חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלגות ללימודי תואר באיטליה

רוצים ללמוד תואר באיטליה? חושבים על לימודי רפואה באחת מן הערים בולוניה / טורינו / נאפולי / רומא? ייתכן ומגיע לכם מלגות והנחות ללימודים באיטליה! כל מה שצריך לדעת על מלגה ללימודי תואר באוניברסיטה ברחבי איטליה! הנחה על שכר לימוד איטליה וקבלת מלגות מאת ממשלת איטליה זה דבר אפשרי..מוזמנים לקרא!

אין ספק שאיטליה היא יעד פופולרי לסטודנטים בינלאומיים המציעה איכות גבוהה והשכלה בשכר הלימוד מהזולים ממדינות מערביות אחרות. שכר הלימוד הממוצע לתכניות רווקים ותואר שני באיטליה הוא 1500 אירו לשנה אקדמית. כיום קיימים כ 32,000 סטודנטים בינלאומיים באיטליה, כולל סטודנטים עצמאיים וכאלו הנמצאים בתכניות חילופיות.
באיטליה, כל הסטודנטים שווים! ובעלי זכויות שוות! וזה תקף גם לסטודנטים הזרים וגם לסטודנטים האיטלקים. כולם זכאים לכל הזכויות כולל לאותו "מנגנון סיוע' על בסיס אותם צרכים פיננסיים ו / או הכישרון.
עם זאת, קיימות מלגות ספציפיות רבות ברמה הארצית והאזורית שאותן יכולים סטודנטים בינלאומיים לבקש ויתרה על כן, כמה אוניברסיטאות איטלקיות מציעות אותן אך ורק לסטודנטים בינלאומיים.
מבטיחה לתת לכם את רשימת "עשרת המובילות" ברשימת המלגות לסטודנטים הזרים מאוחר יותר אבל תחילה אתמקד בשני כלים שנועדו להקל על הסטודנט מבחינת שכר הלימוד במידה והוא מתקשה בכך או במילים אחרות :
1. "מלגת מחייה" (מסיבות כלכליות).
2. הנחה בשכר לימוד.
באיטליה, מנגנון הסיוע לסטודנטים כל כך גדול ומשומן היטב וכל מטרתו הוא לעזור לסטודנטים שלה בדיוק במצבים האלו ולכן גם אתם תוכלו להשתלב ולשלב בצורה מושלמת את שני הכלים גם יחד כן, כן – "שניים במחיר אחד!"
האם זה משתלם? תחליטו אתם!
ניתן לקבל ***הנחה משמעותית מאד*** בשכר הלימוד! נאמר, מסכום של-3000 יורו (השווה לסכום שכ”ל סטנדרטי לשנת לימודים – 2 סמסטרים כמו בישראל) ל-600 יורו! יחי ההבדל הקטן! ויש הבדל
ניתן לקבל מלגות בסכומים גבוהים! אפילו מלגות שמגיעות לסך של 4000-5000 יורו בתשלומים, כך שלמעשה אתם תלמדו בחינם! אז, משתלם או לא????
כל מקרה לגופו ובהתאם למצבו הסוציו אקונומי של כל סטודנט אבל אגלה לכם סוד קטן – את "מלגת המחייה" מצליחים לקבל סטודנטים זרים רבים גם אם איך אומרים? מצבם הכלכלי אינו בְּכִי רַע… וזאת כי בין המוסדות האקדמיים באיטליה פועלות אוניברסיטאות ציבוריות הממומנות ומסובסדות על ידי המדינה. סבסוד זה חל גם על הסטודנטים הזרים וכך יורדת עלות שכר הלימוד המבוקש במוסדות אלה לכ- 1000 יורו לשנה. יחד עם זאת, פועלים באיטליה מוסדות פרטיים בהם שכר הלימוד הוא גבוה יותר באופן משמעותי .
אוקי.. אז עכשיו למדנו משהו.. ומה הלאה?
מגישים בקשה לבדיקת זכאות למלגה במוסד האקדמאי המבוקש. ומחכים לתשובה
עד כמה שזה ישמע לכם מוזר – מומלץ להגיש את הבקשה למלגה במקביל/בטרם קיבלתם תשובה חיובית על התקבלותכם ללימודים באוניברסיטה!
מלגות רבות אינן מעניקות תשובות לסטודנטים אשר לא זכו במלגה וסטודנטים רבים מוצאים את עצמם "באוויר" כיוון שלא קיבלו עדכון על כך שמועמדותם לא התקבלה.
מבחינת זמנים, לרוב התשובות מוענקות תוך 2-3 חודשים, אך זה לא תמיד המצב . ישנן מלגות המעניקות תשובות בתוך שבועיים שלושה, וישנן מלגות שיכולות להעניק תשובות גם אחרי 10 חודשים מרגע ההרשמה של המועמד! ולכן צריך לקחת הכל בחשבון ולהתארגן…
ומה לגבי ההנחה<? איך מקבלים הנחה בשכר הלימוד?
את ההנחה בתשלום שכר הלימוד מבקשים במשרדי האוניברסיטה (באופן פיזי) , תצטרכו להגיע למשרד התשלומים (מיסים ותרומות) Tasse – Contributi או Ufficio Ammissioni TASSE E CONTRIBUTI של האוניברסיטה בה תלמדו ולהגיש את כלל המסמכים שאפרט בהמשך.
כל אחד יודע שכלל הדברים בצבא מתחלקים לשלושה, חוץ מאלה שמתחלקים לשניים כך גם במקרה שלנו! הו הבירוקרטיה! קשה להתעסק איתה באיטליה – ופשוט אין טעם להיאבק בה כי בסופו של דבר? רק אחד ינצח – וזה לא אתם הסתבכתם? לא נורא… עוד מעט יתבהרו לכם הדברים…
כל מי שמגיע לקבל הנחה על הלימודים נופל על אחת משתי הקטגוריות הבאות: עצמאי או שחי עם ההורים. ההגדרות שונות וגם הטיפול בהן שונה:
עצמאי על פי הגדרת האוניברסיטה, הוא 'מי שחי בגפו ואינו תלוי בהוריו'! כדי להיכנס לקטגוריה זו, תצטרכו להרוויח מעל 7000 יורו לשנה.
כדי לקבל את ההנחה לעצמאים (אם אתם עונים להגדרה), תצטרכו להביא איתכם את הטפסים הבאים:
1. טופס 106 של השנתיים האחרונות בשנות המס – חשוב! וזה אומר, שאם השנה היא 2020, יהיה עליכם להוציא את טפסי 106 של שנת 2019 ושנת 2018.
2. חוזה דירה מקומי.
3. הוכחה שאתם אכן רשומים באוניברסיטה.
4. דרכון ופרמסו די סוג’ורניו בתוקף.
טופס 106
הוא טופס של רשות המיסים המופק לכל עובד על ידי המעסיק, בתום כל שנת מס. הטופס מציג ריכוז שנתי של המשכורות החודשיות ששולמו לעובד על ידי המעביד, במהלך שנת המס. אם מדובר בעובד עצמאי או מגיש דוח שנתי, יבוצע לו תיאום מס בסוף השנה. טופס 106 מאפשר לבדוק את מאזן הניכויים של מס הכנסה ואם מגיע לעובד החזר מס.
חשוב לזכור! שגם את טפסי 106 אתם חייבים לתרגם לאיטלקית אצל מתרגם מוכר מטעם השגרירות ולאחר מכן עליכם להחתים את המסמך המתורגם בשגרירות. (את רשימת המתרגמים פרסמתי בפוסט אחר והיא נמצאת ברשימת הקבצים המצורפים לקבוצה בקטגוריית ה"קבצים")
אם אתם עובדים באיטליה באופן מוכר, כמובן שאתם לא צריכים להחתים שום דבר.
מי שאין ברשותו טופסי 106 שלו מהשנתיים האחרונות, (חובת ההוכחה עליכם) ימצא את עצמו במהרה צונח באופן אוטומטי בעצב רב וביגון קודר היישר לקטגוריית “חי עם ההורים” (שזה אחלה לגור עם ההורים) גם אם בתאכלס אתם כבר גרים באיטליה והוריכם גרים בישראל – את האיטלקים זה לא מעניין. הם יכולים ללכת לקראתכם עד גבול הטעם הטוב… וזה כבר משנה את כל התמונה… רק מבחינת הניירת הנדרשת אמרנו בירוקרטיה מבאסת? אבל הי? רוב הסטודנטים הצעירים בישראל עדיין גרים עם ההורים אז מה בדיוק הבעיה כאן?? נו שויין.. אז תקבלו את ההנחה בזכות אהבתכם להוריכם ובזכות שאתם גרים איתם רק בתוספת בלבול מוח… של הבירוקרטיה…
"שחי עם ההורים"
כדי לקבל את ההנחה בדרך זו, יהיה עליכם להגיש את הטפסים הבאים:
1. טפסי 106 של שני ההורים שלכם משנת המס האחרונה.
2. הצהרה על גודל הנכסשברשות המשפחה, במידה ואין כי מדובר בדירה שכורה אז יש להביא את חוזה שכירות דירה.
3. "תמצית רישום" מורחבת ממשרד הפנים.
4. דרכון בתוקף.
5. הוכחה שאתם רשומים באוניברסיטה.
חידודים
· במידה וההורים פנסיונרים/מובטלים/נכים מקבלי קצבאות – יש להצטייד באישור המתאים מהמוסד לביטוח לאומי. זה רק לטובתכם ויעזור בתהליך קבלת ההנחה.
· במידה וההורים עצמאים יש להציג את טופס 106 שרואה החשבון הגיש למס הכנסה בשנה האחרונה.
· לאחרונה נדרשים גם תלושי משכורת של בני משפחה בוגרים שגרים אתכם בבית.
· "תמצית הרישום" המורחבת – כשמה היא "מורחבת" ובה מפורטים כל פרטיהם של בני המשפחה בהרחבה. אז אנא הקפידו בעת בקשת "תמצית רישום מורחבת" ממשרד הפנים. (יש גם תמצית רישום רגילה ולא מורחבת עם מעט פרטים) זה פשוט יעכב את התהליך ויופיע כמסמך חסר.
· דרישה חדשה מסטודנטים: תדפיס עו"ש של השנה האחרונה מכל בני המשפחה – אל דאגה.. זה לגיטימי
· הצהרה על גודל הנכס – פשוט להצטייד בתדפיס חשבון ארנונה! בתדפיס הארנונה לרוב מצוין מספר הנפשות המתגוררות בדירה וגודל הדירה במטרים.
· יש להקפיד שבחוזה יהיו כתובים בבירור פרטים אודות השוכר, תאריך תחילת החוזה ותאריך סיום החוזה וכמובן עלות השכירות החודשית.
את כל המסמכים הרשומים בעברית עליכם לתרגם אצל מתרגם מוסמך ומוכר מטעם השגרירות ולאחר מכן להחתים את השגרירות/קונסוליה האיטלקית בארץ.
אוקי… הבנו לגבי הנחה… ומה לגבי מילגה???
באופן כללי המסמכים הדרושים להנחה בשכר הלימוד הינם אותם מסמכים שדרושים להוצאת מלגה (אם כי יכולים להיות מסמכים ספציפיים שלא הוזכרו קודם לכן) וזה משתנה בין מחוז למחוז והדרישות ב BANDO שלו שעליו אסביר מיד…
באיטליה קיימים הרבה מאד סוגים של מלגות ולכל מלגה ישנם קריטריונים שונים עם טפסים שונים שיש להוציא. לכל אזור ומחוז באיטליה יש מלגות משלו עם קריטריונים המשתנים ממחוז למחוז.
לאחר שנרשמתם באתר האוניברסטיה שבחרתם והגשתם בקשה למלגה ובהנחה וקיבלתם תשובה חיובית למלגה הנחשקת, ישנם מספר דברים שעליכם לתת עליהם את הדעת עם הגעתכם לאיטליה ומספר מטלות שעליכם לבצע:
· לדאוג שיהיה ברשותכם סכום כסף המספיק לפחות ל-4 חודשי מחייה (עד התשלום הראשון ייקח קצת זמן ).
· תצטרכו להצטייד בטופס "הצהרת משימות" Dichiarazione di assegnazione חתום מהשגרירות או במילים פשוטות – טופס הצהרה בדבר קבלת המלגה או מימון הלימודים על ידי המוסד בו תלמדו ובמקביל, כמובן מסמך הרשמה מקדימה לאוניברסיטה שאליה נרשמתם.
· הוצאת אישור השהייה הרלוונטי באיטליה – 'פרמסו די סוג’ורנו' וכן לדאוג לביטוח רפואי או לחלופין – להגיע איתו מהארץ. (על ביטוח רפואי פירטתי בפוסט בנפרד).
· עליכם יהיה ליצור קשר עם משרד הזרים של האוניברסיטה, ולספק להם את כל הניירת שהם דורשים ולקבל מהם הנחיות להמשך.
החיפוש אחרי המלגה המתאימה לכם!
BANDO
ה'בנדו' הוא למעשה הודעה רשמית – "מכרז" או יותר נכון "קריאה" להגשת בקשה למלגה! כל אוניברסיטה באזורה מוציאה BANDO משלהעם קריטריונים ספציפיים לה. ה BANDO כתובכמובן בשפה האיטלקית – בכל זאת, אנו נמצאים באיטליה, אך אפשר בקלות לעשות גוגל תרגום ולפעמים אף למצוא את הגירסה האנגלית שלה.
כדי לאתר את הבנדו הספציפי של האוניברסיטה שלכם, עליכם לכתוב בגוגל : borse di studio bando ואחרי המילה bando יש לכתוב את שם האוניברסיטה בה אתם מתכוונים להגיש את הבקשה למילגה. כמו בדוגמה שלי: מדובר בBANDO של אוניברסיטת ROMA3 ברומא כמובן.
ה BANDO מפרט את אופי המלגה, תנאי קבלה, סכום המלגה, ועוד אינפורמציה כללית בתוספת לינק הפניה לקבלת הסבר מורחב ולהרשמה. יש לזכור שלכל מחוז יש את ה BANDO שלו
· יש לחדש את הבקשה למלגה כל שנה מחדש!
· יש לקרוא כל BANDO היטב!
· הזכאות למלגה מותנית בהשתתפות במספר קורסים בשנה אותם קובעת האוניברסיטה. לא השתתפתם? הלכה המלגה
· ה BANDO מתפרסמים לרוב בחודשי הקיץ יוני יולי.
בנוסף למלגות הלימודים המוצעות באיטליה, משרד החוץ הישראלי מעניק מדי שנה מספר מלגות לבוגרי תואר ראשון המבקשים ללמוד לקראת תואר שני בחו"ל, ושגילם הוא עד שלושים וחמש. המלגה מטעם משרד החוץ מוענקת למבקשים ללמוד גם באיטליה. הפונים לבקשת מלגה זו נדרשים להוכיח שליטה בשפת הלימוד, ברמה שנקבעה על ידי המוסד הלימודי, וכן להגיש מסמכים בתרגום לאנגלית או בשפה האנגלית.

המידע מאת: עירית קטונר – תושבת ישראלית ברומא ומדריכת סיורים מצוינת!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

Booking.com