חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון פייטרו קנוניקה

מוזיאון פייטרו קנוניקה
אוצר אומנותי תרבותי, שהוסתר בלב ליבה של רומא.
בלב וילה בורגזה, במרכז הירוק, אֿוּנִיקוּם יחיד במינו בפנורמה הרומית: מוזיאון הבית של האמן המוכשר פייטרו קנוניקה. מבנה המספר את סיפורו וחייו של הפסל הפימונטזי. המוזיאון קטן ומוסתר בצמחיה ירוקה לא לפספס אותו.
ממש בליבה של רומא הבירה, בין הצמחייה הירוקה של וילה בורגזה, נמצא לו מקום קסום: והוא מוזיאון קנוניקה Canonica
מדובר במוזיאון קטן שהוא אוצר גדול!
מוזיאון הבית של פייטרו קנוניקה הוא פנינה שאסור לפספס בלב וילה בורגזה , כמה צעדים מפיאצה די סיינה. הוא ממוקם בבניין המכונה "Fortezzuola", מבנה עתיק המוקף בחומה מנומרת מימי הביניים . הקירות הצריחיים מתוארכים לסוף המאה ה-18. אולם במאה השבע עשרה שמו היה "גלינארו", מקום בו גידלו יענים, ברווזים וטווסים כדי לספק את מסעות הציד של משפחת בורגזה.
הבניין בנוי באופן הבא: בקומת הקרקע ובקומות התחתונות מוצגות כל עבודותיו של האמן, באגף העתיק ביותר, לעומת זאת, נמצאת הדירה בה גר ועבד הפסל עד מותו. כל חדר שוחזר לחלוטין ורוהט על ידי המוזיאון כדי לשקף את טעמו של האמן בהתאם לתקופה, ולסביבה החברתית שלו וכמובן בצורה שתשקף קווים באישיותו בצורה הטובה ביותר.
יתר על כן, בין השנים 1986-1999, מטעמי בטיחות, הועברו למוזיאון הבית כשמונים עבודות, בעיקר מאוסף בורגזה. אזור התערוכה הנוכחי ממוקם בחוץ, בגן התחתון של מוזיאון קנוניקה, ובמחסן סגור, ששוחזר בשנת 2010. זו גלריה רציונאלית במיוחד המורכבת מקשתות מתכת, בה העבודות מסודרות לאורך הקירות על פי קריטריון פונקציונלי.
מוזיאון הבית של פייטרו קנוניקה ייחודי בפנורמה הרומית ומציע למבקרים בו שקיעה בעידן שעבר.
קצת על האיש
פייטרו קנוניקה אשר נולד ‏1 במרץ 1869 , היה פסל איטלקי, מלחין אופרה, מעצב מדליות מוכשר ופרופסור לאמנות. ב-1950 הוכרז על ידי נשיא איטליה לואיג'י אינאודי לסנטור לכל החיים.
קנוניקה נולד במונקליירי. כבר בגיל 11 התקבל לאקדמיה לאמנות של טורינו, שם למד פיסול תחת הנחייתו של אנריקו גמבה. עיריית רומא העניקה לו את וילה בורגזה על מנת שיוכל לעבוד במקום, ועוד במהלך חייו היה קנוניקה מסוגל לשלם את עלות הווילה חזרה לעיר. לאחר מותו, בשנת 1959 הפכה אלמנתו את הווילה למוזיאון. לאחר מותו של האמן בשנת 1959, אוסף עבודותיו היווה את הגרעין הראשון של מוזיאון פייטרו קנוניקה . אשתו, שנפטרה בשנת 1987, הורישה לעיריית רומא גם את ריהוט הדירה בה התגוררו.
בין יצירותיו:
• מונומנט הרפובליקה לזכר מלחמת העצמאות של טורקיה במרכז הכיכר העגולה בכיכר טקסים באיסטנבול (1928).
• פסלים רבים בווילה בורגזה.
כתובת: וילה בורגזה
Viale Pietro Canonica, 2, 00197 Roma RM
קצת אחרי פיאצה סיינה לכיוון הביופארקו (גן חיות) משמאל.
כתובת אתר האינטרנט של המוזיאון:
museocanonica.it
הכניסה היא בחינם.
שעות פתיחה: 09:00-19:00
ממליצה בחום:
IRIT CATTONAR
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור
Booking.com