חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות שבוע טיול ברומא

רוצים להגיע לרומא לשבוע? חופשה ברומא בשילוב גני טיבולי? לפניכם מסלול טיול והמלצות לשבוע ימים ברומא המושלמת (כולל טיפים חשובים לישראלים):

אז אחרי שחזרתי משבוע ברומא, אתן לכם טיפים ואפרט על המקומות שהייתי במטרה לעזור לכם, וכמובן אקנא בכולם שאתם תהיו שם ואני כבר לא😅.
** לפני שאתם סגורים על רומא – שימו לב שזה יעד לחובבי היסטוריה, תרבות, וחובבי הליכה מרובה ברגל. מי שאוהב לנוח ולא ללכת יותר מידי – לדעתי תחליפו את היעד לרודוס או בסגנון, רומא לא בשבילכם. **

אז בקיצור כמה טיפים שלמדתי אותם על בשרי:
*סים בtim – להגיע עם דרכונים לא לשכוח!! הם לא מוותרים למי ששכח.
* לבדוק בימי ראשון מה פתוח ומה סגור – עשיתי שטות ונסעתי ספיישל למקום שהיה סגור.
*אם יש לכם מעל 20 דקות הליכה למקום היסטורי (קולוסאום, וותיקן למשל) תחסכו את ההליכה הרגילית למקום עצמו וקחו אוטובוס – תאמינו לי יהיה לכם מספיק הליכה. מובטח לכם כאבי רגליים.
*בשביל לנסוע באוטובוס יש לקנות כרטיסים לאוטובוס לפני העלייה אליו במוקדים שמפוזרים בכל רומא – כמו בוטקה שמוכרת כרטיסים לתיירים.
לא ניתן לשלם באוטובוס ומי שעולה בלי לשלם עלול לחטוף קנס של 50 יורו.
* כרטיסי כניסה ועקיפת תורים – חובה חובה לקנות מראש!! התורים ממש ארוכים ובלתי נסבלים. יש אפליקציה בטלפון שניתן להוריד tiqets – לקולוסאום ופורום רומנום חובה לקנות לפני ולוותיקן. וגם לרכבות – שקונים כרטיס לפני לרכבת חוסכים המון כסף הם מתייקרים עם הזמן.
* להוריד את האפליקציה לטלפון free now – אפליקציה בדיוק כמו גט טקסי בארץ. תאמינו לי אחרי כאבי רגליים תזדקקו לפעמים למונית. ותבקשו מכולם להפעיל מונה הם עוקצים במחירים – מניסיון.
* ממליצה לכם לקחת סיורים מודרכים הכל כל כך מעניין וחבל לראוץ מקומות כאלה מדהימים בלי לדעת את ההיסטוריה שלהם. אל תעשו את הטעות שלי.
* להשתמש בגוגל maps, בונה לך מסלולים עם זמנים של הגעה ממקום למקום.
*להצטייד בכל טיול רגלי בנעליי ספורט הכי נוחות שיש ובקבוק מים!!

טוב אז קצת על הטיול שלי.

ישנתי במלון Eliseo , נמצא צמוד לוילה בורגזה, והליכה של 10 דקות מהמדרגות הספרדיות. מלון מאוד פשוט וזול. הבעיה היחידה שהוא נמצא בעלייה חדה אז החזרה למלון יכולה להיות מתישה.
היתרון במלון מעבר למחיר הזול, זה השירות בקבלה שעזר בהכל, וביום אחרון שמר לנו יום שלם על המזוודות בחדר קבלה למרות שאין שם שירות כזה ובחינם.

ביום הראשון – הלכתי למדרגות הספרדיות, מזרקת טרווי, פיאצה פופולו והרחובות של החניות שמקשרים בניהם שמפוצצות בחניות יוקרה שקיבלתי חום מהמחירים ברוב החנויות. שם גם קניתי את הכרטיס סים TIM (רחוב Via Corso) 20g ב35 יורו – הכי זול שראינו.

מופע אור קולי ברומא
מופע אור קולי ברומא

ביום השני – הלכנו לוילה בורגזה – אווירה שונה ומרגיעה לאחר כל הרעש של היום לפני. עשינו את כל הפרק ולאחר מכן נסענו לאנדרטת אמנואל ויטוריו – תכנסו לבפנים – הכניסה חינם ופשוט מדהים!
לאחר מכן הלכנו רגלית אל פיאצה נאבונה ואל הפנתאון שגם אליו הכניסה חינם.
לאחר מכן הלכנו לגשר סנטאג'לו ועשינו בנהר טיבר שייט של שעה. מומלץ מאוד.

ביום השלישי – הלכנו לקולוסאום, פורום רומנום ופלטין היל – כל זה בכרטיס כניסה אחד שקנינו באתר. גם אחרי הקנייה מראש של כרטיס עקיפת התור עדיין חיכינו שעה בתורים אז שלא נדע כמה חיכו אלא שהגיעו ללא כרטיס מראש.
אל המקומות האלה לא לשכוח להגיע מוכנים מראש עם מים, נעלי ספורט ועם הידיעה שהולכים ללכת בלי הפסקה. – לפנות לזה יום שלם ולא לשלב עוד מקומות כי אתם תהיו סחוטים!

יום רביעי – נסענו ברכבת של italo מטרימיני אל נאופלי, עם כרטיס שנקנה מראש סביבות 34 יורו לאדם. אני אישית ממש לא ממליצה. לא אהבתי בכלל את נאופלי. העיר מלוכלכת, מלאה בהומלסים וכייסים. לי אישית היה אווירה לא רגועה לטייל שם והרגשתי שהגעתי לדרום תל אביב.
אם אתם בכל זאת מתעקשים על נאופלי ממליצה לכם לשלב את קאפרי או פומפיי, אחרת סתם יהיה לכם הרבה זמן פנוי, אין בה יותר מידי מה לעשות חוץ מהשווקים והנמל הקטן. וכמובן כל אחד טעמו יש כאלה שכן אהבו את נאופלי.

יום חמישי – נסענו אל טיבולי ברכבת מטרימיני – חובה חובה חובה!
טיבולי פשוט מושלמת. מלאה בירוק ועם נהר שעושה אותה לעיירה מצויירת.
הינו בוילה גרגוריאנה – הליכה עם נוף של מפלים עלתה לי בערך 11 יורו, שולם במקום אין צורך מראש.
לאחר מכן הלכנו אל וילה ד'אסטה – פשוט ואוו!! גנים מטורפים שאסור לפספס. עלה לי בערך 13 יורו וגם שם שולם במקום.
לאחר מכן חזרנו לרומא למנוחה. והלכנו ליציאה לילית אל טרסטוורה. המקום תוסס וחיי, מלאה בצעירים, במסעדות, פאבים ודוכנים. חובה גם!

יום שישי – הלכנו אל הרובע היהודי. נכנסנו אל הבית כנסת – מרגש וחובה! בית הכנסת הכי יפה שראיתי בחיי. הרובע היהודי נותן הרגשה מחממת לראות פתאום ישראלים ולשמוע עברית, המקום מפוצץ במסעדות כשרות ואפילו עם תפריטים בעברית.
לאחר מכן הלכנו רגלית אל פה האמת – חיכינו מלא זמן בתור ולדעתי מיותר לגמרי.
ואז הלכנו אל גן התפוזים. אין שם הרבה מה לעשות מעבר לפארק עם אווירה מאוד מרגיעה וקצת צל לשם שינוי. היה שם מישהו שניגן ושר מאוד יפה בזמן שרואים את הנוף של כל רומא – וזה נתן את האווירה המושלמת פשוט להרגע קצת.

יום שבת -היום האחרון שלנו.
הלכנו לוותיקן – חובה כרטיסים לוותיקן מראש!
גם הוותיקן כולל מלא מלא הליכה רגלית ויש לקחת בחשבון שתהיו שם כמה שעות טובות, ואפילו חצי מהיום תבזבזו שם.
בגלל שזה היה היום האחרון שלנו לא הוספנו עוד דברים, ואולי כי גם פשוט לא היה מה עוד לעשות.

בקיצור רומא מושלמת. ומי שאוהב היסטוריה, מבנים עתיקים ואומנות חובה עליו ואסור לפספס!!

תהנו!!!

3.2/5 - (6 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן