חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופ"ש ברומא המלצות

חזרנו לא מזמן מסופ"ש ברומא ורציתי לשתף בכמה טיפים ותובנות מהטיול. להלן הטיפים וההמלצות שלנו לגבי סופ"ש ברומא!

הכנות:
-חודשי ינואר עד מרץ הם זמן מומלץ מאוד לטייל ברומא: זו העונה הכי פחות עמוסה, זול משמעותית (טיסות+מלונות) מחודשי העומס באביב\קיץ ויש סיילים למי שמחפש. באופן כללי איטליה זה אחד היעדים היחידים באירופה (יחד עם ספרד ויוון כנראה) בהם כיף להסתובב בעונה זו מבחינת מז"א. אין להתפשר על נעליים נוחות!!!! הכבישים והמדרכות לא אספלט כמו פה, אלא ריצוף כלשהו בלתי נוח בעליל לכף הרגל.. כך שנעל שתרכך את המגע עם הרצפה תקל מאוד על ההליכה המרובה.

המדרגות הספרדיות ברומא
המדרגות הספרדיות ברומא

-הטיפ הכי חשוב (1): תזמינו כרטיסים מראש לאטרקציות באתרים, לביקור בשעות הבוקר, עם עדיפות ממש לשעת הפתיחה. גם בותיקן וגם בקולוסאום לא חיכינו אפילו שניה בתור ולא היו עומסים.
ותיקן
קולוסאום
אותי באופן אישי בלבלה מאוד כמות הסיורים הרבה הקיימת באתר הקולוסאום. לאחר חקירה והתייעצות, הזמנו כרטיס משולב ל-3 אתרים (קולוסאום, פורום ופאלאטין) הכולל גם את הסיור הפנורמי+תת-קרקעי של 90 דקות.מומלץ!

-הטיפ הכי חשוב שלי (2): תורידו את אפליקציית Rick Steves' Europe. יש שם סיורים מודרכים ברמה גבוהה מאוד ברוב האתרים המרכזיים ברומא- קולע, תמציתי ויחסוך לכם עשרות יורו לאדם.

-מונית הזמנו מראש אצל לילית- עלות של 35 יורו למונית עד המלון (נסיעת יום). אמינה ונחמדה +393665959799

-טיסה- עם אליטליה. ממליץ, לא היו עיכובים או בעיות. למרות שהם מעט יקרים יותר מחברות הלואו-קוסט, ממליץ לקחת אותם במיוחד כשטסים לסופ"ש. כיוון שהם ממריאים בבוקר מישראל וחוזרים בצהריים מאיטליה, יש לכם חצי יום לנצל בהלוך ובחזור לא תגיעו מעוכים לשדה"ת. כמו כן, טרולי קטן וארוחה כלולים במחיר.

-מלון- אנחנו ישנו במלון The Inn at the Roman Forum. מלון בוטיק קטן ונחמד במיקום מרכזי ממש על הפורום. ארוחת הבוקר והמיקום מעולים, אבל לדעתי מעט יקר ביחס לתמורה. בכל אופן, ממליץ לקחת דירה או מלון רק באיזור המרכז- גם ככה רוב היום הולכים מסעות ברגל ובאים לחדר רק בכדי לשים את הראש. המחירים ברומא זולים יחסית ואפשר למצוא מקומות סביב 300 ש"ח ללילה ופחות.

אטרקציות ואתרים:
לדעתי אפשר להספיק לראות את ההילייטס של רומא ב-3 ימים מלאים כך שישאר טעם טוב לעוד ביקורים. תתכוננו ללכת הרבה ברגל.
-מאסט: ותיקן+קפלה סיסטינית, קולוסאום, פורום (כולל שער טיטוס)+פאלאטין, פיאצה ונציה, פיאצה נבונה, פנתיאון, מזרקת טרווי
-נחמד: הגטו היהודי ובית הכנסת (באופן כללי יש השפעה יהודית היסטורית רבה ברומא שזה נחמד מאוד לראות), המדרגות הספרדיות, איזור בית העירייה.
-לא הספקנו: וילה בורגזה (לצערי)
כמובן שיש אינסוף פיאצות ופינות נחמדות.

אוכל:
באופן כללי לי מרגיש שרוב המסעדות באיזור מרכז רומא הן מלכודת תיירים אחת גדולה, היו כמה מסעדות שלא אהבנו, חלקן קיבלו ציונים גבוהים מאוד בגוגל מאפס וטריפאדוייזר. במיוחד ברומא, הכלל של להכנס לאיפה שאין תפריט באנגלית ואיפה שרואים בעיקר מקומיים אוכלים תופס כנראה.
מומלץ מאוד: Taverna Romana-Via della Madonna dei monti 79- מסעדה רומאית אמיתית ומקומית.
Pasta Chef Monti-Via Baccina 42- פסטה בר פשוט שמגיש פסטה ביתית טעימה מאוד.
Ai Vino Ai Vino- Via dei Serpenti 19 בר יין שכונתי, אחלה אווירה, חזרנו לשם בכל ערב.

אכלנו גם ב-That's Amore לאחר שקיבלנו הרבה המלצות- נחמד, לא יותר.

גלידות- תלכו לגלידריות הקטנות, לא באיזורים מרכזיים. גלידריית וונצ'י Venchi נחמדה, לא יותר ובטח שלא שווה את התור הענק בויה דל קורסו. יש עוד סניף פנימי יותר המרחק 5 דקות הליכה מהסניף הראשי בויה דל קורסו בו אין כמעט תור.

חוץ מזה, פשוט תסתובבו בעיר, ברגל, כמה שיותר, ביום ובלילה, זו הדרך העיקרית להנות ממנה. בהחלט נחזור.

1/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן