חיפוש

חמישה ימים ברומא עם ילד קטן

הגיע הזמן לסכם את רומא ב5 ימים עם ילד:

כללי:
👈 מאתגר, מאוד! אבל אפשר גם ליהנות עם ילדים ברומא.
👈 תביאו עגלה / טיולון / מנשא כלשהו. אנחנו לא הבאנו כי הוא יחסית כבר גדול (בן 3 וחצי שלא אוהב עגלות) והצטערנו על הרגע שלא הבאנו… הלכנו את רומא עם ילד על הכתפיים / ידיים וזה לא פשוט, מכאן ישר ליום ספא 😅
👈 איטלקים מתלהבים מילדים וזה כיף כי מקבלים קדימות בשדה בתורים.
👈 טיפ כללי בשדה – הטיסה יצאה משער E וההגעה ברכבת פנימית, אין כל כך מבחר של אוכל באיזור ושווה לקנות לפני העלייה לרכבת או ההגעה לשדה.

טיסות:
👈 טיסה הלוך – Wizz air, היה סבבה לגמרי טיסה חלקה ונעימה. (זה הזמן להתנצל בפני כל מי שהיה איתנו בטיסה ושמע את הבן שלי מקטר / בוכה / צועק 🙏🤦‍♀️😅).
👈 טיסה חזור – ישראייר אבל בעצם smart wings. הטיסה הייתה אמורה להיות של ישראייר, ההתנהלות הייתה מולם אבל כשהגענו למטוס הטיסה הייתה עם סמארט ווינגס כולל הצוות וההרגשה הייתה שנחתנו עליהם ואין להם כוחות בשבילנו… הצוות היה ממש לא נחמד ורוב הטיסה הסתגר מאחורי הווילון. חשוב לי לציין שבעבר טסתי איתם וזאת לא הייתה החוויה…

בדיקת אנטיגן:
👈 ההנחיה על בדיקת אנטיגן נכנסה לתוקף ממש ביום שעזבנו ודי לקחנו סיכון לעשות אותה ולא pcr, בסופו של דבר אחרי לא מעט עדכונים ממקומות מוסמכים החלטנו ללכת על זה ולחסוך לנו 120€ וזמן מורט עצבים עד התוצאות (בווינה היום האחרון היה פחות כיף בדיוק בגלל זה, חיכינו המון זמן לתוצאות והיינו בלחץ לפני הטיסה…).
👈 את הבדיקה עשינו בשדה התעופה, שער 5, יורדים קומה.
👈 מילאנו את הטפסים מראש באתר של שדה התעופה וזה חסך קצת זמן.
👈 עדיין כל הטופסולוגיה שם לקחה בסביבות 15-20 דקות (לקטין אין אפשרות למלא באתר צריך ידנית אצל הפקידה).
👈 הבדיקה עצמה קצת יותר כואבת מהארץ.
👈 חיכינו באיזור הבדיקות עד קבלת תשובה – בדיוק 20 דקות וזהו התקדמנו לצ'ק אין.
👈 אין צורך להגיע הרבה זמן לפני, הגענו 3 שעות לפני הטיסה ונשאר לנו עוד המון זמן לחכות לטיסה.

יום 1:
👈 נחתנו וחיכה לנו בחוץ נהג של רומיו, הזמנו הסעה פרטית בגלל כיסא הבטיחות לילד. היה בלבול בשם המלון ובמקום למלון ברבריני הנהג הביא אותנו למלון ברניני שיושב ממש על פיאצה ברבריני (שהיו מאוד מקסימים וניסו לעזור לנו כשהבנו שהגענו למקום הלא נכון). שלחתי הודעה לרומיו וענו מהר מאוד והתנצלו , הנהג חזר ולקח אותנו למלון הנכון והתנצל. למרות הבלבול שיכול לקרות לכל אחד ממליצה מאוד על רומיו!
👈 לינה – מלון ברבריני, קרוב מאוד למרכז, נקי ונעים. ארוחת בוקר מצוינת וצוות מקסים! ממליצה מאוד.
👈 ארוחת ערב – resturante Rossini דקה מפיאצה ברבריני, אוכל טעים, צוות מאוד נחמד וממש קרוב למלון. היה טוב וחזרנו לשם כמעט בכל ערב.

יום 2:
👈 וילה בורגזה וגן החיות – הגענו ברגל (קצת הליכה…), עצרנו לנוח ולשחק בגן המשחקים בכניסה לפארק ולאחר מכן המשכנו לגן החיות.
👈 ביו פארקו – גן החיות היה כמעט ריק ולרשותנו. גן חיות גדול מאוד ואפשר להעביר שם כמה שעות בכיף. יש רכבת ילדים בכניסה בעלות 2 יורו לאדם שעושה סיבוב סביב רוב בפארק. נראה שמטפלים טוב בחיות והן פחות נראות עייפות מאצלנו 😅.
👈 בחזור לקחנו מונית בחזרה למלון, הזמנו עם אפליקציית free now והיה בסדר גמור. הדבר היחיד שאין אפשרות לציין שאנחנו עם ילד ושיביאו כיסא בטיחות… פשוט חגרנו אותו עלינו.
👈 צהריים במקדונלדס גם קרוב למלון.
👈 בערב יצאנו להסתובב באיזור המדרגות הספרדיות ומזרקת טרווי.
👈 ארוחת ערב ברוסיני.

יום 3:
👈 סיור קולינרי עם נתי מהדרכים ברומא. רבות דובר כאן בשבחו וכל מילה במקום! היה סיור מהמם, מלמד וטעים! הייתה התייחסות בכל תחנה ותחנה לכל אחד מהמשתתפים ובעיקר לבן שלי. בהתחלה חששנו לעכב את הקבוצה או שנפריע אבל היה מצוין והסיור מומלץ מאוד גם עם ילדים! זה המקום להגיד תודה לנתי על הכל! וגם למי שהיה איתנו בסיור אנחנו מאוד נהנינו 😊
👈 הסיור היה יום שלם מבחינתנו, חזרנו למלון בערב מקלחת ולישון 😅.

יום 4:
👈 היה יום גשום רוב היום ותכננו מראש להעביר את היום באוטובוס התיירים האדום היחיד בעברית. אממה, תכננו הכל חוץ מזה שלא בדקנו שהאוטובוס עובד בימים שישי – שני 🤦‍♀️חיכינו שעה וחצי בתחנה וראינו שהוא לא מגיע, שאלנו מוכר כרטיסים של חברה אחרת שאמר לנו שהאוטובוס לא פעיל באותו יום וקנינו ממנו כרטיס לאוטובוס הירוק. היה נחמד אבל עדיין עדיף בעברית לדעתי… הילד איבד עניין די מהר…
👈 העברנו את היום באוטובוס, אכלנו צהריים במקדונלדס ואז גלידה בדון נינו במדרגות הספרדיות (מומלץ מאוד) וחזרנו לסיבוב באוטובוס.
👈 בערב ארוחת ערב ברוסיני.

יום 5:
👈 גם היה גשום רוב היום, ברגע האחרון החלטנו לקחת סיור ברובע היהודי עם דיאן מהדרכים ברומא. הסיור היה מלמד, מעשיר ומעניין ודיאן מקסימה! בדיעבד קצת פחות מתאים עם ילד הוא השתעמם מאוד למרות שאנחנו כן הצלחנו ליהנות מהסיור.
👈 ארוחת צהריים ברוסיני וחזרה למלון לנוח עד האיסוף.
👈 נהג של רומיו הגיע בזמן לאסוף אותנו והיה מצוין.

לסיכום, רומא מהממת! זאת הפעם השנייה שלנו ולכן לא היינו במוד של לרוץ ממקום למקום ולהספיק וויתרנו על המון מקומות כמו הוותיקן שגם ככה פחות מתאים לילדים וישיבה בבתי קפה סתם בשביל הכיף… קחו בחשבון שטיול עם ילד מראש הוא איטי יותר ומספיקים פחות ממה שמתכננים ותוכניות משתנות תוך כדי. אבל זה לגמרי אפשרי!