חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא 5 ימים בינואר

רוצים לטוס לרומא בחודש ינואר? ואו איזו החלטה טובה! רומא העיר הכי אירופאית שרק אפשר והיא העיר הכי קסומה בחורף..תתלבשו טוב , ותתכוננו לאכול הרבה וללכת הרבה ברגל! 5 ימים ברומא בחודש ינואר זה כל מה שאתם צריכים בשביל חופשה אירופאית קלאסית ומושלמת!

לפני הטיסה חקרתי ובדקתי מה לעשות ברומא ומסביב לה בהמון אתרים ועם המון חברים וכמובן שגם בקבוצה הזאת שמאוד עזרה.
לפני שאני כותב את המקומות. לא תכננו לאיפה ללכת בכל יום, פשוט בדקנו מקומות מומלצים וזרמנו ,גוגל מאפס ביד ופשוט הולכים. שהרגשנו עייפים ישבנו בבית קפה או מסעדה ושהיינו גמורים חזרנו למלון.

*טיסה*
את הטיסה סגרנו באפליקציית smart air ,אפליקציה קלה לתפעול ומאוד מוזילה, תמיד יש מי שעונה דרך מייל שירות הלקוחות שלהם, עם המון קומבינציות לשעות טיסה ודילים(אנחנו שומרי שבת אז לא היינו גמישים עם הימים, רק ראשון עד חמישי) מי שגמיש יש המון דילים ממש טובים.
הלוך עם אל-על היה עיכוב של 50 דקות.
חזור עם Ryanair אחלה טיסה העיכוב היה נסבל- 10 דקות.
משדה התעופה למלון לקחנו אוטובוס- 6 יורו לאדם מאוד פשוט ומהיר!
חזור מהמלון לשדה עם רומיו שעמדו בזמנים 15 יורו לאדם.
*מלון*
את המלון סגרנו דרך booking מלון 5 כוכבים growel exclusive suites San Pietro. מלון שצמוד לוותיקן, לקחנו חדר עם ג'קוזי במחיר טוב. נקי. השירות היה מדהים, לא פגשתי כזה. עזרו לנו למצוא מקומות בילוי, תיור, רומנטיים, בתי קפה. הכל בחיוך. צ'ק אאוט היה ב10 ונתנו לנו להישאר עד 13 כשהגיעה ההסעה.
בדיעבד הייתי סוגר מלון שקרוב לאיזור הפנתאון.

**תיירות**
יום ראשון-
*פיאצה סנט פיאטרו שבוותיקן, מזרקה ענקית ויפה, לא נכנסנו לתוך הוותיקן ביום הראשון אבל גם מבחוץ מאוד יפה, משם נסענו לקסטל סנט אנג'לו עם בחור על אופניים חשמליים שמחובר כרכרה קטנה שם יושבים, עלה 5 יורו, זה היה מגניב למרות שזה קרוב.
*קסטל סנט אנג'לו הוא מבצר שבהתחלה נועד לשמש כמקום קבורה אך עם הזמן עשו בו שימושים אחרים כמו בית תפילה, מבצר וכ'ו. מקום חובה עם תצפית יפה בסוף.
משם חזרנו למלון כי היינו גמורים מהטיסה וכבר החשיך.

יום שני –
*קולוסיאום, חשוב לציין שבתקופה הזו עד מרץ אפשר לקנות כרטיס לקולוסיאום, פורום רומנו וגבעת פלטין עד השעה 15:30 ואפשר להיות במקום עד 16:30.
לקולוסיאום לא קנינו כרטיס מראש וגם לא היה תור רציני, הכניסה היא 16 יורו לאדם וכדאי להכנס. בתור אחד שאוהב היסטוריה מספיק שעה-שעה וחצי בפנים.
משם ל-*קשת קונסטנטינוס לאחר מכן הלכנו ברגל ל-*כיכר ונציה שם יש את *ארמון ונציה , הלכנו בערב ,הכל יפה ומואר כשמגיעים לגג יש תצפית מאוד יפה על רומא ובנוסף יש אופציה לעלות במעלית שתיקח אתכם ממש לגג שמשקיף על כל רומא . חובה!
אחרי זה מונית ל*רובע היהודי והיינו גם בבית הכנסת היהודי מבפנים(צריך לשים  שאפשר בזמנים מסוימים להכנס לבפנים) ,אחרי זה ישבנו בפיצה אליס (הפיצה הכי טובה שאכלתי) ואז ל*שוק campo de fiori ,בערב אין כל כך מה לעשות שם חוץ מלשבת באיזה פאב נחמד. ההמלצה היא ביום ראשון סביב השעה 11 בבוקר שכל הדוכנים פתוחים והכל מואר או בשאר הימים בבוקר.
המשכנו אל *trastevere איזור נחמד ומואר עם פאבים שמשם המשכנו אל *מזרקת מי פאולוס שקרובה אל *גבעת ג'יאניקולו. שלמות ורומנטיקה, עם תצפית מאוד יפה על רומא והמקום הוא ריק בלי תיירים.

