חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצה: מקומות שאסור לפספס ברומא

ביקרתם כבר ברומא ובכל האתרים המוכרים בה: אנדרטת ויטוריו עימנואל, קולוסיאום, פנתאון, פונטנה די טרוי, ויה דל קורסו, ויה קאבור, מדרגות ספרדיות, ותיקן , כיכרות, מזרקות ועוד….. גם אם כן וגם אם לא יש עוד שלל מקומות שאסור לפספס ברומא! אז מעבר להמלצות על אתרים הקלאסיים, להלן אתרים ומקומות מיוחדים לביקור ברומא:

גן התפוזים – נמצא על גבעת אוונטין, אחת משבע הגבעות ההיסטוריות עליה בנויה רומא. מדובר באחד המקומות הרומנטיים בעיר. תמצאו כאן תצפית פנורמית יפה על כל העיר, במיוחד בשקיעה. מקומיים מספרים שבכל יום נערכות במקום בממוצע 15 הצעות נישואין.
היינו בגן בבוקר ובשעת בין הערביים – מומלץ!
במרחק חמש דקות הליכה מהגן ישנו שער שאפשר להציץ דרך חור המנעול שלו ולראות את הכיפה של הוותיקן ממרחק אווירי של שישה קילומטרים. השער הוא כניסה נעולה למתחם סודי ששייך למסדר אבירי מלטה, שקיים עוד מתקופת הצלבנים.
‏ EATALY – מתחם אוכל גורמה המשתרע על שלוש קומות עם המיטב מהמטבח האיטלקי עם מוצרים באיכות מעולה. במתחם מסעדות רבות, סדנאות משתנות ללימוד הכנת פסטה ואוכל איטלקי מגוון. וכמובן גם אזור קניות של גבינות, יינות, נקניקים, רטבים, ממרחים ועוד הרבה, כך שאין סיכוי שתצאו בידיים ריקות.
וילה בורגזה- פארק ענק ומקסים ממש מעל פיאצה דל פופולו, כולל בתוכו את הגלריה "בורגזה", מוזיאון מאוד יפה ומעניין עם אוסף פסלים מתקופת הרנסאנס והבארוק, כולל הפסל המפורסם ביותר של התקופה – ברניני.
תצפית/מרפסת מעל פיאצה דל פופולו עם נוף על כל העיר. הסתובבנו בפארק באמצעות רכב מושכר. אפשר להשכיר אופניים לזוג לטייל ולשוט באגם.
השכונה המגניבה בעיר: Monti
אחת השכונות העתיקות ברומא במרחק חמש דקות הליכה מהקולוסאום אבל היא די נסתרת ממרבית התיירים. השכונה מאוד ציורית עם הרבה חנויות וינטאג', מסעדות קטנות ומעולות ולמי שמחפש בילוי בערב, יש כאן הרבה מקומות לצאת אליהם.
טקס חילופי המשמר – נערך מדי יום א׳ ב-16:00 בחזית מעונו של נשיא איטליה (Piazza del Quirinale ) לצלילי מארשי עליזים שמנגנת התזמורת הצבאית.
מעלית הזמן (כמו בירושלים) – תולדות רומא, ממיתוס היווסדות העיר , דרך רצח יוליוס קיסר ועד ימי מוסוליני, מוצגות בצורה איטראקטיבית במעלית הזמן, באמצעות קטעי סרטים, שחלקם צולמו במיוחד וחלקם הושאלו מסרטים קיימים כמו "גלדיאטור" וסרטים של זפירלי, שאליהם צורפה אנימציה ממוחשבת. המצגת מוקרנת בשני אולמות, אשר שלושת המסכים שבכל אחד מהם יוצרים מסך אחד. פתוח כל יום 9:00- חצות. המסע מתחיל בכל רבע שעה ונמשך 45 דקות.
מוזיאון הקפיטוליני (Capitoline Museums) המרהיב שבלב רומא, בנוי על אחת משבעת הגבעות המקיפות את העיר – גבעת קפיטולין. אם תעלו במדרגות עד לקומה האחרונה, תפנו שמאלה ותפתחו דלת עץ פשוטה, תמצאו את עצמכם על מרפסת מרהיבה, שכל רומא העתיקה פרושה מולכם. בגג שוכן בית קפה קטן ונחמד, עם קפוצ'ינו טעים ונוף מרהיב. בדרך חזרה אל תשכחו לסייר במוזיאון הנפלא ולהצטלם עם ראש המדוזה המרהיב משיש, שפיסל ברניני.
ליד הקפה: קרואסון מצוין שהרומאים מכנים אותו “קורנטו”.
· כתובת: piazza del Campidoglio
טירת סנטאנג'לו- תצפית שווה
קוליסיאום- אם לא מזמינים מראש כרטיסים באינטרנט כנסו לקנות בפורום כרטיס משולב וכך תחסכו את התור. או בשעה 16:00 סיור מודרך אחרון (כי ב 17:00 נסגר), המדריכים מורידים את המחיר מאד (20 אירו לאדם כניסה לסיור מודרך בקולוסיאום ובפורום הרומאי)
הגטו היהודי – מזרקת הצבים, נמצאת ממש בכניסה לגטו. משם לרובע היהודי, בדרך ויה דלה רג'ינלה (Via Della Reginella) מעין שלוחה של הגטו, כשזה עוד היה פעיל. תסתכלו על הקירות יש סימני של יהודים (מגן דוד, קופת תרומות , מנורה ועוד) ברחוב Portico D'Ottavia נכנסנו למוזיאון היהודי ןעשינו סיור מודרך בבית הכנסת (11 אירו עלתה כניסה). אל תפספסו את אבני הנגף (כמו בברלין). צריך להסתכל על הרצפה.
אחרי הרובע היהודי לעבור דרך האי הטיבר Isola Tiberina לשכונת טראסטוורה.
בשכונה נערכים סיורי אוכל, ניתן למצוא מעדניות מקומיות ומסעדות פועלים קטנות עם אוכל מקומי מעולה.
שוק יום א' בטראסטוורה – פורטה פורטזה. שוק ענק ליד ראשונה ושנייה והכל בזול.
רובע אוסטיינצה – פחות תיירותי, רובע מתחדש, מתחיל להיות מאד פופולרי למקומיים בעיקר בלילה – פאבים ומסעדות. אני ביקרתי באור יום בשכונה על מנת לספק לי את האהבה לציורי קיר. האזור מלא בגרפיטי. תענוג.
הגעתם לכיכר ברניני? תעלו לגג של מלון בריסטול ברניני – בית קפה /מסעדה ותצפית מרהיבה על העיר.
סיפור נחמד על פסל אחד והקשר שלו ליהודים….
מאחורי כיכר נאבונה בעיר רומא, בכיכר קטנה בשם pasquino , נמצא פסל קטוע גפיים בשם פסקוינו (Pasquino). החל מהמאה ה 16, נהגו תושבי העיר לתלות עליו מודעות היתוליות בגנות האפיפיור ומוסד הכנסיה. המילה התגלגלה לשפות אירופאיות רבות והגיעה לאידיש מה שנקרא היום – פַּשְׂקֶוויל (כינוי לכרזת קיר או כרוז הנושא מסר לוחמני כלפי רעיון או אדם כלשהו) היהודים במזרח אירופה פירשו את המילה כגלגול של הביטוי 'פתקי אוויל' "פיסקיאוויל".
מלון גראנד פלאזה בויה דל קורסו – כנסו ללובי. חוויה.

בילוי נעים!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן