חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוסט תקלות \ פשלות \ פספוסים ברומא

תקלות ברומא:
א. ננעלנו מחוץ לדירה כאשר המפתח היה בפנים (לדלתות ברומא, או לפחות לדלת בדירה שלנו, אין ידית. בגלל שהיה לנו 2 מפתחות שיצאנו עם אחד במטרה לנעול ולא שמנו לב שהשני מהצד השני) , נאלצנו לחכות כשעתיים לפורץ מחוץ לדירה כשעל הידיים תינוק פעלתן, משועמם ורעב שהעגלה שלו ננעלה גם היא בדירה. לפורץ שילמנו 120 אירו. לאחר שהעגלה שבה לידינו החלטנו להמשיך בתוכנית המקורית לפנתיאון (חמותי רצתה להיכנס), שוק קאמפו דה פיורי וסיור תת קרקעי בכיכר נבונה (שלפי האתר פתוח עד 19:00). בשעה בה הגענו (שעת אחר צהריים לגיטימית בסך הכל, סביבות רבע לשש) הפנתיאון היה סגור, לא היו דוכנים בשוק קאמפו דה פיורי (אבל הייתה הופעת קאברים נחמדה של הפינק פלויד) ועד שהגענו לכיכר נבונה גם הסיור התת קרקרים נסגר למבקרים. מסתבר שלמרות שמצוין שהסיור פעיל עד 19:00, כניסת מבקרים היא עד 18:20. הגענו ב-18:21. לאחר מנוחה קלה בדירה שלנו בגטו החלטנו לפצות את עצמנו בביקור שקיעה בגן התפוזים, אבל כשכמעט הגענו אליו, מיכל כתבה בקבוצה שהוא נסגר בשעה 21:00. והבנו שכבר לא נספיק גם אליו.
לקח: כשאתם פותחים את הדירה מבפנים, תוציאו מיד את המפתח. וגם: קחו בחשבון שרוב המקומות נסגרים אחר הצהריים. תמיד תבדקו שעות פתיחה

ב. טיבולי: התבטנו רבות אם להזמין כרטיס לטיבולי מראש, והבנו ממיכל שאפשר להיות ספונטניים. בדיעבד התברר שמה שמיכל התכוונה אליו זה שאין צורך לבצע רכישה מהארץ שבוע מראש, כשהלו"ז ותחזית מזג האויר מעורפלים, אלא אפשר לקנות בצורה ספונטנית יום לפני. אנחנו עשינו טעות והחלטנו פשוט להגיע לתחנת הרכבת ולקנות שם.
זה היה ביום שישי. הכונה הייתה לנות את הכרטיס של 11 בבוקר, להיות עד 12 בטיבולי, לעשות את שתי הוילות שבמרחק הליכה (דה ג'סטה וגרגוריאנה) ולחזור מספיק זמן לפני שבת (השבת נכנסת ב- 20:30). בפועל לא היה מקום ברכבת הישירה לטיבולי, לקחנו רכבת שיוצאת שעה מאוחר יותר עם חילוף. תחנת החילופין TIBURINA התבררה כמקום ענק בעל מספר קומות ואין ספור רציפים ומסופים. השילוט היה זוועה, לא היו שם כמעט אנשי צוות אלא בעיקר תיירים אבודים שלא יודעים לכוון, היו לנו 7 דקות בין שתי הרכבות- רצנו כמו משוגעים ברחבי התחנה מקומה לקומה, ולא מצאנו את הרציף בזמן. איחרנו את הרכבת, לקחנו את הרכבת שאחריה שהייתה מאספת, והגנו לטיבולי רק ב- 14:30. התחלנו לצעוד לוילה גרגוריאנה שהסתיימה אחרי שעה וחצי (וכאן המקום לציין- אלו לא גנים, זו זמורת טבע קטנה. יורדים למפל, עולים מהמפל. זה הסיפור), נשארנו רק עם שעה וחצי, הבנו שזה לא זמן שיספיק לנו לוילה השניה, ונאלצנו לוותר על וילה דה דג'אסטה, לשבת בפיאצה קטנטנה ביציאה מוילה גרגוריאנה עד שיגיע הזמן להתקדם לכיוון הרכבת (דווקא לרכבת הזו הצטיידנו בכרטיסים!). בגלל שהיינו חייבים לבשל לשבת, איחרנו את התפילה לבית הכנסת הגדול (שמתחילה לפני כניסת שבת הרשמית, ב- 19:30).
לקח: קנו כרטיס יום או יומיים לפני לטיבולי, ולרכבת הישירה. החלפות רכבות זה מסוכן, ואם אתם הולכים על החלפה לוודא שיש לכם מספיק זמן כדי להתמצא.

רכישת כרטיסים לטיבולי!!

ג. למרות שהיה מאד מאד בהיר ביום שיצאנו לקולוסיאום, תפס אותנו גשם מטורף באמצע היום פורום רומאנו. הגשמים ברומא הם קצרים וחזקים ואחריהם אפשר להמשיך לטייל כאילו דבר לא קרה.
לקח: לבדוק תחזית מזג אויר, ואם יש סיכוי לגשם, אפילו של 40%, אז להצטייד במטריות, מעיל דק ממש לגשם, ואם אתם עם עגלה, גם בכיסוי לעגלה. אציין שבמקומות התיירותיים מסתובבים רכלים שמציעים מעילי ניליון דק (חד פעמיים, נראה לי) ב-10 אירו. קצת מבאס לשלם את זה, יותר הגיוני להצטייד בכזה מאלי-אקספרס

ד. באחד הימים היה לנו נורא חשוב להספיק (בתוכנית: טירת סנט אנג'לו, וילה בורגזה, המדרגות הספרדיות וכו') אז החלטנו לקחת את הקו האדום שהתדירות שלו כל 8 דקות (הירוק כל 20 בערך). קמנו מוקדם, קנינו כרטיסים, והמתנו לו ב-9 בבוקר בכיכר ונציה ואז גילינו שהקו הראשון מתחיל את המסלול ב-9 וחצי ומגיע לכיכר ונציה רק ב-10:00. עוד שעה שלמה שהתבזבזה והחריבה תוכניות (כי קבענו סדנת פסטה, שהייתה מעולה אגב, ל-16:30). את הוילה לא הספקנו במקום זה קפצנו מהטירה, למדרגות הספרדיות עם הקו האדום, להמבוגר בפונזי, פונטנה די טרווי וחזרנו ברגל לגטו. הגענו לסדנה עם לשון בחוץ.
לקח: חוץ מהמסלול, לבדוק מתי כל חברת אוטובוסים מתחילה להפעיל את הקווים שלה ומה התדירות

ה. ניסינו לבצע צ'ק אין לטיסה כמו שצריך, 24 שעת לפני (לנו ספציפית זה קריטי, בעלי בגובה 1.97 והוא צריך לשריין לעצמו מושב עם מקום לרגליים). כשנפתח הצ'ק אין קיבלנו הודעה שלא ניתן לבצע צ'ק אין אונליין ונהיה חייבים לבצע אותו פיזית. אבל באתר של החברה התקבלה ההודעה שלא ניתן לבצע את הצ'ק אין דרך המחשב. כשהגענו לשדה התעופה, בדלפק של המזוודות לא היה כתוב להם שלא היה ניתן לבצע צק אין דרך המחשב, הם שלחו אותנו לעמוד בתור אחר (של הכרטיסים) כדי לדבר עם נציג מוסמך שהסכים לאשר שלא יכולנו לבצע צק אין (עיכוב של 60 דקות!)
לקח: אם קיבלתם הודעה כזו, תעשו צילום מסך כדי להוכיח לפקידה
אגב, אז חזרנו לתור של המזוודות רק כדי שהמחשב יכריז שאנחנו באובר וויט, כאשר המשקל מראה שאנחנו לא (!!!) הנציגה לא ידעה מה לעשות מרוב שזה הזוי, התעכבנו על הסיפור הזה עוד 40 דקות.

ו. אגב, בגלל שלא הספקנו לבצע צ'ק אין נאלצנו להקדים את היציאה לשדה התעופה (כי, כאמור, רצינו לשריין מקום לרגליים, מה שלא הצלחנו לעשות בגלל העיכוב בסעיף הקודם). לקחנו בחשבון שבבוקר הטיסה נספיק להיכנס רק למוזיאון היהודי ולבית הכנסת. נכנסנו למוזיאון אך מסתבר שהכניסה לבית הכנסת רק במסגרת סיור מודרך שיוצא חצי שעה אחרי הדד ליין, ואסור להציץ לבד, המונית לשדה התעופה כבר חיכתה בחוץ והחמצנו את בית הכנסת (אני לא, כי הגעתי לתפילה בשבת בבוקר, אבל חמותי ובעלי כן, כי את תפילת שבת החמצנו, בבוקר הם לא רצו להגיע כי הם מסורתיים ולא מקפידים על כך, ולא רצו לנצל את התפילה כדי להיכנס אלא להגיע בצורה מסודרת)
במוזיאון טענו: אבל אמרנו לכם כשקניתם כרטיסים שיש סיור מודרך רק ב-12:30. נכון, אבל הם לא אמרו שהסיור והביקור בבית הכנסת כרוכים זה בזה. ממש התבאסתי בשביל בעלי.
לקח: התעייפתי מלהקליד, אותם כבר מבינים לבד

מה שכואב לי הוא שהגענו סופר-מתוכננים ועם מסלול מסודר לכל יום, ולמרות שאנחנו טובים באילתורים, קשה לאלתר במצב של חוסר ודאות תוך אי ידיעת כל הנתונים, ותחזית מזג אויר שמשתנה בכל יום באופן דרמטי. ועדיין נציין שהיה טיול מעולה במסגרת הנסיבות והילדים נהנו עד הגג.

אני חייבת תודת לקבוצה הזו ובפרט למיכל המהממת, כי בלעדיה כנראה המצב היה הרבה יותר גרוע. וכמה שנראה לכם שאתם מתוכננים, תתכננו יותר.