חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות חופשה של 4 ימים ברומא

להלן המלצות וטיפים מסיכום טיול בן 4 ימים ברומא:

טיסה – אל על, מצאנו מחיר טוב לטיסה של 06:00, שעה נוחה שאיפשרה לנו להגיע מוקדם לרומא ולהרוויח יום טיול מלא.

תחבורה –
הסעה משדה התעופה למלון – הזמנו דרך רומיו (romio.co.il) ובחרנו בשאטל שעולה 15 יורו לאדם, יש אפשרות למונית פרטית ב-48 יורו אבל לטעמי אין באמת צורך. השירות שלהם מצוין, מענה מיידי להודעות, קיבלנו במייל את נק' המפגש לאיסוף שלנו בשדה, וגם בהסעה חזור הכל תיקתק, ללא איחורים והנהגים היו מאוד אדיבים!

בעיר עצמה הלכנו בעיקר ברגל, מדי פעם כשהתעייפנו השתמשנו במטרו ובמוניות. המטרו עצמו לא מגיע לכל האתרים המרכזיים, אבל האוטובוסים כן ושמענו שהם מאוד יעילים (לא יצא לנו..)

מלון –
הזמנו דרך בוקינג את rome glam, מלון בוטיק 4 כוכבים שממוקם ברחוב ויה נציונאל – רח' מרכזי מלא בחנויות שוות גלידריות ומסעדות, בקרבת תחנת מוניות, אוטובוסים ומטרו (רפובליקה). המלון עצמו היה נהדר, חדרים נקיים המעוצבים נפלא, ארוחת בוקר מצוינת – עשירה ומגוונת, מיניבר חופשי לשימוש ראשון, והכי מגניב – המלון מספק סמארטפון חינם לכל חדר עם גלישה חופשית באינטרנט ושיחות חינם לכל יעד באירופה, כולל לארץ. הסתובבנו כל היום עם הטלפון הזה וזה היה יעיל מאוד!

מסעדות –
אכלנו ב-2 מסעדות שהיו מצוינות – אחת מהן היא thats amore המומלצת כאן ובהחלט סיפקה את הסחורה, הזמנו מקום מראש כי ידענו שיש תור וזה הסתבר כחכם מאוד. מקום נוסף שהיה פשוט מעולה נמצא ברחוב ארצ'טו – spaghetteria l'archetto, הספגטי הכי טעים שאכלנו ברומא ופיצה מעולה!
פיצות במשקל אכלנו בgrano המעולה ובפיצה אליס שהייתה אף היא ממש טובה!
ברובע היהודי אכלנו בלה קרנה – היה בינוני ויקר יחסית.
מסעדה נוספת מומלצת שהגענו אליה ולא נכנסנו כי לא היה מקום – emma – מסעדת שף – אם היא בתכניות שלכם – רצוי להזמין מקום.

גולת הכותרת מבחינת האוכל היא לחלוטין הסיור הקולינרי עם נתי מהדרכים ברומא – סיור מושלם שמתוכנן לחמש שעות והפך לשש מרוב שנהנינו – אוכלים ושותים המון (טירמיסו, שוקולד, גלידה, פיצה, פסטה, סנדביצ'ים, קפה שווה, גבינות ויין) בחברת אנשים נהדרים והדרכה מופלאה של נתי עצמו. מצאנו את עצמנו בחזרה בחלק מהמקומות בהמשך..

המאפים האיטלקים מעולים! לא לוותר על הספוליאטלה (תמונה בהמשך), פשוט תיכנסו לכל מאפיה וקונדיטוריה שנראית לכם ותקחו מה שנראה מעניין..

אגב כשרצינו המבורגר – קפצנו לסניף של הארד רוק קפה בויה ונטו, היה טעים כמו בכל הסניפים בעולם.

סיור סגווי פרטי ברומא
סיור סגווי פרטי ברומא

גלידות – לנו הכי טעימה הייתה גלידריית גרום grom. אכלנו בסניף בפיאצה נבונה מניחה שיש עוד. גלידה מצוינת נוספת אכלנו בגלידריית venchi המפורסמת.. לצערנו לא הספקנו להגיע לla romana המדורגת ראשונה..

שופינג –
רחוב ויה דל קורסו ורחוב ויה נציונאל מלאים בחנוית ומותגים, המחירים זהים למחירים בארץ ואף יקרים יותר, מזל שלא זו הייתה מטרת הטיול, אבל כמובן שיצאנו עם כמה רכישות..

מסלול הטיול עצמו (יש לציין כי לאחד מאיתנו זו הייתה הפעם השניה ברומא אז יש אתרים שויתרנו עליהם):

יום ראשון לטיול – רחוב ויה נציונאל, ארמון התערוכות, הקווירינאלה, פיאצה ונציה. בערב – מזרקת טרווי (מומלץ גם ביום וגם בלילה). המזרקה הזו היא אתר חובה שהחוויה בו קצת נהרסת לטעמי לאור כמות הרוכלים העצומה שמציקה בכל צעד שם, ולא מאפשרת פשוט להנות מהיופי הזה… נסו להתעלם מהם ולהנות.

יום שני לטיול – בוקר עד הצהריים – הקוליסיאום, שער טיטוס והפורום – לא נכנסנו פנימה כי כבר היינו, אבל גם אם לא הזמנתם כרטיס ו/או סיור מראש זה בסדר כי ברגע שמגיעים לאיזור פוגשים מלא מדריכים שמציעים סיורים שחוסכים את התור וזה אחלה (עשיתי את זה בפעם הקודמת). אחרי הקוליסיאום ביצענו קפיצה קצרה לשופינג בקניון קטן בפרברי רומא שיש בו סניפים של דקתלון וh&m. אחה"צ יצאנו לפיאצה די ספניה ולמדרגות הספרדיות, ומשם לסיור הקולינרי עם נתי, שהסתיים באיזור הפנתיאון.

יום שלישי לטיול – היות וזה היה יום ראשון, התחלנו בשוק פורטה פורטזה שמתקיים רק בשבת ופעיל עד הצהריים. השוק עצמו ענק אבל חמוד ולא יותר, תלוי כמה אתם אוהבים שווקים.. לאחר מכן נסענו לרובע היהודי לסיור קצר וביקור בבית הכנסת הגדול ובמוזיאון, אכלנו שם צהריים וסיימנו בשכונת טרסטוורה.
בערב יצאנו לטייל בפיאצה נבונה שלדעתי היא הכי יפה ברומא! באיזור יש רקדנים ופעלולנים שמעלים מופעי אש וריקוד, פשוט כיף!

יום רביעי לטיול – הוותיקן וכיכר סנט פטרוס המהממת – גם כאן לא חייב לקנות כלום מראש וניתן לרכוש כרטיס כניסה וסיור מודרך של שעתיים באנגלית מחוץ לאיזור ולחסוך את התור..
את אחה"צ העברנו בשיטוט ושופינג בויה דל קורסו והחנויות שבו, ובערב טיילנו באיזור ויה ונטו.

יום חמישי לטיול – טיסה חזרה הביתה 

זהו, זה היה ארוך אבל אני מקווה ששווה, רומא מהממת, תהנו!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן