חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך האיטלקים לא משמינים מפסטה ופיצה כל היום?

הרבה אנשים חושבים לעצמם אם כל האוכל האיטלקי הוא על טהרת הבצק כמו פסטה, פיצה וכו'..אז איך האיטלקים לא משמינים ורובם רזים?

שאלת מיליון הדולר – האיטלקים אוכלים פסטה כל יום ובהרבה ווריאציות , אז איך זה שהם לא משמינים ממנה? וכאן הגודל בהחלט קובע גודל המנה – זה הסוד!
האיטלקים אכן אוכלים פסטה כל יום. וכן, הם אפילו מצליחים לאכול מנה של פסטה ואחריה גם מנה גם בשרית! (שלא נדבר על יתר המנות ) הנה הסוד – ואני לא מדברת על הפסטה שלא נגמרת כמו זו שבמסעדת Olive Garden שבארצות הברית (המשפחה שלי מארצות הברית ולא מעט אכלתי שם במסעדות "דמוי איטלקיות" ) גם לא מדובר במנת הפסטה במתחם המזון המהיר בקניונים – "אכול כפי יכולתך" . הפסטה שנכנסת אחר כבוד לפי האיטלקים מגיעה בצורת מנה מבוקרת מאוד ובמינון מדויק!
כשמדובר באכילת פסטה, האיטלקים מודעים למדי למידה ולמדידה. וזו נוסחה מאוד קלה לחישוב: 100 גרם או פחות של פסטה לאדם זהו! בניגוד למדינות אחרות כמו ארצות הברית למשל, שם אוהבים לאכול בגדול והרבה! אפשר להזמין שם מנות כפולות ומכופלות מי שביקר בארצות הברית , יודע כי את הפסטה מגישים שם באופן שגרתי ב..קערות ענק! וכל מנה שכזאת מספיקה כדי להאכיל שלושה או ארבעה סועדים רעבים ובקיצור – גדוד! כי זה מה שבארצות הברית רוצים – בתכלס, הכל עניין של ביקוש.
את הפסטה, מגישים באיטליה, לא כמנה עיקרית, אלא כמנה אחת בארוחה מיני רבות הכוללת גם "טרום ארוחה לפתיחת התיאבון -אנטיפסטי, PRIMO(מנה ראשונה), SECONDO (מנה שנייה – המנה העיקרית) – ו/או CONTORNO ( תוספת ירקות מבושלים/אפויים/מטוגנים). כל מנה מוגדלת בהתאם למקומה ברצף המנות בארוחה! אחרי כל זה מגיעה המנה הטרייה – בישראל קוראים לו סלט ירקות באיטליה תקבלו בעיקר סלט חסות ירוק – INSALATA MISTO! זהירות לבקש את ה- CAPRESE המפורסמת והמגרה – זה יותר בכיוון של גבינות מוצרלה ועגבניות אחרי כל המנות שלפני , זה פשוט כבד מידי וגם יש מנות אחרי ומה אחרי? פירות ואחר כך גבינה ואחר כך קינוח ואחר כך קפה ובסוף גם גראפה! ארוחה רצינית ביותר בכל מסעדה איטלקית באיטליה שמכבדת את עצמה יוגשו כל המנות שפירטתי בסדר מופתי
ברור שרוב האמריקאים לא אוכלים ככה את הפסטה – כמו האיטלקים שאוכלים – "בקטנה" (אני מתייחסת כרגע רק לפסטה במשוואה). ואולי זאת גם הסיבה שהם לא תמיד מודעים לבעיית ההשמנה שם או שפשוט לא מזיז להם "גודל המנה" משקף גישה איטלקית לאכילה ולעולם לא תראו איטלקי בולס פסטה בערימות, פסטה בכמות שכזאת תמצאו לרוב במתחמי המזון המהיר בקניונים, במלכודות תיירים או במדינות כמו ארצות הברית שם אוהבים ורגילים לאכול בכמויות והרבה. באופן כללי, במנה בודדת של פסטה מביצים טריות באיטליה, יש בערך בין 65 ל 70 גרם של פסטה, בארצות הברית למשל, תמצאו את אותה מנת הפסטה האהובה, מינימום בכמות של- 300 או 400 גרם למנה בודדת אחת! תופעה שבולטת במיוחד במסעדות ה"דמוי איטלקיות" שזה כמעט פי שלוש וארבע מהמנות האיטלקית.
גודל מנות הפסטה המוגשת במסעדות ובמזון מהיר בארצות הברית הוא עצום! באיטליה, הפסטה נחשבת בעצם, גם היא, לסוג של מְתָאֲבֵן למרות שמוגשת כמנה ראשונה PRIMO ולא כאנטיפסטי – טרום ארוחה. האיטלקים אוכלים משהו קטן לפני מנת הפסטה ויש להם גם משהו אחרי. הם לעולם לא יבססו ארוחה שלמה על פסטה. אבל בכל זאת, אנשים לפעמים רואים את הפסטה כמנה עיקרית ולאדם בוגר 65 גרם לא יספיקו במיוחד אם זה כל מה שהוא אוכל. היופי באכילה האיטלקית הוא שאתם יכולים לפתוח באיזה אנטיפסטי וזה יכול להיות כל דבר שיגרה את הקיבה שלכם לאכול כמו אספרגוס או ארטישוק מטוגן או מבחר סלמי וגבינות, לאכול מעט פסטה לעבור למשהו כבד כמנה עיקרית ופנה קוטה לקינוח. למעשה אתם מקבלים בין שלושה לארבעה טעמים שונים בארוחה אחת.
אצל האיטלקים פסטה היא שם נרדף לבית. איך אומרים? אמא לילדים שעובדת ואין לה זמן לבשל, ​​עם צלחת פסטה תמיד מסתדרת! פסטה באיטליה פירושה מסורת, משפחתיות, והמאמא האיטלקייה משלבת את הרעיון של אכילת הפסטה ביחד עם המושג אוכל בריא ים תיכוני. לא ניתן להתעייף מהפסטה, מכיוון שהיא יכולה להיות מלווה במספר אינסופי של תיבולים ורטבים , זה יכול להיות רוטב חם או קר, מהותי או קל, על בסיס ירק או עם בשר, מגוון הצירופים הוא אינסופי, בהתאם לפנטזיה, עונות השנה והרצון באותו הרגע. בנוסף ישנם מאות פורמטים שכל אחד מהם מתאים לסוג תיבול שונה. כשלעצמו, הפסטה היא למעשה מרכיב ניטרלי, ולכן הפסטה מושלמת לעידוד היצירתיות במטבח. פסטה לא משמינה אתכם. הכל תלוי בתיבול בו אתם משתמשים. ברור מאליו שלמנת פסטה המבוססת על חצילים מטוגנים למשל, יהיה ערך קלורי גבוה יותר מאשר מנה של פסטה עם רוטב עגבניות בזיליקום. עם זאת, הספגטי נותר תמיד הפורמט המועדף, שגברים אוהבים יותר מנשים, קשישים יותר מהצעירים, הצעירים באיטליה אוהבים יותר את ה"PENE RIGATE".
יש שסוברים שאסור להקטין את צריכת הפסטה גם אם אורח החיים האמריקני פולש לאיטליה. רבים נעטפים על ידי המזון המהיר אמריקאי (המבורגרים וצ'יפס), מתוך אמונה שהפסטה משמינה אתכם. הבעיה שנותרה קשורה לכמות ולאופנים הרבים שבהם היא מוגשת לכם על השולחן. למשל, הצריכה התזונתית הנכונה, על פי מדינות כמו צרפת, בצרפת, משתמשים בפסטה בכמויות צנועות, רק כמנה בצד. במציאות, פסטה נאכלת על ידי האיטלקים רק אם מתובלת זאת אומרת ברוטב כלשהו. עלינו להחליט אם כן על צריכת קלוריות מבחינה הגיונית בבחירת הרוטב המתאים. יש לזכור כי פסטה, אם אינה מתובלת ברטבים או במרכיבים שומניים מאוד, היא קלה מאוד לעיכול, במיוחד אם היא נאכלת אל דנטה.
תודה רבה למדריכת הטיולים Irit Cattonar על המידע החשוב והמעניין
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור