חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא ביולי המלצות

תודה לקבוצה על העזרה. כמה דיווחים וטיפים אחרי הטיול: טיסות וויזאייר: הלוך: נחיתה בזמן (אחרי 40 דק' עיכוב לכאורה משעת ההמראה). תיק גב בלבד וצ'ק-אין מוקדם. לא בדקו כלום. טיסה נוחה בסך הכל. מלבד העובדה שמדובר בטיסת לילה – אי אפשר לישון. אין חושך ואין שקט לרגע. ככה זה כשהביזנס פלן הוא מכירות לאורך כל הטיסה, ולא הנוחות של הנוסע.
חזור מפיומצ'ינו: לא בדקו כלום. לא גודל התיק ולא שקיות ביד ולא נוזלים (אולי כי ראו בשיקוף אריזות קטנות). בקבוקי מים – מותר. עיכוב של למעלה משעה בהמראה ובנחיתה. ירידה בנתב"ג לאוטובוסים שממוקמים בסוף העולם ונוסעים נסיעה ארוכה עד לטרמינל 3.
שדה התעופה – תחבורה ולינה: נחיתה לפנות בוקר. בדירת airbnb שהזמנו ברומא לא הייתה אפשרות לצ'ק-אין בלילה. לקחנו מלון קרוב ללילה. בשעות אלה אין תחבורה ציבורית ואין שאטל למלון. רק מוניות. מדובר במרחק של 10 דק' נסיעה. הנהג הראשון דרש 60 יורו. אח"כ ירד ל-40. נהג אחר לקח אותנו ב-35. המלון (B&B Hotel Roma Fiumicino Aeroporto Fiera 1) חדש, שקט, נקי ולא יקר. צמוד לקניון חדש (לא התעניינו בשופינג, אבל נראה מקום מצוין לקניות. 70% הנחה על מותגים. מרחק תחנת אחת ברכבת משדה התעופה). תחנת הרכבת ממש מעבר לכביש. נקראת "פרקו לאונרדו". עלות נסיעה לרומא: 2.2 יורו בלבד (משדה התעופה – 8 יורו). הרכבת בשעה שלנו הצריכה החלפה באמצע. הבעיה שהיא הגיעה באיחור ודפקה את הזמנים של ההחלפה. להבנתי בחלק מהשעות יש משם גם נסיעה ישירה.
טיפ *מעולה* לנסיעה חזרה (אולי גם בהלוך) לפיומצ'ינו ברכבת, שלמדנו מישראלי המתגורר ברומא: במקום לנסוע לתחנת טרמיני – שהיא ענקית, המונית, מסובכת, לא מעט הליכה בפנים, קצת מסוכנת מבחינת שמירה על רכוש – לוקחים קו 8 במרכז העיר לתחנת טרסטוורה. זאת תחנת רכבת קטנה ורגועה. עם קו ישיר לשדה, 30 דק' נסיעה.
לינה ברומא: דירה באמצעות airbnb (Homy Host H&B Luxury Suite Rome City Centre). מצוינת מצוידת ונוחה. מיזוג אוויר מצוין. ממוקמת 5 דקות מגשר סן אנג'לו. כ-17 דקות הליכה רגלית מכל אתר. בניגוד לגל החום המטורף ביולי, למזלנו הטוב מזג האוויר היה מצוין ונדיר לאוגוסט ברומא. נעים רוב שעות היום והלילה (צעדנו כ-30,000 צעדים ביום. מזג האוויר לא הפריע בכלל. הרגליים זה משהו אחר…).
בכיכר הוותיקן (סן פטרוס) הופתעתי למראה מונומנט שמופיעות בו בבירור דמויות יהודיות. חדש יחסית, מ-2019. מחווה לפליטים ומהגרים. משמאל לבזיליקה, כשניצבים מולה. פורום רומאנום: בניגוד לכל המדריכים, אתרי האינטרנט והתשובות שקיבלתי – למרות שיש כניסות גם מהפורום וגם מגבעת פלטין, רכישת כרטיסים במקום התאפשרה רק בקופות הקולוסאום. אלא אם פספסתי משהו.
אווירת ערב נהדרת, עם מנגנים וזמרים: בכל האתרים. נהנינו במדרגות הספרדיות, באזור פונטנה די טרווי, בנאבונה ובטרסטוורה. כדאי לבדוק גם פסטיבלים ומופעים. בווילה בורגזה התקיים בסינמה שבתוך הפארק פסטיבל סרטים המוקרנים בחוץ. חינם. ברביעי בלילה (21:00) הקרינו את "חופשה ברומא" המפורסם באנגלית. בכניסה לווילה בורגזה, בתצפית שמעל פיאצה דל פופולו, היה זמר נהדר (גם ביום). בתוך הפארק, סמוך לאגם, יש מוזיאון חינמי קטנטן ונחמד מאוד לאומנות מודרנית. כשרות: רומא היא כנראה הבירה האירופית הנוחה ביותר לאוכלי כשר (מבחינת היצע ומיקום). כמה אופציות לבשרי, לחלבי ולפאסט פוד. פחות לרכישת מוצרי מכולת כשרים. מאפיית העוגות שרופות המפורסמת הייתה סגורה לרגל חופשה (לא יודע אם זה קבוע באוגוסט. או מקרי הפעם). לא זרקנו מטבע בטרווי, אבל מקווים לשוב לעיר.

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן