חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזרקת ברקצ'יה ברומא – המזרקה של פיאצה די ספאנה (המדרגות הספרדיות)

מזרקת ברקצ'יה ברומא – המזרקה של פיאצה די ספאנה (המדרגות הספרדיות) היא אחת המיוחדות והמפורסמות ביותר ברומא ואתם צריכים להכיר אותה לעומק מאחורי הקלעים! זה מה שגברת Irit Cattonar (מדריכת הטיולים) סיפרה לנו:

מה שווה לראות מבלי לדעת את הסיפור שמאחורי כל דבר? לפניכם עוד מייצג שהוא גם המונומנטים הידועים ביותר ברומא המסתירים תמיד סקרנות מעניינת. מבין התמונות הידועות ביותר של רומא תמצאו גם את גרם המדרגות המפורסם של טריניטה דה מונטי עם המזרקה בפיאצה די ספאניה לרגליה.

מזרקה זו נקראת "הברקצ'יה" ומתארת ​​סירה שוקעת. הפסל הוזמן על ידי האפיפיור אורבנוס השמיני מפייטרו ברניני, אביו של המזרקה הזאת מסתירה טריק! זו עוד הפגנה שגם המונומנטים הידועים ביותר מסתירים תמיד סקרנות מעניינת. בין התמונות הידועות ביותר של רומא יש בהחלט גרם המדרגות של טריניטה דה מונטי עם המזרקה בפיאצה די ספאניה לרגליה. מזרקה זו נקראת "הברקצ'יה" ומתארת ​​סירה שוקעת.

הפסל הוזמן על ידי האפיפיור אורבן השמיני לפייטרו ברניני, אביו של ג'ובאני (ג'יאן) לורנצו ברניני הגדול. האמן תיאר סירה ישנה שעל פי המסורת עלתה על שרטון בנקודה זו של העיר, נישאה על ידי השיטפון הנורא של הטיבר שהתרחש בסוף המאה השש עשרה. הסירה מלאה במים צלולים שעוברים לצדדים הנמוכים, גולשים לבריכה שמתחת.

סירה שוקעת, דימוי זה נחקר על ידי ברניני בכדי להתגבר על קושי גדול בו נתקל בעיצוב העבודה: הלחץ של אקווה ורגין, שהיה מאכיל את המזרקה, היה נמוך מאוד בפיאצה די ספאניה. לכן השפע שהיה נובע ממנו היה ממש קטן, ככל שהמזרקה הייתה בנויה גבוהה יותר. אז היה צורך למצוא פיתרון שיצדיק שטף מים כמעט קרוב לאדמה. מכאן הרעיון להפעיל את הסילון מסירה המכבידה על ידי המים שפלשו אליו, ושוקעים אט אט. הגדול. האמן תיאר סירה ישנה שעל פי המסורת עלתה על שרטון בנקודה זו של העיר, נשאה על ידי השיטפון הנורא של הטיבר שהתרחש בסוף המאה השש עשרה. הסירה מלאה במים צלולים שעוברים לצדדים הנמוכים, גולשים לבריכה שמתחת. סירה שוקעת, דימוי זה נחקר על ידי ברניני בכדי להתגבר על קושי גדול בו נתקל בעיצוב העבודה:

הלחץ של האקוודוקט המפורסם אקווה וירגו (Aqua Virgo) שהיה אחד מ-11 אמות המים שסיפקו מים לרומא העתיקה., שהיה מזין את המזרקה, היה נמוך מאוד בפיאצה די ספאניה. לכן השפע שהיה נובע ממנו היה ממש קטן, זרם איטי – פחות מים, דבר הגיוני שיקרה ככל שהמזרקה תהיה בנויה גבוהה יותר. אז היה צורך למצוא פיתרון יצירתי שיצדיק שטף מים כך נמוך ומעט קרוב לאדמה. מכאן הרעיון להפעיל את סילון המים מתוך סירה שאוגרת בתוכה את המים שפלשו אליה , מה שנותן לסירה אפקט מיוחד כאילו והסירה טובעת… פסל הסירה עצמו הוא כבד, דבר שגורם למים לשקוע כלפי מטה…

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com