חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזרקת הצפרדעים בשכונת קופדה

הכירו את שכונת קופדה המדהימה ברומא – רובע Coppedè שבו תוכלו לראות את מזרקת הצפרדעים המפורסמת (District Coppedè fountain of the frogs)
שכונה זו ברומא נחשבת לאחד מאזורי המגורים האופייניים והמרתקים ביותר בעיר. שמה נקרא על שם האדריכל פלורנטין ג'ינו קופדה , אשר הופקד על תכנון האזור בראשית המאה העשרים. השכונה משתרעת בין פיאצה בואנוס איירס ו via Tagliamento על הגבול בין פריולי, טריאסטה וסלריו. מבחינת גודל השכונה, לא בדיוק נכון לדבר על שכונה, אך בהחלט ראוי לדבר על קסמה.
זהו אזור שכעבור כמה מטרים ספורים תוכלו לראות מציאות שונה בעלת שתי עולמות שונים לחלוטין : זה של חיי הלילה, עם מועדון פייפר המפורסם משנות השישים לשבעים שם נולדו אמנים רבים ופרצו לתודעה, ועולם שני שהוא מציאות של השכונה הזו כאן ועכשיו, שכונת קופדה מלאה בקסם, היסטוריה וסמלים.
רובע Coppedè הוא שילוב מושלם של אמנות נובו, ארט דקו, יוונית, גותית, בארוק ואמנות מימי הביניים. יש לה גם סמליות עשירה מבניה חופשית. ישנם גם אלמנטים רבים המתייחסים לרומא העתיקה, כפי שנבנו בהתאם לדרישות של אז על ידי ועדת הבנייה.
הכניסה לרובע היא דרך קשת גדולה , בצד via Tagliamento המחבר בין שני בניינים . הקשת מאופיינת באלמנטים אדריכליים רבים ומעוטרת בנברשת גדולה מברזל יצוק.
כשעוברים מתחת לקשת זו מגיעים לפיאצה מינצ'יו, שם מתנשאת לה מזרקת הצפרדעים ומסביב בולטות כמה מהווילות המרתקות בשכונה. יש את la Palazzina del Ragno, "בניין העכביש" וזאת משום שעל חזיתו אפשר לראות עכביש גדול, ואז יש את Villino delle Fate . זהו הבניין המסקרן ביותר וגם ה'קסום 'ביותר: הוא מזכיר מאוד טירות מימי הביניים ובכל רגע היינו מצפים לראות שם פיות, אבירים ומלכות.
האדריכל ג'ינו קופדה תכנן אותו על ידי הרכבת סדרת מבנים בגבהים שונים, עם צריחים שאי אפשר להתעלם מהם תוך שימוש במגוון רחב של חומרים, שיש, טרוורטין, טוף, לבנים, טיח. ועם נוכחות נדיבה מאוד של קישוטים מסוגים רבים וציורי קיר, כולל זה שמכבד את פיורנזה (ביתו של האדריכל) היפה בנוכחותם הברורה של אנשים מפורסמים, כולל דנטה אליגיירי המפורסם.
יש גם חצר שלמה שמקיפה את המתחם, עם מזרקות-מסכות, סלסולים ורקמות סלעיות מרשימות. חלקי הציפוי עשויים בצורות גלים, ריבועים, וצורות גרפיות שונות בשחור לבן על מנת ליצור ניגוד מקסים עם שאר התפאורה הצבעונית, למרות שהווילה נולדה עוד בשנת 1924.
ויש גם את Palazzo Hospes Salve מבנה מאוד אופייני עם קישוטים שמזכירים ארמונות ערביים, שם אפשר להיכנס ולהתפעל מהכניסה המורכבת משלוש וילות שיש להן קירות משותפים.
שלושת הבניינים הללו עם הקישוטים המשובחים, הצריחים והלוגיות הקטנות שלהם מחווים את פירנצה, רומא וונציה באמצעות סמלים ודמויות הזוכרות את שלוש הערים. בויה ברנטה עיר הייחוס היא ונציה עם האריה של ס 'מרקו מול ספינת מפרש וציור שעון שמש על חזית צדדית. בצד השני של הווילה כדי לחלוק כבוד לעיר רומא, זאב השיא עם רומולוס ורמוס מתואר מעל מעקה המרפסת. כל השאר מעוטרים בסצינות של תהלוכות, גרפיטי המייצגים מלאכים קטנים, מוטיבים פרחוניים,פוטים ונזירים. פוטי הוא אותה הדמות של ילד זכר שמנמן לרוב בעירום ולפעמים מכונף. במאה ה-15 דונטלו הקים לתחייה את הפוטי באומנות. הדמויות של ילדים בגיל שבו הם שובי לב, תמימים וללא ערמומיות פקחית הפכו לפופולרים.
אם ממשיכים לכיוון רחוב VIA ATERNO 4' , תמצאו שם ווילה בהשראת העיר פירנצה, תוכלו לראות סביב חלון קואדריפורי – חלון המחולק אופקית לארבעה מפתחים המופרדים זה מזה בשלושה עמודים קטנים, ומעליו ארבע קשתות מעוגלות או מחודדות , את דמויותיהם של דנטה ווהמשורר ,פְרַנְצֶ'סְקוֹ פֶּטְרַארְקָה, את הקוריה של סנטה מריה דל פיורה, אך גם אלוהות וחיות רומיות כמו דבורים ואריות מכונפים. מימין, ציור המתאר את פירנצה עם כיפת כנסיית ס. מריה דל פיורה וארמון דלה סניורינה, תחת הכיתוב "Firenze sei bella” שעושה כבוד לפירנצה.
אומרים שהאדריכל קופדה בנה בסגנון חופשיי, ולכן הוא פיזר בשכונה הרבה סמלים אזוטריים.
השכונה צמחה ברומא החרוצה של אותה תקופה (עדיין כיום היא ביתם של שגרירויות רבות), שכונה זו נבחרה בין היתר על ידי הבמאי דריו ארג'נטו לצלם כמה סצנות מסרטיו "תופת" ו"הציפור עם נוצות הקריסטל " .
המידע מאת: Irit Cattonar
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com