חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא בתחילת דצמבר

**פוסט סיכום רומא – במטרה לחדש לקהילה 😃**

אז אחרי שגם אני נעזרתי הרבה בקבוצה פה לקראת הטיול, חזרנו אתמול מרומא ומאוד מאוד נהנינו… כדי להחזיר לקהילה, אני מפרסם פה פוסט סיכום – עושה מאמץ להתמקד בדברים שבתקווה יחדשו לקהילה ולא בדברים שכבר קראתם 100 פעם 🙂

* דבר ראשון – לגבי לינה – למרות שחלק גדול מהשיחות פה מתמקדות במלונות, אנחנו לקחנו דירה מAirBNB- ממש במרכז (בכיכר ברבריני, כמה דקות ממזרקת המשאלות) במחיר של בערך 350 שקלים ללילה והיינו סופר מרוצים. מעבר לזה שהמיקום מעולה והמחיר טוב, הדירה היתה מדהימה וסופר מצוידת (חימום מעולה, מטבח עם מיקרו/כיריים/מקרר/ מכונת קפה ועוד, עוגיות, שמן, פסטה, נעלי בית, מטריות ועוד ועוד…). אנחנו אוהבים לארגן לעצמנו ארוחת בוקר זריזה במטבח, לנו נוח לתקתק לעצמנו ארוחת בוקר מהירה ומעדיפים את זה גם מבחינת הקורונה. כדאי לקחת בחשבון שזו אפשרות. אנחנו ממש מעדיפים את זה… למי שמתעניין אני יכול לתת פרטים על הדירה עצמה (לא שיתפתי כי המטרה היא יותר להדגיש את האופציה, ויש עוד הרבה דירות אחרות טובות). מצרף גם כמה תמונות להמחשה.

* מבחינת מסעדות צמחוניות / טבעוניות / יותר בריאותיות מפיצה / פסטה כל יום 🙂 ממש ממש אהבנו את המסעדה Ops. היא בערך רבע שעה הליכה ממזרקת המשאלות. בופה של בערך 40 מנות טבעוניות ומשלמים לפי משקל רק על מה שלוקחים (מחירים ממש סבירים). חזרנו פעמיים והיה מעולה. לידה יש עוד מסעדה צמחונית טובה מאוד שקוראים לה Col Cavolo. אהבנו גם את רשת הסושיות / אוכל אסיאתי .Daruma

* בעניין פיצה – אהבנו את Alice Pizza שלא ראיתי שהוזכרה פה הרבה. יש לה לא מעט סניפים ואחד היה ממש ליד הדירה.

* טירמיסו Pompi לדעתי ממש סתמי… ניסיתי גם את הקלאסי וגם את הפיסטוק… אולי אני בדעת מיעוט אבל אכלתי גם בVenchi ובעוד אחת מהגלידריות הכי נחשבות ולא הרגשתי שהן יותר טובות מהגלידריות המובילות בישראל… המאפים של Roscioli היו מעולים.

* לגבי חג המולד / Christmas world – העיר מקושטת מקסים לכבוד החג וזה ממש כיף. רואים את זה כמעט בכל רחוב ואין צורך להתאמץ במיוחד כדי לחפש משהו לחג המולד. ספציפית לגבי Christmas World – נסענו לשם במיוחד והמקום די רחוק מהמרכז, מפוצץ באנשים ומתאים במיוחד לילדים. אני לא ממליץ להגיע (אולי רק אם אתם אם ילדים ולא איכפת לכם להסתובב בין המוני אנשים).

* ביקרנו בגן התפוזים והנוף משם מקסים (למרות שאני לא בטוח שמצדיק נסיעה מיוחדת). יש ליד שם את ״החור במנעול״ שאם מציצים דרכו רואים את הקפלה של הותיקן דרך שדרת עצים. חיכינו כחצי שעה בתור כדי לראות את זה – עשינו את זה בעיקר בשביל הקטע. בגדול, זה לא שווה את ההמתנה הזו 🙂

* לילדים וחובבי לגו – החנות הרשמית של לגו בקרבת רחוב קורסו מאוד מומלצת. גם החנויות של Flying tiger מומלצות כמובן….

* התניידות – הלכנו המון ברגל ובפעמים הבודדות שזה לא התאים (חוסר בזמן / עייפות) – הזמנו מונית דרך Free Now. ממש נוח ולא יקר.

* הקורונה לא היתה מאוד מורגשת… כן בודקים תעודת קורונה בכניסה למסעדות (בעיקר אם יושבים שם). ברחוב האכיפה על עניין המסכות כמעט לא קיימת. אנחנו דווקא העדפנו ללכת איתן ברחוב כי זה עזר להתחמם 🙂

* לגבי בדיקות קורונה לטיסה חזור – אפשר לעשות בדיקת אנטיגן עד 24 ש׳ לפני. כמו שאולי קראתם אפשר לעשות את זה בכל אוהל לבן ליד בית מרקחת. מה שלי לא היה ברור וחשוב מאוד לשים לב אליו זה לא מספיק לקבל תוצאה במייל או בדף מודפס אלא צריך לוודא שמוציאים אישור שמקושר לדרכון שלכם. אנחנו היינו צריכים לבקש את זה בנפרד וזה היה שונה מהמסמך הרגיל שקיבלנו. בשדה התעופה היה רגע שהנציגה חשבה שבדיקת אנטיגן לא מספיקה לכניסה לישראל אבל אחרי שביררה הכל היה בסדר…

* מבחינת בידוד בחזור – שימו לב שהיום הראשון של הנחיתה בארץ זה יום הבדיוד הראשון ואם אתם רוצים לקצר את הבידוד למינימום אפשר לקבוע בcheck2fly.co.il בדיקה ב-00:00 ביום השלישי ולצאת מהבידוד ברגע שמגיעה תוצאה שלילית (אפשר לשלם אקסטרה ולקבל תוצאות תוך 4 שעות).

**ולסיום כמה דברים שבטח כבר קראתם אבל מרגיש בכל זאת צורך להזכיר:**

* אחד השיאים של הטיול היה הסיור בותיקן עם Lee Teperberg-Kannay המקסימה ודרך רומיו. מומלץ מאוד.

* גם ההסעות מ/אל השדה של רומיו היו ממש נוחות.

* הספר של רמון אכן מומלץ ועזר לנו הרבה. במיוחד בענייני קורונה.

* היה מאוד מאוד קר… הבאנו מעילים מאוד עבים + חולצות תרמיות + בגדים עבים ועדיין היה קר. פספסנו מכנסיים תרמיים 🙂 כדאי גם להביא מגפיים לימים סוערים (ערב אחד בגשם חזק מצאנו את עצמנו עם נעליים וגרביים סחוטות.. אח״כ קנינו מגפיים 🙂 )

רומא מדהימה. תתלבשו חם, תסתובבו הרבה ברחובות… בטוח שתהנו!