יום שלישי –

רומא בינואר
רומא בינואר

שכרנו אופניים חשמליים עם מנעול וככה טיילנו בכל רומא, כל אתר שנכנסנו נעלנו את האופניים בחוץ והמשכנו איתם, יצא לנו 40 יורו ביחד ותאכלס עם כל המקומות שהיינו בהם זה חסך את המוניות שגם ככה יקרות שם וגם הייתה אווירה טובה וכיפית, שווה מאוד וממליץ לכולם לשכור אופניים.(כתובת של החנות אשלח בפרטי למי שרוצה)
התחלנו ב- *פיאצה נבונה שמלאה בבתי קפה וגלידריות, במרכז יש מזרקה גדולה ומרשימה.
המשכנו ל-*פנתאון המבנה העתיק ביותר ברומא ומרשים ביופיו, משם המשכנו ל*מזרקת טרווי ובדרך עצרנו בגלידריית venci שיש בה מפלי שוקולד ומומלצת ע"י כל מי שהיה ברומא.
מזרקת טרווי חובה ביום ובלילה. מרשים ויפה ,היה בחור שצילם אותנו ומדפיס את התמונות במקום ,אפשר להתמקח על מחיר.
מטרווי אל *forum Romano ו-* platin שאת שניהם עושים ביחד. הספיק לנו שעתיים שם אבל אפשר יותר. *שער טיטוס נמצא במקום ושם יש את עיטורי המלחמה ביהודים מתקופת בית המקדש ואת מנורת בית המקדש.
משם אל גן התפוזים ובדרך עברנו ב*סירקו מקסימו שהיו שם מרוצי סוסים בעת העתיקה.
*גן התפוזים- רומנטיקה במיטבה. על גבעה שמשקיפה על רומא ונהר הטיבר בשקיעה בגן יפה.
ככה נגמר יום השלישי שהכי הרבה הספקנו וכמובן שגם בגלל האופניים.

יום רביעי-
התחלנו במונית אל *פיאצה דל פופולו ומשם ברגל אל ה*מדרגות הספרדיות היה נחמד. הלכנו לשתות קפה ,כמובן שאני על האספרסו לא מוותר ובת הזוג עם קפוצ'ינו.
משם ברגל אל *וילה בורגוזה ו*גני פינצ'יו. בכניסה שכרנו סאגווי לשעה ועשינו את כל המקום. מושלם. יש אגם קטן באמצע ואפשר לשכור סירה עם משוטים. מושלם. בגני פינצ'יו יש מרפסת שמשקיפה על פיאצה דל פופולו וחובה להגיע לשם.
משם הלכנו להתחלה של רחוב *via del corso שמתחיל בפיאצה דל פופולו ונגמר בכיכר ונציה.
זה הרחוב המדובר שמלא בשופינג -zara ,h&m, bershka, Disney,Gucci, Prada ועוד ועוד.
בסוף הרחוב עלינו שוב אל ארמון ונציה ועלינו במעלית בשקיעה.

יום חמישי
בשעה 10 *מוזיאון הוותיקן והקפלה הסיסטנית , בדרך אל המוזיאון עצרו אותנו המון שמוכרים כרטיסים שעוקפים את התור ,מחיר של כרטיס 1 שעוקף את התור ברחוב עולה 32 יורו ואפילו היה אחד שהציע ב44 יורו, הלכנו אל המוזיאון בלי לקנות כרטיס ולא היה תור בכלל ,כרטיס לאחד עולה 17 יורו. יש אופציה גם לקנות באתר הרישמי של הוותיקן ב21 יורו כרטיס שעוקף את התור. שעתיים שם לא הספיקו לנו אבל היינו צריכים לזוז למלון כדי להתארגן לטיסה חזרה.

*גלידריות*
Gelateria La Romana
Venchi
old bridge
Lemongrass ice cream
Pompi (גם הקינוח טירמיסו המדובר נמצא שם)

*בתי קפה- כל בית קפה הוא טוב ברומא, אבל לא עפתי כמו שאומרים. בית קפה טוב ליד הפנתאון –
Sant eustachio caffe

*מסעדות– אכלנו רק כשר ברובע היהודי.
פיצה אליס- הכי טוב שיש!!.
מסעדת יוטבתה חלבי – היה נחמד+.
מסעדת bageto החלבית(יש גם בשרית) היה נחמד+.

מה שמסומן ב* זה אתרי תיירות.
5 ימים ברומא לא הספיקו לנו . נהננו מאוד מהעיר המדהימה הזאת, ממש ללכת במקומות שלמדתי בשיעורי היסטוריה ושלא פעם בחיי קראתי ולמדתי עליהם. ממש להכנס לסרט ולהיות ולחוות את המקום הזה.

רצינו לשכור רכב ולטייל גם מחוץ לרומא בכפרים קרובים אבל לא היה לנו פיקדון לסוכנות הרכב(כרטיס אשראי או 600 יורו ספייר) כרטיס האשראי היה על שם אמא של בת הזוג לכן הם לא קיבלו אותו. אפשר להתמקח על מחירים עם סוכנויות הרכב ואפשר לסגור דרך בוקינג (ממש זול ולא מסובך, בדיעבד גיליתי את האופציה).

שימו לב אל כייסים ברחובות. לזוג שפגשנו גנבו 4 אלף שח מהתיק ומהפאוץ' שלהם. והכי חשוב תלכו המון,שמרו על עצמכם וחייכו תמיד ,זאת עיר מטורפת ובלי הפסקה.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן