חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא עם תינוקות

חופשה ברומא עם תינוקות? יש מספר דברים שאתם צריכים לדעת לגבי אוכל לתינוקות, איך להסתדר עם עגלות ילדים, בקבוקי מים, הנקה ועוד..הפוסט והמידע מאת מיכל מילרד – מדריכת סיורים קולנריים ברומא!

חשוב לי לציין שאני לא רופאת ילדים וכל מה שנכתב בפוסט הזה הוא מנסיון אישי בלבד והמלצת הרופאים פה אצלנו ברומא.
להגיע לאיטליה עם תינוק בן יומו זאת ברכה, בהתחשב בעובדה שהילודה כאן בירידה, כל אמא מתקבלת באהבה ובחיוך. נתחיל כבר בשדה התעופה שלא תעמדו בתורים ותיכנסו היישר לתור המקוצר של המשפחות.
אתם תשימו לב שאף סבתא איטלקיה לא תיהיה אדישה למראה תינוקכם החמוד, ותחמיא לו או לה כמה הם יפים וחמודים וכמה אתם ברי מזל.
רומא לא ידידותית לעגלות ילדים וזאת בעיה רצינית. אין מעליות במטרו וגם אם יש הן לא עובדות, שלא נדבר על שאר התחבורה הציבורית. אבל כתייר את רומא אפשר לעשות ברגל ותגלו שהמדרכות שלנו, והאבנים שנקראות סאן פייטריני הם האלמנט המרדים האולטימטיבי.
אז נתחיל בתינוקות שעדיין לא התחילו את שלב הטעימות.נשים, אם אתם מניקות או לא. בכל מקום שתבקשו להיכנס אליו בשביל לתת לקטן לאכול תתקבלו בחיוך. גם אם לא באתם לאכול, לשתות או לקנות דבר מה. תמיד יפנו לכם כיסא או ספסל בשביל שתוכלו לשבת ולהאכיל את הפעוט .
טיפ חשוב למי שמשתמשת בפורמולה או שכבר התינוק שלכם שותה מיים, באיטליה יש לנו מיים מינרלים מותאמים לתינוקות. אין לכם צורך לחשוב על להרתיח מיים בשביל הבקבוקים.
תמיד שימו לב האם על הבקבוק מופיע ציור של תינוק. לנסטלה יש מיים שכאלה שאני משתמשת בקביעות וגם לסאן בנדטו.
ניקוי ושטיפת בקבוקים. – בכל בית קפה או מסעדה שתגיעו אליה אם יפול לכם המוצץ או תרצו לשטוף את הבקבוק תוכלו לבקש מהמלצר להרתיח או לשטוף במיים חמים ולהחזיר לכם. תמיד הם יעשו זאת בחיוך לא אליכם אלה אל התינוק שיושב שם איתכם בשולחן.
אם הגעתם לשלב הטעימות אז אין כמו רומא לחשוף את העולל לאוכל איכותי וטרי.
פרמגינו רגיאנו מעל 30 חודשי יישון!!! שימו לב לזמן היישון. לא כל פרמגין מותאם. הוא מראשוני הטעימות באיטליה אז למה שלא תיתנו לעולל שלכם להתענג על גבינה שכזאת. ואם בא לכם ממש לצ'יפר אותו והוא בשלב צמיחת השיניים תנו לו את הטוסיק הקשה של הפרמגין במקום נשכן גומי קפוא. תראו שהוא יתענג על כל ביס.
בכל מסעדה בעיר תוכלו לבקש חצי מנה, כלומר אם התינוק אוהב פסטה עם רוטב עגבניות אין צורך להזמין לו מנה רגילה. מספיק שתבקשו מהמלצר חצי מנה בשביל התינוק ותענו בחיוב.
כנ"ל גם לבישול הפסטה. נכון שלבקש מהשף לבשל את הפסטה ייתר על המידה ולא על דנטה זה להעליב. ואבוי לנו אנחנו לא רוצים להעליב אף אחד. אבל כשזה נוגע לילדים אין חוקים והפסטה תוגש מבושלת היטב היטב.
גם אם העולל שלכם אוהב רק פסטה לבנה עם שמן זית גם את זאת תוכלו לבקש ללא שום בעיה במסעדות.
אם יש במסעדה ניוקי באותו היום שזה בדרך כלל חמישי, כן אצלנו חמישי זה ניוקי, אז תזמינו לכם מנת ניוקי ותראו איך התינוק מבסוט.
אם הזמנתם מקום במסעדה תיידעו אותם שאתם מגיעים עם עגלת תינוק, כך הם ידאגו שיהיה מקום ליד השולחן גם לכם וגם לעגלת הפעוט
רוב המסעדות מצויידות בכסאות ילדים. אך לא כולן. ממליצה לכם לקחת בתיק את הכיסא בד שמתלבש על כסאות
פירות טריים בשוק זה אחד הדברים שתינוקות אוהבים לאכול, הפרי קר מתוק אז למה שלא ניתן להם להתנסות. בכל שוק יש ברז מיים לשטוף את הפרי אם הוא אינו כבר מגיע שטוף וחתוך.
מוצרלה טרייה גם היא נמצאת ברשימת המנות הראשונות שהתינוק מקבל אצלנו, תזמינו לכם מוצרלה במסעדה או שסתם תיקנו אחת טרייה בשוק או בסופר מקומי תוציאו אותה קרה מהמיים שלה תנגבו קלות ותנו לתינוקכם למצוץ אותה. או תחתכו אותה לחתיכות קטנות במידה והוא כבר התחיל לאכול רגיל.
כנ"ל גם לגבי גבינת ריקוטה טרייה.
פיצות, נו ומי לא אוהב פיצות. ממליצה לכם בחום לפני שאתם נותנים לתינוקכם חתיכה של פיצה תורידו את הבועות השרופות ממנה, לא ניתן לבקש שלא יהיו בועות שכאלה כי כך מכינים פיצה, הבועות האלה הם ההוכחה לכך שהפיצה נעשתה כראוי מבחינת הידרציה, זמן התפחה ואפיה בחום הנכון.
ממליצה לא לתת על ההתחלה פיצה מרגריטה עם גבינת מוצרלה מעל בכדי למנוע כוויות בחיך. לאכול פיצה קרה אף אחד מאיתנו לא רוצה אז למה לנו לתת לתינוק שלנו אחת כזאת.
תוכלו להזמין פיצה מרינרה שהיא ללא גבינה ולבקש שלא ישימו מעל אורגנו וכך גם התינוק שאיתכם יוכל להנות מהפיצה שלו מבלי לקבל כוויה מגבינה מותכת.
גלידות.. נו אין הרבה מה להוסיף, ביחוד שכל הגלידות פה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים טריים וללא חומרים משמרים. אז אם יש מקום שבו שווה לחשוף את העולל לגלידה זה ברומא
אם אתם בתקופת המחיות וגרברים
תוכלו להיכנס לכל סופר מקומי או בית מרקחת ולקחת לכם מחית של ירקות, פירות, גבינות, דגים עם ירקות, בשר וירקות, אפילו מחית פרושוטו פרמגין וירקות. וכן תמצאו גם ארנב, חזיר וסוס. ממליצה לכם לקנות של חברת פלסמון שהאריזה כתומה או חברה בשם היפו.
(צירפתי תמונות שלהם בהמשך)
אז אם התלבטתם לאן לטוס לחופשה קצרה לטיול מנשאים, בואו אלינו לרומא. וגם אלי לסיורים. תתפלאו כמה סיורי מנשאים אני מוציאה ועד כמה ההורים והתינוק נהנים להם מאוכל טוב

חנויות למכירת ציוד ואוכל תינוקות –
כל בית מרקחת שתיכנסו אליו תוכלו למצוא הכל לתינוקות באיטלקית זה נקרא
Farmacia

Prenatal-
לא, אלה לא הכדורי וויטמינים בתקופת ההריון אלה חנות למוצרי תינוקות הכי קרובה אליכם במרכז העיר
Via Nazionale 45

לא רחוק מזרקת טרווי.

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן