חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שני סנט על ארבעה ימים ברומא

הסתיימו ארבעה ימים מופלאים ברומא.

נסענו כדי לחגוג יומולדת 40 לאשתי. אין ספק שזה מקום מדהים לחגוג ובכלל.

טסנו עם אל על- היה בסדר גמור בהלוך ובחזור.

לינה- אחנו חסידים של airbnb. לקחנו דירה במרחק של שבע דקות מטרבי והיה מושלם. לא ראיתי צורך במלון עם ארוחת בוקר כי העדפתי לאכול בחוץ.

המסלול

היום הראשון- מזרקת טרבי, כיכר ונציה, קולוסיאום, פורום. על גבעת פלטין ויתרנו וגם לפורום הקדשנו זמן קצר מאוד כי היינו מותשים אחרי יום ארוך שהתחיל בשתיים וחצי לפנות בוקר. למרות זאת מצאנו את הכוח להמשיך לארוחת ערב ב mercato central.

היום השני- ותיקן בבוקר, מנוחת צהריים קצרה בחדר וסיור אוכל.

היום השלישי- פנתיאון, קמפו די פיורי (לא "עפנו" על המקום), הרובע היהודי, פי האמת (היה תור ולא נכנסנו אלא רק ראינו דרך הגדר וצילמנו), שוק הפשפשים בטרסטוורה (porta portese בגוגל מאפס. אחרי שעוברים את הגשר יש שער משמאל וזה שם. יש שם הכל – בגדים, נעליים, דברים לבית, צעצועים ועוד. מחירים זולים. לא בטוח לגבי האיכות. הסתובבנו שם מעל שעה וקנינו כמה דברים מאוד מוצלח שם), מנוחת צהריים וסדנת פיצה.

היום הרביעי- היה יום יחסית רגוע. שופינג בויה דל קורסו, סימולטור בחנות של פרארי (בשבילי  ), כיכר פופולו, וילה בורגזה (שכבנו על הדשא וקראנו קצת ואחרי זה לקחנו אופניים זוגיים לשעה- ממליץ בחום), המדרגות הספרדיות.

אז אלו השני סנט שלי…

כרטיסים ללא תור – כבר כתבו על זה בקבוצה שוב ושוב ולא נותר לי אלא לחזק את ההמלצה.

נעליים נוחות להליכה – הלכנו בערך 25000 צעדים ביום. נסענו פעם אחת במטרו ופעמיים במונית בערב כשהיה מאוחר. כל השאר ברגל.

סיורים מודרכים-

ביום הראשון לקחנו סיור מודרך באנגלית בקולוסיאום. הסיור נמשך בערך שעה והיה שווה כל סנט.

לוותיקן לא הזמנתי סיור מודרך כי איכשהו קיבלתי את הרושם שזה לא הכרחי. טעות!! אחרי שנכנסנו התיישבנו קצת לנוח ליד המסעדה וניסיתי להבין לאן הולכים ופתאום נראה לי שהדרכה לא תזיק לנו. תוך כדי שאנחנו מתלבטים עברה לידנו קבוצה של ישראלים עם מדריך בשם חגי סער מ- רומאחרת. ביקשנו להצטרף והיה מדהים. חגי מדריך בחסד. אין לי ספק שבלי זה הסיבוב שלנו שם היה הרבה פחות מלהיב. בקיצור, קחו סיור מודרך בוותיקן!!

כמובן שאפשר למלא את כל הימים בהדרכות מסוגים שונים. אין ספק שזה כיף ומוסיף אבל כמובן שהעלויות בהתאם. כל אחד ימצא את נקודת האיזון שלו אבל לדעתי בקולוסיאום ובוותיקן זה הכרחי.

לגבי אוכל, שהרי לשם כך התכנסנו, כמה הערות –

1. מרקטו סנטראל- היה מוצלח מאוד. הכל היה טעים אבל הפיצה הייתה מדהימה. אני לא זוכר את השם של הדוכן אבל זה הדוכן הכי פנימי משמאל.

2. הגלידה ליד הותיקן – old bridge gelateria. לא תצטערו.

3. מסעדת Antico moro- הייתה תמימות דעים שזו הלזניה הכי טובה שאכלנו. בנוסף, פלטה עם גבינות וברוסקטות ועוד כל מיני שהייתה מצוינת ועוד פלטת בשרים על הגריל שלא נפלה מהמנות האחרות למרות שבדיעבד הייתי לוקח פסטה (בכל זאת איטליה ובפסטות עסקינן).

4. סיור אוכל – הופניתי אל אוריה מ לאכול את רומא – סיורי קולינריה ותרבות. את הסיור הדריכה ספיר- בחורה מקסימה, בעלת ידע רב שענתה על כל שאלה והפכה את הסיור לחוויה סופר מוצלחת. ממליץ בחום.

5. סדנת הכנת פיצה (עוד בקשה מיוחדת של מאיה). עם שף בשם edoardo fraioli. אמנם ההתחלה איתו לא הייתה טובה כי הוא שכח שקבענו אבל הגיע אחרי שעה ונתן לנו שעה וחצי של סדנה אישית והיה סופר נחמד. כמובן שהיה טעים.

*מסעדות כשרות – ברובע היהודי – "בגטו" מסעדה עם אוכל איטלקי מסורתי. הפסטות נדירות, הפיצות טעימות ממש!!
על הבשרית שמענו ממש המלצות גרועות אז לא הלכנו.
פיצריית ALICE – ואו פשוט ואו…איזה פיצות, איזה פסטות, הכל טרי, נקי וחם!!!! ממולץ כשאין זמן יותר מידי לשבת, לקחת טייק אאווי גם אחלה. גם ברובע, זה רשת פיצריות ברומא שברובע היהודי היא כשרה.
*המבוגר טוב ממש ברובע – בשם FONZIE – הצ'יקן בורגר שלהם פשוט טעיםםםםםם.
דיסהמלצה על מסעדת BELACARNE – מסעדה יקרה ופשוט לא טעימה, האוכל טפל, לא טעים, פשוט חבל על הכסף. המלצרים לא אדיבים בכלל, הזמנו דברים וקיבלנו דברים אחרים לגמרי ואפילו לא היה רצון להחליף לנו. פשוט התווכחו איתנו שזה מה שהזמנו. בקיצור גרוע מאוד- לא להתקרב!!!!
*שופינג– לא באנו במטרה לשופינג כלכך.. רק לקניות של איפור בעיקר כי אני מאפרת – אז..ספורה- ממש מעט מהדברים זולים מהארץ הרוב יקר מאוד, אין מבצעים.. מאק-יותר זול מהארץ משמעותית, אינגלוט-יחסית יקר אך שווה מאוד, המוצרים איכותיים מאוד, וקיקו…למי שרוצה איפור לא יקר וטוב.
*קניון EUROME2 – במרחק של חצי שעה נסיעה – לקחנו מוניות כי לא רצינו טרטורים ברכבות ואוטובוסים. בערך 20 יורו לכיוון. קניון ענק מלא במותגים מכל הסוגים. מחירים ממש טובים!!!
לא לשכוח TAX FREE – לבקש ולשמור את כל הקבלות. כמובן ללכת עם הדרכונים – ללא הם פשוט לא ייתנו לכם.
לומר בצ'ק אין בשדה שאתם צריכים לעשות והם יפנו אתכם לעמדה בשדה – מוחזר לכרטיס האשראי ולא במזומן. אז צריך לעקוב..