמוכות מהארץ אבל בתחושה זה פחות קר.

** כשרות 🥓– אנחנו דתיים, ורומא מעולה בקטע הזה. בבקרים קנינו קפה ועוגות/מאפים ממאפייה קטנה בגטו שנקראת ^Pasticceria Boccione^ ( מוכרת גם כמאפיית "העוגות השרופות")- יש להם עוגות משגעות – במיוחד ממליצה על עוגת ריקוטה עם דובדבנים- מושלם ברמות! אל תפספסו (גם ללא שומרי כשרות)! בערבים אכלנו כל פעם באחת מהמסעדות בגטו- יש ממש מגוון: חלבי, בשרי, גלידריה, מאפיות לחמים ועוגות, המבורגריה ועוד. הכל באותו רחוב קצר ככה שהכל קרוב. ^פיצה אליס^- אחלה פיצה, בעיקר כשלוקחים את מה שהכי טרי (תשאלו את המוכרת מה יצא עכשיו- יש ממש הבדל בטעם!). המסעדה שהכי אהבנו היא ^מסעדת יטבתה^- היא נמצאת רחוב אחד ליד הרחוב המרכזי של הגטו (גוגל איט), חלבית, באווירה איטלקית אמיתית ופחות תיירותית. אוכל מעולה ומחירים סבירים. יש בגטו גם מכולת קטנה כשרה בשם ^Kosher Delight^. אכלנו גם ב^בלה קרנה^ (סביר, לא התלהבנו במיוחד) וב^בגטו מילקי^ (אחלה אוכל אבל יקר יחסית). במהלך היום אכלנו בגלידות שנקרו בדרכינו ברחוב (לא כשרות) – רק ווידאנו שמכינים את הגלידה במקום ושאין בה ג'לטין או עוגיות או כל דבר שיכול להיות לא כשר. כל אחד איך שהוא נוהג, לנו זה הספיק. וגם תמיד אפשר לקחת גלידות סורבה- שם לא אמור להיות חשש.

** ארוחות שבת 🥧 לדתיים, יש אפשרות להזמין ארוחות שבת מראש בכמה מסעדות ברחוב המרכזי של הגטו: ^בגטו הבשרית^, ^בלה קרנה^, ^רנאטו אל גטו^ ו^סו גטו^ (שייכת גם לבעלים של בגטו הבשרית. אנחנו אכלנו ברנאט אל גטו. התפריטים די זהים ולא מדהימים בכלל, אוכל סביר (יש ממש הבדל בין האוכל הרגיל של המסעדה לבין הארוחות שהם מכינים לשבתות- כנראה בגלל שמדובר בקהל שבוי אז לא מרגישים צורך להתאמץ). העלות בכולן נעה בין 35-40 יורו לאדם לארוחה. יש גם מקומות נוספים ברחוב שמוכרים אוכל מוכן לשבת (למשל פיצה אליס).

** תפילות בשבת ובכלל ✡️ בית הכנסת הגדול, נמצא בגטו היהודי ממש על הטברה. במהלך השבוע יש תפילת שחרית ב7 וב8 בבוקר (ב8 התפילה מתקיימת בחלל הגדול של בית הכנסת. ב7 זה מניין בחלל צידי). הכניסה בהצגת דרכון. כדי להגיע לתפילה בשבת בלי דרכון (ענייני עירוב)- צריך להגיע מראש לפני שבת כדי שהשומר בכניסה יוכל לצלם את הדרכון שלכם.

** סיורי אודיו חינמיים 🎧 אנחנו השתמשנו באפליקציה מעולה של ריק סטיבס שנקראת "Rick Steves Audio Europe" – יש לו סיורים מוקלטים באנגלית למלא יעדים באירופה. אנחנו השתמשנו בסיורים שלו לקולוסיאום, הפורום הרומי, הגטו היהודי, הפנתאון וסיור בליבה של רומא שעובר בכמה אתרים מרכזיים בעיר. יש לו גם סיורים בותיקן, סן פייטרו, טרסטברה ועוד- לא השתמשנו. כל הסיורים מעניינים וקלילים, האפליקציה נוחה לשימוש – עם מפה ומסלול מסודר והסברים גם בכתב. את הסיורים אתם יכולים להוריד לפלאפון בווייפי ואז לשמוע אותם אח"כ גם בלי אינטרנט. מומלץ מאוד מאוד!! להסתובב במקומות האלה בלי סיור או הדרכה כלשהי בעיני זה סתם בזבוז, כי רואים בניינים יפים אבל לא מבינים בכלל מה הסיפור- וברומא הסיפורים מרתקים.

** סיור בותיקן  לקחנו את הסיור של רומאחרת עם חגי סער- מומלץ מומלץ מומלץ!!! עולה 65 יורו לאדם (כולל כרטיס כניסה- הם קונים את הכרטיסים). הסיור אורך כ-3 שעות, אנחנו נפלנו על יום מעולה עם חגי- היה כמעט ריק בותיקן והיינו גם קבוצה קטנה של 6 אנשים (!) וחגי ממש זרם איתנו לסיור שנמשך בסוף 5 שעות! היה מדהים- ממש מרתק ומעשיר. חגי ידע לספר את הכל בצורה מעניינת, לשאוב אותנו לתוך ההיסטוריה והאומנות ולענות על כל שאלה.

טירת סיינט אנג'לו ברומא

** ניווט בעיר וסים מקומי 🗺📱 כמו שכולם אומרים- את רומא עושים ברגליים. הלכנו כל יום המון ברגל, עברנו במלא כנסיות, פיאצות, מזרקות וגלידריות ממש על הדרך, והכי כיף פשוט להיאבד ברחובות. אנחנו לא קנינו סים מקומי והסתדרנו מעולה! בכוונה לא רצינו חיבור תמידי לאינטרנט גם כידי לחסוך עוד הוצאה ובעיקר כדי באמת להתנתק ולהתרכז בטיול ובעצמנו. הורדנו מראש את המפה של רומא בגוגל מפות וניווטנו בעזרתה. כל פעם שהגענו לווייפיי בחנויות או במלון בבוקר אז סידרנו מסלול לנקודה הבאה (ובכללי גם בלי מסלול אפשר להסתדר- פשוט דוקרים את הנקודה שרוצים ומנווטים חופשי עם המפה).

** מדריך טיולים 📚 גם בתכנון של הטיול לפני וגם במהלך הטיול עצמו, חוץ מהטיפים פה בקבוצה השתמשנו גם ב-2 מדריכים טיולים- אחד של לונלי פלאנט (גרסה מקוצרת של "כאן ועכשיו") ואחד של eyewitness (ספר מקיף עם חלוקה לאזורים של העיר, הסברים על כל הנקודות המעניינות, מידע וטיפים, מסלולי הליכה מוצעים וגם הצעות לתכנון יומי לפי אורך הטיול). אנחנו מאוד נהנו עם הספרים גם בשלב התכנון וזה לגמרי הכניס אותנו לאווירה של החופשה ושל רומא (ההיסטוריה של העיר והכל) וגם ממש עזר לנו במהלך הטיול עצמו- השתמשנו גם בהמלצות וגם בהסברים על נקודות עניין שהיינו בהם (כל מה שלא היה לנו מדריך אודיו אליו). דוגרי מספיק גם רק ספר אחד, אבל מומלץ מאוד לחובבי הז'אנר ובכלל!

** קניית כרטיסים לאתרים 🎫 אני יודעת שבגדול ההמלצה היא לקנות כרטיסים לאתרים מראש כדי לא להיתקע בתור, ואנחנו התלבטנו המון על קנייה מראש אבל ראינו מחירים יקרים והכרטיסים לא היו מאוד ברורים אז בסוף ויתרנו- וזאת הייתה ההחלטה הכי טובה שעשינו! קנינו הכל הכל בקופות במקום!! (חוץ מהותיקן שנקנה ע"י הסיור של רומאחרת שהזמנו מראש). בגלל שעכשיו חורף וזאת התקופה הפחות מיותרת- רומא ממש ריקה ונעימה לטיול, עדיין יש תיירים אבל לא צריך להילחץ מכרטיסים. בדיעבד כשקנינו בקופות באתרים עצמם אז המחירים היו הרבה יותר זולים וגם לא נתקענו עם שעה לא נוחה שהוזמנה מראש וכאלה.
^כרטיסים לקולוסיאום– עולים בקופה 16 יורו לאדם. כוללים גם את גבעת פאלטין ואת הפורום הרומי. חשוב חשוב- לקנות את הכרטיסים בגבעת פלאטין ולא בקולוסיאום עצמו!! הכניסה של גבעת פאלטין נמצאת ממש 2 דקות מהקולוסיאום, ממש ריק שם וזה חוסך זמן המתנה בתור בקולוסיאום.
^כרטיסים לטירת סנטאנג'לו- 15 יורו במקום. לא היה תור בכלל. הכרטיס מגיע עם אפליקציה של המקום שיש בה מדריך אודיו לסיור בכל המתחם- ממש מומלץ! הכרטיס מקנה גם כניסה חינם לארמון ונציה לשבוע הקרוב (נמצא ממש מול פיאצה ונציה- לא קרוב בכלל לסנטאנג'לו).
^גלריה וילה בורגזה הגענו בסביבות 11:00 לגלריה וקנינו כרטיסים לשעה 13:00 (כי זה מה שהיה פנוי)- בינתיים הסתובבנו בפארק עצמו, שכרנו אופניים, ואח"כ נכנסו לגלריה. המחיר הוא 22 יורו לאדם + אנחנו לקחנו גם הדרכת אודיו ב-5 יורו לאדם (יש גם סיור מודרך עם מדריך אמיתי ב-6 יורו לאדם)- גם כאן ההדרכה ממש מומלצת ומשמעותית – בלעדיה אתם סתם מסתובבים בחדרים יפים עם כל מיני פסלים בלי להבין כלום.
^מוזיאוני הקפיטול- יצא לנו 35 יורו ל-2 אנשים כולל סיור מודרך בווידאו עם טאבלט (לא זוכרת את החלוקה אבל נדמה לי שכניסה עולה 12.5 יורו וסיור וידאו עולה 5 יורו לאדם). זה מקום ענק- אלה שני מוזיאונים מחוברים בצורה תת קרקעית, יש מלא מה לראות- אנחנו לא הספקנו הכל- אפשר לבחור באפליקציה את סוג הסיור ובמה להתמקד.
^המוזיאון היהודי- נמצא בבית הכנסת הגדול בגטו. עולה 11 יורו – כניסה למוזיאון כולל כניסה לבית כנסת עצמו עם מדריך. גם פה יש מדריך אודיו כלול בכרטיס. הבית כנסת מהמם ממש. מבחינתנו המוזיאון עצמו היה די מיותר, בעקרון אנשים לוקחים את זה כדי להיכנס לבית כנסת- אבל קחו בחשבון שאם אתם דתיים או פשוט בקטע של תפילות- אז יש כניסה נפרדת למוזיאון וכניסה נפרדת לתפילה בבית כנסת- לתפילה כמו שכתבתי למעלה פשוט נכנסים חינם בהצגת דרכון, ככה שאם באתם רק לראות את בית הכנסת זה יכול לייתר לכם את הכניסה למוזיאון. בתוך בית הכנסת אסור לצלם.

היסטוריה ברומא

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור