חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום 4 לילות ברומא

אז אחרי 5 ימים ברומא (4 לילות) ממליצים לכם בחום ובשמחה 🙂

-קצת ארוך אבל עשוי לעזור-

ראשית, ממליצים על המלון שישנו בו – My guest Roma. מדובר על מלון בוטיק באזור פיאצה בולוניה (bologna), עם צוות מקסים ויחס אישי, אכפתי ודואג, במיוחד של סטפנו, מנהל המלון, שהוא איש פשוט מדהים!

מהרגע שהתחלנו לברר אצלו פרטים, הוא ענה לכל השאלות שלנו בצורה נעימה וגרם לנו להרגיש בנוח לשאול כל דבר, ושאלנו הרבה! לא הייתה שאלה שהוא לא ענה באדיבות. זה לא נגמר פה, כשהגענו הוא הביא לנו מפות של אזור המלון ושל רומא על כל אתריה וישב איתנו למעלה משעה כדי להסביר לנו על המקום ולהמליץ לנו על אתרים, וכמובן להסביר לנו איך נוסעים באוטובוס ובמטרו, והיכן קונים כרטיסים. הוא פשוט עשה לנו נחיתה רכה תרתי משמע. השירות הזה לא עלה לנו כסף, אבל חסך לנו הרבה חיפושים ולמידת האזור, והכל בנדיבותו ואדיבותו של סטפנו.

דבר נוסף, היות ואנחנו דתיים, סטפנו הכין עבורנו מפה של אזור המלון עם ציון בתי הכנסת, המסעדות והסופר-מרקטים הכשרים. זה ממש עזר לנו, בנוסף לכל הסיוע שלו (על המפה היו כמובן גם ציוני דוכנים לקניית כרטיסים לאוטובוס ולמטרו, תחנות המטרות וכל האזור), וגרם לנו להרגיש ביטחון וכמה שיותר בנוח.

כמו כן, לדתיים, סטפנו שם בשבת מיחם ללא תשלום, וישנה אפשרות להזמין בתשלום פלטה. לנו זה מאוד עזר בשבת, וזה בנוסף לחדר שסטפנו הקצה לנו לארוחות וארגן וסידר לנו סכו"ם, צלחות ומפיות כל ארוחה (בנפרד מחדר הלינה).

כמו כן, באזור המלון ישנה קהילה יהודית, (דבר שסייע במציאת בתי כנסת, סופר-מרקטים ומסעדות כשרות, שעזרו לנו מאוד קרוב) והוא קרוב לבית חב"ד ולכמה בתי כנסת (אחד מהם נמצא ממש 5 דקות מהמלון), שזה ממש כיף ונותן אוירה טובה, במיוחד בשבת.
לסיכום, על אף שהמלון הוא לא במרכז העיר ולא בתוך הגטו, לטעמנו, הוא במיקום יותר טוב. אנחנו פחות התחברנו למרכז העיר שהוא עתיק יותר (ולגטו עוד פחות התחברנו). אזור המלון הוא אזור שוקק חיים ומודרני שיש בו מסעדות וסופר-מרקטים כשרים (וגם לא כשרים), ברים, חנויות, בית חב"ד, בתי כנסת, וחשוב מאוד – סמוך למטרו ולתחנות אוטובוסים, דבר חשוב ברומא, שהולכים בה גם ככה הרבה. בזכות המיקום, הגענו לכל מקום בזמן קצר, ולאורך כל שעות היום היה לנו מה לעשות ולאן לצאת.
איני מפזרת מחמאות בחינם, אבל באמת שבשום מקום לא נתקלנו בכזה יחס חם, אישי, דואג ואכפתי. מומלץ בחום!!!

* המלון לא נמצא בבוקינג מוזמנים לפנות לסטפנו בפייסבוק My Guest Roma או במייל info@my.guestroma.com או לפנות אליי בפרטי ואתן לכם את הטלפון של סטפנו.

אתרים:
ביום הראשון, הסתובבנו באזור המלון (פיאצה בולוניה bolonga) והכרנו את המקום ואת המקומות עליהם המליץ סטפנו. אכלנו בבית קפה כשר 'פלור' (FLOUR), ברחוב VIA CREMONA 29/27, שכבר הומלץ עליו בקבוצה ולכן לא ארחיב. הוא מרחק הליכה מהמלון וזה יתרון גדול. לא רחוק מפלור יש גם את מסעדת "בגטו" (BAGETTO) הבשרית, מסעדה בשרית כשרה כמו בגטו עצמו, רק ללא אפשרות לאכול שם בשבת (כן ניתן לקנות לפני שבת).

ביום השני, היינו בפיאצה ונציה (בארמון מוסוליני), במזרקת טרווי ובמדרגות הספרדיות – שילוב טוב, המקומות נמצאים בזרימה גיאוגרפית, ואם יש לכם כוח אחרי כל ההליכה, אפשר להוסיף בדרך עוד אתר או שניים.

ביום השלישי – שבת – הסתובבנו בקהילה היהודית באזור המלון, היינו בשני בתי כנסת, במקום שהיינו בבוקר עשינו איתם קידוש ואכלנו איתם, והיה מקסים ומיוחד. הקהילה שם חמה ואוהבת.

ביום הרביעי – היינו בקולסאום, בפורום ובגבעת פלאטין – המון המון הליכה. והרבה היסטוריה ומבנים… את מי שזה מעניין…
• לא קנינו כרטיסים לקולסאום מראש. עמדנו שעה ו10 דקות וקנינו כרטיס משולב גם לפורום ולגבעת פלאטין. לדעתנו, אין עניין להילחץ מנושא הכרטיסים. הכל בסדר, קצת עומדים…

לאחר שלושת האתרים, הלכנו לגטו היהודי, במיוחד כדי לראות ממה כולם מתלהבים וגם כדי לאכול כשר 😉 לא התלהבנו מהגטו בכלל. המקום מאוד מיושן ולא כל כך מעניין, טוב רק בשביל אוכל כשר. בתוך הגטו, נכנסו לתפילה בבית הכנסת הגדול, בית הכנסת הוא מקום מפואר ומעניין לראות את זה. לא נכנסנו למוזיאון שיש במקום, אז זה לקח לנו זמן קצר.

ביום החמישי והאחרון – נסענו לותיקן. המקום מרגיש כמו מוזיאון אומנות ומוקדש לנצרות (למי שרגיש, כדאי לדעת). בנוסף, ישנם חלקים שהמקום הוא כמו מבוך ואתה הולך הרבה ללא יכולת לצאת, אלא עד שאתה מסיים את כל המסלול. עבורי זה היה קצת קשוח, ממש שובר את הרגלים, ואת מי שזה לא ממש מעניין גם את המורל 😉
● גם לותיקן לא קנינו כרטיסים ועמדנו בקושי חצי שעה. יש מצב שזה תלוי בשעה שבאנו (10:30), אבל פשוט אין טעם להילחץ…

אם מישהו מכם מגיע לאזור וירצה את המסעדות והסופר-מרקטים הכשרים, אפשר ללכת לפיאצה בולוניה וזה שם

טיסות:
טסנו הלוך וחזור עם אל-על. בהלוך טסנו בזמן ובחזור היה עיכוב של כמעט שעה, אבל סה"כ בסדר. הם מסודרים ומאורגנים וכיף שהכל בעברית ונגיש לך.

הגטו הרובע היהודי מקסים יש מסעדות טובות היום אכלנו שם אני ובעלי במסעדה שקרויה bellacarne מומלצת מאוד נהננו .לאחר מכן נכנסנו לסיור בבית הכנסת מקום מהממם וגם המוזיאון.היה כייף לשמוע עברית ואווירה טובה
ראיתי את חוסר ההלהבות מהרובע והגטו. אז בדיוק חזרנו משם שלשום אישתי ואני. לנו במלון שנקרא lea ..היה מדהים. הן מבחינת לינה הן מבחינת האוירה…במיוחד ביום ראשון שהיה הומה אדם אבל גם התנאים לשבת תפילות וארוחות בין היתר בבגטו ובבלה קרנה..בקיצור גם שם נהדר לסופש.

יום נפלא לכולם וטיול נעים!
מקווה שעזרתי 🙂

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן