חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים ל-4 ימים מלאים ברומא

טסים לרומא בחודש יוני? יש המון דברים חשובים לדעת לפני הטיול שלכם ברומא! אם אתם מתכננים טיול ל-4 ימים רצוי לסדר את המסלול שלכם ולבצע הכנות מסוימות כמו רכישת כרטיסים, הזמנת שאטל, מוניות וכו'.

הכנות
טיסת אלעל סדירה, אין לנו כוח למשחקי המזוודות, אז עולה עוד כמה שקלים…נחיתה ברביעי בשעה 2100. (בזמן). תהליך הדרכונים אצלנו ערך רק 50 דק'. השאטל של רומיו המתין בדיוק במקום ולקח אותנו ישר למלון. העברה כולל פיזור ארכה כ 40 דק'. מלון אקדמיה, מאחורי המלון פיצה שכונתית, מצויינת, התחלנו עם כזו פיצה בלילה והלכנו לישון, המלון ממוקם דקה הליכה ממזרקת דה טרווי. תכלס אין משמעות למיקום מרכזי כי הכל שם מרכזי וחרשנו את רומא ברגל במשך 4 ימים. מראש קנינו כרטיס לוותיקן, מחיר לאדם 17 אירו (מוזיאון וקפלה סיסטינית). עד עכשיו אני לא מבין למה אנשים לא קונים כזה כרטיס שמכניס אותם פנימה תוך 15 דק' כולל בידוק, ביום שהגענו התור לכניסה עמד על בערך 3 שעות !!!. לא קנינו כרטיס שבועי לתחבורה ויצא שהשתמשנו במטרו אולי פעמיים ועוד פעמיים מונית שאר הימים ברגל…בהמשך קנינו כרטיס לקולוסאום באינטרנט לאותו יום אחה"צ ונכנסנו בלי בעיה. הטיסה חזור הייתה ביום ראשון בערב והוספנו 50 אירו לצ'ק אאוט מאוחר, שווה כל שקל. מטיילים בנחת, מתארגנים, מקלחת והופ לשאטל חזור שהגיע בול בזמן. החיוב הזה מקבל שורה נפרדת בחשבונית, תשמרו את זה בבידוק זאת הוכחה שהמזוודה הייתה בחדר ולא נטושה במחסן.

סיור אוטובוס רומא
סיור אוטובוס רומא

יום מס' 1
מונית לוותיקן, לבקש את הכניסה למוזיאון, היא שונה מהרחבה והכניסה לבזיליקה, קנינו סיור עצמאי למוזיאון ולקפלה הסיסטינית, כ שעתיים וחצי של מייצגים מדהימים, הספיק לנו אומנות מוזיאון לכל השבוע, שווה ומרשים. משם צעדנו לרחבה היכן שהמיסות הגדולות מתרחשות, עצרנו בדרך לאכול גלידה, מליון חנויות, איפה שתיכנסו יהיה טעים. לא לקחנו סיור שרצו לדחוף לנו או אמצעי שמע….לא היה צריך כלום. זוג עיניים ונעלי הליכה טובות וזהו. בהמשך עברנו ליד מצודת סנט אנג'לו (בכל מקום מרכזי פתחנו את דר' גוגל, תקציר של עיקרי הדברים וממשיכים). המשכנו רגלית לכיוון פיאצה אספניה, המדרגות הספרדיות וספרנו כמה יש…בכל מקום שניתן לעלות בגובה מומלץ כי הנוף מדהים ושווה. מנוחה קלה במלון.. ואחהצ לכיוון שכונת TRASTEVERE, משהו בסגנון מעבר לטיבר, סמטאות ציוריות, בתי קפה, מסעדות, פשוט ללכת ולהתרשם, אין לזה סוף…וזהו היום הראשון ניגמר מאוחר בערב.

יום מס' 2
התחלנו עם שוק קמפו די פיורי, פתוח רק בבקר ועד הצהריים, דוכני אוכל, פירות, ירקות, שמנים וביגוד, חביב, ומשם ברגל לכיוון פיאצה נבונה, כולל א. צהריים וחזרה למלון.
אחה"צ חרשנו את מתחם הקולוסאום, שערי הניצחון, הפורום וגבעת פלטין כל זה ממש עיר בתוך עיר, שם על השער רואים את שיירת העבדים ומנורת בית המקדש שנלקחה שלל, למי שצריך צידוק והיסטוריה מעין באנו ולאן שבנו…ובהמשך לא. ערב. אני לא רושם מסעדות כי לרובן פשוט נכנסנו לפי מה שהעין בחרה והיה נהדר, דווקא מסעדה מומלצת הייתה נפילה…אז כל אחד יבחר.


יום מס' 3
התחלנו את הבוקר בפיאצה ונציה, למדנו ששם זה המוזיאון של הצבא כולל קבר החייל האלמוני, מוזיאון מעניין של חיל הים ואפילו שריד של הצוללת שירה שהבריטים הטביעו ב 42' במפרץ חיפה, אבל השוס של המקום זה לעלות לגג המבנה ולתצפת על כל רומא, שווה את 10 האירו של עלות המעלית. משם במונית לשוק בשכונת דה סטאצ'יו, ליד הפירמידה (יש כזו ברומא…) הגענו במונית אבל זה במרחק הליכה מהמטרו של הפרמידה. השוק הזה לא פתוח בימי ראשון, ובד"כ פתוח עד 1400. חזרנו למנוחה ואת אחה"צ הקדשנו לחרוש את רח' קורסו מפיאצה ונציה עד פיאצה פופולו, חנויות מותגים ליד חנויות שוות לכל כיס….תתכוננו, יוצאים משם עם הרבה שקיות. ובערב ניסינו את מזלנו במסעדה מומלצת. זאת הייתה כנראה טובה כי לא הזמנו מקום ו"אכלנו אותה"…אבל לידה הייתה מסעדה מצוינת אחרת, לא יוצאים רעבים בשום מקרה…

יום מס' 4
השלמת קניות המשך הסתובבות והביתה

המלצות אחרונות
מלון אקדמיה, ממוקם ליד טרווי, מקבל ציונים גבוהים, סה"כ בסדר, לא להתעלף, צוות נחמד, נקי, מי שמחכה לא. בקר סטייל אילת בנופש…אז שלא.
שאטל "רומיו" היה בסדר גמור וגם המחיר
רצוי להזמין מראש כרטיסים לוותיקן ולקולוסיאם
ממתקים ושאר ירקות בסופר, זול מהדיוטי ובכלל רשת COOP פזורה ברחבי העיר
נעלי הליכה טובות אחרת חבל"ז
צ'ק אאוט מאוחר, שווה כל שקל, בהנחה שאפשר

3.7/5 - (3 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן