חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

4 לילות ברומא

סיכום הטיול שלנו לרומא: 4 לילות, 3.5 ימים.

# טיסה- הלוך וחזור בריינאייר. היו לי חששות לגבי הקפדה על מידות הטרולי כי הן חרגו ב 2-3 ס"מ, וגם שאלתי על כך כאן בקבוצה. בסוף ממה שראיתי לא בדקו לאף אחד, לא בהלוך ולא בחזור.

# איסוף משדה התעופה- הלוך וחזור בשאטל של "רומיו". פשוט מעולים! עובדים בצורה יעילה ונכונה. 15 יורו בהלוך לבן אדם, ובחזור 20 יורו (תעריף לילה). ממליצה בחום!

# תקשורת- חנות הוודאפון בדיוק סגרה.. רכשתי כרטיס SIM בקיוסק/ חנות מזכרות בטרמיני: 20 ג'יגה ב- 20 יורו. חובה להגיע עם הדרכון, לא צילום.

# מלון- 4 לילות במלון Exe International Palace. מלון 4 כוכבים. מאוד נהנינו מהמלון. חדרים נוחים ונקיים מאוד. ארוחת בוקר מצוינת ועשירה. צוות המלון מעולים ואדיבים מאוד. אדגיש כי אמנם המלון לא נמצא ממש במרכז, אבל כ- 11 דק' הליכה ממזרקת טרווי. החיסרון היחיד שמצאנו במלון זה שאין נקודת חשמל פנויה להטעין את הסלולרי בחדר. צריך לנתק את המנורה שעל השולחן ושם להטעין. הזוי אבל לא ביג דיל. סה"כ עלה לנו 4 לילות כולל מיסים וארוחת בוקר- 404 יורו לזוג.

# תחבורה בתוך העיר- כיוון שתכננתי את הטיול בצורה נכונה הרוב היה ברגל. בכל זאת התניידנו בכל יום במטרו/ אוטובוס כשהיינו צריכים לנסוע "מחוץ לעיר" לקניון מקסימו, למעבדה לבדיקת הקורונה, לשכונת טרווסטרה בערב ומהותיקן חזרה למלון. כרטיס של 1.5 יורו תקף למשך 100 דק' שבמהלכן אפשר: לנסוע נסיעה אחת במטרו (כולל החלפת רכבות) והחלפת אוטובוסים ללא הגבלה. שימו לב- רק במקומות מאוד ספציפיים ניתן לקנות את הכרטיסים הללו, כדאי להיערך מראש.
בכל אופן, Google Map היה חברי הטוב בטיול הזה. נעצתי מראש את כל המקומות שאליהם אני מתכננת להגיע והכל היה מאוד פשוט ונוח.

# בדיקת קורונה- עשינו ב- Data Medica. דרך האפליקציה Ufirst. יש לי המון מה לומר בעניין:
1. יש רק מעבדה אחת, היא לא בדיוק במרכז, היא יותר צפונית (פיאצה דל פופולו) אבל מהעבר השני של הנהר.
2. לא מצאתי דרך להפוך לאנגלית באפליקצית Ufirst. הכל באיטלקית. אפשר להסתדר בכל זאת אבל ליתר ביטחון נעזרתי בפקיד הקבלה במלון.
3. הגענו למעבדה ובחוץ בלאגן ועומס של אנשים (בעיקר ישראלים..) שהגיעו ללא תור וחלקם אף מבלי לדעת בכלל איך קובעים ואיך זה הולך. הייתי צריכה להידחף לאחראית בכניסה כדי להראות לה את השעה שאני מוזמנת כדי שהיא תכניס אותי.
4. קודם עולים למעלה ומשלמים 60 יורו לאדם. היחס של הפקידה שם לא נעים. הרגיש לי שהיא לא מתה על ישראלים…
5. בדיעבד הבנתי שהתור שקובעים יכול להיות עבור 2 אנשים. קחו בחשבון.
6. הבדיקה עצמה הכי נוראית שהיתה לי! הוא הכניס לי את המטוש לעומק שאפילו הרופא אף אוזן גרון שבדק לי את תעלות האף לא הגיע לשם! נראה לי הוא הגיע עם המטוש עד למוח שלי ודגם גם משם כמה חלקים…
7. מקבלים טפסים והנחיה להיכנס בעוד 7-8 שעות לאתר שלהם, להקיש את שלושת הסיסמאות שנתנו ולבדוק אם יש תוצאות. התוצאות אמנם הגיעו בזמן אבל חייבת לומר משהו על הסיסמאות: יש 3 שדות שבכל שדה ממלאים סיסמה ארוכה (!) שמורכבת מאותיות גדולות ומספרים. שימו לב שהאות i כשהיא גדולה היא נראית כך- I וזה נראה כמו הספרה "1". זה עלול מאוד לבלבל. אני הקשתי כמה פעמים ולא נתן לי תוצאה. המערכת שלהם בנויה כך שלא ניתן לדעת אם אין תשובה בגלל שהסיסמה שגויה או בגלל שעדיין אין תוצאות. רק אח"כ ראיתי שבסיסמה אחרת מופיעה הסיפרה "1" והבנתי היכן טעיתי.

# אוכל ומסעדות– בקטע הקולינרי פשוט לא הלך לנו לצערי. למרות החיבה למטבח האיטלקי. גם כשהלכנו למסעדות שהומלצו התאכזבנו ממש.
Diadema Restaurant: הזמנתי רביולי במילוי תרד וריקוטה ברוטב עגבניות, ופשוט לא טעים. הרביולי המוכן שקונים בסופר ומחממים יותר טעים. גם היחס של הצוות לא היה משהו.
Tonnarello המומלצת והמדוברת: אמנם ללא ספק מסעדה ענקית שעובדת חזק, תור ארוך של אנשים, ואפילו הכרנו שם זוג ישראלים שזו הפעם השלישית שלהם שם, והזמנו את אותן המנות שהם הזמינו ערב קודם לכן אבל פשוט שום דבר לא היה טעים. הפסטה אמנם היתה איכותית וטובה אבל משעממת ואחרי שליש ממנה כבר הפסקתי לאכול.. היתה מנה שהחלפנו כי היתה פשוט נוראית (פולקע של עוף עם רוטב דוחה ועם העור מעל העוף). לעומת זאת הצוות מקסים ואדיב והיה להם מאוד חשוב שנהיה מרוצים ובאופן כללי יש שם אווירה ממש טובה.
הקטע שדווקא ביום הראשון כשנכנסנו במקרה לסתם מסעדה שמצאנו הכי קרוב (היינו רעבים אחרי טיסה) הזמנתי פיצה מרגריטה (הכי פשוטה) והיא הייתה מעולה ואיכותית.
בערב האחרון לא לקחנו סיכונים, רצינו לסיים את רומא עם טעם טוב והלכנו למסעדה אסיאתית- Tora Sushi Restaurant : הפעם הצליח לנו, מסעדה מעולה, מעוצבת יפה ורומנטי, אוכל מצוין, הכל היה טעים, צוות מלצרים מקסים ואדיב, מחירים מעולים. נהננו!
קינחנו בגלידה- "ג'יוליטי" המפורסמת. טעימה להפליא! וצדק מי שאמר לא לוותר על הקצפת מעל…

המסלול שעשינו:
* יום שבת– חצי יום. הגענו ב 16:00 למלון אז ביקרנו באתרים שקרובים: בזיליקת סנטה מריה מג'ורה, לה קואטרו פונטנה, כיכר ברביני (מזרקת טריטון).

* יום ראשון– קולוסיאום, קשת קונסטנטינוס, גבעת הפלטין- שער טיטוס, בזיליקת קונסטנטינוס. הפורום. כרטיס משולב לשלושת האתרים. מקדש השלום, כיכר ונציה- מדהימה ביופייה ובעוצמתה!
היה מתוכן להמשיך לגבעת הקפיטול ופסל הזאבה אבל התחיל גשם אז התיישבנו בבית קפה ממול הכיכר ונהנינו מהאווירה והנוף.
חזרנו למלון לנוח ובערב נסענו לקניון מקסימו: נסיעה במטרו הכחול ויורדים בתחנה האחרונה שלו (Laurentina) ומשם אוטובוס קו 72 או 74 נסיעה של כ- 10 דק'. רואים את הקניון בענק בצד שמאל, אי אפשר לפספס..

* יום שני- לאחר בדיקת קורונה התחלנו את היום בפארק וילה בורגזה. כיוון שזהו פארק גדול ולא רצינו לפספס את יום השמש היחיד שצפוי לנו בטיול אז שילמנו 20 יורו לנהג קלנועית גולף כזאת שבחצי שעה עשה לנו סיור בכל הפארק כולל הדרכה. היה נחמד מאוד וכייף ובעיקר חסך לנו המון זמן וכאבי רגליים..
משם המשכנו לפיאצה דל פופולו, המדרגות הספרדיות- האמת לא מבינה מה התלהבו כל כך מהמדרגות הללו.. בסה"כ מדרגות ולא מרשימות במיוחד. הדבר היחיד שאני זוכרת מהמדרגות זה שנעקצתי בגלידה 7 יורו (לכדור אחד! וגם לא טעימה) ובגלל שהשוטרים לא נתנו לשבת על המדרגות הספרדיות עם אוכל ישבתי לאכול אותה במזרקה ממול, בצפיפות יחד עם כל הכייסים (פיאצה ספניה). משם המשכנו לרח' ויה דל קורסו, כיכר טרווי- כמיטב המסורת השלכתי שני מטבעות וביקשתי לחזור שוב לרומא ומשאלה אישית. הפנתאון- היה תור ארוך בחוץ, לא ידענו אם הכניסה היא בחינם או לא. בדיעבד הבנתי שכן. בכל מקרה היינו עייפים מכדי להיכנס. חזרנו למלון לנוח. בערב מסעדה בשכונת טרסטוורה. שכונה כייפית, אחלה אווירה.

* יום שלישי- התחיל עם גשם. רכשנו כרטיס יומי לאוטובוס האדום Hop On Hop Off ופשוט עשינו סיבוב שלם מבלי לרדת. אח"כ שוק קמפו די פיורי- אכזבה. 20 דוכנים של ירקות, פירות ולימונצ'לו. היינו שם בדיוק 25 שניות וחתכנו. המשכנו לפיאצה נבונה. משם הליכה לכיוון הותיקן, בדרך עברנו בגשר שמוביל למצודת סנטאנג'לו. כחובבת אומנות חלמתי להגיע לותיקן. חייבת לציין שמעט התאכזבתי, הסיור שם הוא כ- 3 שעות וברובו חד כיווני, ארוך ומייגע, אין איפה לשבת. עד שהגענו לקפלה הסיסטינית יצאה לנו הנשמה. עד עכשיו תפוס לי הצוואר מלהסתכל למעלה לתקרה של הקפלה.. למרות זאת עדיין שמחה שהלכתי כי ללא קשר לחיבה לאומנות אני חושבת שהותיקן זו אבן דרך חשובה לכל אדם. זכור לי לטובה גם המסדרון המרשים עם התקרה המוזהבת ומאות הפסלים. אחרי הותיקן רצינו לבקר ברובע היהודי אבל כבר היינו עייפים. חתכנו למלון לנוח ובערב הלכנו למסעדה אסיאתית.

זהו, זה היה הטיול שלנו. יש עוד הרבה מקומות נפלאים לבקר ברומא, ומסעדות מומלצות שפספסנו אבל הם יחכו לפעם הבאה.. 🙂