חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים 5 ימים ברומא עם ילדים

טסים לרומא עם ילדים? רוצים חופשה משפחתית ברומא וזקוקים לטיפים בנושאי אטרקציות, מסלולים, מה לעשות עם הילדים ברומא? להלן כל המידע שאתם צריכים לדעת על טיול משפחתי לרומא עם ילדים קטנים!

המלצה חמה מאוד על מלון ROME GLAM HOTEL. חזרנו עכשיו מחופשה ברומא ושהינו 5 לילות במקום המדהים הזה. אני ממש לא מופתעת שבטריפ אדוויזר הוא מקום 48 מתוך 1267 מלונות ברומא. מיקום: היינו עם 2 ילדים ועשינו הכל ברגל ופעם אחת כשהם התעייפו בערב לקחנו אוטובוס מהותיקן למלון והתחנה נמצאת ממש מולו. עיצוב- מהמם ומודרני שירות- שירות נפלא בקבלה ובחדר האוכל. בחדר חיכה לנו מכשיר טלפון מקומי ששימש אותנו לאורך הטיול וחיכתה לנו סלסלה עם

פירות טריים. יש קומקום עם כוסות חדפ להכין קפה או תה. ומיניבר שכל מה שהיה בו חינם ורק אם רוצים מילוי מחדש זה עולה כסף (היו לנו 2 בקבוקי מים, 2 בקבוקי סודה, קולה, ספרייט, מיץ אננס ומיץ תפוזים ציפס קטן וקצת עוגיות) ניקיון- כל יום ניקו וסידרו את החדר והחליפו מגבות. ארוחת בוקר- הכי לא אירופאית. כל מה שרק צריכים. לחמים מאפים גבינות נקניקים ירקות מגוון פירות טריים חתוכים או שלמים. אני טבעונית אז ממש הופתעתי לגלות פינה טבעונית בה היו אגוזים ועוגות טבעוניות. מגוון סוגי קפה ושוקו לילדים ומיצים וקורנפלקס באמת באמת פינוק. ביום הראשון עוד לא התמצאנו בסביבה והילדים היו מאוד רעבים אז החלטנו לאכול במסעדה של המלון ארוחת ערב. אותו מקום כמו בארוחת בוקר במרפסת המלון עם נוף יפה. הארוחה יצאה די יקרה לעומת מסעדות אחרות שהיינו אבל מאוד טעים (בדיעבד גילינו שבמרחקים של 100 מטר יש מגוון מסעדות טובות). יש גם בלובי עמדת מטריות לימים גשומים מדרגות ו2 מעליות ובכלל נראה שהם חשבו שם על הכל. כשעשינו צק אאוט ביקשתי לשמור על כרטיס חדר אחד עבור אוסף של קרוב משפחה והם נתנו לי בלי בעיה. באמת בכזה שירות עוד לא נתקלתי.

סיור ילדים משפחות וותיקן רומא
סיור ילדים משפחות וותיקן רומא

1. הדרכה: מומלץ מאד לקחת הדרכות לכל מקום שאתם מגיעים אליו. שילמתם כבר על הטיסה ועל המלון, לא תוציאו עוד 10-20 יורו על מדריך? קבלת אינפורמציה פיקנטית של מדריך מעצימה משמעותית את החוויה והופכת אותה להרבה יותר מעוד מקום להצטלם על ידו. מומלץ במיוחד לקחת סיורים במוזיאון הותיקן ובפורום (בקולוסיאום אפשר להסתדר גם עם אוזניות). לקחנו סיור ילדים מותאם למשפחות בוותיקן. היה מושלם ומעניין.
2. Free tours- למי שמעוניין סיורי חינם יוצאים בכל יום מרומא ובשעות שונות. מומלץ מאד, קליל ולא יקר. כמובן שניצג את המדינה שלנו בכבוד וניתן טיפ נדיב במידה ונהנינו מהסיור.המדריכים שנתקלתי בהם מאד נחמדים ומאד אינפורמטיביים בכל מה שקשור לאטרקציות נוספות ודרכים לחסוך כסף בטיול שלכם.
3. קניות – את הקניות שלכם תשאירו לארץ. המחירים לא יותר זולים וחבל על כל דקה שאתם שם.

והנה ההמלצות שלי לטיול ברומא (ורצועת חוף אמלפי) למשפחה עם ילדים (7,10,13,15), מ- 16.5- 22.5.
הגענו לרומא בטיסת אל על וקבענו עם ג'יאני שלקח אותנו לדירה ששכרנו דרך בוקינג ב- barberini apartment.

(דירת 2 חדרים 150 מ' עם סלון ומטבח מרווחת מרוהטת ומצויידת נפלא, הבנין מונגש לנכים, מאוד מצא חן בעיני). ממש דקה מכיכר ברבריני וקרובה לכול כולל מטרו ותחנות אוטובוס( 62, 52, 80, 83 וכו') ומוקדי התיירות – המדרגות הספרדיות מזרקת טרוי אפרט בהמשך.
לפני הטיול ערכתי לי נקודות ציון בגוגל מפות לפי ההמלצות שקבלתי ממש פה בקבוצה לנקודות ציון; מסעדות פיצריות גלדריות וכו', כול נקודה סימנתי במפה כך לא הייתי צריכה לא את Tim ולא סים וגם לא אינטרנט חופשי עם 100 ג'יגה כיוון שבגוגל מפות ישנו מצפן שהוביל אותנו לכול המקומות(כמובן שצריך קצת חוש ניווט וגם כשלפעמים קצת התבלבלתי בכיוון, מייד הבנתי לפי המצפן לאן לחזור, גם אם טעיתי הגעתי למקומות תוך כניסה לרחובות מהממים- טוב כווול הרחובות בעליי יחודיות מופלאה ברומא).

סדנת גלדיאטורים ברומא
סדנת גלדיאטורים ברומא

ביום הראשון טילנו והכרנו את הרחובות ברגל, הלכנו המון המון. מהמדרגות הספרדיות הלכנו לאכול טרמיסו בפומפי , משם דרך רחוב קונדטי לויה קורסו(שם נעקצנו ע"י אדם שהתחפש לפסל הניצחון שמשך את הילדים להצטלם איתו, כמובן ששמנו לו בקופסה מטבעות, כשרצינו ללכת הוא אמר לבעלי לשלם לו עוד 2€ עבור הצילום,,, הבנו! והילדים בעצמם אמרו שהוא חוצפן- אין יותר, לא מצטלמים יותר עם פסלי אדם מגוחכים. המשכנו למזרקת טרוי (זרקנו מטבעות ובקשנו משאלות), משם הלכנו לאכול פיצה בהמשך הרחוב. נכנסנו ל-Lush משם לגלידרית ג'ילטו, למזרקת נבונה ולפנתאון לא פספסנו את פסקוונו- הפסל המדבר משם לשוק קמפו דה פיורי(נחמד לא משהו, זה יותר שוק של פליטים לא התרשמתי יותר מידי), נכנסנו לפורנו קמפו דפיורי- מאפיה(שם אכלנו פיצות עוגות עוגיות לחם ומה לא! ממש טעים). הסתובבנו בכול האזור, הרחובות יפים ומלאים בתיירים משם חפשנו את הדרך חזרה, חזרנו במונית 20 יורו לדירה. בערב לא ויתרנו ויצאנו שוב לפיצרית אליס שהיתה סגורה ממש מתחת לדירה שלנו הלכנו דרך ארמון ברבריני לכיוון כיכר הרפובליקה ל- eataly – סניף קטן של eataly הגדול(עליו אפרט בהמשך), אכלנו שם קינוחים שווים קנינו לחם פרוס ארוז, דג סלמון מעושן, גבינת פוקורינו מגורדת, פסטו ופסטה. כבר החשיך אז חזרנו ברגל לדירה.

למחרת ביום השני התחלנו בסדנת גלדיאטורים לילדים, היה מיוחד וכל הילדים נהנו בטירוף, ותאמת שגם אנחנו המבוגרים..שלאחריה החלטנו לטייל דרך גני בורגזה המהממים(רצינו לשכור רכב חשמלי- היה שם איזה ויכוח בין בעלי הרכבים, מי יקח אותנו? – אז ויתרנו 35€, גילינו שאפשר לטייל גם ברגל גם ככה התרגלנו להליכה נמרצת. המשכנו לכיכר פומפי דרך הרחוב המרכזי מלא בחנויות הגענו לפי ההמלצות למגנום, כול אחד בחר לעצמו תוספת, הבנות הצליחו ממש בבחירתן הבנים קצת פחות(הפיסטוק והג'ינג'ר היה מלוחחח). משם יצאנו לכיוון הטיבר- הלכנו לאורך הגשרים עד גשר סנט אנג'לו, אל הותיקן אז כבר היינו רעבים, חפשנו את EGG Pasta Fresca. לקחנו לנו פסטה ברוטב עגבניות פסטה עם גבינת פוקורינו ופלפל ועוד מנה של גבינה ואלפרדו….מומלץ!!(כול מנה בערך 5-6€)
המשכנו לעולם הותיקן שהיה מלא וגדוש בתירים מאמינים, לא התכוונו להכנס. טילנו מסביב נהננו לראות את ליצני/שומרי הותיקן שהיו לבושים בצורה יוצאת דופן.
אז כבר התעיפנו קצת ולקחנו מונית לכיוון הקוליסאום(20€). הלכנו לכיוון שער טיטוס והפורום גם לשם לא התכוונו להכנס(למרות שהכניסה לילדים חינם). טילנו והצטלמנו והמשכנו לכיוון פלאתין הייל לכיוון סירקו מסימו בדרך ראינו את כול האיזור העתיק הארכיאולוגי, לכיוון גן הורדים שהדהים ביופיו לדעתי מקום חובה. עלינו לכיוון גן התפוזים לתצפית מופלאה על כוול רומא, זכינו לראות חתן וכלה שהגיעו להצטלם אף הם במקום. המשכנו ברגל לכיוון "פה האמת", הילדים התרגשו סביב הסיפור אבל כשראינו את התור הארוך ויתרנו והמשכנו לכיוון הגטו היהודי, הצצנו והמשכנו(אמרתי שנחזור ביום אחר). קצת התיאשנו מההליכה המתישה וחיפשנו מונית אך לא היתה באזור. המשכנו לכיכר ונציה משם לויה קורסו עצרנו שם לאכול פיצה, בדרך המשכנו לרחוב טריטון וסוף סוף הגענו לדירה ולמקלחת (סה"כ 17 ק"מ).
ביום השלישי תכננו לנסוע לרצועת חוף אמלפי. קבענו עם ג'יאני(יהודי איטלקי דובר עברית, שעשה עליה לישראל, וגר במשך שנתיים בקיבוץ רגבים, אך אילוצים משפחתיים החזירו אותו לרומא).
יצאנו בשעה 7.00 בבוקר ישר לכיוון האוטוסטרדה דרך נאפולי תוך שעתיים וחצי עצרנו בשתי נקודות תצפית מהממות לארוחת בוקר(הכנתי כריכים עם חביתה סלמון וירקות והרבה מים).עצירה שלישית כבר עשינו בסורנטו טילנו שעה אכלנו ג'ילטו בגלידרית momi ירדנו לכיוון הנמל הצטלמנו ושוב התלהבנו מחתונה שהיתה במקום. המשכנו לכיוון פוזיטנו בעלת המראה המרהיב של בתים חקוקים בתוך ההר עצרנו לתצפית ואז ירדנו לכיוון הים והעיר שהיתה מדהימה ביופיה ובציוריות שלה. הסימטה הובילה אותנו ישר לכיוון חוף הים שם ישבנו לארוחת צהריים הזמנו מנת רביולי, פסטה עם רוטב עגבניות פיצה פטריות וזיתים פיצה מרגריטה ולחם שום- שלמנו 90€ כולל 12€ שירות….קצת מוגזם, אבל בסדר! מהרנו לעלות למעלה. ולכיוון מערת האיזמרגד שהדהימה ביופיה, ירדנו 7 קומות למטה שטנו בסירה שהוביל אותה אטלקי דובר כמה מילים בעברית, ושר לנו את השיר אוסולומיו ואת שיר המלח האיטלקי(שכחתי את שמו). בתוך המערה, צפינו באור שמשתקף דרך הקרקעית בצבע כחול בוהק על פניי המים מאוד מאוד יפה(5€).
משם הגענו לעירת אמלפי, הדומו בעל מדרגות האין ספור, חנויות לימונצ'ינו קניתי בקבוק וסוכריות חמוצות בצבע צהוב וכתום. חוף הים היה עמוס כבר במתרחצים ומטיילים(היה יום מאוד חם). משם עלינו והמשכנו לרוולו, לדעתי, שיא הטיול. הגענו לוילה שהינה נקודת התצפית הכי גבוה בטיול שצופה על הים, הוילה נראת כמו גן בוטני מתוחזק להפליא במיטב הגננים. אכלנו ביציאה מהגן גלידת ג'ילטו מרעננת וטעימה. משם ירדנו לכיוון האוטוסטרדה בכביש מתפתל ומשתפל שמתאים רק לבעלי מערכת וסטיבולרית בריאה(שלא סובלים מורטיגו). הגענו תוך כמעט שלוש שעות לדירה(19.45). נסענו 600 ק"מ הלוך וחזור, עם ג'אני שהוא באמת נהג אומן ומאוד מקצועי(לא הייתי עושה את הנסיעה הזאת לבד).
ביום הרביעי(יום ראשון) תכננו לנסוע ללונה פארק ריינבוו, ירדנו למטרו בדרך לטרימיני שהיה עמוס ממש, נאלצנו להדחק בין הנוסעים, באמת זה עשה לנו ממש רע ומלחיץ. עלינו חזרה לרחוב, באיזור טרימיני והחלטנו לוותר ולא להידחק בין אלפיי האנשים שם(בפעם הבאה, הריי זרקנו מטבע במזרקת טרויי). הלכנו לכיוון כנסיית סנטה מרייה מג'ורה שהיתה מגודרת וסגורה. נכנסנו ל-coop כול אחד בחר לעצמו מה לאכול ישבנו בסביבת הכנסיה לפיקניק(לחמניות ג'בטה עם גבינה צהובה וסלט עליי בייבי עם גבינת מוצרלה ועגבניות עם שמן זית ובלסמי, משקאות יוגורט תות ותות אפרסק …וקינוחים) המשכנו והגענו לכיוון הקולסאום שהיה עמוס במצעד לכבוד cure ltaly. המשכנו לכיוון גבעת הקפיטולי, פורום רומנוס ופורום טריאנוס יצאנו מאזור כיכר ונציה לכיוון בית הכנסת היהודי שהיה סגור(חג שבועות). יצאנו לכיוון הגטו שנראה נם וישן בגלל החג. עצרנו ליד מסעדת sora marghita שהיתה מלאה, המשכנו כי לא היינו ממש רעבים, המשכנו לכיוון פונטנה דלה טרטרוגה(הצבים של ברנני) משם לטורה ארגנטינה, אז שוב פגשנו בפנתאון העצום, המשכנו לכיוון פיצה zaza, אבל שוב אף אחד לא רצה עדין לאכול, ראיתם ילדים שיראו פיצה ולא ירצו? האמת שבין העצירות חטפנו ממתקים שקנינו בבוקר ב- coop. איכשהו הגענו לאזור ויה קורסו נכנסנו ל-H&M קנינו כמה פריטים והגענו לאזור המדרגות הספרדיות. אספנו בדרך שתי קופסאות של פסטה ב-PastiFicio(פנה עגבניות ופרמזן ופסטה ירקות וקישויים), ישבנו באיזה פינה ואכלנו בכיף. המשכנו עוד קצת והגענו לדירה למקלחת ומנוחה. כשכבר היה כמעט חשוך יצאנו שוב לראות את מזרקת טרוי. טילנו ברחובות שכבר קצת הכרנו, הלכנו לכיוון גלדריית ונצ'י עם קיר השוקולד, הילדים כבר כנראה שבעו מגלידה לכן החליטו לקחת מילקשיקים.
ביום החמישי נסענו באוטובוס מס' 83 ל- Eataly Roma, Piazzale 12 Ottobre 1492, 00154 Roma RM, קניון של אוכל, שלוש קומות, כול קומה בעלת אופי יחודי(קומת ירקות לחם פיצה וקינוחים, קומת פסטה גבינות בשר ונקניקים , קומת דגים ויין. קניתי לחם ריזוטו פסטה ורוטב סלסה יכולתי למלא עגלה אבל ידעתי שנצטרך לסחוב הכווול והיום עוד ארוך. אכלנו פיצה מאוד טעימה, וחזרנו בקו 83 לכיוון שופינג בעיר עצרנו בויה קורסו נכנסנו ל- זארה וברשקה שהבנות עפו על הקניות שם(המחירים סבירים מאוד). משם המשכנו לכיוון ויה קונדטי שעמוס בחנויות מעצבים, המדרגות הספרדיות והופ הגענו לדירה לארוז ולהתארגן לחזרה הביתה. רצינו לחזור לעוד טיולון של ערב אבל, פתאום ירד גשם והרחובות היו רטובים אז ויתרנו הכנתי בדירה פסטה ברוטב עגבניות עם גבינת פוקורינו שקנתי ב- eataliy ליד כיכר הרפובליקה(לא פחות טעימה ממה שאכלנו ברחובות רומא).
למחרת חזרנו לשדה תעופה פיומיצ'ינו עם ג'יאני המופלא שהגיע לקחת אותנו, בדיוק בזמן.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן