חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום 3 ימים סופ"ש חופשה זוגית ברומא

להלן סיכום 3 ימים, חופשה זוגית מתומצתת ואינטנסיבית ברומא לסופ"ש מושלם:

***
תחבורה:
-חניה בטרמינל 1, צמוד ממש (הליכה). 50 ש"ח ליום.
-טיסה הלוך עם ריינאייר, 930 ש"ח לזוג (כולל תוספת לבחירת מושבים, העלאת תיק אל המטוס ואל בטן המטוס). היה בסדר. כמובן צפוף ברגליים. לא בדקו בכלל את נושא גודל התיק שעולה למטוס, התיק שהעלנו לבטן המטוס חרג מ20 ק"ג ולא אמרו כלום. אולי במקרה אולי תמיד ובכל זאת כדאי להתכונן לפני.
-טיסה חזור עם וולינג, 987 ש"ח לזוג (כולל תוספת לבחירת מושבים ותיק לבטן המטוס, לא עולה אצלם תוספת העלאת תיק אל המטוס). היה לא משהו. זהירות ממש מהחברה הזו, השבוע ביום ראשון היה סיפור רציני איתם ומטוס שלם נדחה לטיסה למחרת. אותנו הטיסו-החזירו באמצע-מרחו אותנו כ10 שעות (במקום לטוס ב2:30 טסנו ב12:30) כמובן בלי לעדכן. בכל מקרה יש איתם תקלות בתקופה האחרונה. לדעת להתכונן לזה מראש.
-מהשדה אל המלון עם פבריציו, הסעה פרטית של 40 יורו. תקשורת בווטסאפ בעברית עם בחור נחמד שמסדר הכל כמו שצריך. חזור היה תוספת לילה (45 יורו במקום 40). ביקשתי להקדים, לאחר, תיק-תק סדרו הכל. ממליץ
-בתוך רומא: כפי שכבר אמרו- הכל ברגל. הולכים המון (הלכנו כ20 ק"מ ביום). תתכוננו. חוויה מדהימה.
-מונית בתוך העיר הזמנו פעם אחת בלבד- הייתה לנו הדרכה ב8:30 בותיקן ולא רצינו לרוץ לפני (יש גם הליכה בתוך המוזיאון של כמה שעות וגם הליכה חזרה, המליצו לנו ולכן ממליץ הלאה- כדאי להגיע בהלוך עם תחבורה כלשהי, תלוי כמובן היכן המלון). הזמינו לנו מונית רשמית מהמלון, 9 דק' נסיעה- 9 יורו. נהג הפעיל מונה בלי שביקשנו.

***
מלון:
ישנו במלון Regno, עלה 1780 ש"ח לזוג ל3 לילות (שדרגתי לחדר אחד יותר מהבסיסי כולל ארוחת בוקר ואפשרות ביטול) נמצא על הרחוב הראשי, Via Del Corso. רחוב הקניות בין כיכר ונציה לדל פופלו. קראתי פה במקרה על מישהו שהמליץ עליו. מלון 3 כוכבים, לדעתי לא צריך יותר מזה. צוות נהדר, חדר נקי, מים חמים, מגבות נעימות, ארוחת בוקר לא מדהימה אבל סוגרת את הפינה לגמרי. יש wifi חינם, מקרר וכספת (אין קומקום- אם חשוב למישהו). מיקום מיקום מיקום! הכי חשוב. תיכנסו לbooking, תראו מיקום על המפה ותקראו חוות דעת.

***

סיור סגווי פרטי ברומא
סיור סגווי פרטי ברומא

מסלולים:
-יום ראשון, כיכרות ומזרקות: פנתאון > כיכר נבונה > שוק קמפו דה פיורי > הגטו היהודי ובית הכנסת > גבעת קפיטולין והמוזיאונים > אנדרטת ויטוריו וכיכר ונציה > מזרקת טרווי > כיכר וארמון ברבריני > מדרגות ספרדיות > ויה קונדוטי > כיכר דל פופולו > גני בורגזה.

-יום שני: קולסאום > פסל משה > פורום וגבעת פלטין > פה האמת > גן התפוזים > חור במנעול הדלת > טרסטוורה > אי הטיבר.

-יום שלישי: מוזיאון הותיקן > כיכר סן פטרוס > טירת וגשר סנט אנג'לו > טרסטוורה > ג'אניקולו.

***
קצת על האתרים:
-כחלק מהעניין ללכת ברגל, ממליץ מאוד בתחילה ללכת ברחובות הראשיים, בהמשך דווקא בין הסמטאות, יופי אחר לחלוטין. מוצאים המון מקומות יפים בין האתרים. כדאי באמת להתרשם גם ביום וגם בלילה אם אפשרי. על אף העובדה שהולכים הרבה- הכל יחסית קרוב.
-צאו לטייל מוקדם. 8:00 תהיו ראשונים ותראו מקומות ממש לבד.
-כדאי מאוד לעלות על הגבעות (בכלל למקומות גבוהים) יש תצפיות נהדרות מגבעות קפיטולין, אוונטין (גן התפוזים), פלטין, מגני בורגזה ומג'אניקולו. -כל אלו תצפיות חינם. יש תצפיות בתשלום מטירת סנט אנג'לו ומכנסיית סן פטרוס- לא עשינו.
-מזרקת טרווי, לעלות לחנות ממול (United Color of Benton), קומה 2, מהחלון רואים ממש טוב.
-בית כנסת יהודי בגטו. עולה 11 יורו לאדם כניסה למוזיאון היהודי, משם הדרכה של כ15 דק' לתוך בית הכנסת. אין צורך! המוזיאון היהודי הוא לא בשבילכם, מלמד על יהדות בכלל ועל יהודית רומא בפרט. גם הסיור בבית הכנסת לא משלים מידע קריטי. כן ממליץ בחום להיכנס להתרשם מבית הכנסת: כל ערב ב20:30 תפילת מנחה+ערבית. כניסה חינם לאחר בידוק, אסור לצלם.
-גני בורגזה. תכננתי אופניים כפי שהמליצו אך היה גשם ולבסוף הלכנו את כל הפארק ברגל. היה מעולה! מקום יפיפה (חינם כמובן). בסביבות שעה וחצי כל הסיפור. לא נכנסו לוילה (בתשלום).
-קולוסאום-פורום-פלטין: כפי שאמרו כך היה: 8:30 היינו בקופות של הפורום ללא המתנה 12 יורו לאדם לשלושת האתרים הללו, הלכנו לקולוסאום ללא המתנה בכלל. מי שמקפיד להגיע מוקדם לא צריך לקנות כרטיסים מראש (אלא אם מזמין עם הדרכה שאז יכול להיגמר). מי שבכל זאת קונה כרטיסים מראש תשימו לב שאפשר להדפיס אותם מהבית אחרת איסוף מהקופות ואז לא הרווחתם כלום- מחכים כמו כולם (תוספת 2 יורו לאחד עמלת אינטרנט).
-תתחילו בקולוסאום- מרשים ביותר. שעה +/-. הפורום לא קל, יכול לקחת כמה שעות. מי שלא בתוך ההיסטוריה זה אפילו חופר. תתרשמו בגדול ולא צריך לעבור על כל שריד ושריד. תעלו לפלטין ותראו תצפית על הפורום, אח"כ תרדו למטה. לא צריך לדעתי הדרכה במקום, יש ספר / אפליקציה שנותן את המידע החשוב.
-ותיקן, קריטי לקנות כרטיסים מראש ולא במקום!! מיד כשהזמנתם כרטיסי טיסה – תזמינו למוזיאונים. אני ניסיתי להזמין מראש ונגמר לכניסה חופשית. הזמנתי עם הדרכה מקומית של המוזיאונים באנגלית (33 יורו לאחד). היה מצוין. סביבות שעתיים, לדעתי לא צריך יותר מזה. מי שלא מבין יותר מדי באומנות לא צריך. לציין רק כי ההדרכה הייתה רק במוזיאון ולא בקפלה הסיסטינית (שם אסור לדבר או לצלם, שמענו הדרכה קולית באפליקציה). חשוב מאוד לקחת הדרכה לדעתי (עברית / אנגלית / הדרכה קולית / אפליקציה) כפי שאמרו – יש את הדלת הימנית לקיצור דרך אל כנסיית סן פטרוס אך היה סגור בשעות הבוקר, יש איזה חג בימים אלו. אח"כ ראינו את התור המטורף בחוץ אז לא נכנסנו. שתדעו- כניסה לסן פטרוס היא חינם. עולה כ10-15 יורו לאדם לכרטיס "דילוג על התורים" (skip the line).

***
אוכל:
כשומרי כשרות אכלנו רק במסעדות בגטו. אתחיל ואומר כי כמובן "על טעם וריח…." ואין לי כוונה חלילה לשיימינג אלא רק שתדעו, במילה אחת: בינוני. אל תצפו לחוויה קולינרית איטלקית. אכלנו ב- יטבתה, בלה-קרנה, בגטו, פיצה אליס. לשומרי כשרות זה בסדר- אולי עדיף על מנה וחמה וקבנוס מהארץ. מסעדות איטלקיות מהארץ לוקחות אותן בהליכה. לא ברור לי למה רמת האוכל כזאת. מי שלא מקפיד על כשרות- לא ממליץ. אגב, מחירים סבירים לגמרי (קצת יותר זול מהארץ).

שייט נהר הטיבר עם ארוחה
שייט נהר הטיבר עם ארוחה

מים:
קנינו בהתחלה מים כמו בכל פעם ששותים בחו"ל, אח"כ התחלנו למלא מהברזים ברחובות. מים מצוינים וקרים. אין צורך לקנות.

שירותים:
אין שירותים ציבוריים באופן תדיר. יש ברוב האתרים שמשלים בהם כניסה (פורום/ קולוסאום / ותיקן). אין באף כנסיה! המלצה שלי: כשאתה מוצאים- תעשו! לא משנה אם צריכים (כמו גמילה של ילדים- עצרתם למסעדה / קפה, לפני יציאה מהמלון). תמיד לזכור שיש בכל מקדונלדס בחינם.

***
קניות:
אין! הכל יקר שם. אל תצפו לזול יותר מהארץ כי לא.
-חנויות Coop נמצאות ברחובות, סופרמרקט סבבה.
-אם כבר לקנות משהו אז לחובבי הקפה- חנות Nesspresso. בסמוך למדרגות הספרדיות. שרוול קפסולות כ4 יורו (סביבות 16 ש"ח) לעומת כ25 ש"ח בארץ. שווה להביא כמה לארץ, לא שוקל הרבה. ולכל המוטרדים מכשרות- אל דאגה, כתוב על השרוול לגמרי בעברית שזה כשר ומיובא לפתח תקווה (אותו דבר כמו בארץ)
-שמונצס' (מגנטים, מחזיקי מפתחות וכו'), לא ברחובות ואתרים ראשיים. דווקא בסמטאות ואזורים מרוחקים. יותר זול.

***
סלולרי:
-כרטיס סים של חברת Tim. קנינו ברחוב ולא בשדה כפי שהמליצו. 23 יורו לחבילת 10 ג'יגה גלישה, שיחות ללא הגבלה בתוך איטליה ו300 דק' לארץ. לדעתי מספיק כרטיס 1 לקנות ולא לכל מכשיר. ווטסאפ, פייסבוק וכד' אינם מורידים מחבילת האינטרנט.
-יש Wifi חינם בשדה תעופה וברוב המקומות בחינם (גם מלונות).
-מצאתי בכיכר נבונה בחנות אחרת אותה חבילה ב20 יורו אז שווה לבדוק.
-קונים את הכרטיס סים רק עם דרכון! אין אפשרות להראות להם צילום של הדרכון, שתדעו לקחת ביום הראשון אתכם בתיק. אין צורך במתן כרטיס אשראי, קניתי במזומן.
-לא לשכוח לשים מצב טיסה עוד לפני ההמראה שלא יעלה לכם תקשורת בחו"ל. אפשר כמובן להפעיל wifi עם מצב טיסה.
-כשמתקשרים לארץ מהכרטיס סים של Tim, לא לשכוח קידומת +972 ואז את המספר (גם סלולרי וגם מקומי)

-אפליקציות:
-ניווט ללא אינטרנט עם Offline map & nevigation. חינם. חובה! ממש עוזר להגיע לכל מקום בלי להתברבר בכלל. להוריד מראש מהארץ את מפת איטליה. להכין מראש מהארץ נקודות חשובות שיהיה קל לזהות.
-מפות של google maps גם כדאי אם רוצים לחפש משהו מקומי בעברית (חנויות / מסעדות וכו…). חובה אינטרנט.
-תרגום עם google translate אם צריכים משהו באיטלקית ולא זוכרים איך אומרים
-הדרכה בעברית עם Guidol. חינם. מצוין. קצר ויפה. חובה אינטרנט כדי להפעיל אותה.
-הדרכה באנגלית עם Rick Steves audio europe. חינם. להוריד בארץ את ההדרכות של רומא. למי שרוצה קצת יותר לעומק. מאוד ברור ונעים. בשתי האפליקציות האלו יש את ההדרכה גם כתובה כך שאפשר לקרוא גם ללא האזנה.
-ניהול פיננסי עם Tripcoin. חינם. מאוד נוח לניהול כספים בחו"ל, בעיקר כשעובדים בעיקר עם מזומנים. ממיר אוטומטית לשער השקל, ניתן לצלם קבלה ויש חלוקה סטטיסטית לפי קטגוריות.

***

סדנת אוכל ברומא
סדנת אוכל ברומא

ציוד חובה:
-כובע, משקפי שמש וקרם הגנה. שמש מאוד חזקה, לא מזיעים כי אין לחות אבל בקלות נשרפים (בעיקר לבנבנים כמוני)
-מטריה מתקפלת חובה. גם כשחם יכול לרדת גשם חזק. חבל שיעצור את הטיול.
-סוללת טעינה חיצונית לסלולרי. חובה!!! משתמשים המון במפות והדרכה סלולרית. בקלות נגמרת הסוללה באמצע היום.
-נעלי הליכה טובות! הליכה! טובות! לא סתם סניקרס. הולכים המון. תביאו משהו טוב.

לבוש:
-כמו כל אירופה, גם אם חם ביום, תמיד יכול להתקרר בערב אז לא לשכוח ז'קט ומכנס ארוך. בערב מאוד כדאי סנדלים / כפכפים- לתת לרגליים לנשום אחרי ההליכה הארוכה ביום.
-בכנסיות וותיקן מבקשים להקפיד על לבוש מכובד. אסור גופיה ומכנסיים קצרים מדי (הייתי עם מכנס עד ברך ולא הייתה בעיה).

***
ביטחון:
-יש המון משטרות וחיילים ברחובות. לא יודע אם בגלל התקופה או ככה תמיד. נותן תחושה טובה כתיירים.
-את המטרידנים מנפנפים פעם אחת והם עוזבים אותך. לא להסכים לקחת שום ורד או צמיד…בעיקר באזורים הצפופים (כיכרות / מזרקות)
-לפני האתרים המרכזיים (ותיקן / פורום / קולוסאום) מיד מתנפלים עליכם הצעות להדרכה מקומית או כרטיסים לדילוג התור, לרוב הודים שיודעים אנגלית טובה. דווקא איתם התייעצתי לאן ללכת ומתי. אם יש לכם שאלה מקומית – תפנו אליהם. ממש נחמדים. ללא תשלום כמובן

***
תהנו. והמון.
נסיעה טובה

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן