חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

72 שעות ברומא

טוב, אז איך מסכמים 73 שעות ברומא? אני אשתדל לפרט כמה שיותר כי כל מידע יכול לעזור בטירוף, ומקווה שזה באמת יעזור.

טיסות- הלוך עם וויז ביום שני בצהריים חזור עם ריינאר בחמישי בצהריים, בשני הכיוונים כל התהליך להגיע לדיוטי פרי לקח פחות מחצי שעה (בחזור אפילו פחות מרבע שעה), לא היו לנו תיקים לשלוח (לקחנו טיסה עם תיק קטן בלבד) אז בחזור לא היינו צריכים אפילו לגשת לדלפקים כי הצ'ק אין בפלאפון עם QR CODE. בהלוך טסנו עם בקבוקי מים בלי בעיה, בחזור לקחו לנו את המים, דאודורנט וספריי לשיער. בחזור מאיטליה לא הכירו את זה שמחלימים לא צריכים בדיקת קורונה לפני הכניסה לארץ, אבל הראנו את המידע מהאתר של משרד הבריאות באנגלית, התייעצות עם האחראית והכל הסתדר. הראנו את הבדיקה שעשינו לפני הטיסה הלוך (שהיא חובה לכולם). הגודל של התיקים לא נבדק לא בהלוך ולא בחזור, ראו שזה תיק קטן והכל היה בסדר. הטיסות יצאו די בזמן, באיטליה אחרי הנחיתה עולים על אוטובוס לטרמינל, טיפ קטן- אמנם יש דחף לצאת ראשון מהמטוס כדי לסיים כמה שיותר מהר את הבידוק, אבל מי שיוצא ראשון מהמטוס עולה ראשון לאוטובוס ויוצא ממנו אחרון. אנחנו עלינו אחרונים (כי לא מיהרנו לצאת) ולכן הבידוק היה עניין של דקות בודדות.

טפסים- היינו צריכים להציג בארץ בדיקה שלילית מה72 שעות האחרונות ודרכונים, ובכניסה לאיטליה את dplf, בדיקה שלילית ודרכונים (שימו לב שלא ביקשו בשום מקום תעודת קורונה), בחזור- באיטליה את אותה בדיקת קורונה מהארץ (שוב, מחלימים. כל השאר צריכים PCR מרומא), תעודת קורונה להראות שאנחנו מחלימים (אחרת לא היו מבקשים בכלל), דרכונים וטופס נוסע נכנס.

שאטלים- מהשדה לרומא נסענו עם טרנספרומא- 26 יורו לשנינו לכיוון, סך הכל 52 יורו, לעומת 50 יורו במונית ספיישל. יש גם אוטובוסים, לא ראינו אותם, אבל דרכם זה 12 יורו הלוך חזור לאדם. אנחנו פחדנו שיהיה גשם אז העדפנו לשלם טיפה יותר ולהיות רגועים. הנהג חיכה לנו בשדה עם שלט ובחזור הוא הגיע בדיוק בזמן לאסוף אותנו מפתח הבית מלון.

מלון- התארחנו במלון piazza del gesu luxery suites, המלון במיקום מדהים, נקי, מסודר, תענוג. השירות מעולה, באמת שהיה מושלם. בכל זאת מה שהפריע שהם שלחו לנו את המידע איך להיכנס ולקחת את המפתח והכל רק ב16:30 כשב16:00 כבר הגענו, למזלנו מישהי נחמדה מהחנות ליד יצרה עם האחראית קשר בווטסאפ והיא מסרה לה את כל הפרטים בשבילנו. בנוסף המזגן היה רק על אוורור ולא היה ניתן לשנות את המצב שלו. האמת שלא היה צורך אבל במידה וכן היה צריך לא היה ניתן. המלון נמצא צמוד ממש לפיאצה ונציה (דקה וחצי הליכה) והרחוב יחסית רועש, אבל החלונות לגמרי אוטמים את הרעש, ובלילה ישנו מצויין.

מזג אויר- ביום שני היה גשום לפני שהגענו, כשנחתנו היה כבר יבש, שלישי בבוקר היה מבול ל3 דקות ושאר היום היה קריר\ חמים לסרוגין. לקחנו תיק גב ששמנו בו את המעילים כשחם ולבשנו שנהיה קר. רביעי בבוקר היה מושלם, ניצלנו את כל היום לטיול למזלנו כי בערב היה ממש גשום. חמישי היו טפטופים, טיילנו עם מטריה ונהננו מכל רגע. טיפ- אם יש מזג אויר כזה בבוקר, במקום להתבאס ולשבת בחדר, קחו מטריה ולכו לכל המקומות המתויירים- היה נטוש ועשינו תמונות מדהימות שלא היה סיכוי לעשות בכל מצב אחר (פנתיאון ריק, פיאצה נבונה ריקה, מזרקת טרווי עם עוד 3 אנשים!).

סים- עברנו בכמה חנויות, גם בTIM, הכי זול שהוצע לנו היה 25 יורו למלא ג'יגה. בסוף החלטנו פשוט לוותר על זה, ופשוט לטייל. יש וייפיי במלון וגם מידי פעם אם היינו ממש צריכים (הרוב נעול, אבל יש מידי פעם פתוחים). האמת שזה שדרג את הטיול לא להיות בקשר עם העולם. ממליץ בחום (למי שלא חייב).

אוכל- אנחנו שומרים כשרות אז כל מה שאכלנו היה בגטו היהודי, למעט מוצרים בודדים שנקנו לפי רשימת כשרות. אנחנו לא אנשים של ארוחות בוקר כבדות, אז בבקרים קנינו מאפים למהלך היום, ובערב מוקדם אכלנו ארוחת ערב ברובע. אכלנו ב3 מסעדות שונות, בגטו חלבי- ממש התאכזבנו, ממש. האוכל לא טעים וההרגשה שהם רק רצו לספק את האוכל ושנלך. בנוסף שילמנו על הישיבה במקום 3 יורו. ביום השני אכלנו ב Renato al Ghetto, המבורגר יחסית טעים, וביום השלישי אכלנו בCasalino Osteria והיה ממש טעים! ביום חמישי לפני הטיסה אכלנו פיצה בBona Pizza Romana In Teglia, מושלם, זול מאוד, חבל שלא הכרנו לפני. גלידה אכלנו כל יום בחנות שנמצאת שתי חנויות ליד העוגות השרופות, גלידה מושלמת, ברמה של גולדה, ולא יקר. קוראסונים ומאפים קנינו בעוגות השרופות, קוראסונים ממש טעימים.

אתרים בתשלום לראות- אז תכננו לראות את הקולסאום והסביבה, סנטאנג'לו, מוזיאון דה וינצ'י וגלריית דוריה פומפליי. אבל כשניסיתי להזמין כרטיסים מהמלון (חששנו שלא נוכל לטוס בגלל שינוי ההנחיות אז חיכיתי עם זה) ישראכרט עשו עבודה כלכך טובה שהם שלחו הודעת SMS לאמת שזה אני. הייתי בלי קו אז לא ממש הסתדר. כשאחי ניסה לעזור לנו הוא הצליח להזמין רק לסנטאג'לו ולדוריה פומפליי. אמרנו שמקסימום נקנה בקולוסאום עצמו, אבל ככל שהתקרבנו לשם פשוט הבנו שאין לנו צורך. צריך להבין שרומא זה מוזיאון ענק (ענק!) פתוח, כל העיר פשוט עתיקה, והאתרים שבתשלום לא יוכלו לחדש יותר מידי (זו דעה אישית, כמובן שיש כאלה שדווקא הקולוסאום ילהיב הרבה יותר מכל המבנים העתיקים האחרים). בסוף ויתרנו על זה, ובזכות זה הספקנו הרבה יותר במהלך היום.
סנטאנג'לו היה אכזבה ענקית, פשוט לא היה מה לראות (למעט הנוף למעלה שהיה מדהים), היו פסלים מודרנים ומבנה עתיק, אנחנו פשוט התאכזבנו ממש.
גלריית דוריה פומפליי היתה מרשימה, ואשתי שאוהבת אומנת עפה ממש. מלא ציורים גם ממוסגרות על הקירות וגם על התקרה. מלא נצרות, מלא עירום, קחו בחשבון.
אותנו אישית הותיקאן פחות עניין אז הגענו לאזור, הסתובבנו, הצטלמנו והלכנו.

אתרים ללא תשלום לראות- אתחיל מאנדרטת ויטוריו אמנואלה השני, שנמצאת צמוד לפיאצה ונציה. מדהים ממש, הכל חינם חוץ מעליה במעלית לגג שזה בתשלום. מומלץ ממש בחום. כל הרגילים, מזרקת טרווי, פינתאון, פיאצה נבונה, גשר סנטאנג'לו, אנחנו הלכנו גם לגן התפוזים עם נוף ממש יפה על כל העיר, פירמידת קסטיוס שצמודה לMuseo della via Ostiense שזה מבנה מרשים בפני עצמו, פיאצה פופולו, גני בורגזה (היינו בתצפית ובמזרקת משה, ומחוסר זמן לא נכנסנו יותר, אבל נראה שזה מרשים מאוד), ובכלל כל אזור הטיבר ממש יפה (האזור שצמוד לנהר קצת יותר מלחיץ כי יש הומלסים, אבל למעלה יש שלכת וממש יפה).

עלויות- אני אכתוב את העלויות שלנו, כמובן שזה משתנה, אבל יעזור לקבל כיוון על ההוצאה של הטיול.
טיסות לשנינו הלוך חזור 62 דולר (ללא כבודה, עם תיק קטן, לנו זה הספיק. התיק הוזמן במיוחד לפי הגודל שנדרש- 40*25*20)
מלון עלה 227 דולר לכל ה3 לילות. אמורים היו להיות עוד 25 דולר של מס עיר שלא גבו מאיתנו בסוף, לא ברור למה.
שאטל 52 יורו
בדיקות קורונה לפני ואחרי 360 שקלים. מי שעושה ברומא העלות סביב ה60 יורו לאדם.
סנטאנג'לו עלה 35 יורו לשנינו, דוריה פומפליי 30 יורו לשנינו.
ביטוח בריאות דרך פספורטכארד, 100 שקלים לשנינו לכל הטיול. לא עשינו הרחבת קורונה כי לא היה צורך, עשינו הרחבת כבודה ופלאפון.
הוצאות מעבר- אוכל, גלידות, קניות בסופר של מוצרים מרשימת הכשרות, סביבות ה200 יורו.

זהו נראה לי, מי שעדיין לא טס- תהנו תטיילו, תראו הכל, עיר פשוט מדהימה. אנחנו הלכנו הכל ברגל כ15 קמ ביום, תלמדו את המפה ואחרי שתראו הכל פשוט תטיילו בלי מטרה, תראו כלכך הרבה דברים יפים. וממה שאנחנו הרגשנו, 4 ימים זה די והותר. והכי חשוב להביא נעליים נוחות, אנחנו פחדנו שיהיו גשמים לכן באנו עם נעליים קצת חורפיות אבל אחרי יום של הליכה, הרגליים ז"ל.

תודה רבה למטייל אביעד חדד על שיתוף סיכום הטיול המצוין שלו!