חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קורונה באיטליה – הנחיות חדשות לתושבים

סדר בבלגן – הנחיות חדשות באיטליה וכמובן בעיר רומא בנוגע לקורונה

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה נותן אור ירוק בשלבים במסגרת הדו-קיום עם נגיף הקורונה והחל מה-4 למאי ייכנס לתוקפו השלב השני:

1. במסגרת השלב השני – פתיחה מחדש של כל פעילויות הייצור והמסחר האחרות בדגש על דרכי העבודה החכמה. פתיחה הדרגתית של פעילויות החל מאתרי בנייה והפקות הקשורות ליצוא וזאת על בסיס נתוני הבריאות ובמטרה העיקרית של שמירה על בריאות האזרחים. החוקים ברורים, בטוחים וחד משמעיים שיעוגנו בחוק מיוחד של חזרה לעבודה ויהיו תקפים לכל מי שייצא עבודה כולל אנשים שהיו בעבר חיוביים לנגיף והחלימו. וזה אומר שהחל מהיום ה-27.4 ובמסגרת השלב השני ייפתחו מחדש ברחבי איטליה, אתרי בנייה ורשת ענף הייצור, שפעילותם בעיקר מיועדת לייצוא. באשר לאתרי הבנייה ייפתחו אלה הנוגעים לעבודות ציבוריות בנושא יציבות הידרוגאולוגית, בניית בתי ספר, בניית מגורים ציבוריים ובנייה באופן כללי. החברות הנוגעות לדבר יוכלו להיפתח מחדש רק אם הן יכולות לעמוד בפרוטוקולי הבטיחות במקום העבודה שנחתמו על ידי הממשלה וכל השותפים הסוציאליים בשני המגזרים לפני שלושה ימים, ב- 24 באפריל, על ידי שליחת הודעה לפרופילים. הפעולה למלחמה בהדבקה נמשכת וצריכה להימשך, אך בינתיים חובה לייצר את התנאים הבטוחים לצורך התחלה מחודשת בהדרגה, כאשר המערכת החברתית-כלכלית האזורית כולה מבטיחה את עמידה בתנאי הבטיחות להגנה על העובדים והעובדות.

2. החל מ-4.5 ( יום שני הבא) יהיה מותר לאסוף מזון לצריכה בבית או במשרד ב – Takeaway אבל לא להתכנס במקום. יהיה עליכם לחכות בתור – אחד בכל פעם, ולהיכנס כמובן עם מסכות ואז לצרוך את האוכל בבית או במקום העבודה. חל איסור מפגש או התכנסות מחוץ למקום בו קניתם את האוכל.

3. ניתן יהיה לעסוק בספורט ובפעילויות מוטוריות אינדיבידואליות אפילו במרחק מהבית. פעילות מוטורית קלה – במרחק של 100 מטר אחד מהשני. ריצה וספורט – במרחק של 2 מטרים האחד מהשני.

4. בתי הספר והגנים יישארו סגורים עד ספטמבר מחשש להדבקות חדשות.

5. "החל מה -1 ביוני, ייפתחו ברים/בתי קפה, מסעדות, מכוני היופי והמספרות ואפילו מכוני העיסוי  בשורת איוב ל"בלונדיניות" – תאלצו להישאר שחורדיניות עד לחודש יוני 

6. המסחר הקמעונאי העוסק בייצור ובנייה ייפתח ב -18 במאי ואז ייפתחו מחדש מוזיאונים, תערוכות, ספריות ואימונים קבוצתיים.

7. החל מה -4 במאי יהיה אפשר לקיים הלוויות. עם זאת, לטקסים הסתיים הללו יהיו מגבלות חזקות: רק 15 אנשים יוכלו להשתתף בכל הלוויה , יש להקפיד על שמירת מרחק ולבישת מסכות. ראש ממשלת איטליה – קונטה הודיע כי הממשלה שוקלת ומעריכה גם את האור הירוק עבור שירותי דת אחרים בשבועות הקרובים.

8. החל מה -4 במאי תוכלו לבקר את קרובי משפחתכם הקרובים ביותר, עם זאת, מדגישים כי מעבר לביקור קרובי משפחה קרובים חל איסור מפגשים חברתיים אחרים, התכנסות והתקהלות אפילו במקומות פרטיים. חובת חבישת מסכות חלה גם במקומות פרטיים. תתאפשר גישה לווילות באיטליה – לא ווילות פרטיות ולגנים ציבוריים אך תוך עמידה במרחקים ודרישות הבטיחות, ראשי הערים יוכלו לסגור גנים ציבוריים וגנים בכל עת אם לא ניתן יהיה להבטיח ריחוק חברתי.

9. מעבר בין הערים השונות לאזורים אחרים עדיין יהיה אסור למעט מסיבות עבודה.

10. בשלב השני – תהיה הקפאת מחירי המסכות ובציוד המגן האישי ויהיו מחירים "מרגיעים" – מסכות כירורגיות יעלו רק 50 אגורות – חצי יורו.

הממשלה תעשה זאת באמצעות נציבת הממשלה במחשבה על צעדים שונים כמו ביטול מע"מ על מוצרים אלו שיעוגנו בצו הקרוב.

— ראש ממשלת איטליה מבקש לכבד בשלב השני את צעדי ההתרחקות החברתית מכיוון ש"עקומת ההידבקות יכולה לחזור בשלב השני ותידרש התנהגות אחראית.

עדכון מאת מדריכת הטיולים ‏‎Irit Cattonar‎‏ :

אני באופן אישי לא הייתי מעזה לעלות על מטוס ביוני… בישראל חזרו יותר מידי מהר לשיגרה… מספרות פותחים באיטליה רק ביוני…. בתי ספר פותחים בספטמבר… באיטליה הסכנה גדולה יותר להידבק… שלא נדבר על סכנת ההידבקות במטוס עצמו… אני לא חושבת שהקיץ הזה זה הזמן המתאים לחזור לאיטליה… מבחינתי, טיולים לחו"ל זה כרגע בעדיפות אחרונה אם בכלל… איך שיפתחו באיטליה את הסגר יגיע גל הדבקה חדש…בתי קפה ומסעדות ייפתחו רק ביוני… וגם כן הכניסה לשם תהיה בבודדים עם מרחק אחד, אחד…הדבקה ראשונה ויסגרו הכל מיידי… מי ייקח סיכון??? מקווה שלא שאלת ברצינות 😉

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן