חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מורן נחום עם הטיפים לרומא

מורן נחום סוכנת הטיולים מסבירה שרומא, עיר הנצח, היא אוצר של היסטוריה, תרבות ומטבח ששבה את לב המטיילים במשך מאות שנים. כבירת איטליה והלב לשעבר של האימפריה הרומית, רומא מציעה שפע של חורבות עתיקות, אמנות מדהימה ומטבח בעל שם עולמי. יחד עם מורן נחום תוכלו לחקור את האטרקציות שחובה לראות, השכונות, התענוגות הקולינריים ואפשרויות הקניות שיהפכו את הטיול שלכם ברומא לבלתי נשכח.

המלצות מורן נחום לטיול ברומא

אטרקציות שחובה לבקר בהן:
א) הקולוסיאום: האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם, הקולוסיאום הוא סמל איקוני לעברה הקיסרי של רומא. מבנה מעורר כבוד זה אירח פעם קרבות גלדיאטורים, ציד בעלי חיים ומופעי תיאטרון. אל תשכח לבקר בפורום הרומי הסמוך ובגבעת הפלטין לחוויה סוחפת עוד יותר.

ב) קריית הוותיקן: עיר-מדינה עצמאית זו היא ביתם של כמה מאוצרות הדת והאמנות המשמעותיים ביותר בעולם. מורן נחום ממליצה לחקור את בזיליקת פטרוס הקדוש עוצרת הנשימה, התפעל מיצירת המופת של מיכלאנג'לו בקפלה הסיסטינית, ושוטט בין האוסף העצום של אמנות וחפצים במוזיאוני הוותיקן.

ג) הפנתיאון: מקדש רומי עתיק זה, כיום כנסייה קתולית, הוא פלא ארכיטקטוני, המתגאה בכיפת הבטון הבלתי מזוין הגדולה בעולם. הפנים מהמם באותה מידה, עם התקרה הנוסקת, רצפות השיש המורכבות וקברים של דמויות בולטות, כולל האמן רנסנס רפאל.

ד) מזרקת טרווי: פונטנה די טרווי היא מזרקת הבארוק הגדולה והמפורסמת ביותר ברומא. האגדה מספרת שהשלכת מטבע לתוך המזרקה מבטיחה את חזרתך לעיר הנצח. המזרקה היא גם רקע פופולרי לתמונות חופשה בלתי נשכחות.

מורן נחום רוצה שתכירו שכונות מענגות שאסור לכם לפספס
א) טרסטוורה: השכונה המקסימה והבוהמיינית הזו שוכנת מעבר לנהר הטיבר ומציעה אווירה נינוחה עם הרחובות הצרים המרוצפים באבן ואמנות הרחוב התוססת שלה. תיהנו מהפיאצות התוססות, מבתי הקפה המזמינים ומהטרטוריות המפתות שהופכות את טרסטוורה לחביבה בקרב המקומיים והמבקרים כאחד.

ב) מונטי: רובע אופנתי ויצירתי, מונטי ידוע בחנויות הוינטג' שלו, הבוטיקים האומנים והברים האופנתיים שלו. טיילו ברחובות הציוריים, עצרו ליהנות מאספרסו או אפריטיבו באחד מבתי הקפה וברי היין הרבים של האזור.

ג) טסטאצ'יו: טסטאצ'יו משופע בשורשים ממעמד הפועלים, והוא גן עדן לאוהבי אוכל. הרובע מתגאה בשפע של מסעדות רומיות אותנטיות, בשוק טסטאצ'יו ההומה ובית הקברות הלא-קתולי האייקוני של העיר, שבו קבורים המשוררים ג'ון קיטס ופרסי ביש שלי.

תענוגות קולינריים:
א) פסטה: רומא מפורסמת במנות הפסטה שלה, עם התמחויות מקומיות כולל קאצ'יו אי פפה (גבינת פקורינו ופלפל שחור), אמטריצ'אנה (עגבנייה, גונסיאלה ופקורינו) וקרבונרה (ביצים, גונסיאלה, פקורינו ופלפל שחור) . בקרו במסעדות כמו Da Felice או Roscioli לחוויית פסטה אותנטית.

ב) פיצה: פיצה בסגנון רומי מאופיינת בקרום הדק והקריספי שלה. מורן נחום מסבירה שפיצריות מציעות מגוון תוספות, מהמרגריטה הקלאסית ועד אפשרויות הרפתקניות יותר. לחוויית פיצה רומית אמיתית, נסו את Pizzarium, Da Remo או Ai Marmi.

ג) ג'לאטו: התמכרו לקינוח הקפוא המפורסם של איטליה באחת מהג'לטריות הרבות של רומא. חפשו חנויות אומנות שמכינות את הג'לאטו שלהם טרי מדי יום, תוך שימוש במרכיבים איכותיים וטבעיים. כמה מקומות פופולריים כוללים את ג'לאטריה דל תיאטרו, פאטאמורנה, ואוטלג.

ד) הספק: כדורי האורז המטוגנים בשמן עמוק, מלאים ברוטב עגבניות, מוצרלה, ולפעמים בשר, הם אוכל רחוב רומאי פופולרי. הם מכינים חטיף טעים תוך כדי סיור בעיר. בקרו ב- Supplizio או ב-Trapizzino עבור כמה מהמוצרים הטובים ביותר ברומא.

חיי לילה רומאים:
א) אפריטיבו: הטקס של רומא לפני ארוחת הערב הוא עניין חברתי, שבו מקומיים ומבקרים מתאספים בברים ובבתי קפה כדי ליהנות ממשקאות ומביסים קטנים לפני היציאה לארוחת ערב. מקומות אפריטיבו פופולריים כוללים את Salotto 42, Freni e Frizioni ובר דל פיקו.

ב) ברי יין: רומא היא ביתם של ברים רבים של enotecas (ברי יין), שבהם תוכלו לטעום יינות איטלקיים, לעתים קרובות בשילוב עם מבחר גבינות ובשרים מבושלים. כמה אפשרויות ראויות לציון כוללות את Il Goccetto, Enoteca Ferrara ו-La Barrique.

ג) מוזיקה חיה: ע"פ דבריה של מורן נחום העיר הנצחית מתהדרת בסצנת מוזיקה חיה תוססת, עם מקומות המספקים מגוון של טעמים, מג'אז ובלוז ועד רוק ואלקטרוניקה. בדוק את ההיצע במועדונים כמו Quirinetta, Monk Club או Gregory's Jazz Club.

קניות ברומא:
א) ויה דל קורסו: רחוב סואן זה הוא רחוב קניות ראשי ברומא, המציע שילוב של אופנת רחוב, חנויות כלבו וחנויות מזכרות. ויה דל קורסו, המשתרעת מפיאצה ונציה לפיאצה דל פופולו, היא גן עדן לקונים.

ב) Via Condotti: לקניות יוקרתיות, פנו ל-Via Condotti, רחוב הקניות היוקרתי ביותר ברומא. כאן תמצאו בוטיקים של מעצבים כמו גוצ'י, פראדה ולנטינו, כמו גם חנויות היסטוריות כמו Antico Caffè Greco ו-Fratelli Bvlgari.

ג) שוק קמפו דה פיורי: שוק חיצוני שוקק זה בלב רומא מציע מגוון ססגוני של תוצרת טרייה, פרחים ומוצרים מתוצרת מקומית. פתוח בימים שני עד שבת, השוק הוא מקום אידיאלי לאסוף ציוד לפיקניק או לטעום מעדנים מקומיים.

ד) מונטי וטרסטוורה: לחוויות קניות ייחודיות יותר, בקרו בשכונות מונטי וטרסטוורה, שם תמצאו מגוון של חנויות אומנים, חנויות וינטג' ובוטיקים עצמאיים. אזורים אלה מושלמים לגילוי פריטים מיוחדים במינם ותמיכה בעסקים מקומיים.

לסיכום, רומא מציעה שילוב יוצא דופן של היסטוריה עתיקה, אמנות שובת לב ומטבח מענג שישאיר אתכם חשק לעוד. מדריך טיולים זה לרומא משמש כנקודת התחלה למסע שלך בעיר הנצח. בזמן שאתם חוקרים, הקפידו לאמץ את הרעיון האיטלקי של "לה דולצ'ה ויטה" (החיים המתוקים) וליצור זיכרונות בלתי נשכחים משלכם בעיר הקסומה הזו.

מורן נחום ברומא
מורן נחום ברומא
5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן