הוותיקן קשה יותר: מוזיאוני הותיקן והקפלה הסיסטינית נסגרים ב -8 בדצמבר, 25 בדצמבר, 26 בדצמבר, ובינואר. הם גם סגורים בכל יום ראשון בדצמבר ובינואר, כרגיל, חוץ מיום ראשון האחרון בכל חודש, כשהם פתוחים וחופשיים.
ומה לגבי האוטובוס והמטרו בחג המולד ברומא? כן. לעתים קרובות, לעיר יש אפילו שירות מורחב בערב חג המולד עד שעות אחר הצהריים המוקדמות זאת אומרת תגבור התחבורה הציבורית לרגל אובססיית הקניות של האיטלקים עד ערב החג. שרותי התחבורה הציבורית ב 24 בדצמבר נוטים להסתיים בערך בשעה 21:00 בערב ויופעלו שוב מחצות הלילה בשרותי הלילה. שרותי התחבורה הציבורית בלילה מסומנים בתחנות האוטובוסים באות N מהמילה Notturni והכוונה היא לשירותים ליליים, ב
25 בדצמבר התחבורה הציבורית ברומא תהיה פעילה משעה 8:30 בבוקר ועד 13:00 בערב ומשעה 16:00 עד 21:00 בערב, מחסור גדול במוניות יורגש היטב, כך שאם אתם צריכים להיות במקום כלשהו, תתארגנו מראש על הבעיה. בערב חג המולד, ההליכה בטח תהיה הדבר הטוב ביותר עבורכם אז תתלבשו בהתאם. חמים ונעים
😉 לאורך כל דצמבר וינואר. מרבית החנויות ייסגרו מוקדם בערב חג המולד ולא יהיו פתוחות ביום חג המולד. בימים אחרים החנויות עשויות להיות סגורות או שיהיו להם שעות קצרות יותר כלולים בהם ה- 8 בדצמבר, 26 בדצמבר, ו -1 בינואר. אם אתם מחפשים את
הסלדי, תצטרכו להתאזר בסבלנות – בדרך כלל, המכירות האלה שלאחר חג המולד
מתחילות ברחבי לאציו בשבת השלישית של ינואר. כנסיות יהיו פתוחות כולן – ברוב הכנסיות יוצגו שחזורים ומודלים משוחזרים של לידת ישו במערה. מומלץ לבקר כדי לראות את הכל במיניאטורות. ואם לא הספיקו חגיגות חג המולד, אז מיד אחרי חג המולד ב 26 בדצמבר חל חגו של הקדוש המעונה הראשון בתולדות הנצרות – הקדוש סטפנו!
חג הקדוש סטפנו הוא מחווה לראשון מהדיאקונים (משרת כמורה בכנסייה) של ירושלים. על פי "מעשי השליחים", מסופר כי לאחר מותו של ישו, שנים עשר השליחים היו ב"דיכי" ושקעו בצורך להטיף את דברי ישו ומסיבה זו, הם לא יכלו להקדיש זמן יקר ל"שירותי הקייטרינג" עבורם 😉 (תלמידים חרוצים 😉 ) כדי למנוע את הריקנות שנוצרה, כינסו שנים עשר השליחים את תלמידיהם, שמתוכם הם בחרו בשבעה כדי שיוכלו להקדיש מעצמם לעבודה מנהלית ולאנשים. הראשון מבין השבעה היה סטפנו בכבודו ובעצמו, מהיהודים הראשונים שהתנצרו. מעשי השליחים עדיין מספרים לנו כיצד היה סטפנו אדם אדוק ואהוב בקרב הנוצרים, אך במיוחד היווה פחד בקרב היהודים. בעיניהם הוא היה אשם בהמרת דתם של יהודים רבים שהתרחשה מעל כולם בקרב היהודים שהיו נתונים בגולה.
בשנת 36, כמה יהודים האשימו את סטפנו בחילול הקודש וגררו אותו לפני הסנהדרין של ירושלים, כדי לשפוט את מעשיו. אולם במהלך פסק הדין, סטפנו המסכן, בהערצתו המיסטית הכריז על שמו של בן האלוהים, כשהוא יושב עדיין על תקן ה"אבא" הרוחני, מה שהלהיב את האנשים עוד יותר. במעשה האחרון הזה חרץ את גורלו… היהודים גררו אותו מהסנהדרין וסקלו אותו למוות באבנים. זה מאפשר לנו לתאר את מות הקדושים כפי שקרה בוודאי לאחר הדחתו של נציב יהודה פונטיוס פילאטוס (36 לספירה), או באותה תקופה של "הריקנות המינהלית" שבמהלכה נשלטה ירושלים על ידי הסנהדרין היהודית. לעומת זאת, אם סטפנו היה נהרג לפני כן, כנראה שהיה נצלב כמו ישו. הסקילה, לעומת זאת, האופיינית לעם היהודי באותה תקופה, נותנת לנו מושג מדויק לגבי תקופת מותו של הקדוש סטפנו. חג זה לכבודו של הקדוש המעונה, נעשה חג משנת 1947, במטרה להאריך את חופשת חג המולד ולהפוך את חג המולד לחגיגי עוד יותר
😉