חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

3.5 ימים ברומא טיול קצר

טוב הגיע זמני לסכם את רומא ותת קצת בחזרה.
סה"כ 3.5 ימים נטו אם לא מחשבים את הערב הראשון.
טיסות: ישראייר. חייב לציין שבלי שובר זאת בטח לא הייתה בכלל אופציה עוברי.
למי שבוחר לטוס איתם לקחת בחשבון שזה המינימום של המינימום. אין צ'ק אין מראש, הכל בתשלום, לא מגישים כלום במטוס (חינם), מושבים צפופים ולא מתכווננים. היה עיקוב של שעה בהלוך ושעה בחזור. מזל שזאת טיסה קצרה.
הסעות: רומיאו. היה מעולה כדי להזמין לפחות שבוע מראש. היה נהג שחיכה בשדה במונית גדולה.
בחזור מעדכנים בוואטס אפ לגבי האיסוף ושינויים. באיסוף הנהג איחר ב 10 דקות. לא קריטי עבורינו אבל כל מי שהיה על המונית קיבל הודעה שהוא משלם חצי מחיר. הוגן ויפה מצידם.
מלון: SPACE-N לא יצא לי לשמוע על המלון הזה פה אבל כן ראיתי כמה זוגות ישראלים שהגיעו. לא בדיוק מלון יותר גסט האוס. חדרים נקיים גדולים ומעוצבים יפה הכל מודרני. מנקים כל יום ויש פינת קפה עם קצת מאפים/עוגיות ומלוחים להתחיל את היום בדלפק כניסה. בעל המקום היה סופר נחמד נתן לי את הוואטס אפ כדי להתיעץ על דברים והזמין לנו מקום במסעדה כשהיינו צריכים. יושב בבניין עתיק יפה מאוד אותנטי. כל הסימטאות מסביב מאוד יפות מלא בתי קפה ומסעדות וקרוב להכל בהליכה. 2 דקות מפיאצה נבונה, 5 דקות אולי מהפנתיאון והכי חשוב קרוב לגשר לחצות לותיקן ולטרנסטוורה. היה מושלם וגם מחיר ממש טוב ביחס למה שראיתי. ממליץ בחום.
סים קראד: היה לי גלובס סים של פלאפון עם דאטה מהטיול הקודם והוא עבד בסדר לאישתי. אני ניסיות את airalo שזה סים דיגיטלי. לקחת 5 ג'יגה עם הנחה של קוד שמישהו נתן פה וזה עלה לי 7 דולר בלבד. עבד מעולה לא היו בעיות. מי רוצה לעשות יכול להתשמש בקוד שלי ולקבל 3$ הנחה 7584L. ממליץ לעקוב אחרי ההוראות הפעלה.
מבחינת אתרים אני אגיד משהו שאולי לא יהיה פופלרי. לא חייב לראות הכל! לא הכל באמת שווה/מתאים לכל אחד. אם אתם לא חובבי היסטורי ואוהבי מוזיאונים אל תזמינו כלום מראש. רומא היא מוזיאון פתוח. תלכו לאיבוד תגיעו להכל ותיראו הכל. לא חייב להכנס להכל. אישית אני חושב שעדיף לנצל את העיר מבחוץ ולא להיות סגור במוזיאון או אתר חצי יום. מי שכן אוהב וחייב לראות הכל אז ברור שבכמה ימים הוא יצליח לראות את כל העיר. מי שעובר לעשות וי ומתרשם מבחוץ מה לדעתי מספיק מצליח לעשות את כל העיר ביומיים שלושה בכיף באיזי. המלצה לי תהנו מהעיר תסתובבו לבד תלכו לאיבוד תעצרו הרבה, תישתו הרבה שפריצים ותחזרו לנוח בחדר כשצריך.
ראיתי הרבה הדרכות וסיורים העיר מפורקת. אישית אני לא בנוי ללכת בקבוצה בקצב של קבוצה ולשמוע הסבר על כל מה שאני רואה. אבל שכל אחד יחליט מה שטוב עבורו.
ככה בקטנה:
1. מזרקת טריווי: מרשימה מאוד שווה ביקור גם ביום וגם בלילה. קחו בחשבון שתיראו אותה גם בלי להיתכוון אלף פעם ביום גם ככה.
2. פנתיאון: כנ"ל. עברנו שם אלף פעם ביום אחלה איזור מסביב כל הבית הקפה הטובים והמסעדות באיזור. אין מה לבוא מוקדם זה שטויות. התור לפעמים ארוך אבל זה רץ מהר מאוד. בפנים אפשר לבלות אולי רבע שעה גג.
3. מדרגות: נחמד מאוד לעשות וי אין מה לעשות שם יותר מידי פרט לתמונות. לא חייב לעלות אבל זה בקטנה יש נוף כשעולים.
4. כיכר ונציה: מאוד מרשים וחינם לעלות ולהיכנס. כדי להשקיע במעלית זכוכית מאחורי המבנה כדי להגיע לתצפית אפשר לראות משם את כל העיר כולל הפורום.
5. קוליסאון, הפורום והגיבעה: המקום היחידי אליו הזמנתי כרטיס ותכלס די מיותר לטעמי. הקוליסאום יותר מרשים מבחוץ, את הפורום והגיבעה ראיתי מהתצפית הקודמת. שווה למי שאוהב לחפור על היסטוריה. מי שכן הולך על זה עדיף מוקדם בבוקר כי מעוד חם והכל תחת השמש ויש לא מעט הליכה בפורום/גיבעה. זה ליד הקוליסאום יש הליכה גם לשם.
6. וותיקן: מאוד מרשים. הכניסה לבזיקה היא חינם והתור הוא לבידוק. שווה לחכות בתור זה רץ די מהר והחוויה בפנים שווה. עלינו גם לדום כדי לראות את הכיפה מקרוב ומשם לתצפית המרשימה על הכיכר ועל רומא. קחו בחשבון עלייה קשה מאוד במדרגות גם עם המעלית יש 300 מדרגות לא קלות. אבל חוויה מטורפת לא הייתי מוותר על זה.
7. מוזיאון הותיקן: 10 דקות מכיכר הוותיקן. חשוב לציין כשמו הוא זה מוזיאון. לחובבי מוזיאונים אם בלי הדרכה מדובר על מקום ענק שיקח ממכם כמה שעות טובות. ויתרנו מראש זה לא בשבילנו. הגענו לשם סתם לראות אבל לא רואים כלום מבחוץ (זאת כניסה למוזיאון). יצא כאילו זה חובה וכולם מזמינים מראש. תעשו חושבים כמה אתם אוהבים מוזיאונים. טעמנו מספיק יצירות ופסלים בחינם ברחבי העיר.
8. וילה בורגזה: גן נחמד לא חובה לוקחים שם אופניים ומטיילים. לא מהיפים שראיתי אבל זה שובר שיגרה מהעיר. אפשר להגיע לעשות שם פיקניק ולנוח. די מתיש בסוף כי חם.
9. שכונת מונטי: קרובה לקוליסאון ושווה ביקור בהחלט. פשוט ללכת לאיבוד. המקום הכי מוכר שם ומצולם הוא כמובן Ai Tre Scalini
כמה טיפים בכללי:
1. הולכים הרבה ברגל ומאוד חם ויבש. נעליים נוחות חובה. גם לערב.
2. לא לרוץ לאף מקום הכל באיזי אתם לא מפספסים כלום. מגיעים להכל די בקלות.
3. לעצור הרבה לנוח בבתי קפה מסעדות להתרענן.
4. לחזור לחדר! אתם מותשים עשיתם לא מעט ויש לכם עוד מה לעשות תחזרו לחדר להתרענן. חזרנו כל יום לפחות פעם אחת ואף פעמיים למקלחת ומנוחה של שעה שעתיים.
5. מים. יש ברזי מים בכל מקום פשוט מים זורמים קרים ונעימים. מדובר במי שתייה לכל דבר.
ברגע שהבנו את זה הפסקנו לקנות מים פשוט ממלאים את הבקבוק כל פעם, שוטפים ידיים ופנים זה מאוד עוזר להתרענן.
6. אפרטיבו. זה הHappy hour שלהם. דרינקים לפני ארוחת הערב. רוב השתייה במחיר מוזל וכדי לנצל את זה. מי שבמרוצה כל היום מפספס את זה. שוב אין מה למהר הכל קרוב ואפשר להספיק הכל. כדי לעצור לשתות ולהנות מהאווירה.
7. לא לרוץ רק אחרי המלצות. יש הרבה מסעדות טובות שלא מומלצות. תעברו תיראו שיש אנשים תסתכלו על הצלחות שלהם ותתרשמו.
8. לא חייב לאכול תמיד במסעדות כל ארוחה יש הרבה מקומות שמוכרים סנדוויצים מעולים ופיצות לדרך. לקחת משהו לדרך עם בירה ולשבת לאכול באיזו פינה/פיאצה תמיד כיף.
9. קינוחים וכאלה. יש כל מטר גלידה שם וטרמיסו. הכל טעים לא לרוץ ישר לונצ'י ופומפי אפשר להנות מגלידה טובה וטרמיסו בכל פינה בעיר. את הטרמיסו הכי טוב תמיד קיבלנו במסעדה.
10. לקחת קורקינט או אופניים. זה לא על חשבון הליכה אבל אם הלכתם מספיק ואתה רוצים לחזור לחדר או להגיע למקום שהוא חצי שעה ממכם או אפילו רבע שממכם קחו קורקינט זה ממש בכל פינה ואפשר להחזיר בכל פינה הכי פשוט, זול וסופר קל.
11. תחבורה ציבורית: יש אוטובוסים השתמשנו פעם אחת חוויה טובה נסיעה קצרה חוסכת הרבה הליכה.
מבחינת אוכל:
הזמנו מקום ל Osteria Barberini דרך גוגל. מסעדה מאוד מדוברת פה ותכלס מאוד שווה מתמחה במנות עם הרבה כמהין למי שאוהב. ממליץ על הריזוטו וכמובן הברוסקטות למנה ראשונה. כדי גם לקחת בקבוק יין מקומי. שירות מעולה.
הזמנו מקום ל Pianostrada דרך המייל ענו מייד ואישרו. מסעדת שף (שפית) מטבח בטוח כדי להזמין מקום על הבר. לא זול לא שיגרתי אבל חוויה. משם לחצות את הגשר לטרנסטנוורה זה חצי דקה למשיך הבילוי בבארים במקומיים.
אכלנו גם ב La Carbonaraבהמלצת המארח שהזמין לנו גם מקום. נמצאת ב Campo de' Fiori.
אכלנו גם ב Osteria Da Fortunata שגם מומלצת פה לפעמים ומבחינתי זאת הפסטה הטובה ביותר שאכלנו בטיול. יש שני מסעדות אחת מול לשנייה. לא הזמנו מקום מראש.
פיצה ללא ספק Piccolo Buco המדוברת ולא סתם. הפיצה הטובה ביותר שתמצאו ברומא בסיגנון נפוליטני. כדי להגיע לפני הפתיחה ב 12 אחרת תמתינו שם שעות. אי אפשר להזמין מקום מראש.
ארוחות בוקר: Roscioli ללא ספק מספר 1. יש באותו רחוב גם קונדיטוריה גם מעדניה וגם בית קפה. הבית קפה טוב לאורחות בוקר, הקונדיטוריה לקחת משהו לדרך פיצות מאפים ומתוקים והמעדניה לקנות דליקטסים וגם שם אפשר לשבת ולאכול. בכללי אחלה איזור זה של רומא כדי ללכת שם לאיבוד.
עוד בית קפה מומלץ Emporio Sant'Eustachio גם לקנות קפה וכוסות וגם לארוחות בוקר. יש שני סניפים שניהם סמוך לפנתיאון.
עוד קפה מומלץ ואולי הכי מפורסם לקניית קפה הוא כמובן Tazza d'Oro סמוך לפנתיאון.
מבחינת בילויים יש הרבה בארים בטרנסטוורה פשוט להסתובב אחרי הירידה מהגשר ימינה או שמאלה ולראות איפה בא לכם לשבת. אנחנו ישבנו פעמיים ב Caramella שזה שמאלה אחרי הגשר ממש הבר הראשון. יש שם גם אחלה פיצה בבוטקה קטן לפני משמאל למדרגות של הכיכר.
עוד בר מעולה שעלה פה Jerry Thomas Speakeasyתודה רבה לבחור שהעלה את זה פה Nir Borchzok עשית לנו את הטיול. מדובר בבר סודי לא תמצאו אותו ככה סתם. אפשר להזמין מקום מראש ורצוי זה חוסך את מילת הכניסה הסודית. בר קוקטיילים שנות ה 20 ממש קטן לא זול ויש דמי חבר 5 יורו לאדם אבל וואו איזו חוויה. אווירה מטורפת בילוי לא שיגרתי. אהבנו מאוד!
יאלה תהנו חברים מקווה שעזרתי!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן