חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנחיות התו הירוק ברומא

לתיירים, משפחות וחברים של הסטודנטים הגרים ברומא, שמגיעים לביקור ☝️

לקרוא בבקשה עד הסוף ☝️ ונא להתנהג בהתאם 😉 האח הגדול האיטלקי רואה הכל 😉 יותר נכון – הבלבוסט האיטלקי בז'רגון העממית 😉

אל תגידו לא ידעתי אחר כך 😉

דוח מצב למה שעומד להתרחש החל מהשבוע הבא וזה הולך לכיוון לא מי יודע מה… 😉

הסמכת המעבר הירוק/גרין פס/התו הירוק (תקראו לזה איך שבא לכם) : לקראת הארכת תוקפו ל -12 חודשים כבר יש צורך להצטדייד בו בכדי ללכת לאצטדיון או להגיע לבריכות השחייה כדי שלא לספוג עונשים כבדים הקבועים בחוק.

החל מה -1 בספטמבר אישור המעבר הירוק יהפוך לחובה לכל הצוותים החינוכיים בכל המוסדות ולנסיעות ברכבות בינעירוניות באיטליה.

במבט קדימה, הממשלה שוקלת להרחיב את החובה לכל העובדים העוסקים בשירותים ציבוריים.

לא הוזכר בהנחיה החדשה כי הכללים עשויים להישאר בתוקף למשך שנה אחת לפחות, הרבה מעבר לפקיעת מצב החירום שנקבע, לעת עתה, ב -31 בדצמבר.

בינתיים, בהמשך לנאמר בנוגע לצו על המעבר הירוק מ -6 באוגוסט, תציג הרשות המבצעת תיקון להארכת התעודה הירוקה מ -9 ל -12 חודשים ממנת החיסון השנייה.

 

קבלו בינתיים רענון קצר בדמות מיני מדריך לשימוש באישור המעבר הירוק. אלא אם כן הממשלה תחליט לעשות צעד נוסף קדימה : ***דרישה מבית המשפט, לחובת החיסון***. זה בדרך….

 

היכן כעת חלה חובת אישור המעבר הירוק?

• אישור המעבר הירוק האיטלקי, חיוני בכדי להשתתף בכל האירועים המתקיימים במקומות הסגורים באזורים הלבנים או הצהובים: כולל כניסה לבארים למסעדות, ואפילו למזנוני החברות במקום העבודה. אבל לא רק….

• זה גם חובה כדי להשתתף במופעים או באירועי ספורט, כמו גם להיכנס לאצטדיונים, לנשפים ולטקסים אזרחיים.

• אין צורך למי שצורך מזון בחוץ במקומות פתוחים באוויר הפתוח או לצורכים משקאות ליד הדלפק.

• אישור המעבר הירוק חובה גם למי שעוסק בספורט. רשימת הפעילויות כוללת בריכות שחייה, מרכזי שחייה, חדרי כושר, ספורט קבוצתי, מרכזי בריאות, אפילו בתוך בתי מלון או, באופן כללי, מתקני לינה.

 

מה משתנה מספטמבר = דהיינו משבוע הבא?

החל מהשבוע הבא תצטרכו להציג את ההסמכה הירוקה:

• לצורך נסיעה ברכבות ואוטובוסים למרחקים ארוכים .

• באוניות ובמטוסים.

תוכל לעלות על התחבורה הציבורית הנ"ל באיטליה רק עם התעודה המאשרת לפחות את המנה הראשונה של החיסון שנעשתה לפחות 15 ימים לפני או תעודת החלמה מ- Covid 19 בששת החודשים הקודמים, או עם תוצאה שלילית של בדיקת PCR הלא היא בדיקת ספוגית מולקולרית או תוצאה שלילית של בדיקה אנטיגנית מהירה שבוצעה ב -48 השעות הקודמות. משמעו: שלמי שלא יהיה ברשותו את אחת מהאופציות הנ"ל, י צטרך להתרוצץ ולעשות את אחת הבדיקות הללו כל יומיים… זה לא יהיה נעים לגוף ולכיס…

מורים וצוותי חינוך יוכלו לעבוד רק אם הם יוכיחו שהם מחוסנים, נרפאים מ- Covid-19 או שליליים בבדיקות הספוגיות שהוזכרו. בעוד שעבור פרופסורים וסטודנטים באוניברסיטה חלה החובה כבר ב -6 באוגוסט.

הסנקציות למפירים חמורות: "אי עמידה בהוראות נחשבת להיעדרות בלתי מוצדקת והחל מהיום החמישי להיעדרות ****עבודתכם תושהה ולא תקבלו משכורת".

***אזרחים*** (כולל כל בעלי הפרמסו) שייתפסו ללא הגרין פאס בעת ביקורת באותו הרגע מסתכנים בקנס של עד 400 יורו. אמרתי אזרחים לא תיירים… כן?

גם הסוחרים נמצאים בסיכון גדול: לאחר שתי הפרות בימים שונים, "החל מההפרה השלישית, תחול עליהם הסנקציה המנהלית הנוספת של סגירת עסקים שתתחיל מיום ותיגרר ל-10 ימים". וזה אומר: הפסדים כספיים לבעלי עסקים.

 

פתיחה מחדש של בתי הספר:

• הדיון בין הממשלה לאיגודים להטיל חובת אישור המעבר הירוק על עובדים בחברות ציבוריות ופרטיות הן עדיין על הפרק.

• לא נכלל כי ניתן להרחיב את החובה לאנשים העובדים בשירותים ציבוריים (החל בתחבורה) ולכל עובדי המינהל הציבורי העובדים במשרד הפנים. אך גם כאן הדיון פתוח ועמדות הצדדים רחוקות מלהיות חד משמעיות.

 

לגבי עדכון תיירים הנכנסים לישראל והמשך יחסינו לאן…

הצו הישן תקף עד ה-31 לאוגוסט!

• וזה אומר שעד סוף החודש תעודת מתחסן ישראלית תופסת כדי לעקוף את הבדיקה המולקולרית שהיא בדיקת ה PCR המפורסמת בכניסה לאיטליה וכל הבלה בלה בלה

• כשיפוג הצו הקודם של חודש אוגוסט כבר נתפנק ככל הנראה בצו חדש וכמובן שאעדכן !

מה יכול לקרות?

• או שישראל תיכנס לרשימת המדינות האדומות והנכנסים אליה מישראל יידרשו בחובת הבידוד באיטליה לאור מצב התחלואה בישראל.

• או שישראל תקבל הארכה בפריבילגיה שקיבלה עד כה והוכנסה לקטגוריית האיחוד האירופאי… סוג של הנחת סלב…- שנתנה לכם להיכנס לאיטליה ללא בדיקת ה-PCR.

• על פניו , לא נראה שזה מה שיקרה לאור המצב בישראל והתחלואה… אבל מי יודע? יש לנו שגריר שעושה ניסים, הצליח פעם אחת אולי יצליח לתווך גם בפעם השנייה 😉

• להזכירכם – עליכם לשאת איתכם את תעודת המתחסן הישראלית, או תוצאת בדיקת PCR שלילית, או בדיקת אנטיגן מהירה שבוצעה במהלך 48 שעות בעת כניסה למקומות סגורים! לא יהיה ברשותכם? על אחריותכם בלבד… במקרה של ביקורת כמובן…

• למי שאסור לו להתחסן , עליו לשאת בנוסף מסמך רפואי הפוטר אותו מכך…

המון תודה למדריכת הטיולים ברומא Irit Cattonar על מידע חשוב

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com