חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום הטיול שלנו לרומא 3 וחצי ימים מלאים

שלום לכולם, קצת ארוך🤦‍♂️
פוסט סיכום הטיול שלנו לרומא – זוג ל 3 וחצי ימים נטו (5 ברוטו). חפרתי על הקבוצות והאתרים אז אנסה לגעת בדברים שפחות הופיעו. בהתחלה חששנו שאולי זה לא מספיק אבל הלכנו לכל המקומות המפורסמים ולא יצאנו מהעיר ואני חושב שזה בול לפעם ראשונה.
• מלוןHotel Le Clarisse al Pantheon – המלון במיקום מדהים – רחוב מהפנתיאון בסמטה שקטה ורגועה. לדעתי הפנתאון הוא "מרכז" העיר שכולם מחפשים כי הוא באמצע – בצפון המדרגות הספרדיות והפארק, במזרח הקולוסיאום והפורום, בדרום טרסטוורה ובמערב הותיקן אז המיקום נהדר, ממליץ לחפש שם. המלון מאוד נחמד, החדרים טובים (המלון 3 כוכבים) ונקיים, המקלחת משופצת. בגדול לא ממליץ להזמין דרך hotwire (אצלנו היתה הפתעה והחדר היה flexible, כלומר החליפו לנו חדר 3 פעמים וזה היה מעצבן ולא ידעתי מראש). המחיר היה מעולה 2700 ש"ח ועוד 32 יורו מיסים. פינוק נוסף שהיה במלון – טלפון נייד עם אינטרנט בכל חדר שאפשר לקחת ולהסתובב בעיר. תבדקו אולי יש לכם במלון ולא צריך סים.
• טיסה – טסנו עם Ryanair . שימו לב טוב טוב למשקלים ומידות. הזמנתי 2 מזוודות של 20 ק"ג ובפועל הבאנו אחת של 26. בארץ לא הסכימו לנו לקחת אותה ורצו עוד 40 יורו.. אז פיצלנו לעוד תיק. בצד החיובי הטיסות יצאו בזמן.
• העברות – עם רומיו שכולם ממליצים כאן. 15 יורו לאדם לכיוון ו 20 אם זה בלילה. לדעתי מספיק זול כדי לנסוע רגוע בלי לדאוג ולשבור את הראש. הנהגים הגיעו בזמן והיו אדיבים ויעילים, שירות מצוין. משלמים לנהג במזומן כשמגיעים. תכירו שיש אוטובוס שנוסע ישירות לתחנה מרכזית טרמיני ועולה 7 יורו לאדם למי שרוצה בכל זאת לחסוך לחצו כאן לכרטיסים לאוטובוס משדה התעופה של רומא למרכז העיר.
• ביגוד – הסתובבנו המון ברגל, לכל מקום! אז נעליים נוחות זה הכי חשוב. אני לבשתי מכנס וחולצה קצרה מהבוקר ועד הלילה כי די חם. אם יש לכם מטריה טובה תיקחו כי פתאום מתחיל לרדת גשם.
• סיור אוכל – היינו עם מירי מהדרכים של רומא. רוב ההמלצות כאן על מיכל ונתי. שניהם לא היו פנויים ובסוף מאוד מאוד נהננו עם מירי. היא מלאת חיים, ידע, צחוקים, אווירה טובה ונינוחה. הסיור בטרסטוורה ובאזור קמפו די פיורי. מירי מוסיפה גם פרטים על ההיסטוריה והסיור טעים מאוד, מצחיק וכיפי! משעה 5 וחצי עד 11 וחצי (במקום ב9 וחצי) והיה אדיר. גם החבר'ה שהיו איתנו היו אחלה. טיפ חשוב זה לעשות את הסיור בתחילת החופשה וככה להכיר מקומות נוספים. עולה 150 יורו לזוג ומשלמים 20 מקדמה באינטרנט ואת השאר בסיום הסיור. כדאי מאוד לעשות סיור אוכל כי זו דרך נהדרת וטעימה להכיר את העיר והמאכלים שככל הנראה לא הייתם מוצאים.

סיור סאגווי ברומא
סיור סאגווי ברומא

• כסף – לקחנו 100 יורו לאדם ליום לא כולל קניות בגדים של אישתי (באשראי). רוב הכסף הלך על אוכל ואכלנו במסעדות יקרות. גמרנו הכל 😅
• ותיקן – עשינו סיור ערב. הם עושים רק בימי שישי בשעה 19.00. הגענו בדיוק בזמן וגילינו תור ענק שעובר ממש מהר. מבין שזה הרבה יותר מרווח מאשר במהלך היום אז זאת המלצה טובה. מה שכן, כנראה שכדאי להשקיע בסיור מודרך, אני לקחתי audioguide וזה היה לא מספק כי אולי פספסנו מוצגים מעניינים שעברנו ליד. המוזיאונים ענקיים ויש אינסוף דברים שם, קל מאוד להתעייף ולהשתעמם למי שלא אוהב. שימו לב שבקפלה הסיסטינית שזה הכי מעניין מבחינתי אסור לצלם ולדבר (אסור להדריך) ולכן כדאי מאוד לקרוא על זה אפילו בויקיפדיה, או לפתוח כשאתם שם. גם כאן זה יתרון לסיור ערב כי לא היה כזה הרבה אנשים בקפלה. הזמנתי כרטיסים דרך האתר וצריך להדפיס מראש.
• קולוסיאום – לא היה באתר הרשמי כבר כרטיסים אז הזמנתי דרך אתר tiqets, כולל כניסה גם לזירה עצמה, אני ממליץ כי זה קצת להרגיש כמו גלדיאטור על הבמה. הקניה דרך החברה היתה די נוחה. ליד הקולוסיאום חיכו נציגים ולקחו אותנו כקבוצה והכניסו לקולוסיאום. לא היתה שום בעיה עם תיקים (אני חששתי ולקחתי את התיק של המצלמה, אין צורך. אין שום בעיה עם תיק גב) ואפילו דרכונים לא בדקו לנו והכנסתי את הבקבוק מים. נכנסנו לזירה עצמה לעשר דקות ואז המשכנו להסתובב. האילוץ היחיד של האתר הזה הוא שהכניסה לפורום חייבת לקרות מיידית אחרי הקולוסיאום ולא ניתן ביום אחר. גם לשם הכניסה מרוכזת עם נציג האתר. לא חיכינו בתור לקולוסיאום בכלל ולפורום קצת, בתור של הקבוצות. סה"כ מומלץ – מהיר ונוח.
פורום רומאי וגבעת פלטין – אוהבי ארכיאולוגיה ועתיקות חייבים לפנות זמן לביקור רציני שם. אישתי פחות מתחברת אז אנחנו חלפנו די מהר. אני ממליץ בחום על האתר הזה. אמנם לא נשאר הרבה אבל הדמיון חוגג שם. קחו איזה סנדויץ כי בפנים יש רק מכונות לחטיפים וכמובן יש מים למלא בקבוקים.
מסעדות – יש אינסוף. גם כאן בקבוצות יש המון המלצות. בגדול הסתכלנו ב TripAdvisor ובכתבות והמלצות וסימנתי על המפה. כמה מסעדות ששווה להזכיר:
o בית קפה Cafe greco, קיים משנת 1760 ליד המדרגות הספרדיות. קצת יקר אבל מקום מהמם מעוצב בסגנון עתיק והיה שם אייס קפה מטורף, קרמי וסמיך!
o מסעדת Alla Rampa. נמצאת ליד המדרגות הספרדיות. אכלתי שם ריזוטו חלבי אלוהי ממש!
o טירמיסו מושלם – רשת pompi. אנחנו אכלנו גם ליד המדרגות אבל ראיתי עוד סניף אחד לפחות.
• סים – מישהי מהקבוצה הביאה לנו וזה היה מדהים. לטעמי חייב לפחות סים אחד. עם זאת, יש וייפיי בכל מסעדה וכל מלון.
• מפה – יצרתי מפה בגוגל my maps. שומרים בה נקודות ואפשר לרשום הערות. אפשר לפתוח אותה על גבי אפליקציית המפות וזה מאוד נוח. מי שרוצה אני יכול לשתף איתו והוא יוכל פשוט לפתוח אותה.
• וילה בורגזה – פארק נחמד מאוד וענק. לא הלכנו למוזיאון בוילה ולא לגן חיות, הכל נמצא כאן. שכרנו אופניים 5 יורו לשעה ורכבנו, היה מאוד נעים וכיף. מומלץ בחום.
אפליקציות – כמה אפליקציות שעזרו לנו בטיול: guidol – אפליקציה עם הסברים בעברית להמון אתרים. Civitatis Rome – אפליקציה שיודעת לבנות מסלולי הליכה של מספר אתרים לפי המיקום שלכם וכמה זמן יש לכם. האפליקציה הרשמית של רומא – Rome city guide . דרכה יש המון מידע על אתרים, יש שם מפה ופשוט לוחצים על האתר שרוצים הסבר.

4.8/5 - (28 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן