חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא לדתיים – שומרי כשרות ברומא

רגע לפני העליה לטיסה חזרה, כמה טיפים לגבי החופשה ברומא מראות עיניי. אדגיש ואומר כי אנו שומרי כשרות, ולא נכנסים לכנסיות מטעמי דת ולכן הביקורת רלוונטית יותר לאנשים דתיים, אך לא רק. לדעתי טיול ברומא אפשר למצות בשלושה ימים מקסימום, אלא אם כן אתם חובבי תרבות שמעוניינים לבקר חצי יום במוזיאון, במקרה כזה רומא מציעה מגוון רחב של אפשרויות. במידה ולא, ניתן לראות את כל האתרים המרכזיים, כולל קניות וכו' בשלושה ימים. אנחנו שילבנו בטיול ביקור בפירנצה(כולל לינה) וונציה. מדובר בערים מדהימות ביופיין שמומלץ מאוד להגיע ולראות.



אם אתם מגיעים לרומא לחמישה ימים אני ממליץ בחום לשלב יומיים בפירנצה וונציה. הרכבת מרומא לפירנצה היא למשך שעה וחצי בלבד, ומפירנצה לונציה שעתיים. אנחנו יצאנו מרומא ב9 וחצי, הגענו לפירנצה ב11 והסתובבנו עד הערב. למחרת רכבת ב8 לונציה, הגענו ב10 והסתובבנו עד 18, אז חזרנו ברכבת לרומא (כ4 שעות). אמנם לא היה לנו המון זמן אך אני חושב שראינו וחווינו גם את שתי הערים הללו בצורה טובה כולל האטרקציות המרכזיות. הנסיעה עברה יחסית בקלות, מדובר ברכבות מהירות מאוד שמגיעות למהירות 250 קמש, מאוד נוחות (אין אנשים שעומדים במעבר כמו בארץ, מקומות נקבעים בהזמנה מראש). חשוב להזמין כרטיסים לרכבת הכי מוקדם שאפשר ובכך לחסוך המון כסף. הנסיעות בשלוש רכבות עלו לנו 90 יורו לאדם וזה היה שווה את המחיר בהחלט. הטיול ברומא אפשרי ורמוט רגלית. ממליץ לבחור מלון בקרבת המדרגות הספרדיות ולשומרי הכשרות אולי בתוואי שבין המדרגות לרובע היהודי. ראיתי שיש מלונות כשרים אבל המלון שאני בחרתי לפני כחצי שנה היה יותר קרוב לתחנת רכבת טרמיני, זה היה נוח לגישה לרכבות אל מחוץ לעיר והיה די קל להגיע למרכז במטרו, אך לרובע היהודי היה לא נוח בכלל. לגבי מסעדות כשרות נעזרנו המון בטיפים של מסעדות כשרות ומומלצות באתר.
לגבי שבת ברומא, לשומרי שבת, הייתי ממליץ לוותר על בילוי שבת ברומא, אם אתם בכל זאת מגיעים, ממליץ להגיע לארוחת ערב שישי בבית חבד, עליכם לקחת בחשבון שבית חבד ממוקם במרחק גדול מהמרכז (כשלושה קילומטר ויותר, והצעידה חזרה בלילה היא די קשוחה). נוסף על כך יש אופציות להזמין מקום במסעדות ברובע היהודי מראש. המחירים לא זולים בכלל ונעים בין 30-40 יורו לאדם לארוחה. הבנתי שיש גם אפשרות לקייטרינג, אנחנו לא השתמשנו בה. בשבת בצהריים אכלנו במסעדת רנאטו בגטו, האוכל היה יחסית סביר והשירות היה מצוין. לא קל למצות את השבת ברומא לשומרי שבת והעלויות מאוד גבוהות ולכן הייתי ממליץ לוותר על שבת ברומא לשומרי שבת. מבחינת כשרות ברובע היהודי ישנן מספר רב של מסעדות כשרות. אנחנו אכלנו במסעדת בגטו החלבית, ואני נהניתי מהאוכל שלהם, לשומרי כשרות קצת קשה לחוות את האוכל המקומי וזה היה המקום היחיד שהרגשתי שהספגטי הוא באמת איטלקי ולא ישראלי. בפירנצה יש מסעדה יהודית כשרה אחת (רות) והיחס והאוכל שקיבלנו שם היה תת רמה. הפסטה שלהם הייתה יותר גרועה מפסטה של מנה חמה, לא ממליץ. אם אתם בכל זאת הולכים, תזמינו מקום מראש. בונציה אכלנו במסעדת גם גם והיה סבבה לגמרי. לגבי כרטיס סים, אני באופן אישי העדפתי לעשות חבילה של 5gb בישראל בעלות של כ30 יורו מאשר לקנות פה. מבחינת גודל החבילה זה מספיק בהחלט במיוחד לאור העובדה שבמלונות יש ווייפיי. לא חושב שזה עניין מאוד אקוטי. המטרו ברומא מאוד נוח אך לא מגיע לכל מקום (איזור הרובע היהודי פחות נגיש). אני באופן אישי חושב שרומא לאיטליה מהממות. הייתי בלא מעט מקומות בעולם ואני חושב שאיטליה בשלב הזה במקום הראשון (לא הייתי בארהב). ונציה גם מדהימה ואם אתם מגיעים אני חושב ששווה להגיע לשם ולחוות את העיר על המים. מבחינת הסעה משדה התעופה לעיר ובחזרה ניזונתי מהמלצות כאן ובקבוצות הפייסבוק. הזמנתי דרך סימון. הנסיעה הלוך מהשדה למלון עברה חלק, חיכה לנו נהג מאוד אדיב ומקצועי והכל היה פיקס. בחוזר התפצלנו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה שחזרה הייתה צריכה לצאת לשדה ב02 לפנות בוקר וההסעה פשוט לא הגיעה. מאוד התאכזבתי מהשירות של סימון וזה היה ממש לא נעים להתחיל לחפש מונית ב02 וחצי לפנות בוקר. לקבוצה השנייה הזמנתי דרך לילי שגם פה המליצו עליה והיה בסדר גמור. מקווה שעזרתי ומאחל לכם להנות מהחופשה שלכם. תודה על כל המידע שחלקתם.

פסל דוד בפירנצה
4.9/5 - (8 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור