חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנון טיול ברומא

‏חזרנו מרומא, אתמול ורוצה להציע לכם כמה טיפים שאולי יעזרו לכם בטיול המתוכנן.

טסים לרומא וצריכים "תכנון טיול ברומא"? יש לנו סיכום מושלם על בילויים מסעדות, מלונות, הסעות, מזג האוויר ועוד..זה הזמן שלכם לתכנן טיול ברומא המושלמת!

חברת תעופה, טסנו ב אלאיטליה, פעם ראשונה שטסים בחברה זרה, קצת עם חשש בתחילה, שלא נבין ולא נדע וגם הארוחות .. מצד שני היה זול בהרבה בשעות שרצינו (350 דולר לכל כרטיס) מאל על, אז לקחנו את הסיכון וזה השתלם, הטיסה הייתה מאוד נוחה יצאה בזמן (פעמים אחרונות שטסנו באל על יצאנו באיחור של חצי שעה עד שעה) מטוסי האיירבס פחות צפופים וגם ניתן להזמין מראש ארוחה כשרה.

מהגעה למלון משדה תעופה וחזרה, אנחנו נעזרנו בשרותי ההסעה של פברציו, אם מדובר בכמות מזוודות סבירה ומשלושה אנשים ומעלה זה מאוד משתלם, הנהג יותר איתך קשר דרך הווטסאפ (לאחר שהתחברתם ל WiFi של השדה תעופה) מיד עם הגעתך לשדה התעופה, ממתין לך בנקודת האיסוף, ומסיע אותך ברכב חדיש וממוזג ובנוחות עד פתח המלון וכך גם בחזרה, בזמן ובשעה שקבעת. למי שרוצה זה הנייד של פברציו-050-8320034

המלון, שאנחנו היינו בו נקרא קראון פלזה, סנט פטר. זהו מלון שלא נמצא במרכז העיר וכדי להגיע למרכז צריך להשתמש בתחבורה ציבורית .
מטרו נמצא במרחק של כ 20 דקות הליכה משם, אך אנחנו העדפנו , נסיעה במונית שמגיעה תוך דקה לפתח המלון שעלתה כ 15 יורו לכל כיוון.
מדובר במלון ברמה גבוהה, שיש לו שתי בריכות גדולות חיצוניות לגדולים וקטנים, יש בו גם ספא חופשי, גדול שפועל מ 9:00 -21:00 וחדר כושר חופשי שפועל 24 שעות ביממה.ארוחות הבוקר סבירות מאוד ומבחר עשיר, פחות כמובן למי ששומר על כשרות, יש גם מסעדה במלון שהתפריט בה גמיש ומותאם לפי בקשת המזמין, וגם בר עם מבחר מנות קלות, במחירים סבירים ביותר השרות במלון יוצא מן הכלל, כולם שם אדיבים ושרותיים, המקום נקי מאוד.
בחדרים, כל יום שמים בקבוק מים ובקבוק סודה וגם כמעט בכל פינה במלון יש בקבוקים או קולרים של מים.
יש במלון גם שרות שאטלים בתשלום (1.5 יורו ) בבוקר לוותיקן ואחר הצהריים סמוך למרכז העיר.
בסך הכל אחלה מלון, במחיר סביר, במיוחד לזוגות או משפחות שלא מחפשים טיול אינטנסיבי ורוצה לשלב רומנטיקה , מנוחה , בילוי.
הצ’ק אין ב 15:00 , אך קבלנו את החדרים כשהגענו שעה וחצי לפני, וגם נתנו לנו חדרים צמודים עם דלת מקשרת. הצ’ק אאוט ב 12:00, וניתן לאחסן את המזוודות בחדר מיוחד ושמור ללא כל תשלום וללכת לטייל עד לטיסה חזרה.

מזג האוויר
מזג האוויר ברומא בתקופה הזאת משוגע, שמש וגשם לסרוגין, סופות רעמים פתאומיות, אז כאשר אתם מתכננים פעילות בחוץ, הצטיידו במטריות ובמעילי גשם, וגם קחו בחשבון שאם מדובר במקום שהזמנתם מראש, יתכן ש התוכניות לא יהיו כפי שרציתם. בנוסף כדאי גם להתעדכן באתרי מזג האוויר, וכשכתוב התרעת מזג אויר חריג, לא לזלזל בזה, מנסיון. אתר שדי דייק בתחזית הינו Accuweather.com

שימו לב יש התרעה בכל מיני צבעים, כאשאר אדומה זה חמור, כתום זה ארוע חריג שיפגע בסדר יום, צהוב זהו ארוע חריג שיכול להפריע במקומות מסויימים.

גלידות,
בכל פינה יש גלידריה, ג׳לטו, אנחנו חפשנו במיוחד את אלה שקיבלו המלצות.
חשוב לציין שהיינו בתקופה שבה יש אלפי תיירים ולכן מה שאני כותב אולי נכון רק לתקופה הזאת ולגבי הטעם, כמו שאומרים על טעם ועל ריח אין מה להתווכח ולכן המלצה על טעם זה לא הדבר הנכון, כי מה שטעים לי לא בטוח שטעים לאחר.
אז קודם כל השיטה בשונה מהארץ , ברומא ברוב הגלידריות, זה אתה משלם במקום אחד ולוקח את הגלידה במקום אחר,
לטעום, לא כולם נותנים , חלק טעימה אחת וחלק בכלל לא.

ראשונה ג׳ילוטי שנמצאת ליד הפנתאון, גלידה שזכתה להרבה המלצות, אז נתחיל מהמבחר, לא גדול במיוחד למי שמבקש גלידות לא חלביות, הבעיה שאת זה אתה מגלה רק אחרי הקניה, כי מוכרי הגלידות שם חסרי סבלנות ולא מוכנים לענות לך אם לא הצגת קבלה לרכישה.
בכלל התחושה הייתה של מקום שכל כך בטוח בעצמו ולא מרגיש צורך לשווק את עצמו מה שגורם למוכרים לא להתאמץ ממש.
בעיה נוספת שאין תור מסודר, כך שאם אתה לא נדחף, שאין סיכוי שתקבל שרות תוך זמן קצר, ותצטרך להמתין זמן רב.

גלידריה נוספת , ונקי או venchi ,גם היא ליד הפנתאון.
גם שם התור גדול, אבל יש חבלים ששומרים על הסדר , פה המבחר יותר גדול , גם למי שמחפש גלידות ללא חלב, וגולת הכותרת זה הטילון או הכוס שמצופים בשוקולד שמיוצר על ידי שוקליטר, גם שם המוכרים חסרי סבלנות, גם אם מזמינים מנה גדולה, היא ניתנת בקמצנות.חוויה מתקנת לשרות של ה גלידריה הזאת הייתה בשדה התעופה שגם שם יש סניף שלהם, שם המוכרים, אדיבים חייכניים ונדיבים.

גלידריה, סן סקרפינו, הגלידרייה הזאת קרובה יותר למזרקת טרווי, והמיוחד שלה זה הסורבטים, יש שם סורבטים טעימים מאוד מאוד , בגלידה הזאת פחות עמוסה מהקודמות והמוכר שם היה מאוד נחמד ואפשר לטעום מה שביקשנו וגם הציע שנטעם טעמים נוספים, שלמנו רק לאחר קבלת הגלידות.סניף נוסף יש גם בשדה התעופה, אך שם המוכר פחות אדיב, לא הסכים אפילו טעימה אחת, וגם המנות שנתן היו קמצניות .
גלידריה, גרום, נמצאת ליד פיאצה נבונה.
גלידריה לא עמוסה, מבחר אדיר של גלידות במיוחד של טעמים של ״פיצוחים״ , אגוזים , פיסטוק, שקדים ועוד.. לטעמי מאוד טעימה, המוכר אדיב והמנות די נדיבות.
גלידריה, ג’ליטריה דל טיאטרו, על גדות הטיבר סמוך לגשר גריבלדי,
מבחר גדול של גלידות טבעוניות (כף כחולה) אבל גם של אחרות , מוכר אדיב , מאפשר טעימות וגם המנות סבירות ביותר.

אוכל,
אז למי שמחפש אוכל כשר, יש את זה בגטו היהודי, שם יש מבחר גדול של מסעדות כשרות וחלק מהמקומות גם יש דוברי עברית.
אנחנו אכלנו פעמים בבלה קרנה, בפעם הראשונה כשלא היו הרבה אנשים, השרות היה מהיר וגם סבלני, האוכל היה מאוד טעים
וגם המנות היו גדולות יחסית. בפעם השניה, הגענו כשהמסעדה הייתה מלאה, השרות היה איטי ביותר , האוכל היה עדיין טעים, אבל המנות שהזמנו לא ממש תאמו למה שנכתב בתפריט וגם היו קטנות יותר.
מסעדה נוספת שהייתה ליד לה רג׳ינה ד׳איטליה , השרות היה מהיר גם בשעת עומס, האוכל היה סביר, בנוסף יש שם הנחה של 10 אחוז לישראלים , אז אל תשכחו לבקש.
מסעדה נוספת ש מומלצת למי שמחפש אוכל איטלקי ויש לו דרישות מיוחדות, היא pizza in Trevi היא נמצאת ליד מזרקת טרווי (מול מקדונלדס) היא לא כשרה, אבל ניתן לקבל בה כל קומבינציה של כל פיצה או פסטה שרוצים.
עם גלוטן ובלי גלוטן.
עם לקטוז ובלי לקטוז
עם גבינה ובלי גבינה
בנוסף לזה, יש בה מלצרים מאוד מאוד אדיבים וסבלניים, שמוכנים לעמוד ולהסביר לך דקות רבות, כל דבר בתפריט ואיך ניתן להרכיב תפריט שיתאים לך.

השכרת קטנוע ברומא
השכרת קטנוע ברומא

אתרים, זה כבר רשמו הרבה אז רק כמה הערות והצעות.
גלרית בורגוזה, שימו לב יש שם שתי קומות..
ותיקן, יש כל מיני סוגי כרטיסים, שימו לב שאתם רוכשים כרטיס של גני הותיקן, לפי מה שפרסמו פה זה כולל הקפלה והמוזיאון בעוד שהכרטיס של הקפלה והמוזיאון אינו כולל כניסה לגנים. הצטיידו במים, לאורך כל המסלול במוזיאון אין ולו מקום אחד שבו ניתן לשתות ולא ממש השקיעו שם במזגנים, כך שצעידה של כמה שעות עם אלפי אנשים ללא מים זאת חוויה שלא מומלצת.
טיול בין האתרים, מומלץ להשקיע ולקחת סיור מודרך 3.5 שעות כולל תרגול עם סגווי דרך חברת rollingrome שמנוהלת על ידי ישראלי, לנו הייתה מדריכה מדהימה בשם אלישבע שהציגה את המקומות באופן שונה ומעניין , מעבר לזה שמדובר בחוויה ולמי שחושש זה לא קשה כמו שזה נראה.
כל האתרים במיוחד בתקופה הזאת, תורים מפה ועד להודעה חדשה ולכן שווה לשלם את הפער בין הקניה במקום לקניה מראש, זה חוסך זמן וכאב ראש.

בילויים, מעבר למרכז העיר, יש את שכונת טרסטוורה שיש בה מבחר גדול של מסעדות ופאבים בין הסמטאות ויש את היריד שנמצא על גדות הטיבר, יש שם גם כל מיני דוכנים ומסעדות ואפשר גם למצוא שם דוכנים של משחקי מזל וקליעות למינהם כמו שיש בדרך כלל בלונה פארקים.

קניות, פחות מדבר אלי אבל לבנות שלי זה כן דיבר ואת זה גם אחרי ההנחות, לא היו שם מציאות, הכל אפשר למצוא בויה דל קורסו ובסמטאות הצדדיות במרכז העיר, וגם בויה דל ראינזו הרחוב שמוביל מפיאזה דל פופולו ( בקצה דל קורסו) מערב לכוון הותיקן.

ההמלצות הינן על פי הנסיון והחוויות שחווינו, יכול להיות שאחרים חוו דברים אחרים.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן