חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע ברומא בחודש ספטמבר

רוצים לקרא המלצות לגבי שבוע ברומא בחודש ספטמבר? יש לכם בקשה לקבל תכנון מסלול של שבוע ברומא? צפו בהמלצות, טיפים ומידע חשוב לגבי מסלול הטיול ברומא ואיך לחלק את ימי החופשה!


הי לכולם, הגיע תורנו להחזיר המלצות לקבוצה שנעזרנו בה הרבה…
היינו שבעה ימים מלאים ברומא בספטמבר ומאוד נהנינו…
ישנו במלון albergo ottocento ליד כיכר ברבריני, באמצע בין מזרקת טרווי למדרגות הספרדיות. המלון הוא מלון בוטיקי קטן יחסית ומאוד יפה, כלל ארוחת בוקר, החדרים היו נוחים מאוד, הצוות היה מאוד אדיב ונהנינו מאוד מהשהות שלנו בו. Albergo Ottocento
כרטיסים לאוטובוסים ולמטרו ניתן לקנות בתחנות מטרו או בחנויות טבק או ב- tourist point שמפוזרים ברחבי העיר.
המסלול שלנו היה:
קנלוני ברומא
קנלוני ברומא

יום 1 טיסה עם ריינאייר, הטיסה יצאה בזמן והכל עבר חלק (מומלץ לקנות בקבוק מים בשדה תעופה, כי בקבוק מים קטן עולה במטוס 3 יורו). סגרנו מראש העברה מהשדה למלון עם רומיו Romio – עלה 15 יורו לאדם. הנהג חיכה לנו בשדה תעופה, היה אמין ומהיר. אחרי שהתאקלמנו במלון, יצאנו להסתובב ברחובות ולקנות סים לפלאפון של חברת VODAFONE, חמישים ג'יגה עלה 25 יורו. זו חברה גדולה ויש לה הרבה סניפים בעיר. קנינו רק סים אחד, ופתחנו נקודה חמה כדי שגם בפלאפון השני יהיה אינטרנט. השתמשנו כל יום במשך כל היום עם גוגל מפות וואטסאפ ולא סיימנו את החבילה. מאוד מומלץ לקנות ממתקים ושוקולדים ברשת חנויות ממתקים ODSTORE- יש שם דברים מאוד מיוחדים ומקוריים.

ארוחת ערב אכלנו במסעדת Osteria Barberini– מסעדה שמתמחה בפטריות כמהין. לתשומת לבכם- אין בישראל פטריות כמהין בכלל, ולכן מאוד מומלץ להגיע למסעדה הזאת… הזמנו מקום מראש ונכנסנו מבלי לחכות בתור.. המסעדה לא כ"כ זולה אבל האוכל מאוד טעים והמלצרים מאוד אדיבים.
יום 2- נסענו באוטובוס לשוק קאמפו די פיורי שזה השוק הכי עתיק ברומא. מוכרים בו בעיקר פסטות, ירקות וליקרים. השוק עצמו קטן ואין מה לעשות בו יותר מכמה דק'. המשכנו ללארגו די טורה ארגנטינה שזה אתר ארכיאולוגי ויש בו עמותה לחתולים. האתר מאוד יפה אבל אפשר רק להשקיף עליו מלמטה ולא ניתן להסתובב בין הממצאים הארכיאולוגיים. משם המשכנו למזרקת פונטנה דלה טרטרוגה ומולה יש חנות של פלפלים חריפים בשם peperita store roma, החנות פתוחה מהשעה 10:30. מומלץ מאוד להגיע לחנות- יש שם תבלינים, ריבות, ממרחקים, חמוצים, כבושים, שוקולדים ועוד הרבה דברים מעניינים שעשויים מפלפלים חריפים בדרגות חריפות של 1-17. היינו גם בחנות flying tiger- רשת של חנויות ודומה למקס סטוק, יש שם הרבה ציוד מיוחד לבתי ספר, לילדים ולבית.
לאחר מכן המשכנו לגבעת הקפיטולין ובדרך עברנו במאפיית roscioli, יש שם מבחר קינוחים טעימים ויש אפשרות לשבת במסעדה שם. בגבעת הקפיטולין ראינו גם את הזאבה הקפיטולינית שזהו הסמל של העיר רומא. הפסל נמצא בצד שמאל של המבנה האמצעי (כשעומדים עם הגב למדרגות ממנה מגיעים לגבעה) והגישה אליו היא בחינם. הפסל הוא העתק קטן יותר של הפסל המקורי, שנמצא במוזיאון שבאחד מהמבנים שם. אם מקיפים את המבנה האמצעי מצד ימין, ניתן לראות תצפית יפה על הפורום הרומאי.
משם המשכנו אל הקוליסואום- קנינו כרטיס משולב לקוליסאום, לפורום הרומאי ולגבעת הפלטין. הכרטיס כלל כניסה לבמה של הקוליסאום (שם היו הקרבות) ועלה 35 יורו לאדם. הגענו ל-tourist information point שליד הקוליסאום, שם פגשנו את הקבוצה שלנו ומישהו שהכניס אותנו לאתרים. הכרטיס המשולב כלל כניסה ללא תורים- מאוד מאוד חשוב ברומא כי אפשר לחכות שעות בתורים. בבמה של הקוליסאום היינו כרבע שעה, ולאחר מכן היה לנו זמן חופשי להסתובב למעלה באזור המוזיאון שפתוח למי שקונה כרטיסים רגילים, שם הסתובבנו עוד כשעה וחצי. חזרנו בחזרה ל-tourist information point והמשכנו ביחד עם הקבוצה ללכת לפורום ולגבעת הפלטין. שימו לב שלכל המקומות הללו אסור להכניס זכוכיות ודברים חדים. יש כניסה אחת לפורום ולגבעת הפלטין ואפשר להסתובב שם שעות. מומלץ לעלות לגבעת הפלטין ולהנות מהתצפית היפה שלה על כל הפורום, הקוליסאום והעיר… אל תפספסו את שער טיטוס, עליו יש את הראייה היחידה בעולם לכך שמנורת בית המקדש הגיעה לרומא כשהרומאים היגלו את היהודים אליה. באותה תקופה היה מקובל לתאר את ההיסטוריה בפסלים, ציורים ואומנות ולכן על השער רואים את היהודים המוגלים מחזיקים בידיהם את המנורה. אחרי כשעתיים (שבמסגרתן עברנו ברוב הפורום אבל בהחלט אפשר לבלות הרבה יותר) בפורום ובגבעת הפלטין, המשכנו ברגל לבית קפה BAR MART IN- שמיותר להגיע אליו. ארוחת ערב אכלנו במסעדת Antica Trattoria della Pace- מסעדה שהגענו אליה במקרה, היה מאוד טעים ואנחנו ממליצים מאוד על הרביולי. לאחר מכן המשכנו לפיאצה נבונה וראינו את הפנתאון מבחוץ.
חנויות צעצועים ברומא
חנויות צעצועים ברומא

יום 3- קמנו ב-6 בבוקר כדי ללכת להצטלם במדרגות הספרדיות ובמזרקת טרווי כשיש פחות אנשים ברקע (בשאר היום מפוצץ שם כל הזמן). לאחר מכן טיילנו בפארק וילה בורגוזה ושכרנו בפארק סגווי לחצי שעה בעלות של 10 יורו לאדם (יש אפשרות לקחת שעה בעלות של 15 יורו). משם המשכנו לארוחת צהריים במסעדת pasta imperiale- מסעדה אוטנטית רק של פסטות זולות, עלה לנו 13 יורו לזוג (2 מנות פסטות ושתייה). משם המשכנו לפנתאון- הכניסה אליו בחינם והוא מאוד מרשים. משם הלכנו לאכול טרמיסו ב-mr 100 tiramisu– מאוד מאוד מומלץ לאכול שם, יש שם 100 טעמים של טירמיסו הכוללים טעמים מלוחים, חמוצים ומתוקים. בוחרים את הטעם שרוצים ואז רואים איך הם מכינים. משם המשכנו לחנות של יובנטוס, שנמצאת ב-via nazionale 55, זהו רחוב עם מלא חנויות ומאוד מומלץ לשוטט בו. בערב אכלנו במסעדת piccolo buco- לא ניתן להזמין מקום מראש למסעדה וחיכינו בתור במשך יותר משעה. הפיצות היו מיוחדות וטעימות אבל אני לא יודעת אם שווה לחכות בתור כל כך הרבה זמן בשבילן, כי אכלנו פיצות בסגנון דומה גם במקומות אחרים.

יום 4- סיור בטירת סנט אנג'לו- טירה מאוד יפה ומיוחדת, קנינו כרטיסים לאתר מראש כדי לחסוך את התורים. מומלץ להגיע עם רקע מקדים ו/או לקחת מדריך כדי להבין יותר טוב את ההיסטוריה של הטירה. הסתובבנו בטירה במשך שעה-שעה וחצי.
ארוחת צהריים אכלנו במסעדת המבורגרים צמחונית flower burger– מסעדה חלומית שמומלצת גם למי שאינו צמחוני. זאת מסעדת קונספט של המבורגרים צבעוניים בטעמים מיוחדים מאוד, הזמנו 2 המבורגרים, 2 צ'יפסים ו-2 שתייה ועלה לנו בסה"כ 26 יורו. היה מאוד טעים והמסעדה ממש ממש מומלצת. משם המשכנו לסיור מודרך בוותיקן עם roma mia. הסיור היה בעברית וארך במשך כ-4 שעות. גם לפה קנינו כרטיסים ללא תור. הוותיקן מדהים ומלא בהיסטוריה ולכל דבר יש משמעות ולכן חובה לקחת מדריך. מי שלא רוצה להיכנס לתוך כנסיית הוותיקן ולמוזיאון מטעמי דת וכו', ניתן להיכנס לרחבת הטקסים של הוותיקן ולראות אותו מבחוץ בחינם. ברחבת הטקסים יש שתי נקודות שאם עומדים עליהן רואים את העמודים אחד אחרי השני ואז יכולים לראות את הבחוץ, אחרת, מכל מקום אחר שעומדים ברחבה רואים את העמודים אחד ליד השני והם מסתירים את הבחוץ ממי שנמצא בפנים. הרעיון היה שלכאורה הוותיקן פותח את שעריו בפני כולם ומחבק את כולם, אך בפועל מי שבחוץ לא רואה את מה שקורה בפנים ומי שבפנים לא רואה את הבחוץ- הכל מלא סודות. רק כשמגיעים לדרגות בכירות ועומדים בנקודה מסוימת- יכולים לראות את האמת גם בפנים וגם בחוץ.
ארוחת ערב אכלנו במסעדת Enoteca Barberini- בר מסעדה מאוד מומלץ, מופיעה שם להקה מקומית, האוכל מאוד טעים והקוקטיילים מיוחדים מאוד. לידה יש חנות PINOCCHIO TOYS Roma ,יש שם לגו של דמויות מדיסני מאוד מיוחדות. החנות לא זולה אבל כל חובב דיסני יתלהב. אני קניתי משם לאחותי בובת לגו של בת הים הקטנה ושל באז שנות אור מצעצוע של סיפור.
פסטה מומלצת ברומא
פסטה מומלצת ברומא

יום 5– תכננו לנסוע ברכבת לגני טיבולי אבל בגלל כאבי רגליים החלטנו לעשות יום רגוע יותר אז פשוט הסתובבנו ברחובות העיר. אכלנו צהריים ב-mercato centrale- זהו מתחם אוכל דומה לשרונה מרקט ויש בו הרבה דוכנים עם אוכל מקומי ולא יקר. מומלץ מאוד לאכול שם trapizzino, suppli, maritozzo ופיצה (הפיצה שם ממש דומה לפיצה בפיקולו בוקו). משם המשכנו להסתובב ברחוב הקניות Via del Corso- יש שם חנות דיסני מקורית. מאוד מומלץ להמשיך משם לחנות של מגנום Via Tomacelli, 13-בחמישה יורו אפשר להרכיב גלידת מגנום בהרכבה אישית (בסיס של הגלידה, ציפוי וסוכריות). ממול יש חנות מקורית של לגו ושל פרארי (אפשר לעשות סימולטור נסיעה בפרארי). ארוחת ערב אכלנו במסעדת trattoria tritone- הזמנו אליה מקום מראש. מסעדה מאוד מיוחדת המעוצבת בסגנון טירה עתיקה. משם המשכנו לחנות גלידה VENCHI– מאוד מאוד טעים ומומלץ.

יום 6 לקחנו סיור צילום עם הצלם Gregor Morosini Gatti. סיירנו איתו במשך 4 שעות במהלכן הוא צילם אותנו וסיפר לנו המון על המקומות התיירותיים ועל החיים בעיר. זו הייתה חוויה מיוחדת שמתאימה גם למי שלא אוהב להצטלם, ורק להסתובב איתו ולדבר שווה הכל. משם בהמלצתו המשכנו לארוחת צהריים במסעדת osteria da fortunata- שם הטבחיות מכינות בחלון הראווה את הפסטות. המסעדה מאוד מומלצת על ידי ישראלים.
בערב יצאנו למסעדת thas amore– הזמנו מקום מראש. כל הפיצות מוגשות בצורת לב, האוכל מאוד טעים, מקבלים מנות מאוד גדולות ומחירים זולים יחסית לרומא.
יום 7 סגרנו סדנת בישול מחוץ לרומא עם Handmade Pasta With Grandma- הסדנה התנהלה באווירה משפחתית מאוד נעימה ולא ממוסחרת. כדי להגיע לסדנה נסענו במשך כחצי שעה ברכבת מתחנת Tiburtina Station (הם הזמינו לנו את כרטיסי הרכבת), ושם אספו אותנו ונסענו ברכב עוד כרבע שעה עד שהגענו למקום. כשהגענו כיבדו אותנו בכוס יין ממערת היינות שלהם וברוסקטות שהכינו בעצמם. הכנו רביולי, פטוצ'יני וקנלוני. לאחר שהכנו ואכלנו, הם פינקו אותנו בקפה ובטירמיסו. אחה"צ, נסענו לקניון eataly- קניון אוכל גדול של 3 קומות, ניתן לקנות בו פסטות, שוקולדים, גבינות, פטריות כמהין ועוד. ארוחת ערב אכלנו בפיצריה מקומית Pizzeria Da Remo שפתוחה החל משעה 19:00, הפיצה מאוד טעימה. הזמנו שתי פיצות ובקבוק מים ב-15 יורו.
הייתה לנו טיסת לילה. גם הפעם הזמנו הסעה מהמלון לשדה תעופה עם רומיו בשעה שנקבעה מראש והוא אכן הגיע בזמן. בגלל שזו הייתה נסיעת לילה, ההסעה עלתה 20 יורו לאדם.
חובה להגיע לרומא עם נעליים נוחות מאוד כי הולכים שם המון.
קרדיט כותבת:Adi Hershko Leveikin

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור