חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא 4 ימים 3 לילות

רוצים לעשות חופשה קצרה ברומא? מחפשים טיפים והמלצות בכדי לעשות טיול קצר ברומא? לפניכם טיפים למטייל הישראלי העצמאי לחופשה ברומא 4 ימים 3 לילות:

סיכום רומא 🇮🇹
אז היינו 4 ימים ברוטו (3 נטו) ולהלן הטיפים שלי.
רומא יפה ומרשימה!
1.מזג אוויר- חם ולח כמו בארץ. הייתי ממליצה לבוא באפריל, עכשיו כבר ממש חם.
2. למי שלא מתכוון להיכנס לכל מוזיאון ולכל כנסייה יומיים וחצי ואפילו יומיים בהחלט מספיקים.
3. שאטל משדה התעופה למלון: הזמנו את רומאו. הוא היה יותר זול מהחברות האחרות שהומלצו פה (אייל שאטל ו romacabsbooking). חיכה לנו בשדה והביא אותנו ישירות למלון. מחיר: 15 יורו לאדם לכיוון.
4. מלון: שהינו ב cosmopolita hotel. מלון קטן וחמוד במיקום מצוין ( קרוב לכיכר ונציה, קולוסאום, מזרקת טרווי). מתחת למלון יש מסעדה טעימה וזולה. ארוחת בוקר בתוספת של 7.5 יורו לאדם בהחלט משביעה וטעימה.
5. קולוסאום: מומלץ להזמין כרטיס מראש באינטרנט. יש כרטיס משולב לפורום ולקולסאום. אם לא תזמינו מראש תאלצו לחכות שעות בשמש הקופחת.
לא האמנתי שאנשים מוכנים לחכות כל כך הרבה זמן בשמש הזו.
6. נהגי מונית: לקחנו פעם אחת מונית והנהג ניסה לרמות אותנו. ברגע שהגיע ליעד רצה להמשיך לנסוע ולעשות סיבובים בשביל להעלות את המחיר וחשב שלא נשים לב. אז שימו לב! שלא יעבדו עליכם.
7. הטיפ הבא נכתב בדם אחרי שכמעט נתקענו ברכבת בטיבולי בלילה! רכבת: בתחנות הרכבת יש מכונה לקניית כרטיסים אבל אין עודף משטר גבוה מ 10 יורו. תבואו עם מטבעות/ שטר של 5 יורו מקסימום לרכבת! ובנוסף, יש להחתים כרטיס (stamp) במכונה לפני שאתם עולים לרכבת. לגבי העודף בקניית כרטיסים לרכבת – מישהו הראה לנו שכתוב שהמכונה לא מחזירה עודף של יותר מ-6 אירו. לכן צריך לדאוג שיהיה כסף קטן של לא יותר מ-6 אירו מעל מחיר הכרטיסים. ולגבי הקולוסיאום – התורים באמת לא נורמלים ולא ברור איך אנשים עומדים בתורים האלה ועוד בשמש הקופחת. אנחנו קנינו כרטיסים בפורום בכלל בלי תור והגענו יום למחרת בשעת הפתיחה (8:30) לקולוסיאום. נכנסנו מיד! וגם היה יחסית ריק בפנים עד שהלך והתמלא ואז ממילא סיימנו והלכנו. משעה 10:00 בערך התורים הם לא נורמלים.
8. טיפ נוסף שנכתב בדם! ניווט וגלישה: ברוב המקומות אין וייפיי (בתחנת רכבת, ברכבת עצמה, במסעדות). למי שלא מתמצא בדרכים ולא חזק בניווט, חובה לעשות חבילת גלישה ולהשתמש בגוגל מאפס כדי לנווט למסעדות מומלצות ( לנו היה קשה מאוד לנווט בעיר למסעדות והרחובות מאוד דומים אחד לשני).
9. למי שחובב טבע ונופים (כמונו), חובה לנסוע לגני טיבולי ( אפשר ברכבת מתחנת טרמיני) ומשם ברגל לוילה גראוגוריאנה. מסלול של שעתיים בשמורת טבע מדהימה! גם וילה ד'אסטה שנמצאת 10 דקות הליכה מוילה גראוגוריאנה יפה מאוד. יש וילות נוספות אבל לא הספקנו להגיע אליהן.
10. אנגלית: הופתענו לגלות שרמת האנגלית של האיטלקים די נמוכה.
11. מיזוג: ברוב המקומות אין. בתחנת הרכבת המרכזית הופתענו לגלות שאין מיזוג. אין מיזוג באוטובוסים וגם בהרבה מסעדות וחנויות, אפילו בסופרמרקט אין מזגן…אז תתכוננו להזיע!
12. שירותים ציבוריים: מצרך נדיר וכמעט ואין. ( אני לא הצלחתי למצוא שירותים ציבוריים מלבד אלו שהיו בקולוסאום) ונאלצתי לבקש להכנס לשירותים של מסעדות.
13. עישון. מהצד נראה ש 99 אחוז מהאיטלקים מעשנים. (הפקיד בעמדת בדיקת דרכונים עישן בתא שלו).
14. רומא מפוצצת! בתיירים. בכל מקום ובכל שעה יהיו מאות ואלפי תיירים אז צריך סבלנות ואורח רוח.
15. אופניים: ניתן לשכור. צריך להוריד אפליקציה (חבילת גלישה) ולסרוק את הקוד שמופיע על האופניים עצמם.
16. מקומות מומלצים: כיכר ונציה, כיכר נאבונה, מזרקת טרווי, קולוסאום והפורום, פנתאון, מדרגות ספרדיות, וילה בורגוזה, טרסטברה ליד נהר הטיבר והרובע היהודי. הכי נהננו בוילה ג'אורג'יאנה בטיבולי כי אנחנו אוהבים טבע אבל גם המונומנטים יפים ומרשימים.
יש הרבה סמטאות צדדיות והמון מסעדות וגלידריות.
17. ותיקן: לא היינו.
18. קניות: חוץ ממזכרות לא קנינו…אני חושבת שהמחירים דומים למחירים בארץ.
19. אוכל: האוכל היה טעים בכל המקומות שבהם היינו. פיצה, פסטה ונגזרותיהם.
20. אוטובוסים: אם לא חייבים מומלץ להימנע. האוטובוסים דחוסים (כמו סרדינים) ללא מיזוג. לא האמנתי שאנשים נוסעים בצורה כזו.

נראה לי שזהו.
הכי חשוב מבחינתי זה לעשות חבילת גלישה בשביל גוגל מאפס ולבוא עם מטבעות לרכבת😂

מקווה שזה יעזור למישהו…

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן