חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטיילים ברומא – רומא למטייל העצמאי

מחפשים המלצות מטיילים ברומא ? רוצים לקבל המלצה למטייל הישראלי ברומא? להלן טיפים והמלצות למטייל העצמאי ברומא המושלמת!

לגבי טיסות:
חיפשתי בכל מיני אתרים כמו טרווליסט וקייאק שמשווים מחירים ולא מצאתי משהו שהיה בשבילי מספיק טוב אז הזמנתי דרך האתרים הרשמיים של החברות תעופה – יצא יותר זול מן הסתם כי זה בלי העמלה של האתר המתווך. נסענו בנורוויגאן בהלוך וברינאייר בחזור והיה אחלה בשניהם. בטיסה חזור כדאי להגיע 3 שעות לפני. ולמי שטס ברינאייר חובה חובה להדפיס את הכרטיסים שלכם!

הזמנו הסעות הלוך חזור מromio – נוח מאוד וממש לא יקר!

לגבי מלון:
ישנו במלון דירות "golden rooms" שאני יכולה להגיד שאני לגמרי אחזור לשם שוב היה פשוט מדהים! הוא היה ממוקם 2 דק' הליכה מהמטרו והיה באזור spagna ממש על מזרקת טרווי, המדרגות הספרדיות וויה דל קורסו.

ביום ראשון הותיקן אמור להיות סגור אז שאר האטרקציות אמורות להיות מפוצצות באנשים. במסעדות ובמיוחד המקומות הפחות מתוירים יש שעות מסוימות להגשת ארוחות וגם יש סיאסטה בשעות אחה"צ בהם המסעדות סגורות והם הולכים לנוח עד הארוחת ערב.

לגבי מסעדות:
יש המון מסעדות תירותיות מן הסתם באזור הזה שהן מאוד יקרות יחסית למסעדות מקומיות. אל תתעצלו ותנסו לחפש מסעדות שאין תמונות של אוכל … אין מלצר שמנסה לקרוא לכם להיכנס ולפי המחירים של המקום – במסעדה מקומית טובה פסטה ופיצה עולות לא יותר מ10 יורו לרוב.
*יש אחלה מסעדות באזור הפנתאון (בסמטאות).. taverna del seminario
בנוסף, באזור של הפנתיאון יש מצד ימין חנות שמוכרת מלא נקניקים וגבינות שאפשר לקחת וגם אפשר לשבת ולהזמין פלטה מטורפת עם היין המקומי שלהם – לא תתחרטו!

יש באזור הפנתיאון את Sant'Eustachio Caffè – הקפה הכי טוב ברומא גם לפי המקומיים … ממש מומלץ

גם באזור הטרסטוורה יש אחלה מסעדות אבל היינו שם רק בלילה והלכנו טיפה לאיבוד כדאי או להיסגר על מסעדה מראש או להיות שם קודם ביום כדי להכיר טיפה את האזור

כרטיס קולוסיאום
כרטיס קולוסיאום

לגבי הותיקן – אני הזמנתי כרטיסים מראש אל הותיקן. הזמנתי כרטיסים רק למוזיאון ולא לבזיליקה עצמה. ממש מומלץ לבוא ביום רביעי לותיקן כי ב9:30 האפיפיור יוצא לנאום והכניסה היא בחינם אבל כדאי להגיע כבר ב9 כי יש תור לבידוק.
לגבי המוזיאון הוא מאוד ארוך, חושבת שהיינו שם לפחות שעתיים ודי רצנו אותו. הזמנו גם audio guide וזה היה די מיותר וקשוח להקשיב לו ככ הרבה זמן – לדעתי עדיף לשמוע הדרכה בעברית מאפליקציה או להדפיס הסברים. (אפליקציה מומלצת – guidol)

אחרי הותיקן הלכנו לאכול פיצה במקום ממש טוב בזה pizza zizza, תזמינו את המגש הזוגי.

לקוליסאום ולפורום לא קניתי כרטיסים מראש. הלכנו לקופות של הפורום וקנינו כרטיס משולב (תקף ליומיים) אבל שימו לב (לא אמרו לנו את זה בקופות) הקולסיאום נסגר לכניסת קהל כבר ב15:30 אז ראינו אותו רק מבחוץ.

השכרנו רכב ליום אחד ונסענו לשני כפרים – קלקתה ואורבייטו.
קלקתה היא עיירה ממש לא מוכרת שממוקמת על מצוק. עיירה מקסימה ומהממת עם אחלה אוכל. שתיהן שעה נסיעה

עוד מקום לא כל כך מתוייר הוא גן התפוזים משם יש תצפית יפיפייה על רומא – שימו לב שהגנים נסגרים (לא יודעת מתי) אבל גם יפה לראות את התצפית מבחוץ. ויש את החור במנעול שנמצא בגן של מנזר אבירי מלטה שעל גבעת האוונטין (יש על זה עוד מידע באפליקציית guidol)

יש המון קבצנים ומהגרים ברחובות של רומא. תשמרו טוב על הדברים שלכם מניסיון והמהגרים שמוכרים דברים ברחובות מאוד לא נעימים. אחד מהם בא אלינו הלביש עלינו צמידים ואמר שזה בחינם ואז הראה תמונה של התינוקת שלו והתחיל לבקש כסף על הצמידים. הכי טוב להתעלם מהם ולהתעקש לא לקחת מהם כלום גם אם זה "בחינם", חוץ מזה שבזמן שזה מעסיקים אתכם מישהו אחר יכול לכייס אתכם.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן