חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדכונים לגבי קורונה ברומא, לאציו, איטליה

מחפשים עדכונים לגבי קורונה ברומא, לאציו, איטליה? צפו מה תושבת ישראלית ברומא סיפרה לנו על מצב הקורונה בעיר וברחבי איטליה

איטליה נפתחת מחדש כמו שאר חברותיה האירופאיות אך האיטלקים עדיין חוששים לצאת ו"להתרועע" בציבור… הם יותר בקטע של "תנו לחיות בשקט", הם זהירים יותר, מחושבים יותר וכבר לא כל כך אדישים… מנסים להתרגל לסיטואציה החדשה שפקדה אותה שכמו שזה נראה? באה כדי להישאר האיטלקים, אוהבי התרבות, הבילויים וכל מה שעושה להם טוב מורידים הילוכים ומחשבים מסלולים מחדש. בשקט, בנחת, בלי הפגנות, בלי פרובוקציות, תוך הבנת המצב, הפנמה, ניסוי וטעייה, לאט , לאט אבל על בטוח.. אבל עדיין, מצב החירום גרם לקשיים ומשברים בכל כך ענפים במשק האיטלקי ופגע קשות גם במגזר החשוב לאיטלקים…
המצב הדרמטי של מגזר התיאטרון והקולנוע ברומא נותן בו את אותותיו ומצב החירום משפיע קשות גם על מפעלי התרבות כאן ברומא. רק 12% מבתי הקולנוע והתיאטראות ברומא נפתחו מחדש וחזרו לפעילות. ההפסדים בהתחייבויות שוברים שיאים.
ישנם שני גורמים עיקריים למשבר. הראשון, הוא הכללים הנוקשים של ההתרחקות החברתית, המחייבים להפחית את הנוכחות באולמות ונראים מחמירים במיוחד בהשוואה לאלה שצפויים לסוגים אחרים של מפעלים מסחריים. השני, הוא היעדר מוצרים חדשים שיכולים למשוך את הציבור – דבר שמפעיל באופן אוטומטי מעגל קסמים מסוכן , מכיוון שבתי קולנוע אינם נפתחים מחדש ללא סרטים, ועם בתי קולנוע סגורים לא מופקים סרטים.
ולא מדובר רק בתיאטראות ובתי קולנוע שנפגעים, אלא מדובר במשבר שעלול להתלקח ולהתפשט לכל הענפים הקשורים באותם מפעלי תרבות: 59% מהחברות צמצמו חוזים עם ספקים, 14% צמצמו את הצוותים, ואם אנשים יוצאים פחות מהבית אז הם בטח גם בקושי הולכים לקולנוע, הם גם ישתתפו בפחות פעילויות חברתיות אחרות באותה הסביבה כמו מסעדות וברים, שרק בעבור ענפים אלו צפויים הפסדים של 50%.
מה שהופך את המצב לדאגה במיוחד הוא כוונתם הגרועה של הצרכנים לחזור לראות סרטים , הצגות, הופעות, קונצרטים בציבור. בסקר שנערך בנושא לא מזמן , נמצא כי 75% מכלל ממלאי הסקר אינו מתכוון להגיע לבתי הקולנוע או לתיאטראות ואם יגיע זה יקרה למספר פעמים בודדות מצומצם.
מול נתונים אלה מבקשים המפעילים תמיכה נוספת מצד הממשל העירוני, באמצעים כמו זיכוי מיסים על דמי שכירות וביטול תשלום הארנונה הנוגעים לחודשי הניתוק.

אזור לאציו שבירתו היא רומא, שוקל להשיק תקנה שהופכת חבישת מסכות לחובה עבור כל מי שיטייל בחברתם של אנשים אחרים. כך הודיעה המועצה האזורית לבריאות.

תודה מיוחדת לקהילה הבנגלית (מבנגלדש) שייבאה את הנגיף היישר מסיציליה לרומא וגרמה להתפרצות מחודשת… (כרגע למזלנו רק בקטנה ) ולא אני לא גזענית – זו הידיעה במקור… אתם מכירים את אלו שסוגרים להם את הדלת אז הם נכנסים מהחלון? אז זה די דומה… בנגלדש היא אחת מ-13 המדינות שאיטליה אסרה עליה את הכניסה ואין ממנה ואליה טיסות בגלל שהיא נחשבת כרגע מדינה אדומה המהווה סכנה בריאותית. כרגע קיימת בבנגלדש התפרצות נגיף הקורונה בכמות מסחרית. אז אם שדות התעופה סגורים עבורם, למה לא להגיע לאיטליה דרך היום בספינות????? ולהדביק כמה שיותר אנשים??????? אז עכשיו סגרו מספר חופי ים ברומא כי כמה אנשים טובים חברי הקהילה הבנגלית החליטו ל"צאת לעבודה" עם 40 חום ולמכור כובעים למתרחצים בים תוך שהם מדביקים את כולם… אז לכבודם תושק אחר כבוד תקנת חבישת המסכה בחום יולי אוגוסט של 40 מעלות  ומי שלא ישים מסכה… ישלם גם ישלם… והרבה כי איטליה זה לא ישראל  והשוטרים באיטליה לא מכירים את המילה "פרובוקציה" 


אזור לאציו וכן גם ובמיוחד רומא – כן, כן רומא…מעריך את הקנס החדש עבור אנשים ללא מסכות, כנגד אמצעים אנטי-קובידיים חדשים… אזור לאציו בוחן צעדים חדשים למאבק במצב חירום הנגיף. ממש בימים אלו תיתוסף תקנה חדשה הקובעת קנס גבוה למי שאינו חובש מסיכה כאשר הוא נמצא בחברתם של אנשים אחרים . תקנה שתלווה בקמפיין תקשורתי גדול פרו-מסיכה, במיוחד בכל הנוגע לחבישת מסיכה במקומות צפופים בדגש על תקופת הקיץ הנוכחית, כמו מפעלי רחצה (חופי רחצה/בריכות/מעיינות וכדומה). כאמור, "תקנה" באיטליה דינה כדין "חוק" והיא אינה בגדר המלצה כמו בארץ הקודש  יצא לי כבר לראות איזה חכמולוג בישראל "יושב ראש" מפלגה דמיונית (נראה ומתנהג כמו עבריין) שמסתובב עם ה"תקנה" ביד ומסרב לשים מסכה בסופרפארם, מסתובב, צועק ועושה פרובוקציות תוך שהוא יורק לכל עבר תוך כדי דיבור כשהחנות מלאה באנשים בגיל ההורים או הסבים שלו… וצועק שמדובר ב"תקנה" ולכן לא חייב לשים מסכה…לא מדובר ב"חוק" אלא ב"תקנה"… ביקש לקרוא לשוטרים… אמר שמכירים אותו ולא יעשו לו כלום כי הוא יושב ראש מפלגה… הגיעו השוטרים והוא קיבל דו"ח על סך של 5000 ש"ח כמו גדול  "יושב ראש מפלגה" חהחהחה. ממועצת הבריאות ברומא נמסר כי הידוק אפשרי זה של כללי האנטי-קוביד יהיה הכרחי לנוכח "ירידת המתח הכללית והנרחבת". למעשה, אף על פי שעקומת ההדבקות בבירה ממשיכה להראות מגמת ירידה, יש עדות ל "תופעות מדאיגות" בימים האחרונים . נציב מועצת הבריאות אלסיו ד'אמטו מתייחס לאסיפות ללא מסיכה במקומות ציבוריים צפופים ולהדבקות מיובאות חדשות מאזרחי מדינות אסורות כניסה שנכנסים לאיטליה בדרכים לא חוקיות והמבין יבין… (ישנם 13 מדינות שנמצאות איך אומרים? "ברשימות שחורות" כאלו או מ"מדינות אדומות" אין כאן קטע של גזענות אלא מניעת התפשטות מחלה. שנאסרה עליהם הכניסה לאיטליה בגלל התפרצות הנגיף במדינתם. אליהן התווספו עוד שלושה…)


הישראלי שהדביק בנגיף מטוס שלם לאחר שהיה חיובי לוירוס, עלה על מטוס לתורכיה משדה התעופה בבן גוריון ויצא לחופשה… "שמיים פתוחים" יצא לדרך… האיש הוחזר לישראל לבידוד, נקנס ב 1500 דולר ונפתח כנגדו הליך פלילי.. אז אל תמהרו כל כך לנפוש לתורכיה.. כבר לא מדובר על בידוד של 14 יום שיחכה לכם כשתחזרו לישראל… ייתכן ותחזירו איתכם גם את הנגיף שיצא לטייל בשווקים שם בתורכיה.. וכל מי שבונה על כל מיני קונקשיינים הזויים לאיטליה דרך תורכיה עם דרכון ישראלי…. תשכחו מזה 

המידע מאת מדריכת הסיורים הישראלית-איטלקית עירית קטונר (רומא בקלי קלות)!
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

סגור