חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמישי עד שני, שומרות שבת וכשרות

תודה רבה לקבוצה על כל העזרה, מוסיפה כמה טיפים משלי:
היינו אמא עם בנות 18 ו-20, חמישי עד שני, שומרות שבת וכשרות.
*לינה: Appartamento Il Tempio Della Capitale
מחיר טוב (קצת יותר ממאה אירו ללילה), ותמורה טובה מאד למחיר. מיקום מצוין לשומרי שבת וכשרות. צמוד לבית הכנסת ולמסעדות הכשרות. חדר מרווח מאד עם מיטה זוגית גדולה ועוד שתי מיטות נוער, ובנוסף חדר עם ספה נוחה לשינה ומטבחון (יש מקרר אבל אין מקפיא). יש דלת מפרידה בין החדרים. הצוות בקבלה נחמד ושירותי, הגענו בתשע בבוקר וכבר נתנו לנו את החדר, הציעו מגבות להחלפה ועוד (אבל לא כל הזמן נמצאים). החסרונות: חלונות במפלס הרחוב שלפעמים רועש בגלל האבטחה של בית הכנסת ובית הספר היהודי (אבל בשעות סבירות, בלילה שקט יחסית), וקצת ריח טחוב בשירוקלחת (כמו בכל מקום כשאין חלון, יש ונטה שכדאי להשאיר דולקת כמה שיותר).
*הסעות: בהלוך יצאנו מהטרמינל ומיד בכניסה פגשנו סדרן שלקח אותנו לתור מסודר למוניות, מחיר אחיד של 50 אירו למונית. בחזור יצאנו מוקדם בבוקר, קבענו יום לפני עם חני מרומא בדרכים. חני זמינה מאד, הנהג הגיע חמש דקות לפני הזמן, ברכב גדול ונקי, נחמד מאד, 55 אירו.
*סיורים: לותיקן הלכנו עם לי טפרברג מרומיו, היה מצוין, למדנו הרבה, וקבלנו תמונה רחבה הרבה יותר מאשר מוצג ועוד מוצג. כן כדאי להביא בחשבון שמדובר ביותר משלוש שעות ולהיערך. סיור היכרות בעיר עשינו עם איתי מרומאחרת (חינם+ טיפים), היה מקסים ובאווירה כיפית. לקולוסיאום ולפורום הלכנו עם סיור של Get your guide באנגלית. החברה הספציפית הייתה: City Walkers Tours נחמד, האנגלית לא מסובכת מדי, עושה סדר מה רואים ומה חשוב. כיוון שבפורום הוא כבר הדריך די בקיצור הקשבתי גם לאפליקציה של ריק סטיבס: היתרון של המדריך הוא בהתמצאות בשטח, מה נמצא איפה, היה משמעותי בעיקר בתצפית מגבעת פלטין, כשהוא הסביר מה רואים בכל הכיוונים, הפנה את תשומת הלב לתותח שיורה ב- 12 בגבעה ממול וכדומה. ויחד עם זה, האפליקציה ממש נחמדה, בגטו היהודי עשיתי סיבוב רק עם האפליקציה ונהניתי.
*הערה קטנה על אוכל כשר: אין לי מה להוסיף על המקומות המוכרים, מוסיפה שבקצה של הגטו שרחוב מבית הכנסת יש סניף של המבורגר Fonzie ולידו (מול, בכיוון בית הכנסת) סניף נוסף, שיש בו גם פלאפל. ביניהם יש מקום כשר נוסף Kepo שמכין סלטים בהרכבה עם עוף או דגים, שייקים ועוד. אם מיציתם את הפחמימות, הסלטים שלהם טריים וטובים.
*והערה אחרונה, די מצערת, משוק פורטה פורטזה: היינו בראשון, המון בגדים, תיקים ועוד, שומעים כמעט רק איטלקית, עמוס מאד. היו שם כמה דוכני ספרים שבשורה הראשונה שלהם מכרו מהדורה איטלקית חדשה (בכל דוכן אחת אחרת) של מיין קמפף של היטלר. הזדעזנו וגם שאלנו אחר כך. מסבר שזה לא חריג, ושאין באיטליה שום חוק שאוסר על תרגום או הפצה של חומר נאצי, וגם אין שום לקיחת אחריות או פיצויים על שליחת היהודים לאשוויץ ושאר פשעים של משטר מוסוליני. אותנו זה העציב מאד.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן