חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נגישות ברומא לנכים בכסא גלגלים

מחפשים מידע על הנגישות ברומא לנכים בכסא גלגלים ובעלי מוגבלויות? חופשה נגישה בעיר רומא היא דבר לא קל אך בהחלט אפשר להסתדר עם מסלול מסודר שמכינים מראש! צריך למצא אטרקציות נגישות לנכים, מלון ברומא עם נגישות לבעלי מוגבלויות. להלן כל מה שצריך לדעת על טיול בעיר רומא עם כיסא גלגלים!

אתם זכאים לכרטיס חינם לנכה ולמלווה בכל מיני אתרים כמו הוותיקן והקולאיסיום , ובכל מקום מכניסים אתכם ראשונים לא משנה מה התור, פשוט תגיעו עם התעודה ויכניסו אתכם. כניסה לנכה (לא חשוב איזה תעודה) + מלווה.
יש תמיד שילוט לכניסה וקופה מיוחדת לנכים.
בקוליסאום יש מעלית לנכים.

קוליסאום פורום גבעת פלטין וותיקן כניסה חינם גם לנכה וגם למלווה.

טירת סנטאנג'לו וגלריה בורגזה כניסה חינם רק לנכה ומלווה בתשלום מלא

בעלי כרטיס נכה מביטוח לאומי ולא משנה סיבת הזכאות לנכות במרבית המקומות לכם ולמלווה שלכם יש זכאות להכנס בחינם ולדלג על התור

ברוב האטרקציות ברומא הכניסה לנכה ומלווה חינם. בהרבה מקומות יש כניסה חינם אחוזי נכות מ 76אחוזים ומעלה. בוותיקן הם מסתפקים בתעודת נכה שכתוב עליה DISABLE באנגלית. אבל אפשר לנסות גם עם הישראלית בעברית. כעיקרון נכים לא צריכים דילוג תורים. הם לא מחכים את התורים הארוכים בחוץ. הולכים בטור של הדילוג תורים ואומרים בכניסה שיש נכה ומלווה. דלפק מיוחד מיועד לאנשים מוגבלים בכניסה מימין. מלווה לא משלם.  ברכבות מחוץ לרומא זה לא אותו דבר. משמונים אחוזים ומעלה כרטיס כחול רק מלווה זה חינם.

סיכום טיול של המטייל דוד כהן:
את הטיול עשיתי ביחד עם אבא שלי, נכה על כיסא גלגלים. אני אגע פה בהרבה נקודות לגבי הטיול עם כיסא גלגלים אבל הרב מיועד לכולם.
אבא שלי משתמש בכיסא גלגלים נייח ואני סחבתי אותו לאורך כל הטיול.
חשוב לי לציין שעשיתי איתו את כל רומא ברגל מקצה לקצה.
הדרכים ברומא די בסדר, לרב מדובר באבנים שחורות קטנות וצפופות, זה לא הפריע לאבא שלי מבכינת הנסיעה עליהם. חשוב לשיים לב מידי פעם יש בורות, אז פשוט לשיים לב כמו בכל מקום.
בהרבה מאוד מקומות במעברי חציה יש ירידה ועליה בצד השני.
הקושי האמיתי היה בעליות, מידי פעם היו עליות אבל לומדים את הדרכים ואז לומדים לעקוף אותם במידה וזה אפשרי.
היה חם מאוד, אבל לי אישית אין בעיה עם חום, מה שממש אהבתי זה שיש מלאה מקומות עם מים חופשי שיוצאים מתחת לאדמה והם פשוט מעולים! הם קרים וטעימים יותר ממים מינירליים, אז להביא בקבוק נירוסטה לשמור על הקור של המים. עשיתי הרבה הפסקות לרענון בהם לשתוף פנים לשתות ולהרטיב את הכובע (ממש מרענן).

יש לך מעבר חופשי בלי לעמוד בתור בשדות תעופה , בכל כניסה יראה אותך אחד מנותני השירות ויכוון אותך . אין לזה שייכות דרכון ביומטרי.

טיסות:
אל-על הלוך חזור, לאחר שסגרתי את הכרטיס דיברתי איתם בטלפון כדי לסדר מקום נוח לאבא שלי לרגליים, הטיסות היו בסדר גמור.
מלון (טיפה יקר):
ואוו איזה מלון, פשוט מושלם!
מלון מרכזי. 10 דקות מהטרמניטי, 20 דקות לקוליסאום.
סגרתי אותו בגלל ביקורות חיוביות שקראתי עליו לגבי החדר של הנכים.
הסעות:
הסעות סגרתי עם רומיאו, רכב וואן גדול עם מעלון לכיסא גלגלים. יקר 70 יורו לכיוון אבל אין מה לעשות. חשוב לי לציין שהכיסא שלו נכנס ממש במדויק ככה שכיסא טיפה יותר גדול לא היה נכנס בגלל שיש כיסאות עוד בחלק האחורי שלא מתקפלים.
יום ראשון (יום עמוס וקשוח, בדיעבד הייתי עושה פחות דברים באותו היום):
1. הליכה לטרמנטי – קנייה של כרטיס סיים בטים (יש שם מלאה חברות לקנות מהם שם).
2. מתחם אוכל ממש נחמד, ממוקם בצמוד לטרמינטי מעוד מודרני ועם מגוון של אפשרויות.Mercato Centrale Roma
3. בזיליקת סנטה מריה מג׳ורה – יש גישה לנכים לבפנים
4. כיכר ונציה
5. ממש צמוד לכיכר ונציה, המקום לא נגיש לנכים מלאה מדרגות אבל חובה לראות אותו לפחות מבחוץ ממש מרשים. Altar of the Fatherland
6. חנות ממש נחמד עם כל מיני שטויות במחירים של יורו בודדים לכל מיני שטויות – Flying Tiger Copenhagen
7. הפסקה לגילדה, ללא ספק הגלידה הכי טובה שאכלנו עם טעמים מיוחדים שלא היו בשום מקום אחר – Fatamorgana Chiavari
8. הרחוב המרכזי עם מלאה חנויות כמו זארה דיסני ועוד הרבה. – Via del Corso
9. הפסקה טירמיסו – Pompi Tiramisù
10. וילה בורגזה – העלייה לפה עם הכיסא גלגלים באמת היה אתגר רציני אבל לא הייתי מוכן לוותר בסוף עלינו למעלה והיה שווה לראות את הנוף. הגענו כבר מאוחר ורוב הגן היה חשוך.
11. ארוחת ערב – Piccolo Buco
יום שני:
1. סיור מודרך צמוד עם יפעת, סיור הכרות עם רומא (3 שעות). יפעת בחורה ממש ממש נחמדה עם ידע רב. הסיור היה ממש מהנה ומותאם לצרכים שלנו.
נקודות שהיינו בהם במהלך הסיור:
כיכר ברבריני
המדרגות הספרדיות וכיכר ספרד
מזרקת טרבי
מקדש אדריאנוס
הפנתאון – אפשר להיכנס לפנים עם כיסא גלגלים
כיכר נבונה ומזרקת ארבעת הנהרות
2. הפסקת צהריים, מקום נחמד מאוד לאיזה סנדוויץ טעים. הבעלים יהודי מדבר עברית קצת. – Bread-in
חזרנו למלון לנוח קצת ולהתענן ויצאנו לקראת הערב.
3. שכונת טרסטבה – שוטטות ברחובות ועל הגשר שמעל הנהר הטיבר (מומלץ להגיע לקראת השקיעה ממש יפה).
4. ארוחת ערב, מסעדה ממש מומלצת. יש תור ממש ארוך אבל הכניסו אותנו מהר בגלל אבא שלי – Tonnarello
יום שלישי:
1. בית קפה טצה דה אורו – מקום שתוכן קפה טרי במקום, שתינו שם גראניטה ממש טעימה. במקום יש שירותים לנכים.
2. שוק קמפו ד׳פיורי
3. מזיאון היהודי ובית הכנסת הגדול – המוזיאון ובית הכנסת נגישים לנכים, נכה והמלווה לא משלם כסף עבור כניסה.
4. פורום רומאנום וקולוסיאום – הגעתי לקופה של הפורום והיא הוציאה לי כרטיס משולב גם לפורום וגם לקוליסאום (נכים ומלווה ללא תשלום). הקולוסיאום הכניסה אליו זה לפי זמנים אז לפי הרטיס שקיבלנו היינו צריכים להתחיל מהקוליסאום. יש שם מלאה אנשי צוות של המקום שאני הגעתי לשם שאלתי את אחר מהם מאיפה הכניסה לנכים כי היה שם תור מטורף והוא הוביל אותו ממש עד הכניסה ללא כל המתנה בתור, לא להתבייש ולשאול אותם הם ממש עוזרים. הקולוסיאום יש מעלית לקומה העליונה, הרב בו נגיש לנכים.
לאחר שסימנו יצאנו החוצה לראות את קשת קונסטנטינוס ומשם לכניסה של הפורום שממש צמודה עליו.
בפורום היה מאוד קשה עם הכיסא גלגלים, יש שם אבנים מאוד גדולות ולא נוח לנווט שם עם הכיסא, את רב המסלול עשיתי ברוורס וגם לא הכל נגיש. בפורום ראינו גם את שער טיטוס.
5. ארוחת ערב במסעדה על הגג של המלון, מסעה ממש טובה. Ambrosia Rooftop Restaurant & Bar
יום רביעי:
1. מוזיאון והוותיקן – מונית מהמלון למוזיאון. להגיע ישירות לכניסה ולא לחכות בתור שמתחיל ברחוב, בכניסה יש תור מיוחד לנכים. בכניסה לחפש את העמדת כרטיסים לאנשים מוגבלים (חשוב מאוד לקחת רק משם את הכרטיסים!). אני בהתחלה לא ידעתי מאיפה לקחת את הכרטיסים, עליתי לעמדת כרטיסים בקומה 1 ושילמתי שם כסף, לאחר מכן נזכרתי שנכה ומלווה לא משלם ואז יצאתי החולצה בחזרה ומצאתי את הקופה של המוגבלים, החזירו לי את הכסף והוציאו לי כרטיסים חדשים.
המוזיאון מאוד מאוד צפוף והרוב הגדול נגיש.
2. כיכר פטרוס הקדוש
3. המקום נגיש לנכים, יש מעלית במקום. כניסה ללא תשלום – Saint Peter's Basilic
4. טירת סנטאנג׳לו – לא נגישה לנכים, נחמד לראות מבחוץ.
לסיכום:
היה מאתגר אבל שווה, רצוי שהמלווה יהיה בכושר
ללא ספק זה אפשרי אם רוצים וראיתי לא מעט נכים על כיסאות שמטיילים.
מקווה שהמידע הזה יעזור להרבה אנשים במיוחד לנכים, כי לי היה קשה למצוא מידע בעברית לגבי נגישות והספתי מידע מהרבה מקורות.