חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 ימי טיול משפחתי ברומא

טסנו לטיול אני ושתי בנותי.
הגענו בלילה בשדה חיכה לנו נהג מטעם סיימון. היתה מונית ממש מרווחת , נהג מקסים שעצר לנו בלילה לצלם את הקוליסאום. הבת שלי שכחה כובע והוא מסר יום למחרת בקבלה אפילו לא ידענו…
במלון אקדמיה ישנו, אחלה חדר, מרווחה, נקי וחדש. במרכז מאוד מה שיעזור לנו לאורך הטיול…
ביום ראשון החלטנו לקחת באיזי ולהכיר את אזור המלון. החלטה מעולה כי יכולנו בצהריים לחזור לנוח ולהמשיך להתאושש מהטיסה.
קנינו קצת דברים בשוטטות ברחוב ויה דל קרסו. הגענו למדרגות הספרדיות ואכלנו כמו כולם בפסטציו פסטה מהקופסה. ופיצה , גלידה, קנולי…
חזרנו מאוחר למלון אחרי שביקרנו ליד המלון , מזרקת טריוי בלילה.
למחרת הצטרפנו לסיור אוכל של נתי.
היה טעים, מפוצץ, חוויתי, לקח אותנו להמון מקומות, שתי הבנות הבררניות שלי ממש נהנו, דאג לנו ולהן כל הזמן, יחס אישי וביקש שיכינו להם את המנות שמעדיפות.
רצינו עוד כזה סיור אבל אמר שבשכונה מחוץ לעיר הן לא ימצאו מה לאכול…
אחר כך לבקשתן הלכנו למספר חנויות שראו בדרך בסיור . למרות הגשם והברד כלום לא עצר אותנו מהמטרה, פשוט היו לנו מטריות וזה לא היה כזה נורא .
באמצע הקניות נכנסתי לאינטרנט וסגרתי את מוזיאון iknon. מוזיאון חוויתי ברחוב קטן ליד הפנתאון.
מתאים לנוער. הוא אינטרקטיבי, בריכת כדורים, מיצג קונפטי, וציור עם פנסים, נהננו מאוד מהאטרקציה.
שוב חזרנו מאוחר למלון.
יום שלישי ברומא. קמות ליום של אתרים.
קנינו כרטיס ליומיים לתחבורה ציבורית, בחנות קטנה של טבקיה שמכרו.
התחלנו נסיעה מהמלון שלנו לותיקן, שם הסתובבנו בכיכר המרכזית. משם אוטובוס לגטו היהודי, סיבוב קצר וארוחת צהריים בבגטו.
משם אוטובוס לקוליסיאום, גם באזור הסתובבנו, קנינו קצת ספואלטילה להרים את הסוכר בדם.
הבנות התאהבו בטעמי הפיסטוק בכל מקום.
ולסיום לקחנו אוטובוס לוילה בורגוזה , פארק גדול, כבר כאבו לנו הרגליים להסתובב אז חזרנו באוטובוס למלון.
יום רביעי קמות לשופינג בלי חשבון. שעתיים באוטובוסים לקניון רומא איסט.
צריך להחליף שלושה כלי תחבורה, והחזרה בדרך אחרת גוגל לקח אותנו, לנו היה פשוט. אבל זה לא למי שאין סים או לא יודע להתנהל בחו"ל בתחב"צ. האושר על הבנות שלי כשהגיעו לפריימק השתלם😂.
אחלה קניון לבנות היה גם ג'אנק פוד שבזכותו עצרנו ממסע הקניות. מ11-18- היינו שם ,יכולנו עוד אבל לא רצינו ליסוע את הדרך חזור באוטובוסים בחושך.
בדרך לפני האוטובוס האחרון עצרנו במסעדה כי היינו רעבות. וחזרנו מאוחר למלון…
יום חמישי ,יום אחרון השלמות מה שלא הספקנו ורצינו לחזור אליו…
בבוקר ליד המזרקה קרואסון פיסטוק.
חזרנו לפיצה מהסיור אוכל, פגשנו את נתי שסידר לנו הנחה.
משם לפומפי לאכול פררה רושה ועוד טרמיסו כמו בסיור. לחנות היין מהסיור שם קנינו גבינות, שוב בזכות הסיור ושמו של נתי נתנו לנו הנחה יפה.
המוכר המליץ לנו איפה לקנות פטריות מיובשות.
ועוד קצת השלמות קניות לפני שחוזרים…
ערב לא רצינו מסעדה, חזרנו לפיצה שבאמת הכי טעימה שאכלנו, ליד קנינו כמו בסיור ארטישוקים. היתה ארוחה מושלמת לסיום.
קנולי פיסטוק למתוק וחזרה מאוחרת למלון.
לשישי הזמנו מונית לשדה  דרך המלון, היה קצת יותר זול מההלוך. הגדולה שלי הלכה לקנות לדרך ולארץ מאפים ליד המזרקה, מה שהציל אותנו במטוס וגם מי שנשאר בארץ נהנה מאיכות הקרם פיסטוק של רומא.
רומא פינקה אותנו באוכל, קניות, תרבות ומזג אויר מושלם. מלבד יום אחד גשום, היה ממש נעים להסתובב.
*החזר מס, קראנו ללכת בעיר לקבל החזר. ניסינו באחד המקומות אבל מסתבר שהם נותנים החזר רק מעל אלף יורו או אם מקבלים מדבקה שחורה מהחנות, לא היה לנו, לכן הסבירו לנו ללכת למכונות בשדה, בטרמינל 1. הגענו לשם ביום והיתה נציגה שעשתה בשבילינו את התהליך, אבל נראה ממש פשוט, סריקה של דרכון, כרטיס אשראי וקבלת  קבלה . אמרה שהכסף יגיע תוך יומיים לכרטיס אשראי🙏