חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת שנת הלימודים באיטליה

אז איך מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים באיטליה אחרי משבר הקורונה? עירית קטונר עם המידע החשוב!
הצפי הולך לכיוון של 14 בספטמבר אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון…
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה מבטיח בישיבה האחרונה שערך מול כל הגורמים הרלוונטיים, שההגנה האזרחית, ראשי ערים, נשיאי הפרובינציות, משרדי בתי הספר האזוריים ומנהיגי בתי הספר עושים כל מאמץ להבטיח את החזרה לבית הספר בתנאים של בטיחות מרבית: לצורך כך הוקצה תקציב של מעל ל 2.9 מיליארד יורו לפתיחתם המחודשת של בתי הספר בספטמבר שכולל בתוכו עבודות בניין, שכירת שטחים חדשים, הסכמים קהילתיים וציוד מותאם. הדגש בפתיחה המחודשת של שנת הלימודים יהיה: התרחקות – הקפדה על מרווחים בין הילדים, שימוש במסכות והיגיינה. אין לערער עליהם במיוחד על המסיכות – אשר תקפות במיוחד לעולם בתי הספר. גם באיטליה, עטיית מסיכה תידרש החל מגיל 6 כמו בכל מדינה אחרת.
בישיבה האחרונה שהתקיימה מודעים לכך שייתכן ויהיו מקרי הדבקה בבתי הספר, אך מציעים כי במידה ואכן יתרחשו, יש לתת טיפול ממוקד למקרים אלו וזה לא בהכרח ללכת לכיוון של סגירת בתי הספר, אלא יותר בכיוון של בחינת ההקשר מעת לעת ובמידת הצורך, לבודד כיתה או את בית הספר הספציפי כולו – דבר שידון מעת לעת עם רשויות הבריאות המקומיות.
11 מיליון מסכות יופצו בחינם לבתי ספר ביום והם יהיו זמינים הן לתלמידים והן לצוותים.
170 אלף ליטר ג'ל מחטא יופצו גם מידי שבוע, כל זאת ייעשה בכדי לעמוד בדרישות הבסיסיות: הגנה באופן פרטני, היגיינת ידיים ועריכת סקרינינג .(בדיקות סריקה עבור נוכחות מחלה כאשר עדיין אין סימפטומים – כלי אבחוני).
חלוקת שולחנות חד מושבים חדשים בין התאריכים 7-8 בספטמבר
אתמול בערב הסתיימה הישיבה האלקטרונית של משרד החינוך שדנה בקריטריונים וסדרי העדיפויות לחלוקת השולחנות החדשים שיונפקו לאזורים השונים. הפצת השולחנות החדשים, תתבצע על ידי החברות שזכו במכרז עליו הודיעה הממונה על החירום והיא מתוכננת להיפרס עד חודש אוקטובר או איך אומרים? עד השולחן האחרון חלוקת הספסלים החד-מושבים הראשונים תחל כבר ב- 7 או 8 בספטמבר למוסדות שביקשו אותם באזורים השונים, בשל הדרישות לחלל לקראת תחילת שנת הלימודים . (בחל מבתי הספר הוספו מבנים להרחבת הכיתות).
איגודים מקצועיים: "נחתם פרוטוקול בטיחות ילדים"
ילדים, משפחות ועובדי המערכת המשולבת לחינוך והדרכה מגיל 0 עד 6 יוכלו להתחיל מסלול חינוך בטוח ומובנה בבתי הספר ובגני הילדים בספטמבר.
פרוטוקול ISS לניהול מקרים חשודים
ISS Istituto Superiore di Sanità (המכון הגבוה לבריאות) מפתח פרוטוקול לניהול מקרי הדבקה חשודים בבתי הספר שיענו גם לבקשת המנהלים לבחינת האחריות הפלילית המוטלת עליהם כעת: יהיו כיתות מיוחדות המיועדות לבידוד, רפרנט קוביד וייתכן שיהיו גם בדיקות מהירות לאימות מיידי של הימצאות הנגיף. "והיה ומישהו יימצא חיובי לנגיף הקורונה בבדיקה המהירה, יהיה צורך לבדוק את כל התלמידים. ניתן יהיה להפעיל סגר זמני באותו בית ספר, שאחריו בית הספר ייפתח מחדש" כך אמר סגן שר הבריאות Pierpaolo Sileri.
פגישה נוספת צפויה להתקיים כבר ב- 29 באוגוסט, כאשר הוועדה המדעית הטכנית תתכנס לניתוח המדדים האפידמיולוגיים עם איזון בין האזורים לנקודת עקומת ההידבקות. בנקודה זו יעריכו האם בתחומים ספציפיים יהיה צורך להמשיך בלימוד מרחוק, גם אם כוונת הממשלה הולכת לכיוון של התאוששות כנה…
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור