חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצעת נישואין ברומא

רומא – היעד הרומנטי המושלם להצעת נישואין!!! לאחר 5 ימים מלאים של אושר צרוף – חופשת יום הולדת והצעת נישואיןןן😍 הגיע זמננו להזמין אתכם לסגור יעד שאין כמוהו..
הגענו בלילה ויום למחרת היה לי יום הולדת אז רצינו לצאת לחגוג – יצאנו לפאב pimm's good בשכונת טרסטברה, שכונה מלאת חיי לילה, מרוחקת מהמרכז (כחצי שעה הליכה, 10 דקות במונית – 10 יורו בערך) – בפאב היו הופעות חיות, שתינו קוקטיילים ונהנינו ממזון אופייני לחיי הלילה (שניצלונים, עוגת שוקולד חמה – כל אחד ואהבותיו)
את היום הראשון פתחנו בסיור עם הבחור הכי מקסים בעולם, בעל נשמה טהורה שהוא גם צלם מוכשר ברמות!!!!! Gregor Morosini Gatti – campion ביקרנו ב90% מהמקומות המוכרים ברומא (מבחוץ) וגם בכמה שפחות מוכרים לתיירים.. קנינו תמונות מדהימות – מזכרת לחיים! גרגור הוא בחור שדובר איטלקית, אנגלית, ספרדית ומעט עברית (אוהב ללמוד מילים חדשות בעברית) ובאמת נשבנו בקסמיו ובכישרון שלו.. בסוף הסיור, על הגשר הרומנטי ממול לקוליסאום, הוא לפתע ביקש לעשות לנו סרטון וידאו (בדיעבד זו הייתה בקשה של חבר שלי ממנו לפני כן), והופתעתי בהצעת נישואין מרגשת ביותר💍הוא שיתף פעולה ותיעד את הכל בצורה מושלמת! בתום הסיור בחרנו את התמונות שאנו רוצים וקיבלנו אותן במייל באותו הלילה. לאחר שקצת ירדה ההתרגשות, המשכנו בדרכנו לוויה דל קורסו, רחוב הקניות הראשי של רומא, כמובן שלא יכולנו לקנות יותר מדי אבל בהחלט אפשר לשבת על המדרגות ופשוט להתבונן ביופייה של העיר (יש מדרגות ברחבי רומא גם על כיכרות – כיכר ונציה, המדרגות הספרדיות..). בהמשך הלכנו לכיכר דל פופולו לחנות הרשמית של קבוצת הכדורגל של רומא במטרה לקנות כרטיסים למשחק חצי גמר ליגת האלופות רומא ליברפול אך לצערנו כבר לא נותר כלום.. לאחר התרעננות במלון, anglo americano, מלון אהוב על ידי ישראלים שנמצא במיקום טוב (כיכר ברבריני קרוב לתחנת מטרו ולמזרקת טרווי) – יצאנו לפאב shamrock באזור הקוליסאום לצפות במשחק – הייתה אווירה מקומית שמחה, הפאב היה מלא בצעיפים ובאנשים, על אף שרובם היו אוהדי ליברפול. לאחר מכן שבנו לקוליסאום בלילה למקום ההצעה – הקוליסאום מואר ומהמם גם בלילה לא לפספס.

הצעת נישואין ברומא

ביום השני (יום רביעי) חזרנו לחלק מהמקומות שאהבנו מהסיור עם גרגור הצלם, אבל לזמן יותר ממושך – מזרקת טרווי שהייתה ממש קרובה למלון (כיכר ברבריני). מול המזרקה עלינו לחנות הבגדים וראינו את כל הנוף שלה מהחלון בקומה השנייה משום שהיא ת מ י ד מלאה באנשים – באחת היציאות של המזרקה יש חנות מושלמת של גלידת מגנום בציפויי ותוספות אישיות לבחירה, היינו שם פעמיים שווה כל קלוריה!; המדרגות הספרדיות בכיכר ספרד – יש בקרבת מקום את הטירמיסו הכי טעים ברומא בpompi (לקחנו את הקלאסי עם השוקולד בתוספת של תותים); פיאצה נבונה המהממת עם 3 המזרקות.. אכלנו צהריים במסעדה המומלצת that's amor הזמנו פסטות (פסטה עם סלמון ויין לבן, פסטה עם חצילים וגבינה) המנות ממש טעימות, המחירים סבירים ודומים לארץ. חשוב לציין שבכל המסעדות ברומא לוקחים "סרוויס" כסף בחשבון על עריכת הסכום, המפיות וכמה פרוסות לחם שהם נותנים זה נע בין יורו ל2 לסועד.. גם אם לא רוצים את הלחם הם מחייבים זאת – קצת מעצבן זה לא הטיפ.. המשכנו להסתובב בויה דל קורסו, יש שם מותגים אירופיים כגון זארה ברשקה מנגו h&m וכן חנויות מקומיות כמו alcoti (לנשים ולגברים ממש מומלצת). בערב המשכנו להסתובב באזור מזרקת טרווי, גם לשם מומלץ ללכת בלילה, מאוד רומנטי אך מלא באנשים. ישבנו לשתות שוקו חם ב cafe trevi – לא כל כך מומלץ.. טעמנו טובים יותר.

ביום השלישי (יום חמישי) ביקרנו בקניון יורורומא2, לאחר שהחלטנו לוותר על הוותיקן בשל תורים ארוכים מדי וגם קצת חוסר עניין.. וגם על האאוטלט קסטל רומנו לאחר שראינו שיש שם יותר מדי מותגים שאנחנו פחות מתחברים אליהם. לקניון הגענו באמצעות מטרו כחול לתחנת EURO FERMI ואז אוטובוס מתחנת אוטובוסים מעבר לכביש קו 70 או 700 או 709. נוסעים באוטובוס כעשר- 15 דק ומגיעים לקניון. הקניון שווה ומומלץ – יש מותגים שיש כבר בויה דל קורסו אך יש גם חנויות נוספות.. למשל פול אנד בר וסטרדיווריוס לא ראיתי בויה דל קורסו, וגם שם הכרתי את הרשת ALCOTI. יש גם חנויות מקומיות שוות עם בגדי גברים ממש סטלייסטיים ממליצה מאוד להיכנס (בסגנון מאניה אצלנו..). לאחר הקניון נסענו לגן התפוזים ולגן הוורדים – שוב חזרנו באוטובוס ובמטרו לתחנת circo masimo משהו כזה.. מחוץ לתחנה יש בית קפה בשם gusto massimo שאכלנו בו חתיכת עוגת גבינה גבוהה וטעימה ב4.5 יורו (שווה!!!). מהתחנה יש הליכה של כ5 דקות.. הגנים צמודים אחד לשני ושניהם שווים ומהממים.. בגן התפוזים יש תצפית מהממת על העיר (לא מצאנו את החור במנעול והחלטנו לא להתעכב) בגן הוורדים זוג צלמים ביקש לצלם אותנו הייתה ממש חווייה כיפית. בערב אכלנו במסעדה ממש מקומית שהומלצה על ידי הצלם גרגור – osteria de fortunata שבה הפסטה נעשית במקום לעיני הסועדים (גם מחירי ארץ – אכלנו ניוקי ברוטב עגבניות ופסטה פסטו טעים מאוד). חייבת לציין שיש קושי למצוא פסטות עם בשר שאינו חזיר.. חבר שלי מאוד אוהב ולא מצאנו כלל..

ביום הרביעי (יום שישי) הלכנו לבקש משאלה במזרקת טרווי והמשכנו לשוק קמפו דיו פיורי על הבוקר כי הוא פתוח רק עד 16 בערך.. שתינו מיצים ואכלנו פירות, קנינו פסטות בטעמים שונים – יש 3 ב10 ו4 ב10 תלוי בחברה, ממרחים טעימים (פסטו רוסו מומלץ ביותר), עגבניות מיובשות וגבינת פרמזן. בשוק יש אווירה מטורפת – הופעות חיות ברחוב ברמה גבוהה, כיף לטייל בסמטאות יש דוכנים מגניבים.. ממליצה על פיצה alice בקרבת השוק יש מבחר של פיצות במשקל ממש טעימות. לאחר מכן ביקרנו בקוליסאום בפנים הפעם – קנינו מראש כרטיס משולב עם הפורום באתר הרשמי(28 יורו לזוג). ממש מבנה מטורף.. עלינו לקומה השנייה וראינו מאחד הפתחים את הגשר שבו קיבלתי את ההצעה.. מרגש. קראנו תוך כדי ההסתובבות שם על ההיסטוריה של המקום מאוד מעניין.. משם המשכנו לפורום גם כן מבנה מטורף – המון שרידים של מבנים ומגבעת הקפיטולין למעלה יש תצפית מרהיבה בייחוד בשקיעה🤗 המשכנו לשוק/קניון האוכל Eataly – לא קנינו כלום אבל המבחר עצום גבינות ממרחים יינות.. אכלתי במסעדת הפסטה (יש רק אחת) פסטה ברוטב עגבניות עם חתיכת מוצרלה – תענוג ולא יקר (10.5 יורו).
חשוב לציין eataly נמצא בתחנת המטרו piramide משום מה גוגל מפות אמר לנו לרדת תחנה אחרי וסתם הלכנו מלא..

ביום האחרון (ראשון) הלכנו על הבוקר לשוק הפשפשים פורטה פורטזה בשכונת טרסטסרה – קו 83 מכיכר ברבריני, שאלנו מקומיים איפה זה והם ליוו אותנו. השוק קרוי כך משום שנמצא לאחר שער ענק (פורטה). יש שם מלאא דברים – משקפי שמש, חגורות, תיקים, עניבות ביורו ועוד.. יש מציאות! משם המשכנו ברגל למסעדת rosso pomodoro ברחוב ויה די טורה ארגנטינה ממש שווה וטעימה!!! אכלנו גם פיצה עם תוספות שרצינו (סופסוף חבר שלי ממש חיפש טונה ובצל!).. המשכנו לסיבוב אחרון במרכז – עשינו פיקניק קטן של שמפניה ותותים בספסל בכיכר נסונה המהממת.. אכלנו גלידת מגנום אחרונה וקינחנו בשופינג בויה דל קורסו.
נסענו הלוך וחזור בשאטל דרך רומיו הסעות@ שירות מקסים עד המלון/ השדה ב30 יורו לבן אדם.
שכחתי לציין את גלידת ונצ'י הטעימה ביותרררר שיש לה מספר רב של סניפים בעיר (במרכז, בשדה התעופה..) – הכי טעים לשים על הגביע שוקולד חם ואגוזי קרמל.. הסניף עם מפל השוקולד פשוט מרהיב באזור ויה של קורסו אם איני טועה..

*לגבי החזר מס זה רק מ150 יורו שקונים באותה החנות באותו היום! ממש אכזרי קנינו אחרי וזה פשוט לא נחשב (ידענו אבל בכל זאת.. נסו לרכז קניות)

תמה החפירה! באמת פשוט קנו כרטיס..