חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

4 ימים ברומא – סופ"ש ארוך ברומא

להלן סיכום מושלם של הטיול לרומא – סופ"ש ארוך ברומא מאת טלי בקבוצה הסודית לרומא של המטיילים הישראלים:

עכשיו תורי לתרום לקבוצה. מסכמת 4 ימים בעיר הנפלאה הזו. לשמחתי גם הספקנו שנצ בכיף כל יום.

ישנו בb&b חמוד ובמיקום נפלא לא רחוק מקמפו די פיורי little queen relais. הצוות מקסים ארוחת בוקר מגוונת.

חוזרים מסופש מהמם ברומא.
הטיפ הכי חשוב שלי: נעליים נוחות, לא הפסקנו ללכת ולא השתמשנו התחבורה אפילו פעם אחת.
טיסות ריינר, בדקו משקל אבל לא גודל טרולי.
הסעות: בהלוך רומיאו ובחזור לילית- שניהם מצויינים.
ישנו בבית דירות r rome , דירה ענקית ונקיה ועל המדרגות.
ביום השני עשינו סיור עם free rome tour, מומלץ בחום, הייתה לנו מדריכה מהממת, ממש נהננו.
וכמובן שהיינו בכל המקומות שהומלצו בקבוצות השונות.
תעשו חיים

היום 1:
סיבוב בקאמפו די פיורי, פיאצה ונציה (תצפית ללא תשלום דרך המוזיאון). סיור מודרך בקוליסאום, כניסה לפורום הרומאי וגבעת פלנטין.
אחהצ סיור "הסודות של רומא" (פרטים מטה). בערב הסתובבנו בגטו ובטרווסטרה.

היום ה2: סיור קולינרי מעולה באנגלית של the roman food tour. בחרנו באזור של שכונת parti לא רחוק מהותיקן. הסיור בקבוצות קטנות ואנחנו היינו סהכ 4 איש וזה היה מושלם. וטעים!
היה יום גשום אז בחרנו לבקר במוזיאון דה וינצ'י שקרוב למלון שלנו. חביב ולא יותר, 9 יורו לדעתי מוגזם לכניסה, העברנו גג שעה שם. אחכ שוטטנו למזרקת טרווי ופיאצה נאבונה והספקנו לראותם באור ובחושך. המקומות מהממים אבל כל כך הומים וזה די מוריד.

היום ה3:
מבצר סנט אנג'לו מדליק הורדנו אפליקציה של המקום להסברים. אפשר להעביר שם שעתיים בקלות אם ממש עוברים על כל חדר שם. הגענו סביב 9 בבוקר ומסתבר כי כשבאים מוקדם, עולה 5 יורו במקום 14 יורו. שווה ממש.
אחכ ביקור בותיקן, לקחנו סיור שמע וזה התאים לנו. המפה והשילוט נורא מבלבלים. יש כמה קומות ובמפה זה נראה כאילו הכל בקומה אחת. כמובן שהקפלה הסיסטינית מרשימה מאוד.
אחהצ הספקנו לבקר בפנתאון, כיכר דל פאופלו, וילה בורגזה עם פיקניק, המדרגות הספרדיות. גם במדרגות מצאנו את המקום המוני וזה לטעמנו גורע מיופיו.

כנסייה ברומאהיום ה4:
תצפית בגבעת ג'אנקולו, פה האמת (צילמנו מהצד היה תור ארוך להצטלם עם הפסל עצמו), תצפית גבעת אוונטין בגן התפוזים, מבצר אבירי מלטה הצצה בחור שבמנעול, שוטטנו לפירמידת קסטיוס אבל לא הצלחנו להיכנס. דווקא נראה מגניב.

אוכל:
המסעדות המומלצות שאני אשמח לחזור אליהן:
במונטי Le taverna dei fori imperiali
טרווסטרה Da Otello
ליד הפנתאון da francesco
בכולם השירות והאוכל היה מדהים.

קנינו טירמיסו וקנולי בפומפיי שהיו טריים ומעולים.
בטרווסטרה אכלנו ב Trapazino וטעצנו שם supli. אוכל מצויין בתמחור ידידותי. אפשר ממש לשבת ליד הבר או שולחנות קטנים או לקחת T/A.
בטרווסטרה פאב מדליק.Ombre rosse, רק שתינו אבל האוכל נראה טוב גם.
בטרווסטרה עוד מקום טעים וזול עם אווירה טובה נקרא Mama pasta

קצת התאכזבנו:
Cul de sac בר יין ותיק, פלטות של יין וגבינות
המקום באמת מרשים במבחר אבל השירות לא היה ידידותי. אין מבחר גדול של אוכל מלבד גבינות ונקניקים.
Beef bazaar גם פה השירות לא היה אדיב. הבשר והאוכל מצויינים!
טיפ חשוב, הזמנו שם קרפצ'יו ולא שמנו לב למחיר, הגיע מבשר קובה ולא מתובל בכלל – 30 יורו. טעות שלנו כמובן אבל קצת ביאס אותנו המחיר והתפלות של המנה (ניכר שהבשר איכותי מאוד).

*הסודות של רומא סיור קבוצתי באנגלית. ממליצה בחום רב על המדריך אלכס מוריאטי, הוא בריטי ציני ולוקח אתכם למקומות קטנים שבחיים לא תגיעו לבד עם סיפורים מעניינים ומלאי הומור. לנו סיפר אנקדוטות מחייו של מיכלאנג'לו. החברים שהמליצו עליו, סיפרו שלקח אותם בזמנו בעקבות חייו של דה וינצי.