חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחירת מיקום בית המלון ברומא

מלונות מומלצים ברומא? איפה לקחת מלון מרכזי ברומא? איך לבחור איזה מלון לקחת באיזו שכונה בעיר רומא? באילו איזורים מומלץ לחפש מלון ברומא? הכל פה!

הבהרה חשובה ביותר לגבי בחירת מיקום בית המלון! תמיד צריך ללכת לפי המרכז של המפה ולא להתמקם על אטרקציה מסויימת! והכי חשוב אם המלון שהזמנת נמצא בתחנה המרכזית TERMINI אין לידו אף אטרקציה אבל יש תחבורה ציבורית רבה ומדובר בשכונה פחות סימפטית שמזכירה את דרום תל אביב ומומלץ לקחת מלון במיקום אחר!.

מבחינת מיקום בית המלון, למה הכוונה "מיקום גרוע"?

 

הרבה אנשים בוחרים מלון מרובה כוכבים דווקא באזור המדרגות הספרדיות ולמעלה מהם וזה אומר מעל פיאצה ברבריני ומעליה, ברחובות סמוכים לרחוב VIA VENETO המהודר וברחובות הסמוכים לו. על רחוב ויה ונטו נמצאים כל השגרירויות והמקום נחשב ליוקרתי.

אבל בין "יוקרתי" ל"מרכזי" מפרידים שמיים וארץ. ויה ונטו יותר בכיוון לגני וילה בורגזה מהקצה העליון והמרוחק שלו.

כשבוחרים מלון ברומא, השיקול הוא לא הקירבה למדרגות הספרדיות כי הן רק אטרקציה מיני רבות בדרך ו*הרחוקה מבין כולם* (אחרי הוותיקן) . צריך לחשב שצריכים ללכת הלוך חזור למלון כל יום. מלונות מעל לפיאצה ברבריני היפה הם יפים, מהודרים ואף יוקרתיים אה-מאמה? ויש מה מה – אין לזה לא ערך ולא משמעות…
 

לחצו כאן לקבלת רשימת המלונות המומלצים במרכז רומא!

צריך להבין שרחוב השופינג המרכזי שאליו צריך לכוון הוא ויה דל קורסו. מויה דל קורסו יוצא רחוב בשם ויה טריטונה שזו עליה למעשה שמביאה אתכם לפיאצה ברבריני היפה ופניה ממנה שמאלה תוביל אתכם למדרגות הספרדיות.

כל מלון שהוא מעל פיאצה ברבריני נחשב לרחוק מאוד למרות שיש קיצור דרך של רבע שעה הליכה למזרקת המשאלות. עדיין. כדי להגיע לרוב האטרקציות צריך לעבור דרך הסמטה במזרקת המשאלות, להגיע לויה דל קורסו, לחצות לצד השני בקו ישר ומשם להתקדם למשל לפנתיאון, לפיאצה נבונה, לקמפו די פיורי, לרובע היהודי, לשכונת טרסטסרה שזה בכלל באזור אחר לגמרי. או למשל מסלול אחר, לא לחצות לכיוון המסלול הזה ולמשוך לכיוון פיאצה ונציה, הקמפידוליו, האנדרטה הלאומית, הפורומים, הקולוסיאום, צ'ירקו מאסימו וגבעת האבנטין שם נמצאים גן הוורדים (בעונה) שנבנה על חורבות בית הקברות היהודי העתיק וצורת שביליו מנורה, וסמלי לוחות הברית פזורים בשעריו, גן התפוזים הרומנטי עם פנורמה מעלפת על העיר, החור הקבוע על מנעול בשער הירוק של מנזר אבירי מלטה שדרכו ניתן לראות באשליה אופטית את גני הוותיקן. משם אפשר לרדת לשכונת טסט'ציו, שם יש שוק איכרים מקורה ומודרני נוסח שרונה בתל אביב ומתחם האוכל Eataly המתפרס על 5 קומות.
לשם תוכלו להגיע עם מטרו B בקו הכחול הנמצא בקולוסיאום שזה לא קו המטרו הנמצא בפיאצה ברבריני. בפיאצה ברבריני תמצאו את מטרו A בקו האדום שייקח אתכם לוותיקן. צריך לשים לב גם לזה. כי תחנת המטרו שנמצאת במדרגות הספרדיות למעט מלוותיקן , לתחנה המרכזית טרמיני לא תיקח אתכם לאף מקום רלוונטי. חייבים להבין את המרחקים העצומים שיש ללכת ברגל ממלונות באזור פיאצה ברבריני וכל מה שמעל פיאצה זו.
אמנם כתוב בכל אתרי ההזמנות "מדרגות הספרדיות" אבל מדובר בבתי מלון הממוקמים מעל פיאצה ברבריני וחלקם אף מעל המדרגות הספרדיות. כשכותבים לכם רק 7 דקות מהמדרגות הספרדיות זה לא אמור לשקף לכם דבר ולא חצי דבר כי המדרגות הספרדיות הן סתם אטרקציה אחת בודדה מיני רבות ועוד המרוחקת מבין כולם באזור מרוחק. השבע דקות הן רק מהמדרגות אבל לא ממרכז העניינים. המדרגות הספרדיות אינן מרכז העניינים ברומא.

לא כל הנוצץ זהב ☺ מלון טוב צריך להיות קודם כל מרכזי עבור הרגליים שלכם 🙂 בין המומלצים:מלונות , סוויטות וחדרי אירוח על ויה דל קורסו והסביבה דוגמת מלון מוצרט, מלון Del corso,אקדמיה, hotel white. פשוט לפתוח גוגל מפות ולחפש מלונות ברדיוס ויה דל קורסו לכיוון פיאצה ונציה.

פשוט צריך להיכנס לגוגל מפות כפי שהמחשתי לכם בתמונה שצירפתי ולבדוק שהמלון שמצאתם איננו בקרבת או ברדיוס פיאצה ברבריני, רחוב ויה ונטו או רחובות סמוכים. ככל שיותר קרוב לויה דל קורסו כך יותר טוב. גם אם למשל בחרתם בכל זאת את אזור המדרגות הספרדיות לפחות אל תבחרו מה שלא קרוב ממש לויה דל קורסו מרחק של דקה הליכה. אחרת זה לא נחשב קרוב. יש קיצור דרך מהמדרגות הספרדיות דרך סמטאות למזרקת המשאלות אבל.. עדיין.. זה רק קיצור דרך.. ומה הלאה? יש קילומטרים רבים של הליכה…

ממליץ לכל מי שטס (לוא דווקא לרומא) לא להסתכל רק על המפה אבל לבדוק מרחקים במטרים ולהשוות למקומות באזור המגורים, עוזר לקבל פרופורציה על כמות ההליכה.

את רומא עושים ברגליים והם יכאבו לך גם אם תהיי צעירה בת 18. רומא יפה, וגדולה, ויש אזורים מרוחקים… ולא מדובר רק ברבע שעה הליכה מדובר בהרבה יותר… לא לכולם מתאימה הליכה מרובה ולכן ההמלצה היא לקחת מלון שיהיה פחות או יותר במיקום מרכזי.

———

בחירת בית מלון ושאר ירקות 😊
מלונות באזור פיאצה דל פופולו וגני בורגזה כדאי או לא?
בטוח או לא? וגם אילו שיקולים צריך לעשות בבחירת מלון באזור המדרגות הספרדיות… כרטיסים לתחבורה ציבורית וגם קצת על הכייסים..

פיאצה דל פופולו היא הכיכר המרוחקת ואטרקציה מבין המרוחקות כמו וילה בורגזה והמדרגות הספרדיות. זוכרים את המשפט המפורסם "כל הדרכים מובילות לרומא"? הכיכר ממוקמת בחלקו הפנימי של השער *הצפוני* בחומת אורליאנוס – בעבר השער לרומא העתיקה שנקרא היה "שער פלמינוס" (Porta Flaminia) על שמו של גאיוס פלאמיניוס, וכיום קרוי "שער פופולו" (Porta del Popolo) על שם הכיכר והכנסייה. משער זה יצאה "דרך פלמינה" (Via Flaminia), שהובילה לעיר הנמל רימיני, ונחשבה לדרך המרכזית לצפון. עד לעת החדשה, היווה מקום זה, את נקודת המבט הראשון של רומא – אליו נחשפו התיירים והמבקרים הבאים לעיר. שוב, הכיכר ממוקמת ליד השער *הצפוני* של העיר. במילים פשוטות: פיאצה דל פופולו היא אחת הכיכרות המפורסמות ביותר ברומא הממוקמתצ ליד ויה פלמיניה , ובתקופת האימפריה, זה היה הכניסה לרומא.

היום זה עדיין צומת דרכים חשוב.

במבט ***דרומה***, שלושה רחובות חשובים עולים מהכיכר: משמאל Via del Babuino , מימין Via di Ripetta ובמרכזה Via del Corso , אחד מהעורקים המסחריים המרכזיים של העיר לכיוון מה שנקרא בפי התיירים "מרכז העניינים" ☺. משמעו: פיאצה דל פופולו ואזור זה של סוף ויה דל קורסו בקצה זה היא "אטרקציה" רחוקה מיתר חברותיה. 😊 כל שאר האטרקציות מלבד וילה בורגזה, פיאצה דל פופולו והמדרגות הספרדיות, נמצאות בדיוק בקצה השני, כמו הקולוסיאום והפורומים למשל, מדובר בקילומטרים ארוכים של הליכה… קודם להגיע לקצה השני שזה פיאצה ונציה + כרבע שעה הליכה לקולוסיאום . עכשיו יש לחשב את הדרך חזרה למלון ☺ כנ"ל לגבי אטרקציות אחרות כמו הפנתיאון, פיאצה נבונה, קאמפו די פיורי, הרובע היהודי ושכונת טרסטברה התוססת, כול האטרקציות הללו נמצאות בחלק אחר של העיר 😊 הן אמנם קרובות האחת לשנייה וקל לבנות מסלול יומי כייפי אם עושים אותן בסדר רציף ומסודר (כך לא מפספסים דבר ופשוט זורמים מפיאצה לפיאצה) אבל, עדיין הן נמצאות בחלק אחר של המרכז ההיסטורי. המרכז ההיסטורי גדול למרות שנחשב כ"מרכז" וזה אומר: המון הליכה ברגל. המרכז ההיסטורי אינו "המדרגות הספרדיות" ופיאצה דל פופולו בלבד 😊 עכשיו, הכל יחסי לכיוונים, אם המלון שלכם נמצא בצד הצפוני של המרכז ההיסטורי אז המטרה היא להגיע דרומה… אז צריך לכוון בדיוק לצד ההפוך בבחירת מלון כשנקודת המוצא או נקודת ההתחלה ה"מרכזית" לאטרקציות היא דווקא פיאצה ונציה שנמצאת תתחיל דווקא בקצה השני בקו ישר של ויה דל קורסו. ולמה? משם ניתן להגיע בקלות לכל האטרקציות. ללא שימוש בתחבורה ציבורית.

כמובן שממש על פיאצה דל פופולו ולאורך רחוב ויה בבואינו היוקרתי, כולל כיכר ספרד יש את המגייבר של התחבורה הציבורית שנוסע במסלול מעגלי . יוצא מפיאצה ונציה והתחנה הסופית שלו היא פיאצה דל פופולו. סוג של גלגל הצלה בדמות אוטובוס חשמלי קטנצ'יק בצבע אדום . מספר הקו הוא 119. כך שכל מי שמתכוון ללון באזור פיאצה דל פופולו והמדרגות הספרדיות יכול להעיזר בו ולצמצם מרחקים ☺ חשבתם על ימים גשומים? לא נעים ללכת קילומטרים רבים מהמלון ברגל בגשם זלעפות וגם לא בשבר ענן קטן 😊 אנחנו בחורף ואפילו לא בדצמבר המקפיא 😊

ביטחון – היש ממה לחשוש?
אל חשש! כל המרכז ההיסטורי מואר , ליד כל כנסייה תמצאו שמירה קפדנית של הצבא והמשטרה ביקורות והחלפת משמרות, ליד כל כנסייה ברומא תגלו ג'יפ ואוהל קטן המוצמד לו. רחוב ויה דל קורסו מאובטח טיפ טופ מכיוון שהפרלמנט האיטלקי נמצא בדיוק באמצע הרחוב 😊 (מול מקדש זארה 🙃 לחובבי הז'אנר ולמכורים קשות) אפילו תוכלו לראות ממש באמצע הכביש שתי זינזנות של המשטרה מאויישות תמיד בשוטרים (במהלך היום הם גם מנמנמים בהן מבלי שתבחינו כי הן שם דרך קבע במשמרות שמתחלפות) מוכנות לכל תרחיש. גם זינזנה או שתיים על כיכר הפרלמנט עצמה. (פיאצה קולונה). אזור רגיש עם פיטרול קבוע של המשטרה.

רומא תוססת בכל שעות העיר במיוחד בחלק ההיסטורי הזה של העיר. משמעו , תיירים מטיילים עד השעות הקטנות של הלילה. כיכרות מוארות, המון ברים, פאבים, מסעדות והרבה אנשים שמסתובבים. במיוחד בקאמפו די פיורי בה כל הברים ובתי הקפה של הבוקר מחליפים תפאורה והופכים לברים של הלילה ולשם מגיעים כל הצעירים המקומיים לבלות. הם מתים על המקום. קוקטיילים מעולים , נשנשת ומסעדות שפתוחות עד מאוחר.

אבל שוב, באזור פיאצה דל פופולו אין באמת מה לעשות. זו סך הכל פיאצה גדולה ויפה. ואם המלון גובל בגני וילה בורגזה. אז זה כבר בעיה. לא נעים להסתובב בגנים הללו בלילה, או עם רדת החשיכה למרות שחלקים ממנו מוארים. בכל זאת, גנים. בתקופת החורף כשקר לא תמצאו שם בשעות מאוחרות נפש אדם… ייתכן גם ההומלסים. פשוט לא נעים…

מלונות באזור זה שנמצאים רק שתי פסיעות מהגנים מרוחקים מאוד מהאטרקציות אליהן אתם מכוונים להגיע ללא שימוש בתחבורה הציבורית 😊 הקו האידאלי המושיע הוא כאמור קו 119 שהתחנה הסופית שלו נמצאת ממש על פיאצה דל פופולו. אני באופן אישי מתה על הקו הזה. כי הוא עושה מסלול של כ 7 דקות במעגליות וחוזר לאותה נקודה. ועל כך ייאמר "סיבובצ'יק" מגניב שעובר בכל הרחובות והסימטאות הציוריות גדושות החנויות. ומי לא אוהב לשטוף עיניים על הדרך בחלונות ראווה שעכשיו גם מקושטות לחגים? כך תוכלו להינות מגלגל הצלה חיוני וגם להתעדכן באופנה החדשה בישיבה באוטובוס הנוסע במסלול קצר 😊
ולא לשכוח להחתים את כרטיס הנסיעה במכשיר הצהוב שבתוך האוטובוס. 😊 אחרת הכרטיס לא מאוקטוב ולא תקף בביקורת של הפקחים. ויש ביקורות 😊

כרטיסים לתחבורה הציבורית
כרטיסים לתחבורה הציבורית ברומא הם משולבים לאוטובוסים, חשמליות, מטרו ורכבות בתוך רומא ויש אותם בכל הגירסאות: יש כרטיס חד פעמי למספר דקות קצוב הכולל בתוכו רק כיוון אחד של מטרו, יש חד יומי לכל היום, יש ל-48 שעות, יש ל-72 שעות, יש שבועי, חודשי ואפילו שנתי. רוב התיירים אוהבים לקחת את הכרטיס של 72 השעות (שלושה ימים) רק למקרה שמתעייפים. מלונות באזורים אלו נמצאים במיקום מרוחק ותמיד צריך לחזור לשם. השימוש בתחבורה הציבורית יעיל ונגיש. וזה תקף כן לימים גשומים, לימים לוהטים ובכדי להגיע לאזורים שונים בעיר מבלי לחזור על המסלול הארוך והמתיש למלון ובחזרה במיוחד אם הוא ממוקם באזור המדרגות הספרדיות, פיאצה דל פופולו וגני בורגזה.

ניתן לרכוש את הכרטיסים בכל בר המסומן באות T בצבע לבן (על רקע כחול או שחור) שזה קיצור של המילה "טבק". דהיינו בכל חנות לממכר סיגריות וטבק תוכלו לרכוש כרטיסים. לרוב יש להם את כל סוגי הכרטיסים. מקום נוסף לרכישת את כרטיסי הנסיעה הוא בדוכנים הירוקים הנקראים Edicola "קיוסק" המשמשים לממכר עיתונים, מגזינים, מזכרות קטנות וכמובן כרטיסי נסיעה. בהם לא תמיד ניתן להשיג את הכרטיס השבועי. תמיד "נגמר" להם 😅 .

גם בתחנות המטרו והרכבות ניתן לרכוש את כרטיסי הנסיעה במכונות האוטומטיות.

כייסים וגנבים רבותי !
טיפ קטנטן : כשאתם רוכשים כרטיסים במכשירים הללו פיקחו עיניים היטב! הצוענים הכייסים הם המומחים מספר 1 בכייסות! עבורם זה מקצוע לכל דבר במיוחד ליד מכשירים אלו. הם נדבקים לתיירים ומציעים כביכול את "עזרתם" תוך ניצול תמימותם והעובדה שהם לא דוברי השפה ולא מכירים את המכונות האוטומטיות.

לעולם לא לבקש עזרה מאנשים ברכישת כרטיסים במכונות אלו , זה ייגרר למתן כרטיס האשראי ביד ה"סייען" שמיים ייחלץ לעזרתכם… זה קורה לתיירים על אוטומט…ברגע שמישהו כזה "מתנדב לעזור" הוא יכוון לכרטיס האשראי שבינתיים הכנסתם למכונה, הוא כבר יסיח את דעתכם עד שתשכחו שהכרטיס נמצא כבר במכונה. הם זריזי עיניים וזריזי ידיים.. כשתתרחקו תגלו ששכחתם את הכרטיס במכונה ואז יהיה מאוחר מידי, המתנדב פשוט נעלם… ולא רק… זה גם לגבי כסף מזומן במטבעות ונייר.. איך שהם שומעים את צלצול העודף של המכשיר ממש כמו בקזינו הם דורשים כסף על "העזרה" ופשוט נדבקים אליכם…והם גם גונבים תיקים וארנקים בדקה של היסח דעת כשאתם עסוקים בלהבין איך ומאיפה יוצא הכרטיס מהמכשיר. המשטרה מודעת להם אבל לרוב לא עושה כלום כי הם זריזים ואלופי ההימלטות… הם נעלמים מהר… פשוט תמיד להסתכל מי עומד לפניכם , מאחוריכם ומסביבכם וזה תקף גם להוצאת כספים מבנקומטים, בשווקים, ובתוך התחבורה הציבורית עצמה במהלך נסיעה.

הרבה אוטובוסים מגיעים מלאים וצפופים במיוחד בחורף כשגשום ובקיץ הלוהט כשחם. וזו חממת הכייסים. תלונות במשטרה לגבי כייסות שכזאת היא חסרת טעם ובזבוז,זמן מיותר (אלא אם מדובר במשהו יקר או דרכון)… הכייסים נעלמים עם התיק או הארנק או הנייד שלכם במהירות הבזק, מרוקנים וזורקים… לא תמיד נהגי אוטובוסים משתפים פעולה עם הקורבנות…הם מעדיפים לפתוח להם את הדלת שיברח וממשיכים בנסיעה כדי לא להתעכב במתן עדויות לניידת משטרה שתגיע רק רבע שעה אחרי האירוע… זה קרה לי באופן אישי…. אלא אם נתפס על ידי נוסעים זועמים.. אז כבר יצטרכו להזמין לגנב אמבולנס… זר לא יבין 🤣 ראיתם פעם איטלקים פטריוטים חמומי סבר? יעשו מהגנב סלט על קצוץ 😊 במקרה שמישהו ייצמד אליכם בעת נסיעה ותרגישו את ידו על המעיל שלכם, על התיק שלכם, ארנק או ווטאבר פשוט צעקו בכיף LADRO שפירושו גנב… זה יעורר את תשומת הנוסעים שמבטם יופנה מיד אל הגנב שיפסיק במעשיו וינסה לרדת ברגע שדלתות האוטובוס או המטרו או הרכבות ייפתחו מחשש לחייו מפני אותם פטריוטים שיעשו בו שפטים… והם יעשו…

*לידע כללי
במטרו A בקו האדום לוותיקן מסתובבות דרך קבע חוליות של כייסים לרוב בגילאים צעירים, נערות בחוליות המתחלקות לזוגות. זוג בכל קרון. זו העבודה היומית שלם והמשטרה כמעט לא תעשה להן דבר כי מדובר בקטינות.
הכייסים ינצלו את הצפיפות וברגע שתמהרו להיכנס לקרון המטרו עם היפתחן של הדלתות הם ביד אחת יפרסו מאחוריכם מעיל גדול, שמיכה של תינוק , עיתון וזה יגיע תמיד מאחור מבלי שתרגישו אפילו כשתמהרו להיכנס, ויד שניה עסוקה בלגנוב ממכם. אחר כך כבר קל להסתיר את הגניבה והם קופצים מהקרון שניה לפני שהדלתות נסגרות ואתם ממשיכים בנסיעה. הם זריזים ומכוונים שלא תוכלו לתפוס אותם… זה עניין של שניות… חוליות כייסים אלו עובדות בעיקר בין תחנת המטרו שבפיאצה ספניה (המדרגות הספרדיות) , תחנת פלמיניו, ותחנות Ottaviano ו Lepando שם אתם יורדים כדי להגיע למוזיאון הוותיקן ולסביבתו המתויירת.

לכן תמיד תיקים וארנקים מקדימה וניידים בכיס המכנס הקידמי. תקף לשווקים הומי אדם דוגמת שוק יום א' בשכונת טרסטברה, מטרו, אוטובוסים צפופים וגדושים ואפילו ברכבות.

ברכבות 🚂צריך תשומת לב שבעתיים 👀במיוחד ואתם עם מזוודות . הגנבים מתנדבים לעזור בקרונות למקם את המזוודה ומרגע שידם על המזוודה הם או שיתעלקו עליכם בדרישה כספית והטרדות בלתי פוסקות. או ברגע של היסח דעת ונמנום ייעלמו עם המזוודה שלכם ברגע הראשון שדלתות הרכבת יפתחו. זה קורה הרבה בקו המוביל לשדה התעופה פיומיצינו. כל הקמפוסים שלהם ממוקמים בפאתי הפרברים. בדיוק ליד תחנות הרכבת השונות הקטנות באזורים מרוחקים.

תקף גם בנסיעות ארוכות לערים אחרות.

פשוט צריך להיות עירניים ולפקוח עיניים 👀

ליקטה עבורכם את המידע Irit Cattonar המקומית שתיקח אתכם כל המקומות השווים בעיר (אם יהיה מקום פנוי) ❤

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com