חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול רומא באמצע נובמבר

גם אנחנו חזרנו מרומא וכמובן שיש לנו הרבה לספר.
מתנצלת מראש על החפירה, אבל שווה לקרוא עד הסוף!!
הינו ברומא באמצע נובמבר. משישי עד שישי. מזג האוויר היה קריר, בערב קריר+++ וגשום לפעמים.
* טסנו ב- Alitalia – הטיסות יצאו ונחתו בזמן ובשירות לקוחות היו אדיבים, ואפילו העלימו עין ממשקל עודף בחזור.
* שירות מוניות Romio – היו מצויינים. הנהג חיכה לנו בזמן ובחזור אפילו הקדים כדי לעזור עם המזוודות. היה שירותי וחביב ובאנגלית צולעת סיפר לנו על מקומות בדרך (במקרה הזה כן כדי להשאיר טיפ אם מרוצים למרות שבסוף הפוסט רשמתי שלא משאירים).
* לנו ב Hotel Alexandra – נמצא במרכז (צמוד לכיכר ברבריני, 5 דקות מהמדרגות הספרדיות והכי חשוב 7 דקות הליכה לזארה). החדרים מרווחים, נעימים, צוות המלון אדיב, שירותי ונתן מענה מהיר לכל דבר שהינו צריכים (love you martina).
* אתרים – אין יותר מידי מה לחפור, גם אנחנו ביקרנו בכל מקומות הוי. כמובן שהכל מרשים ביופיו. לוותיקן ולקוליסאום רכשנו כרטיסים מהארץ דרך האתרים הרשמיים.
* תחבורה – 99 אחוז מהזמן הלכנו ברגל. לקחנו מונית פעמיים שלוש כשהינו צריכים לחזור מהצד השני של העיר וירד גשם רציני.
* יום טיול לפירנצה – סגרנו רכבות דרך italo והעברנו יום גשום אבל ממצה שכולו היה בהליכה רגלית (מי שמעוניין במסלול לפנות ל Ron Shalom). טיפ חשוב: בהמלצתה של מיכל (שעליה אפרט בהמשך) אכלנו צהריים במסעדה של Mario – חוויה אותנטית במסעדה קטנה ומגניבה. המסעדה נפתחת בשעה 12:00 בצהריים ונסגרת ב 15:00. מדובר במסעדת בשר משפחתית עם תפריט לא יקר בכלל שמשתנה כל יום. קחו בחשבון שהתור לפעמים ארוך מאד ורצוי להקדים (אנחנו חיכינו משעה 11 וחצי וכבר היה תור לפנינו).
* קניות – כמו שכולם ממליצים. הסתובבנו בויה דל קורסו וברחובות מסביב. לא הגענו לקניונים מיוחדים ולא ראינו בזה צורך. היו גם חנויות מגניבות בשכונת פראטי. פשוט להסתובב שם ברחובות.
* מסעדות – אכלנו במסעדת kilo היה טעים, לא יקר במיוחד.
אכלנו פעמיים בפיצה Alice הפיצה דקה, טעימה אבל קצת מבאס שאין איפה לשבת שם.
אכלנו ב Hardrock Cafe – ברירת מחדל למאנצ' ב 23:00 בלילה.
אכלנו במסעדת nannarella (שוב בהמלצתה של מיכל המהממת שעוד רגע, באמת רגע, נדבר עליה) – המסעדה נמצאת בטרסטוורה, והאווירה ביתית, חמימה ושמחה (במיוחד אחרי כמה בקבוקים של יין הבית). המנות המומלצות הן כמובן ארטישוק יהודי, פסטה קצ'יו פפה, קרבונרה, פסטה פסטו סוף הדרך ותבשיל coda alla vaccinara.
מיכל שלחה אותנו גם למבשלת בירה שנקראת Open Baladin. טוב מלבד הבירות המטורפות שיש שם, הצ'יפס קצ'יו פפה היה סוף הדרך!! וההמבורגרים מושחתים! לא לוותר על המבורגר פסטו פיסטוקים שהיה בהחלט הטעים ביותר שאכלתי בטיול הזה.
* קינוחים – כמו כולם גם אנחנו ניסינו את מגנום, פומפי, venchi (המנגו היסטרי), גלידת de lla Palma הידועה בשם 150 טעמים (חובה לנסות את הבזיליקום, תאמינו לי.. חובה! ).
גולת הכותרת…
* סיורים מודרכים –
אנחנו החלטנו לוותר על סיורים מודרכים בוותיקן וחבריו ולקחת סיור קולינרי וסיור צילום.
לתשומת לב הקורא Gregor Morosini Gatti… אחד הדברים הכי שווים שעשינו ברומא היה לקבוע עם הבחור המגניב הזה! זו הייתה אהבה ממבט ראשון. כל מה שרשמו פה בקבוצה זה כלום לעומת מה שבאמת חווים עם הבחור המקסים הזה! גרגור בחור כשרוני מאד, צלם מהנשמה. לבבי ומצחיק, עם חוצפה ישראלית, הוא "לא מדריך" אבל בכל זאת דאג לספר על כל מקום ומקום מה ההיסטוריה שלו והכל בקלילות ובכייף. אה ורגע, שנייה.. כמובן שהתמונות היו מדהימות ומקצועיות. הוא זרם עם השיגעונות שלי (בכל זאת סטייליסטית משוגעת שהחליפה בגדים כל כמה דקות) והיום איתו הרגיש לנו מאד טבעי וזורם. אנחנו ממליצים לכל מי שמתכנן להגיע לרומא, לא לוותר על סיור צילום עם גרגור!! We love you sir!
This is for you..

Para a atenção do leitor Gregor morosini … uma das coisas mais interessantes que fizemos em Roma foi montar com esse cara legal! Foi amor à primeira vista. Tudo o que eles gravaram aqui no grupo não é nada comparado ao que eles realmente estão experimentando com esse cara adorável! Gregor, um cara muito talentoso, fotógrafo da alma. Sincero e engraçado, com a audácia israelense, ele "não é um guia", mas ainda precisa contar sua história e tudo com facilidade e diversão. Ah, e segundo, segundo. É claro que as fotos eram incríveis e profissionais. Fluía com a minha loucura (um estilista maluco que trocava de roupa a cada poucos minutos) e hoje com ele ele se sentia muito natural e fluente. Recomendamos a quem planeja ir a Roma para não desistir de um passeio fotográfico com Gregor !! Nós te amamos senhor!

*ואז הגיעה מיכל..* Michal Milrad.
כג'ינ'גית לג'ינג'ית מורידה בפנייך את הכובע אחותי! אין ספק שכל מה שאומרים עלייך הוא אמת לאמיתה!מיכל לקחה אותנו לסיור קולינרי מופלא ברחבי העיר, סיור מדהים של 4+ שעות, מלא באוכל, אוכל ועוד אוכל והמלצות שוות ביותר. הסבירה בצורה מגניבה וקלילה על המקומות שעברנו בהם, על התרבות הקולינרית, לימדה על תרבות שתיית הקפה ועל אורח החיים של המקומיים.
היא לקחה אותנו לשוק קמפו די פיורי ולרובע טרסטוורה בהם טעמנו מאכלים מקומיים שמאפיינים את הקולינריה האיטלקית. בנוסף היא המליצה לנו על מסעדות פחות מתוירות ויותר אישיות אליהן הלכנו במהלך השהות שלנו וכמובן נתנה לנו "טיפים" שעזרו לנו במהלך השהות ברומא (לא משאירים טיפים במסעדות, זה כלול בחשבון!).
בסיור אוכלים המון!!! חייבים לבוא רעבים!! זו ההזדמנות לומר לה שוב תודה רבה על כך שהסיור שלה שדרג ותרם לשהות שלנו ברומא. בצדק, אבל ממש ממש בצדק, הסיורים שלה Full!! אל תפספסו!!