חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רפואה באיטליה: שרותי הבריאות לאזרחי איטליה ולתושבי קבע

מידע על רפואה באיטליה? להלן מידע על שרותי הבריאות לאזרחי איטליה ולתושבי קבע:
אם אתם גרים באיטליה או עוברים לשם כדי לגור שם דרך קבע, למשל מתוקף נישואין לאזרח איטלקי, אזרחי האיחוד האירופאי, עליכם להירשם לשירות הבריאות הלאומי האיטלקי (Servizio Sanitario Nazionale – SSN ) באמצעות רשות הבריאות המקומית שלכם. (Azienda Sanitaria Locale – ASL ).
אתם יכול להירשם בחינם ב- SSN אם:
· יש לכם חוזה עבודה.
· אתם עצמאים באיטליה.
· אם הפכתם כרעם ביום בעיר לבן/בת משפחה מידי של אזרח איטלקי! התחתנתם איתו/ה! מזל טוב!
· אתם בני משפחה מקרבה ראשונה באיחוד משפחות של של ההם מהסעיף הקודם
· אתם מחזיקים בתעודת מגורים קבועה. (למשל אזרחי האיחוד האירופי – דרכון אירופאי).
· אתם הופכים למובטלים לאחר שעבדם באיטליה ונרשמתם לרשימות התעסוקה (רשימה di collocamento). וזה תקף גם אם אתם נרשמים לקורס הכשרה מקצועי בזמן שאתם מובטלים.
· אם אינכם מוצאים את עצמכם באחת מהקטגוריות לעיל ייתכן שתוכל להירשם ל- SSN על ידי תשלום אגרה שנתית. זה תלוי באזור איטליה בה אתם גרים. לצורך כך, עליכם ליצור קשר עם ה- ASLבמקום מגוריכם .
שירותי בריאות איכותיים ובמחיר סביר:
באיטליה קיימת גישה שונה לחלוטין לטיפול בבריאות בהשוואה למדינות אחרות. בסעיף 32 לחוקה האיטלקית, בריאות מוגדרת כ"זכות יסודית של האדם". אם אתה אזרח איטלקי אתה יכול לקבל טיפולים רפואיים באיכות גבוהה ובמחיר סביר. זה יכול להציל את חייך ולחסוך אותך מפשיטת רגל. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, מערכת הבריאות באיטליה היא אחת משלושת המובילות בעולם. לא רק שמערכת הבריאות באיטליה היא מהצמרת בעולם, אלא שהאיטלקים נחשבים גם לאנשים מהבריאים בעולם, כך עולה ממדד Bloomberg Healthiest Country לשנת 2019. (אני לא מדברת על האוכלוסייה המבוגרת מהקורונה).
שירותים רבים המוצעים על ידי שירות הבריאות הלאומי והמקומי הם ללא עלות או בעלות נמוכה. לדוגמה, פינוי באמבולנס באיטליה לאזרחים הוא בחינם, אמור להיות חינם לכולם! בכלל איטליה. אך הכל בהתאם לתקציב הקומונה באותו המחוז – עם מדובר בעיירה דלת תקציב – פינוי באמבולנס בתשלום אחת הדרכים ל"השלמת הכנסה" לאותה העירייה יש ערים ועיירות שהחלו לגבות את עלות הפינוי באמבולנס מתיירים אך מעטים מאוד המקרים הללו… אבל הם קיימים. לדוגמה, ברומא אין סיכוי שבעולם שתשלמו בפניה למיון אם היא לא מקרה של "קוד לבן" שפירושו הגעה למיון למקרה שאין עליו הצדקה במקום ללכת לרופא משפחה. "קוד לבן" זה הקוד היחיד עבורו תשלמו את מחיר הביקור במיון…. וזה אומר שהגעתם למיון ללא הפניית רופא , ללא הצדקה ועל דעת עצמכם בלבד
ואילו בארצות הברית נסיעה באמבולנס יכולה לעלות מאות ובמקרים קיצוניים אפילו אלפי דולרים. ביקורי בחדר מיון באיטליה יכול להיות בחינם בנסיבות מסוימות ובאזורים מסוימים החיוב המקסימלי (כולל צילומי רנטגן ו / או תרופות) יכול להיות קטן עד 15 אירו. ביקורים אצל רופא המשפחה שלך להתייעצויות, מרשמים וכו ' כלולים גם כן ללא עלות נוספת במערכת הציבורית. אזרחי מדינות אירופה הנושאים עימם את כרטיס ביטוח הבריאות האירופי שלהם במהלך שהות זמנית בחו"ל במדינה אחרת של האיחוד האירופי, זכאים לכל טיפול רפואי מידי שאינו יכול לחכות עד שתגיעו הביתה.
לפני 3 שנים נסענו אני ובעלי עם הרכב הפרטי שלנו מרומא לקרואטיה דרך סלובניה ושם באגם BLED (מקום מדהים בסלובניה) נכנס לי משהו לעין שגרם לדלקת קטנה. ניגשנו למרפאה הקרובה עם הדרכון וה- Tessera Sanitariaוקיבל אותי רופא עיניים מומחה בחינם שנתן לי מרשם לבית מרקחת במחיר מסופסד של האיחוד האירופאי.

המידע מאת עירית קטונר – תושבת ישראלית ברומא ומדריכת סיורים מופלאים בעיר!

2/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com