חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

72 שעות ברומא סיכום טיול

היי חברים, פוסט סיכום לטיול של 72 שעות ברומא (30.07 עד 02.08 ו' עד ב' בשנת 2021) לשימושכם. מקווה שיעזור לפחות לאחד לא לחזור על הטעויות שלנו, סופר חפירה אז מציעה להכין כוס קפה בצד.
\\\\\\
נתחיל בטיסות, מפרטת ממש צעד אחרי צעד כי היו לנו את כל ההתרחשויות האפשריות. אז אם טיסות פחות רלוונטי אליכם ממליצה לדלג לשאר כי זאת חפירה רצינית. בחרנו מכוונת תחילה טיסות של פחות מ72 שעות ע"מ לחסוך את הבדיקה ברומא ולבצע רק אחת בארץ בחזרה (מחוסנים). הזמנו דרך וויז. בערך שבוע לפני הטיסה קיבלנו דחיה של טיסת החזור – מה שגרם לטיול להתארך ל72 שעות ו20 ד'. ההפרש הוא גבולי בהחלט אז החלטנו לא לקחת סיכון ולבצע בדיקה גם ברומא. כאן הכל התחיל להסתבך – טיסת ההלוך יצאה באיחור של חצי שעה, מה שגרם לטיול שוב פעם להתקצר לפחות מ72 שעות ולאפשר לנו להכנס חזרה לארץ ללא בדיקה. אז לא ביצענו בדיקה והגענו לשדה 3 שעות לפני הטיסה, בערך 20 ד' אחרי הכניסה לשדה קיבלנו התרעה שהטיסה נדחתה בשעה – מה שגורם לנו שוב להיות מעל 72 שעות באיטליה שלא ביצענו בדיקות. אחרי המתנה של כמעט 40 ד' בצ'אק אין (תגיעו בזמן התורים היו מטורפים) הגענו לפקידה שביקשה בדיקות – הסברנו לה שאנחנו פחות מ72 שעות ביעד והיא ביקשה הוכחה (כמובן שלא ציינו בפנייה שבגלל הדחייה בפועל זה יותר מ72). הטיסה שאיתה נחתנו באיטליה הגיעה באיחור כמו שציינתי אבל לא היה מצוין לא באתר של נתב"ג ולא באפליקציה של וויז את שעת הנחיתה בפועל. הצגתי לה צילום מסך מלוח הנחיתות באתר של השדה של איטליה Fiumicino ששם היה רשום את השעה המעודכנת (חשוב להיכנס באותו יום של הנחיתה ולצלם כי זה לא מאפשר לראות כמה ימים אחורה) ובנוסף הראתי לה את כרטיסי הטיסה (להוכיח שהיינו על הטיסה הזאת) והיא קיבלה.
בפועל, היו יותר מ72 שעות לאחר הדחייה של הטיסה – לא ברור ממתי הם מתחילים לספור ומפסיקים. לא היה נראה שהיא התעמקה במיוחד בשעות נחיתה והגעה, ולא אמרה כלום על החריגה, אולי בגלל שזה עיכוב שלהם אולי פשוט לא הייתה מרוכזת ואולי זה סתם מזל. גם דיברתי עם מוקד משרד הבריאות תוך כדי עמידה בתור וחייבת להגיד שהנציגה שהייתה איתי לא עזרה בכלל והפנתה אותי לדברים לא רלוונטיים למצב.
הערה חשובה, חלק מהנוסעים שהיו איתנו במטוס לא עברו בדלפק קבלה כי לא היה להם מזוודות לשלוח לבטן המטוס (צ'אק אין אונליין) ובשום שלב לא ביקשו מהם הצגת בדיקות.
עצה שלי – אם יש ספק אין ספק. העלות של בדיקות קורונה אומנם יקרה אבל בדיעבד זה לגמרי לא היה שווה את הלחץ במשך כמעט כל החופשה לגבי הבדיקות. לדעתי עדיף לעשות בדיקה בתמורה של שקט נפשי.
ולבסוף גם אוסיף ואציין שבסוף הטיסה יצאה באיחור של 4 שעות סה"כ (!) אחרי שביצענו כבר צ'אק אין (המטוס הגיע באיחור) אז בפועל היינו באיטליה 76 שעות ללא בדיקות. ההמתנה בשדה לא אידאלית ותמיד עדיף לצאת בזמן אבל חייבת לציין שאם כבר להתעכב בשדה זה בשדה הזה. הדיוטי פרי ברמה גבוהה, יש הרבה אופציות לאוכל ואחרי שנכנסים כבר לתוך הgate יש המון ספות נוחות שאפשר לנוח עליהם ועמדות טעינה.
\\\\\\
בדיקות ומסמכים – בהלוך צריך למלא את טופס נוסע יוצא מהארץ של משרד הבריאות (לא נבדק) וטופס dPLF לכניסה לאיטליה (נבדק). בחזור צריך למלא טופס נוסע נכנס שכולל בתוכו בעצם את המידע על הבידוד, ראיתי שבחלק מהפוסטים הישנים יותר רשום שיש טופס על דיווח בידוד – הוא לא קיים יותר, הכל נמצא בתוך הטופס נוסע נכנס.
כמו שציינתי עשינו בדיקת קורונה 1 רק בנחיתה בארץ (מחוסנים). שילמנו מראש דרך האתר, הם נותנים לך ברקודים שאתה מציג במהלך הבדיקה ביחד עם הדרכון. הבדיקה נמצאת ממש איך שיוצאים מהשדה אחרי שעברתם את כל התחנות, תוך 4 ד' כבר היינו אחרי, ממש זריזים והבדיקה עצמה ממש עדינה ובקושי מורגשת. ביצענו אותה ב24:00 בלילה וב12:00 בצהריים קיבלנו תשובות ויצאנו מבידוד.
נסיעות – מהשדה למלון השתמשנו בנסיעות של ROMIO בהמלצת חברי הקבוצה. החלטה חכמה, חוסך כאב ראש ומחיר מתאים בהחלט (15 יורו לאדם). היינו 3 אנשים ואיתנו היו בנסיעה עוד זוג (מיניבוס קטן).
פחדנו להשתמש בתחבורה ציבורית בגלל מצב הקורונה וגם עניין של נוחות, הלכנו הרבה ובנסיעות ארוכות בתוך העיר השתמשנו באפליקציית FREE NOW שהיא על אותו קונספט של אובר וכ'ו. היו נסיעות מוצלחות מבחינת מחירים והיו כאלה שפחות. חיפשתי אופציה להגעה לשדה תעופה (יום לפני) בשביל לדעת אם שווה לי דרך האפליקציה או דרך ROMIO שוב – והסכום המוערך היה 34 יורו אז החלטנו לנסות דרכה. בפועל באותו היום הסכום המוערך הפך ל48 יורו שבסופו שילמנו 54 יורו (!) אז לגמרי ממליצה לשריין מראש את ROMIO גם להלוך וגם לחזור.
בנסיעה לוותיקן לדוג' יצא לנו 12 יורו לכיוון (בערך 15 ד' ברכב) מחיר ממש הוגן (גם לקולוסאום המחיר היה משתלם) ולעומת זאת לקניון ROMEST יצאו לנו מחירים ממש מנופחים של 50 יורו ומעלה (המחיר שרשום באפליקציה הוא מוערך ולפעמים יוצא יותר ממנו אז קחו בחשבון).
\\\\\\
סים – רכשנו חבילה של SIM2FLY דרך גרופון (גרו). סים של 5GB יצא 100 ₪ לאדם ולקחנו 2 בגלל שהתפצלנו לפעמים. האיסוף הוא בכניסה לנתב"ג בדור אלון (עד שמצאנו את הלוקרים לקח לנו מעט זמן כי הם נראים ממש מפוקפקים – מי שצריך יש לי את תמונה של המקום). שימו לב שרשום אצלהם באתר שאין אופציה לפתוח נקודת גישה אבל זה הטעיה (אולי בשביל לגרום לכם לרכוש יותר מאחד) כי אנחנו השתמשנו במשך כל הטיול. הוראות ההפעלה שלהם די מסובכות (ניסינו ליצור קשר עם שירות לקוחות אבל זה היה בשישי אז לא היה מענה) בגלל שיש אופציה לשמור את המספר הישראלי אבל לא היינו צריכים את זה אז פשוט הכנסתי את הסים בלי ההוראות ולחצתי נדידת נתונים ואחרי בערך 10 ד' כבר היה אינטרנט אז הסתדרנו. סה"כ משתלם.
מלון – היינו במלון Stendhal Luxury Suites. מלון מודרני נקי המלצות מעולות ומחיר מעולה (דרך Booking). המלון והצ'אק אין נמצאים במבנים שונים (כמה מ' אחד מהשני) אבל זה לא היה נורא. ארוחת הבוקר הייתה קצת בעייתית – בגלל הקורונה הם לא נותנים לך לקחת בעצמך מהבופה (מבחר קטן אך מספיק) אז אתה תלוי במלצר, שזה קצת לא נעים לקרוא לו כל דקה כי אתה רוצה קצת סוכר או מפית או לחמנייה מניחה שבימים רגילים זה יותר נוח. דבר נוסף, הם מבקשים ממך להודיע מתי אתה מגיע לאכול, גם בגלל הקורונה – אבל לא ממש עושים עם זה משהו, למרות שהודענו היה יום אחד שהושיבו אותנו בנפרד כי לא היו שולחנות ל3 ויום נוסף שחיכינו במשך 40 ד' לשבת כי היה תור. הם לא היו מאורגנים וזה היה ממש מבאס במיוחד שאתה מוקצב בזמנים בחופשה כזאת ויש לך דברים להספיק. המיקום הוא לא הכי אידאלי – רוב המקומות היו רחוקים מאיתנו לפחות ברבע שעה, ממליצה לחפש מלון שהוא קצת יותר מרכזי. בסופו של יום השהות הייתה בסדר גמור, ואנשי הצוות סופר נחמדים ומסבירי פנים אבל לא הייתי חוזרת לשם.
מזג אוויר – חם חם חם בטירוף. אם יש לכם אופציה לבחור תאריכים אחרים אני ממליצה באופן חד משמעי. נורא קשה לטייל בעיר בחום הזה, בכל הימים היו 32 מעלות ומעלה עם לחות מטורפת ולא מפסיקים להזיע לרגע (מרגישים שנושמים בתוך סאונה). סבלנו נורא כל יום כל היום, גם בערב עד השעות המאוחרות החום לא נשבר. ממליצה לקחת איתכם בתיק גב בגדים להחלפה ודברים להתרעננות במהלך היום אם לא מגיעים למלון. בדיעבד אם הייתי בודקת על מזג האוויר לא הייתי רוכשת את הכרטיסים. מציינת שבאחד הסיורים המדריכה שהייתה איתנו אמרה כי המזג אוויר הזה לא אופייני במיוחד לתקופה, כן חם תמיד כי זה אוגוסט אבל הטמפרטורות הממוצעות היו לפחות 5 מעלות פחות אז אולי אנחנו נפלנו על חום קיצוני.
\\\\\\
סיורים – בגלל הזמן המוגבל החלטנו ללכת עם סיור (בדר"כ מגלים לבד) ולא התחרטנו. לקחנו 2 סיורים דרך GetYourGuide באנגלית של 3 שעות כל אחד. יש להם מגוון מאוד רחב של אופציות ומחירים והממשק של האפליקציה היה נורא נוח אז הזמנו דרכם. ממליצה למי שמזמין לבוא לפחות 30 ד' מראש.
סיור ראשון משלב את הקולוסאום, הפורום וגבעת פלאטין (הכרטיס כולל כניסה למקומות). מצורף קישור לסיור שאנחנו לקחנו, יש כמה חברות שמפעילות את אותן סיורים. המדריך היה מהמם, למדנו הרבה דברים חדשים וגם הכניס קצת הומור לסיור שזה היה בכלל מעולה. המחירים בהתאם לתמורה בהחלט שווה – לחצו כאן לרכישת כרטיסים לסיור קולוסיאום
סיור שני היה הוותיקן, והמוזיאון. המקום עצמו מדהים, המדריכה הייתה גם כן ממש חמודה והיה נחמד ללמוד, לקראת סוף הסיור קצת התעייפנו, המון חומר לעכל ב3 שעות, אם יש סיורים של שעתיים אני חושבת שזה מעולה אבל בסה"כ כן ממליצה על הסיור לחצו כאן לפרטים וכרטיסים לסיור בוותיקן
נקודה חשובה על GetYourGuide, באחד הימים פספסנו את הסיור (מוסבר בהמשך למה). יצרתי קשר עם שירות הלקוחות שלהם לברר מה אפשר לעשות. הנציגה ענתה לי מאוד מהר (דרך צ'אט באפליקציה) והסברתי לה מה קרה. אחרי שהיא יצרה קשר עם החברה שסיפקה את הסיור הם הציעו לדחות את הסיור למועד אחר, לצערנו לא היה תאריך שהתאים (צריך לשריין כמה ימים מראש ולא היו מקומות בתאריכים שעוד היינו) והחברה לא זיכתה אותנו בשום דבר. בסופו של יום לקחנו סיור דרך חברה אחרת כי לא רצינו לפספס אז הכסף ששולם על הסיור שפספסנו הלך. האחריות היא שלנו ויש להם מדיניות ביטול של עד 24 שעות לפני חינם, אז תשתדלו לעמוד בזמנים ותמיד לקחת זמן אקסטרה לפני ההגעה.
\\\\\\
קורקינטים – העיר מפוצצת בקורקינטים חשמליים. אחרי התנסות קצרה חייבת לשתף בחוויה. בן הזוג שלי קפץ להביא משהו מהמלון והחליט לנסוע עם אחד, החוויה שלו הייתה ממש נחמדה, האפליקציה הייתה נורא קלה לתפעול (יש כמה חברות של קורקינט אז זה בהתאם לחברה) והנסיעה הייתה נחמדה נורא. מנגד, אני. לכל הפחדנים \ פחדניות למינהם, אני לא ממש ממליצה. לקח לי המון זמן להתרגל לכלי וממש סבלתי במשך כל הנסיעה. אם נוסעים על הכביש הרבה יותר קל אבל קחו בחשבון שהמון כבישים ברומא הם ממרצפות מה שגורם לנסיעה להיות ממש ממש לא נעימה ויש המון המון אנשים ברחובות מה שאומר שצריך להיות סופר סופר זהירים. בנס לא דרסתי אף אחד.
ועוד הערה סופר חשובה – יש הרבה מקומות שאי אפשר להחנות בהם את הקורקינט. לקחנו אותם בדרך לקולסיאום ושהגענו גילינו שאי אפשר להחנות ברוב האזור שם – כלומר הוא לא נותן לסיים את הנסיעה והמונה ממשיך (מרחק של ק"מ לפחות) והיינו צריכים לחזור חזרה ולחנות ממש רחוק ואחרי זה ברגל. לקח לנו בסביבות ה40 ד' עד שהבנו מה הלו"ז ובגלל זה פספסנו סיור. חשוב מאוד לבדוק לפני. אגב לא לכל החברות יש את אותו אזורי חנייה אז אם אתם מעוניינים פשוט חפשו לפי חברות. אנחנו לקחנו את של חברת LIME ולא מצאנו איפה לחנות קרוב ולעומת זאת היו קורקינט של חברת DOTT וכ'ו שכן חנו יחסית קרוב לקולוסאום אז שווה לבדוק. לסיכום, אם אתם מכירים את הכלי ועושים שיעורי בית מראש זה כן יכול להיות מאוד יעיל. אם אתם חוששים אני ממליצה לא לעלות.
קניות – הלכנו לקניון ROMEST אחרי שחלקכם המלצתם על PRIMARK יותר מקניון מקסימוב. הלכנו בעזרת האפליקציה FREE NOW שציינתי למעלה, המחירים היו לא זולים בכלל (סביבות 90 יורו סה"כ הלוך חזור) אז ממליצה למצוא עוד אופציות. בערב במיוחד יותר יקר. היינו ביום ראשון אז הקניון היה מאוד עמוס, פחות נחמד. אז אם יש אופציה ללכת באמצע שבוע. יש המון חנויות נחמדות, אחלה קניון. באתר היה נראה קטן אבל הוא לגמרי בגודל מספיק. לגבי PRIMARK, מעט אכזבה. מתוך 4 מדינות שהייתי עד כה בחנות, זאת ללא ספק המאכזבת. בסה"כ קומה אחת, מה שלא מאפיין אותה בדר"כ, והמגוון לא רחב במיוחד. תמיד כיף להכנס לחנות ותמיד יש מציאות אבל אל תפתחו ציפיות גבוהות מידי. ברוב הקניון המחירים הם כמו בארץ אין הבדל משמעותי. טיפ מדהים שעזר לנו מאוד – ראינו שחלק מהאנשים בסופר מסתובבים עם עגלת סופר בתור החנויות אז קפצנו על הרעיון. ממש מקל על המסע, קצת מגושם ולא בכל החנויות אפשר להכנס איתה בגלל הגודל, אבל הרבה יותר עדיף מלהסתובב עם השקיות בידיים. במיוחד בפראיימרק. הסופר בקומה התחתונה ויש עלייה לקומה מעליה עם מסוע חשמלי לעגלות.
\\\\\\
מסעדות – זרמנו עם העדר. כל מקום מרכזי שישבו בו המון אנשים, נכנסנו. לא רשמתי את המקומות ואני לא זוכרת אבל לא היו נפילות, ממליצה גם פשוט לא לתכנן בראש (בדר"כ אני תמיד באה עם רשימת מסעדות אבל ברומא אני חושבת שאין צורך). מסעדה אחת שכן אכתוב עליה היא HARD ROCK CAFÉ, אנחנו תמיד מבקרים בסניפים שלהם בחו"ל, אוהבים מאוד את הרשת אז הלכנו גם ברומא. מעבר לכך שהשירות היה מדהים, באמת מדהים, הכניסו אותנו למין חדרון ברחוב (ממוזג) היה שקט ופרטי והמלצרית שלנו הייתה מקסימה, מלבד זה לא הייתי ממליצה, מחירים נורא יקרים יחסית לשאר הסניפים ברחבי העולם (יצא לנו 100 יורו 3 ארוחות 2 קוקטלים ומים) ולא היה שווה את המחיר. המבורגרים היו יבשים. מנת הסלמון הייתה מעולה, אבל שוב, לא פרופורציונלי למחיר בהשוואה לשאר רומא. למי שאוהב את הסניף ובכל זאת רוצה ממליצה ללכת לחנות שלהם.
קורונה – העיר מלאה מלאה מלאה באנשים. פעם ראשונה שלי ברומא ככה שאני לא יודעת להשוואת לתקופה שלפני אבל העיר הייתה עמוסה מאוד. במיוחד במקומות תיירותיים. מסיכות בתוך מבנים מקפידים, בחוץ לא צריך חוץ ממקומות ספציפיים, בקולוסיאום היינו צריכים להיות עם מסיכה כל הזמן.
למי ששרד עד כאן כדי לספר, בהצלחה. תהנו 🙂 נשארת בקבוצה בינתיים למקרה שיש שאלות ובהמשך אצא אז אתם מוזמנים לשאול.
הפוסט פורסם בקבוצת הפייסבוק שלנו למטיילים ברומא על ידי Nitzan Shay Shavit.