חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושבות באיטליה – Residenza

רזידנצה: Residenza ובמילים פשוטות – תושבות באיטליה!

תושבות באיטליה מאפשרת לשהות באופן קבוע באיטליה! רזידנצה (Residenza) לאחר הוצאת תושבות קבע באיטליה תיחשבו כתושבים מן המניין!

רזידנצה/תושבות , זהו רישום במקום המגורים שלך, היא חיונית לקבלת שירותים עירוניים כמו קבלת שקיות זבל, להוצאת הביטוח הרפואי ASL (למי שאינו סטודנט) ולעוד הרבה דברים היא ניתנת לך בהתאם למעמדת באיטליה ובהתאם להיתר השהייה שלך…לא לתיירים… בדומה לישראל.. כדי ליהנות מזכויות רבות באיטליה עלייך להיות תושבת. להבדיל מאזרחות, שהיא מעמד פורמלי, על-פי רישום מתאים, תושבות היא מאפיין פחות פורמלי, הנקבע לא רק לפי רישום, אלא בעיקר לפי המציאות בשטח – המקום שבו האדם מתגורר. מבחינה טכנית, כל מי שעומד בתנאי הכניסה לאיטליה יכול להגיש בקשה לתושבות איטלקית.
אזרח שאינו איחוד אירופי, כמו סטודנטים ישראלים למשל , צריכים להגיש בקשה לוויזת סטודנט לשהייה ארוכה … עם קבלת הוויזה הזו אפשר להוציא תושבות… גם מי שמגיע לעבוד באיטליה עם וויזת עבודה לשהייה ארוכת תווך יכול להוציא תושבות… הכל תלוי בהיתר השהייה..

מבחינה טכנית, כל מי שעומד בתנאי הכניסה לאיטליה יכול להגיש בקשה לתושבות איטלקית. אם אתם אזרחים שאינו חברי האיחוד האירופי, עליכם להגיש בקשה לוויזה לשהייה ארוכה במדינת מולדתכם כל אחד וסיבתו הוא המאפשרת לכם כניסה לאיטליה ופשוט להירשם במרשם התושבים. תושבות לא מיועדת לתיירים… כמו שתיירים בישראל לא יוציאו תעודות זהות ויזות ארוכות תווך יכולים להוציא למשל, סטודנטים, אנשי עסקים, אנשים שנישאו לאזרחי איטליה או כל סיבה אחרת המקנה לכם ויזה ארוכת תווך באיטליה.
אם אתם באיטליה לצורכי תיירות (עם אשרת תייר רגילה קצרת זמן (90 יום) או ללא ויזה אם אתה פטור), אינכם יכולים להגיש בקשה לתושבות איטלקית.
מדובר ברישום תושבות במקום מגוריכם, כלומר תושבות שלאחריה תונפק לכם תעודת זהות! לא תסתכנו יותר בלאבד את הדרכון שלכם בכל מיני מקומות כי לא תצטרכו להסתובב איתו לשום מקום הרישום הזה חיוני לקבלת שירותים עירוניים כמו למשל קבלת שקיות זבל מהעירייה ולבצע עוד הרבה פעולות נוספות כמו למשל פתיחת חשבון בנק, פתיחת חשבון בבנק הדואר ועוד. והכי חשוב כמובן – להפעלת הביטוח הרפואי ASL.
את הרזידנצה עושים ב UFFICIO ANAGRAFE – 'משרד רישום אוכלוסין' (לא לשכוח להוסיף כתובת). אמנם לא תצטרכו להסתובב עם הדרכון שלכם אבל כן תצטרכו לקחת אתכם לכל מקום את ה"צל הנאמן שלכם" באיטליה – ה"פרמסו די סוג'יורנו" שלכם!
כל אזרח זר השוהה באיטליה באופן קבוע צריך להגיש בקשה לרישום במרשם התושבים עבורו ועבור כל אחד מבני משפחתו (אם הגיע איתם).
החוק קובע כי אם למבקש קיים היתר שהייה (פרמסו) שהונפק על ידי מטה משטרתי (Questura) שאינו הפרובינציה שאליה הוא שייך, והוא אינו מתגורר בשום עירייה באיטליה, עליו לסדר את העניין מול ה Questura של המקום בו הוא מתכוון להגיש את הבקשה למגורים בפעם הראשונה.
מסמכים הכרחיים
כדי להגיש בקשה לרישום מגורים, אזרחים זרים חייבים להצטייד במסמכים הבאים:
· דרכון או תעודת זהות תקפים. (אם הם שייכים לאיחוד האירופי)
· אישור שהייה / כרטיס שהייה בתוקף לתקופה המאפשרת מגורים רגילים בעיר/עיירה או צילום של היתר שהייה שפג תוקפו וקבלה על חידוש שהוצגה בהתאם לחוק.
· קוד מס – Codice Fiscale, לכל התא המשפחתי המעוניין ברישום. (נמצא כבר בתוך הפרמסו).
· ביטוח רפואי לשנה / ביטוח רפואי ממקום העבודה שלכם.
· אישור לימודים במידה ואתם סטודנטים.
· לאנשים שהגיעו לאיטליה לצרכי עבודה: מסמך המאשר העסקתם: (חוזה עבודה רשום) או עצמאי (רישום בלשכת המסחר או מספר מע"מ), אם כתובת ורישום נדרשים לצרכי עבודה.
· מסמך המאשר זמינות כספית.
· חוזה שכירות דירה או חוזה "הלוואה לשימוש בנכס" או הצהרת אירוח מבעל הנכס בצרוף העתק שטר בעלות על הנכס.
· תמונות פספורט.
· החל משנת 2019 ניתן להוציא אך ורק רק תעודת זהות אלקטרונית בעלות 16.79 בקביעת פגישה מראש באתר האינטרנט של העירייה.
· צילומי המסמכים.
· אישורים מקורייםהמוכיחים את המצב המשפחתי/זוגיות (נשואים, רווקים, אלמנים, גרושים) ובקיצור תמצית רישום ותעודות לידה שתורגמו, הוחתמו באפוסטיל ואומתו בפרפטורה או שזה יכולה להיות למשל, תעודת נישואין לאזרח איטלקי.
בנוגע לשינוי מגורים ברישיון הנהיגה האיטלקי ו / או בניירות הרישום:
נדרשים פרטי המסמכים המדוברים (רישיון נהיגה ומספר לוחית הרישוי של הרכב / ים) של כל בני התא המשפחתי שנוגעים לדבר המקושרים לאותה פרקטיקה.
יש לתרגם אישורים שהונפקו בחו"ל (למשל בישראל) לאיטלקית ולתת להם תוקף חוקי מהרשות הדיפלומטית הקונסולרית האיטלקית במדינת המוצא (בישראל) . יש לתת לכל האישורים שהונפקו תוקף חוקי ב- Prefettura. הרשות הקונסולרית הזרה באיטליה כל אחד על פי מחוזו.
פרקטיקות קשורות
מי שמגיש בקשה למגורים צריך להגיש גם בקשה לצורך החלת המס על פינוי פסולת עירונית מוצקה כן יש מס כזה….
שימו לב: כדי להיחשב לתושבים אתם צריכים לגור באיטליה לפחות 6 חודשים ויום אחד. אם אתם מתכוונים להישאר פחות מזה, התקופה תהיה תלויה בוויזת הכניסה שלכם.
מהם היתרונות של תושבות איטלקית?
השגת תושבות באיטליה יכולה להביא לכם הטבות מס שונות , כגון תשלום מופחת של מס של 4% על רכישת 'הבית הראשי' שלכם והפחתת התשלום בארנונה אחרת או הנחה בתשלום החשמל. לדוגמה, לא תשלמו את המס השנתי על הבעלות על הנכס שלכם במידה ויש לכם אחד כזה בנוסף, כתושב איטלקי המתגורר באיטליה יש לכם אפשרות להירשם לשירות הבריאות הלאומי וליהנות מהסיוע בבריאות הניתנים לאזרחים איטלקים . כשאתם נרשמים לשירות הבריאות הלאומי, אתם מקבלים מסמך שנקרא " Tesserino sanitario personale " (כרטיס ביטוח בריאות איטלקי), המזכה אתכם בהרבה שירותים בתשלום או חלקי בתשלום (כרטיס sanitario) שיכולים להשתנות מאזור לאזור. אלה כוללים בדיקות רפואיות כלליות במרפאות והפניות לרופאים מומחים; ביקורי רפואיים בבית; אִשְׁפּוּזים, חיסונים; בדיקת דם, צילומי רנטגן, אולטרסאונד, תרופות, חינוך מחדש וטיפולי תותב. בכל מקרה, בין אם אתם תושבים באיטליה ובין אם לא, אתם זכאים לקבל שירותים מסוימים כמו הגנה סוציאלית על הריון ויולדות, הגנה על בריאות הקטינים, חיסונים, פעולות מונע בינלאומיות, טיפולים מונעים, אבחון וטיפול במחלות זיהומיות וכן הלאה.
הפרוצדורה:
1. מגיעים למשרד רישום האוכלוסין UFFICIO ANAGRAFE במקום מגוריכם לצורך הוצאת Residenza.
פשוט , חפשו את הכתובת של משרד זה באזור מגוריכם ותגיעו לשם פיזית. שם תגידו לפקידה שאתם מעוניינים להגיש בקשה לתושבות ותקבלו את הטופס הנכון לצורך כאן עם ההוראות למילוי והמסמכים הנדרשים לשם כך. הפקידה תקבע לכם פגישה "אישית" – בכל זאת יש הרבה נתונים להזין…
*** לא לשכוח *** להגיע לפגישה החשובה הזאת עם כל המסמכים הנדרשים! לרוב , יעברו איתכם במקום על כל הניירת ותיקבע לכם פגישה נוספת להמשך התהליך. אם יחסר מסמך כלשהו ידאגו להגיד לכם. (לשם כך קיימת הפגישה הנוספת )
בפגישה הבאה, יוזנו למחשב כל הנתונים שנתתם ויבשרו לכם אחר כבוד על הגעת קצין משטרה לכתובת שתמסרו. עליכם לקחת בחשבון שאם לא תהיו בבית כשהקצין יגיע לבדוק שאתם אכן מתגוררים בכתובת שנתתם, אתם תהיו בבעיה רצינית
לאחר מכן, תצטרכו להגיע שוב לאותו המשרד והפעם בכדי להוציא תעודת זהות. תהליך הוצאת תעודת זהות בימים טרופים אלו לוקח המון זמן, אפילו חודשים ארוכים ומצריך קביעת תור באתר האינטרנט של העיריה. (אני חיכיתי חצי שנה!) היום כבר עושים תעודת זהות דיגיטלית.
בשלושת החודשים הבאים יגיע אליכם הביתה קצין משטרה "בהפתעה" שיוודא שאתם אכן מתגוררים בכתובת שנתתם ויאשר את הנפקת התושבות עבורכם. אלי הגיעו שלושה
בכל שינוי כתובת יש לעדכן את משרד רישום האוכלוסין.
דוגמה לטופס בקשה לתושבות ברומא:

https://www.comune.roma.it/resources/cms/documents/cae347415ebb244c525f690dd8ed5779.pdf

המידע מאת עירית קטונר – מדריכת סיורים למטיילים ברומא!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור
Booking.com