חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא 4 ימים בדצמבר (חג המולד/שנה חדשה)

מחפשים המלצות לגבי רומא בחודש דצמבר בתקופת חג המולד / השנה החדשה (סילבסטר)? להלן המלצות, טיפים וכמובן סיכום של טיול ברומא במשך 4 ימים (שישי-שני) בחודש דצמבר:
1. הסעות מהשדה למלון ובחזרה: עם רומיו. 15 יורו לכיוון, היו מאד מדויקים ויעילים, הנהג חיכה לנו כשנחתנו די הרבה זמן וגם בחזור אסף אותנו מהמלון בדיוק בשעה המיועדת. בקיצור – מומלץ מאד!
2. אל תשחקו עם הנעליים ואל תנסו להיות אופנתיים: קחו את נעלי ההליכה הכי נוחות שיש לכם כי אתם הולכים ללכת – והרבה. לפי אפליקציית ספירת הצעדים שלי, הלכתי ב-4 ימים כ-90 קילומטר (כן כן). רומא עיר קשה מאד להליכה, בגלל האבנים שמרצפות את הרחובות וגם בגלל שאין בה ספסל אחד לרפואה (זה נורא ואיום). כשהייתי ברומא לפני מספר שנים נעלתי מגפיים וחטפתי דלקת בגיד ברגל ולא יכולתי ללכת צעד אחד, אז תיזהרו עם זה.

חג המולד ברומא


3. דיברו פה על הנושא של המהגרים: זה אכן היה מטרד די גדול ולפעמים ממש מעצבן. כל שניה ניגשים אליך עם ורד/מקל סלפי/צמיד/הצעה לתמונה וכד' – לא להתפתות ולא לפתוח איתם בשיחה כי הם ידחפו לכם דברים ליד ואז ידרשו 50 יורו.
4. רומא עיר מאד בטוחה – בכל מקום רואים חיילים חמושים ושוטרים באזורי התיירות, אז אין מה לפחד להסתובב ברחוב.
5. מאחר שמדובר בתקופת חג המולד/שנה חדשה כל הרחובות היו מקושטים בצורה מדהימה, כל החנויות היו מקושטות, מלא אורות מנצנצים בכל מקום – פשוט מדהים. עם זאת, היה עמוס מאד בתיירים. בשעות הערב בטרסטוורה כמעט לא היה מקום לזוז והיה תור גדול לכל מסעדה. לא יודעת אם זה ימשיך ככה גם בימים הבאים, אבל אם אתם מכירים מסעדה שאתם רוצים לאכול בה באזורים העמוסים – כדאי להזמין מקום מראש. כמו כן, לגבי טירמיסו – מומלץ ללכת ל Two sizes – טירמיסו מעולה בטעמים באיזור שליד פיאצה נאבונה.
6. מזג אוויר: תסתכלו בתחזית אבל בעיקרון אני לא הרגשתי שקר לי מדי – הלכתי כל הזמן עם סוודר ומעיל והיה סבבה לגמרי, ולפעמים גם היה יותר מדי כי בתוך המבנים מחומם.

7. היינו במלון hotel del croso בבניין הנפרד שנמצא ברחוב ויה דל קרוסו, מלון מעולה, שירות אדיב, והכי חשוב מיקום פצצה. המחיר גם מאוד זול. אנו שומרים כשרות לכן לא לקחנו ארוחת בוקר במלון..

8. מסעדות כשרות – אכלנו בבגטו החלבי, האוכל סביר, השירות לא משהו.. אנחנו לא היינו מרוצים.
אכלנו גם במסעדה הבשרית בלהקרנה ששם האוכל היה מעולה, וגם השירות.. מומלץ. פונזי מסעדת ההמבורגרים גם מאוד מומלץ ולא יקר .. וכמובן פיצה אליס היתה מעולה.
9. לדתיים שבינינו.. התלבטנו ממש אם לקחת מלון באזור הגטו היהודי או באזור היותר מרכזי( מדרגות ספרדיות, ויה דל קרוסו).. ההמלצה שלנו היא האופציה שבחרנו כי באמת אזור ויה דל קרוסו ממש שוקק חיים בערבים וממש כיף להסתובב שם. לעומת זאת בגטו היהודי פחות..

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן