חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נגיף קורונה ברומא – נגיף הקורונה באיטליה

קורונה ברומא? נגיף הקורונה הסיני הגיע אל רומא? נגיף הקורונה באיטליה כל הפרטים:

נכון לתאריך 23.2.20 נגיף הקורונה הסיני נמצא באיטליה, אך רק בצפון איטליה.

חשוב להבין שאין קורונה כעת באיזור רומא, שנמצאת בדרום איטליה!

בחודש ינואר איטליה הכריזה על מצב חירום, כי נמצאו 2 תיירים סינים על ספינת קרוז עם חשד לנגיף הקורונה (היו על הספינה הזו גם 28 ישראלים) אך אחרי בדיקה מקיפה שארכה מספר ימים הוסר החשש מכיוון שאין להם את הנגיף.

איטליה עלתה באמצע חודש פברואר לכותרות בעקבות נגיף הקורונה שנמצא אצל כ-80 אנשים בצפון המדינה והמדינה הורתה על הסגר שלמעשה גרם ליותר מ-50 אלף איש להכנס לבידוד..

מקרה המוות הראשון ממנגיף הקורונה בצפון איטליה היה של אישה בת 76 שמתה בביתה כ-50 קילומטרים מדרום למילאנו. מקרה המוות השני היה של גבר בן 78, שמת בבית חולים ליד פדובה, אשתו ובתו הם בין האנשים שאובחנו כנשאים של הנגיף במחוז ונטו.
עוד 54 נשאים של הנגיף מטופלים במחוז לומברדיה, רובם מאושפזים במילאנו.ממה שאנו יודעים 11 עיירות במחוזות לומברדיה ו-ונטו יהיו בהסגר ובידוד כי שם נמצאים עיקר הנדבקים בנגיף. משמע, אין נכנס ואין יוצא מהערים במחוזות הללו. כמו כן, אירועים כמו משחקי ספורט ופסטיבלים באיזורים הללו יבוטלו.

משה בר סימן-טוב, הינו מנכ"ל משרד הבריאות של ישראל והוא טען שנכון לעכשיו אין הגבלת טיסות וחופשות לצפון איטליה כי הפעילות נוגעת לדרום קוריאה ויפן, ואירופה עם גבולות פתוחים אך המצב שם נמצא במעקב כי הממשלה עושה מאמצים עזים לבלום את התפרצות הנגיף באירופה.

יש כאלה שמסתובבים עם מסכות, לא הרבה בכלל.. בעיקר רואים אנשים עם מסכות בשדות התעופה בארץ וברומא. מי שמסתובב עם מסיכות בעיקר אנשי המזרח. כל השאר – כמעט ולא.

בשדה התעופה של רומא הנקרא FCO – פיומיצ'יני, הרבה אנשים הולכים עם מסכות על הפנים ואפשר לומר שהבידוק מעט יותר קפדני, בעיקר לאנשים שבאו עם טיסה מהמזרח. מסתכלים על כל העוברים השבים אנשי מקצוע שבוחנים מי נראה חשוד ובודקים את מידת החום שלו בכדי לוודא.

אך יחד עם זאת כוננות קורונה בשדה התעופה ברומא קיימת וכל מי שמגיע לאיטליה ולרומא בפרט עובר בדיקת חום בכניסה. מי שמעל 39 מעלות חום או ישתעל בכבדות לא יורשה להכנס וינקטו מולו צעדים של החזרה לישראל או הכנסה לבידוד. ברומא עושים בדיקה מרחוק עם מצלמה טרמית.  לא לוקח הרבה זמן ממש עוברים בבידוק ומסתכלים על טבלט שמודד חום ממרחק של 5 מטרים ואז ממשיכים אם הכל תקין וזה עניין של שניות..מעבר לזה אין כל פניקה.

מומלץ לנקוט אמצעי זהירות במיוחד במקומות צפופים וסגורים בהם מבקרים הסינים בכמות אדירה כמו במוזיאוני הוותיקן והקולוסיאום.

כמובן שהכל יכול להשתנות וצריך להיות במעקב מקפיד וקפדני בתקשורת. אבל קחו בחשבון שהקורונה יכולה להיות באיטליה כמו שהיא מופיעה כעת בישראל עם התיירים מדרום קוריאה.

חרדתיים מוירוס הקורונה? הנה כמה דברים שיעזרו לכם :

  1. להביא אתכם מהבית אלכוג'ל – לשים על הידיים כל פעם שנגעתם במשהו שאחרים נגעו בו לפניכם.
  2. להקפיד תמיד לשטוף ידיים במים וסבון – לפני ואחרי אוכל, לפני ואחרי יציאה מהשירותים, אחרי שיעול או התעטשות.
  3. אם אתם צריכים להשתעל או להתעטש אנא עשו זאת לתוך מפית, טישו, מגבת, או למרפק.
  4. ללכת כמה שפחות למקומות עמוסים, צפופים והומי אדם.
  5. הרבה אנשים אוהבים ללכת עם מסיכות, זה יכול להגן עליכם אם מישהו משתעל או מתעטש לידכם שהחיידק לא הכנס לדרכי הנשימה אך עדיין לא הוכח שזה מה שמונע הידבקות בוירוס. אך זה כן מקנה שקט נפשי וביטחון.

בריאות לטסים ולשבים!

קורונה ברומא
קורונה ברומא

חשוב להזכיר:
מי שהיה במגע עם חולה קורונה או יש לו חשש שהוא סובל מתסמינים של חום / שיעול / קוצר נשימה חייב להתקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום ולהצהיר על כך להמשך טיפול. כמובן להיות בבידוד בבית ללא יציאה למרחב הציבורי לפחות במשך 14 יום. כך על פי הנחיות משרד הבריאות.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור